![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste: zeg mij om te beginnen eens waar ik zeg "dat de VS 1ste staat in de HDI" Je haalt niet alleen uit de context, je liegt effenaf! Ten tweede: Ik geef enkel maar de bewijzen die jij me vraagt, en dan met je eigen bronnen. Nu ben je dat ook al aan het manipuleren met zaken die compleet naast de kwestie liggen. Ik probeer mijn gelijk niet te halen. Ik toon voortdurend uw onzin aan. Ik heb in mijn leven al honderden job-interviews moeten afnemen, wel kerels zoals jij die eten we rauw man. What's next dude?
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoi Parcifal, Da's inderdaad niet om te lachen, en uiteraard, ik ben me zeker en vast bewust dat het niet al rozegeur en maneschijn is in de VS. Het is daar bikkelhard knokken. Ik heb daar ook wantoestanden meegemaakt, maar bijlange zo erg niet als in het geval van je vader zijn vriend. Toegegeven dat dit zich in W-Europa niet zo snel zal voordoen. Maar ik denk dat het zakendoen, op west europa na, meestal nog gevaarlijker is en dat de risico's op zo'n toestanden overal minstens even groot zijn. Oppasen hoe ik het formuleer of k9 vindt er ergens een graatje in.... Zuid amerika, centraal en oost europa. Daar mollen ze je als je het verkeerd aanpakt, je weet zelfs idd ook niet altijd waar het gevaar loert, wat je verkeerd gezegd hebt, of wie je gepasseerd bent. Over Afrika moet ik niet uitweiden zeker. China etc.. heel moeilijk allemaal. Je leeft wat meer in onzekerheid, maar de burocratie en regelgeving en het moeilijk klimaat voor startende bedrijven in europa is imo een andere belemmering die toch ook heel veel kopzorgen baart.
![]() |
![]() |
#83 |
Vreemdeling
|
![]() Reagan een van de beste VS-presidenten ooit... zelfs van mensen die op amerika geilen is dit een bijzonder vreemde uitspraak.
Het is algemeen bekend dat hij geen 20 minuten kon opletten. Hij had last van concentratiestoornissen dus anderen moesten het voor hem doen. Eigenlijk een kind in de huid van de volwassene; en zo was hij het perfecte instrument voor de ultrarechtse haviken, net zoals het nu bij Bush het geval is; G.W. Bush is een ex-zatlap en leeghoofd die dient als spreekbuis van de ultra-rechtse haviken Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz, etc etc. De val van het Stalinisme heeft niets met hem te maken. Het volk wierp de stalinistische dictatuur omver, niét Reagan. Solidarnosc, Dubcek, ... waren allesbehalve marionetten van de VS. En in Rusland zelf verwierf Jeltsin de macht door de interne verdeeldheid van de 'communisten': Gorbatsjov en de progressieven (liberalen) enerzijds, en de conservatieve 'communisten' anderzijds. Het is algemeen geweten dat ook Jeltsin incompetent was en bijzonder gehaat. Niet hij of niet Reagan heeft de SU omvergeworpen, dat heeft de KP haarzelf aangedaan. En dan nog Iran-Contra, nog zo'n staaltje van zijn (?) doordacht beleid. Zo'n 20 ton aan zware wapens kwamen in handen van de Iraniërs terecht. En zware wapens zijn: anti-tankraketten en luchtdoelraketten. Weet je wat de Iraniërs al 20 jaar doen? Inderdaad, extremistische groeperingen steunen zoals Hizbollah, Hamas, Islamitische Jihad, etc., zowat iedere groep die fanatiek Islamitisch is. Als er dus Israeli's het slachtoffer worden van de raketten die dagelijks afgeschoten worden op Israel, heeft ook de VS bloed aan de handen! En natuurlijk Al-Qaeda en de Taliban die gesteund werden, heel slim allemaal. Het Reagan-beleid komt nu als een boemerang terug recht in het gezicht van de Amerikanen. Hem een groot president noemen lijkt me dus toch wat vreemd... EN PS: Antwoord op de kwestie Reagan A.U.B., begin weer niet te zeiken over het feit dat ik communist ben. Ik heb Reagan door de bril van een americalover bekeken en ook op die manier zag ik zag niet veel goeds ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En de HDI is niks anders dan een meet instrument hoe goed een land het doet. Moet wel handig zijn zo'n kort geheugen. Citaat:
![]() ![]() Welke bewijzen? Ik wacht nog steeds op een "happy" index waar de VS de hoogste staat hoor. Je bedoelt toch niet dat de volledig uit zijn context gerukte misery index bewijs is van de stelling dat het negrens beter is als in de VS? Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij liegt, je bent van slechte wil en je hebt een monumentaal ego probleem omdat je zo doorboomt en kinderachtige verwijten tussen de regels moet plaatsen. Als ik "kort van geheugen" ben, plak dan toch gewoon mijn woorden hier, met de citaatknop... maar dat kan je niet, want ik heb dat zo niet gezegd zoals jij het wil doen uitschijnen. Waarom je liegt? JIJ bent met de HDI bron voor het eerst zelf afgekomen NADAT ik een algemene uitspraak gemaakt heb " Iedereen heeft het daar(VS) gemiddeld genomen beter dan eender waar elders ter wereld. " Hoe kan ik dan zeggen dat de VS 1ste staat op de HDI lijst??? Kan jij de eenvoudige deductie hier wel volgen?? Waarom je van slechte wil bent en totaal afwijkt van de inhoud? Kijk de VS staat 7de op uwe lijst van 175 landen, en de landen die boven de VS staan zijn piepklein, op Australie na. Met alle grote naties VER achter de VS. Voor eender welke lezer ontkracht dit totaal niet de essentie van wat ik oorspronkelijk zei, vóór we over bronnen begonnen te spreken, integendeel. En dan kom je hier opnieuw zeuren over HD index en dat de VS niet op de eerste plaats staat. Straf genoeg toont uwe HD index juist aan wat mijn punt is, heb je het daar zo moeilijk mee??? Ik begrijp wel dat dat pijn doet, maar laat het dan toch gewoon vallen. Dan beschuldig je me valselijk ervan dat ik "al afzwak naar een meerderheid in Europa", terwijl dat niet het geval is en als dat wel het geval zou zijn, dan nog staan er 169 landen, waaronder 22 landen van de EU onder de VS. Waar ik niets over weet kerel, daar zwijg ik over, of ik verduidelijk steeds als ik er niet goed voor geplaatst ben om een gefundeerd oordeel over te geven. Jij hebt blijkbaar een gigantisch ego probleem. Op uw onderhuidse beledigingskes heb ik zelfs nog niet gereageerd, dat kan nog komen als je zo blijft doorgaan. Citaat:
Citaat:
Uwe HDI index, de "employee happiness index", de "Tax misery index" op al die indexen, stuk voor stuk, scoort de VS in de hoogste regionen, 7de, 4de etc op lijsten van 50 tot 175 landen. Nagenoeg geen enkel land kan op die drie indexen systematisch in de top staan, wat voor mij inderdaad betekent 'dat de VS gemiddeld hoger scoort dan eender waar elders ter wereld". Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mij lijk jij een echte betweter die vanachter zijn PC-tje hier wat hautein en stoer komt doen. Uw postings puilen uit met one-liners die beginnen met "onzin". Ik heb je enkel een koekje van eigen deeg gegeven. Ik ga hier in elk geval niet op deze soap opera met bewijzen van mijn activiteiten en identiteit naar jou gaan zwaaien. Ik kan je wel zeggen dat ik tussen 1993 en 2000 zowel in de VS als in het VK heb gewoond en gewerkt (NYC en Londen) voor een amerikaans bedrijf als local, dat ik de halve VS ben rondgereisd en reeds op mijn 18de au pair in een family in Sacramento, Californie heb verbleven. Voorts...mijn vrouw is russisch-oekraiense en ik ga elke 2 maand naar de Oekraine, begin dus ook maar daar over als je wil. Citaat:
Mijn familie is geëmigreerd naar latijns amerika. Voorts ben ik in Lima, Cuzco en Huaraz in Peru voor lange tijd verbleven en kom ik er nu nog steeds om de twee jaar. Ik heb namelijk o.a. met Alpaca wol te maken gehad (Arequipa). Mijn halve familie woont daar, en mijn schoonbroer is 2 weken lang gegijzeld geweest in het gijzelingsdrama dat zich een paar jaar geleden heeft afgespeeld op de Japanse ambassade, waar Fujimori met zwaar geweld Sentero Luminoso aanhangers heeft laten neermaaien. Een drama, trauma. In de sloppenwijken van Callao heeft men mij en mijn nicht uit de wagen gesleurd, mij met wapen op de slaap bedreigd en mijn peruaanse nicht haar oor half afgerukt om haar oorbellen te pikken. Misschien is het je bekend dat vele productiehuizen van peruaans textiel zich in de gevaarlijkste buitenwijken van Lima bevinden. Ik heb daar tal van incidenten beleefd, zelfs met inachtname van alle veiligheidsregels die je in no-go area's dient te hanteren. Neen, ik zal ondanks die incidenten niet veralgemeen over zuid amerika (je verwijt mij om onverklaarbare redenen te veralgemenen, waar heb ik dat gedaan, tenzij je natuurlijk mijn zaken uit verband rukt). Integendeel, ik vind de arme peruanen meer dan ooit zeer warme en vriendelijke mensen, zelfs al hebben ze mij meermaals willen beroven (wat ook gebeurd is maar ik was verzekerd). Voorts heb ik familie in Chili en Guatemala, maar daar ben ik nog niet geweest. Wel zit mijn familie in o.a. trekking-reizen in de Andes, wat ik uiteraard ook gedaan heb. En wat verzoenende taal + tegemoetkoming: Kijk, ik zoek geen ruzie te maken, maar je reactie op mijn posting vroeg toch om een scherpe tegenreactie en rechtzetting van mijn kant. Als je gelijk hebt, dan heb ik geen moeite om je dat gelijk te geven. Spijtig dat je aanval wat hautein was naar mijn gevoel. Elders heb ik je al heel sterke discussies zien voeren met een degelijke dossierkennis, en ik heb daar afgehaakt omdat ik niet over dezelfde dossierkennis als jou beschikte (het joods-palestijns conflict?). Ik heb dat toen openlijk zo neergeschreven op de draad. Misschien is je dat ontgaan.
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Kijk het is heel goed in de VS, het is daar goed wonen, net zoals het goed wonen is grote delen van europa. Laten we het daar bij houden ok? Citaat:
![]() Ik post op mijn werk dus heb echt heel weinig tijd om over iets na te denken en soms komt het dan nogal sterk over sorry voor dat was helemaal de bedoeling niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant dat je met iedereen op dezelfde manier eindigt, waarna je steeds weer een nieuwe kandidaat moet vinden, want niemand wenst twee keer met jou in discussie te treden. Grow up man! BTW: ik hoop voor jou, maar vooral voor je omgeving, dat je in 't echt niet zo'n grote zeveraar bent als op onze forum. Maar ik vrees ervoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Zoals ik al zei : Een scheet in een fles dat soort discussies.
In elk geval : Illwill is nóg erger. ![]() Net als K9 post ik vanop mijn werk en beperk ik het tot 2 a 3 posts per dag maximum. Dat verkleint effectief de kans op bullshit posts ![]() K9 zal niet veel werk hebben zekers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Enkele uitspraken van Ronald Reagan:
· Concentrated power has always been the enemy of liberty. · Government does not solve problems; it subsidizes them. · Government is like a baby. An alimentary canal with a big appetite at one end and no sense of responsibility at the other. · Governments tend not to solve problems, only to rearrange them. · No government ever voluntarily reduces itself in size. Government programs, once launched, never disappear. Actually, a government bureau is the nearest thing to eternal life we'll ever see on this earth! · The best minds are not in government. If any were, business would steal them away. · The most terrifying words in the English language are: I'm from the government and I'm here to help. · The taxpayer - that's someone who works for the federal government but doesn't have to take the civil service examination. · Today, if you invent a better mousetrap, the government comes along with a better mouse. · We have so many people who can't see a fat man standing beside a thin one without coming to the conclusion that the fat man got that way by taking advantage of the thin one!
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() héhé, back to business
![]() Ik post ook vanop mijn werk, maar mijn werk is op dit ogenblik thuis, achter 4 computers.... Moet soms uren turen en wachten op bepaalde ontwikkelingen (ook 's nachts)... dat geeft wat kans om te posten en wat afleiding te hebben... liefst geen ergernis ![]()
![]() |
#95 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Nog nooit is dat gebeurt hoor, hier ook niet . Ik heb hier nog ergens een post aan jou gericht denk ik waarom beantwoord je die ipv dit ? Citaat:
![]() Niemand wenst een 2e keer? Wie dan ik ken niemand hier (buiten jij misschien) die me negeert. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...c&start=60 Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch opvallend dat het een terugkerend fenomeen is.
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als je geen discussie wil voeren wat doe je hier dan? Of wil je louter een tekstje zetten dat iedereen klakkeloos aanvaard? Ga dan in de politiek zou ik zeggen 8) |
|
![]() |
![]() |