Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2011, 00:17   #81
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik val nog liever dood.
Allee gij, hebde de kans om uw sjoeke eens in levende lijve te zien en dan geeft gij forfait?

Breng gewoon uwen hond mee, doe ik ook, zien we meteen hoe 'tolerant' ze zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 00:28   #82
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

allez, is er nu niemand die de uitgestrekte halal hand wil aannemen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 00:32   #83
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Allee gij, hebde de kans om uw sjoeke eens in levende lijve te zien en dan geeft gij forfait?
Het zal altijd bij een online provocatie euhm relatie blijven.

Citaat:
Ik heb genoeg van de steeds toenemende islamisering.
Dagelijks zie ik op straat al genoeg tekens van de extremistische islam. Denk maar aan de hoofddoekjes. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ook nog eens een moskee binnen te stappen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 00:37   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het zal altijd bij een online provocatie euhm relatie blijven.
Gevaarlijk, dan weedde nooit wa voor spek/geit/schaap vlees ge in de kuip hebt.

Citaat:
Ik heb genoeg van de steeds toenemende islamisering.
Dagelijks zie ik op straat al genoeg tekens van de extremistische islam. Denk maar aan de hoofddoekjes. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ook nog eens een moskee binnen te stappen.
Gij nie alleen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 05:17   #85
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
NVA en eten. Mijn honger gaat over bij het gedacht, koude bicky burgers en warm bier = NVA.
ik wist niet dat jij de feestjes van N-VA afschuimde,voor niks steendood zekers?
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:47   #86
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
ik wist niet dat jij de feestjes van N-VA afschuimde,voor niks steendood zekers?
Schaamte is een relatief begrip.

Voor mensen die in een derde wereldland met hun pensioen de grote Jan gaan uithangen, zeer relatief.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 09:26   #87
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Schaamte is een relatief begrip.

Voor mensen die in een derde wereldland met hun pensioen de grote Jan gaan uithangen, zeer relatief.
jaloers boeferke?jij krijgt al jaren geld om niks te doen
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 10:20   #88
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een (zogenaamde) marokkaanse in een Turkse moskee! No way.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 11:00   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Een (zogenaamde) marokkaanse in een Turkse moskee! No way.
Ach, het is goed bedoeld die open deurdagen en wanneer je buurtbewoner bent doe je er goed aan eens binnen te stappen, waarom zou je dit niet doen?

Maar het draagt natuurlijk nergens toe bij wanneer je alle andere dagen naast mekaar leeft, en de moskee geen contacten heeft met de omgeving, er weinig moskeegangers zijn die de taal goed beheersen en evengoed de kerk bezoeken wanneer die gelegenheid zich voordoet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 11:18   #90
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ach, het is goed bedoeld die open deurdagen en wanneer je buurtbewoner bent doe je er goed aan eens binnen te stappen, waarom zou je dit niet doen?

Maar het draagt natuurlijk nergens toe bij wanneer je alle andere dagen naast mekaar leeft, en de moskee geen contacten heeft met de omgeving, er weinig moskeegangers zijn die de taal goed beheersen en evengoed de kerk bezoeken wanneer die gelegenheid zich voordoet.
Dat is het hem Alice. Het ligt in onze natuur om nieuwe dingen te willen bekijken en onderzoeken en zelfs proeven.
Ik heb hopen orthodoxe kloosters en moskeeën bezocht tijdens mijn vakanties, telkens geprobeerd om vooral de plaatselijke keuken te ontdekken, de eigen cultuur te bekijken etc...

Maar als dit dan in eigen land voorvalt, dan verwacht ik in eerste instantie een soort van wederkerigheid: ik wil wel naar hun moskee (is er even weinig te zien als in die andere?) gaan kijken, en van hun hapjes proeven en zelfs een glas geitenmelk nuttigen, maar dan verwacht ik dus ook dat zij onze kathedralen en kerken bezoeken, onze hapjes proeven en onze drankjes nuttigen. En kijk.... dat laatste is er dus teveel aan. Wel dan hoeft het HIER alvast voor mij ook niet. Als ik een moskee wil gaan bekijken dan doe ik het wel in de landen waar die thuishoren en daar staan dan gewoonlijk ook al lang geen kerken meer.

Heel het voorval laat me denken aan een van de vele oecumenische ontmoetingen of zoiets. Joods, chirstelijk, moslim.

De moslim (o zo gastvrij zouden hier sommigen zeggen) bood een prachtig ingebonden koran aan, die door de anderen in dank werd aanvaard; Daarop wou de joodse rabbijn en de christelijke pastoor de bijbel even plechtig overhandigen aan de gulle koranschenken, maar die WEIGERDE er zelfs aan te komen, laat staan te aanvaarden.
Dan is de lol er dus direct af nietwaar, dan zou ik die koran ook per ongeluk laten vallen en er even per ongeluk mijn voet opzetten.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 mei 2011 om 11:21.
Oud 14 mei 2011, 12:01   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat is het hem Alice. Het ligt in onze natuur om nieuwe dingen te willen bekijken en onderzoeken en zelfs proeven.
Ik heb hopen orthodoxe kloosters en moskeeën bezocht tijdens mijn vakanties, telkens geprobeerd om vooral de plaatselijke keuken te ontdekken, de eigen cultuur te bekijken etc...

Maar als dit dan in eigen land voorvalt, dan verwacht ik in eerste instantie een soort van wederkerigheid: ik wil wel naar hun moskee (is er even weinig te zien als in die andere?) gaan kijken, en van hun hapjes proeven en zelfs een glas geitenmelk nuttigen, maar dan verwacht ik dus ook dat zij onze kathedralen en kerken bezoeken, onze hapjes proeven en onze drankjes nuttigen. En kijk.... dat laatste is er dus teveel aan. Wel dan hoeft het HIER alvast voor mij ook niet. Als ik een moskee wil gaan bekijken dan doe ik het wel in de landen waar die thuishoren en daar staan dan gewoonlijk ook al lang geen kerken meer.

Heel het voorval laat me denken aan een van de vele oecumenische ontmoetingen of zoiets. Joods, chirstelijk, moslim.

De moslim (o zo gastvrij zouden hier sommigen zeggen) bood een prachtig ingebonden koran aan, die door de anderen in dank werd aanvaard; Daarop wou de joodse rabbijn en de christelijke pastoor de bijbel even plechtig overhandigen aan de gulle koranschenken, maar die WEIGERDE er zelfs aan te komen, laat staan te aanvaarden.
Dan is de lol er dus direct af nietwaar, dan zou ik die koran ook per ongeluk laten vallen en er even per ongeluk mijn voet opzetten.
Vandaar mijn opmerking over een kerkbezoek, want zonder die wederkerigheid heeft die open deurdag weinig zin.
Oud 14 mei 2011, 12:18   #92
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar mijn opmerking over een kerkbezoek, want zonder die wederkerigheid heeft die open deurdag weinig zin.
Als zij op wederkerigheid uit waren, lieten ze hun dochters met onze zonen trouwen. Zolang in de moskee andere aanbevelingen, pardon, bevelen worden verstrekt, zolang hebben wij in de moskee niets, en heeft de moskee in ons land niets te zoeken, en dienen de zelfuitsluiters de consequenties uit hun wangedrag te trekken en daarheen te verhuizen waar ze volgens hun eigen imbecielengeloof thuis horen.
Oud 14 mei 2011, 14:21   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als zij op wederkerigheid uit waren, lieten ze hun dochters met onze zonen trouwen. Zolang in de moskee andere aanbevelingen, pardon, bevelen worden verstrekt, zolang hebben wij in de moskee niets, en heeft de moskee in ons land niets te zoeken, en dienen de zelfuitsluiters de consequenties uit hun wangedrag te trekken en daarheen te verhuizen waar ze volgens hun eigen imbecielengeloof thuis horen.
Sorry maar nu zit je er wel naast, het betreft een Turkse moskee, die wanneer ze aangesloten is op het dyanet helemaal niet verkondigt wat je nu zegt omdat de "preek" wordt geschreven in Ankara, dezelfde is voor alle moskees en de Turkse consul daar verantwoordelijk voor is, een groooot verschil met Pakistaanse, of Marokkaanse moskees!
Daar predikt een imam voor zijn broodheren, in een Turkse moskee wordt gecontroleert wat een imam vertelt en wordt hij niet verkozen door het lokale bestuur.
Oud 14 mei 2011, 14:24   #94
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

In de preek van Ankara wordt toch ook niet aangespoord tot gemengde huwelijken en zo volledig mogelijke integratie?
als ik Erdogan zijn toespraken lees, dan krijg ik toch een volledig ander idee.
Oud 14 mei 2011, 14:26   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de preek van Ankara wordt toch ook niet aangespoord tot gemengde huwelijken en zo volledig mogelijke integratie?
Nee dat klopt, maar dat verandert niets aan de terechtheid van mijn commentaar op Koko hoor.

Laatst gewijzigd door alice : 14 mei 2011 om 14:26.
Oud 14 mei 2011, 14:30   #96
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Oud 14 mei 2011, 14:54   #97
bruggeman
Parlementslid

Standaard Rooms Katholiek Kerkbezoek:

Citaat:
Inderdaad:

Voor aan Kerkbezoek te doen, dien je geen formele uitnodiging te bezitten of af te wachten.

'God' staat immers permanent paraat om ons; zijn schepsels in zijn huizen met open armen te ontvangen.

De meesten ervan zij dagdagelijks open en publieksvriendelijk.

Mensen die zich tot de 'Islam' of andere religie hebben gekeerd en bekeerd, zijn eveneens Gods schepsels dewelke eveneens over een permanente stilzwijgende uitnodiging beschikken.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 15:43   #98
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
als de gastvrijheid van vlamingen impliceert dat ze buiten hun normale BBQ ook een aparte halal BBQ moeten voorzien (of de muzelmensen willen niet komen) én een aparte drankentoog voor non alcoholische dranken (of ze komen ook niet), dan lijkt het me inderdaad even gastvrij om aan de kaffers die dat wensen eveneens een glaasje wijn of bier aan te bieden, een hapje te voorzien met varkenvlees, en uiteraard de mogelijkheid te bieden om met onze hoofddoek, sorry, schoenen binnen te gaan. Naakt ga ik niet binnen hoor, en zonder schoenen voel ik me naakt. Ik zal ze echter wèl netjes afkuisen bij binnenkomst.

Zo hoort het toch volgens de muzelmensen?
dan heb ik goed nieuws voor je. het is alleen in de gebedsruimte zelf dat geen schoenen gedragen worden. alle andere ruimtes van een moskee mag je met schoenen aan binnen. geen probleem.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2011, 15:45   #99
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Inderdaad:

Voor aan Kerkbezoek te doen, dien je geen formele uitnodiging te bezitten of af te wachten.

'God' staat immers permanent paraat om ons; zijn schepsels in zijn huizen met open armen te ontvangen.

De meesten ervan zij dagdagelijks open en publieksvriendelijk.

Mensen die zich tot de 'Islam' of andere religie hebben gekeerd en bekeerd, zijn eveneens Gods schepsels dewelke eveneens over een permanente stilzwijgende uitnodiging beschikken.
ik vind het een beetje jammer dat de meeste moskeeën hier in belgië dezelfde vreemde gewoonte hebben als veel katholieke kerken. ze sluiten de deuren meer en meer op momenten dat er geen dienst is.

een echte moskee zou normaal gezien 24/7 open deuren moeten hebben. in landen met een sterke moslim-traditie kun je op elk moment van de dag iedere mogelijke moskee binnenstappen om te bidden, te praten, te mediteren, te lezen, te slapen... de gastvrijheid van de moslims begint in de moskee.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2011, 16:04   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik vind het een beetje jammer dat de meeste moskeeën hier in belgië dezelfde vreemde gewoonte hebben als veel katholieke kerken. ze sluiten de deuren meer en meer op momenten dat er geen dienst is.

een echte moskee zou normaal gezien 24/7 open deuren moeten hebben. in landen met een sterke moslim-traditie kun je op elk moment van de dag iedere mogelijke moskee binnenstappen om te bidden, te praten, te mediteren, te lezen, te slapen... de gastvrijheid van de moslims begint in de moskee.

vrede,

redwasp
Leuk maar u stelt de zaken verkeerd voor, die gastvrijheid dient voor moslims onder mekaar, niet voor alleenreizende vrouwen, homokoppels, Joden enz..
Dat is anders voor kerken getuige hun houding tegenover IEDERE asielzoeker die onderdak kreeg, ongeacht geloof of origine, opvallend hoe weinig initiatief er kwam van uw " gastvrije moskees"!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be