![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() In beschaafde landen word die zever verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EN het is verboden om jezelf helemaal in te pakken zodat men je niet meer herkent op de openbare weg. Dat zijn nu éénmaal onze wetten, en wie niet gehoorzaamt zal gestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Dat dacht ik al lang...
Laatst gewijzigd door den dinges : 23 juni 2011 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() Maar... wie bepaalt die wetten? Is er een reden om aan te nemen dat god, besta hij of niet, ook echt tevreden is met die regels die door aardse mensen zijn bedacht?
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Een gelovige is overtuigd van de bronteksten en zn heilige boeken. Iemand die daar in de eerste plaats niet aan kan vasthouden hoeft zich bij voorbaat al niets aan te trekken van al die godsdienstige wetten en regels.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat men kan geloven, zonder alle regeltjes daarrond verzonnen, hoeft te eerbiedigen.
Het belangrijkste is toch altijd om te leven "in de geest" van uw geloof, ipv alleen "naar de vorm". Of zijt ge't daar ni mee t'akkoord... I.e. als ge ne gelovige christen zijt, is ne 'ware gelovige' iemand die andere mensen helpt, zijn naasten bemint, nederig is enz., ook al gaat em ni naar de kerk, niet iemand die elken dag naar de kerk gaat, 5 rozenkransen bidt & andere rituelen, eventueel wel de armen nen aalmoes geeft maar eigenlijk dik tegen zijn gierige goesting.
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Een gelovige die zn schepper oprecht aanbidt doet er alles aan om zn God tevreden te stellen door zich aan de wetten en regels te houden. Die wetten haalt men uit de bronteksten. Iemand die de bronteksten verloochent kan niet gelovig zijn in de eerste plaats.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Maar staat het dragen van boerka's in de bronteksten?
(het kan waar zijn zenne, ik ken er niks van. alleen kan ik mij niet inbeelden dat de Koran z'neigen (haareigen? is de Koran ne man of een wijfje?) bezig houdt met kledingvoorschriften?)
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie daar geen hoofddoek staan. en ondertussen leef je hier in het westen, waar de islamitische commandanten en voetvolk NIEMAND mogen lastigvallen, hoofddoek of geen hoofddoek. Maar dat vergeten ze precies nogal gemakkelijk. Nou ja, als ze met huisarrest zelfs op verlof mogen waarom zouden ze dan zo'n onzedelijke hoer niet even mogen pesten nietwaar? maar U gaat me nu met zekerheid het koranvers geven (graag mèt nummer) waarin staat dat uw godheid (het moet dus in de koran staan) van de vrouwelijke volgelingen vraagt dat ze hun hoofdhaar bedekken (zou het een mishap geweest zijn bij de schepping?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 juni 2011 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
|
![]() Citaat:
Goh dat is een discussie die eigenlijk lang kan duren. Maar kort gezegd, er zijn verzen in de Qoran die duidelijk maken dat een vrouw zich beschaafd dient te kleden. In 1 van die verzen staat 'en draag jullie jilbab over jullie boezem'. Velen interpreteren die vers als 'bedenk jezelf en draag een hoofddoek'. Anderen gaan nog een stapje verder en halen er de hadith (overleveringen van de Profeet Mohamed) bij. Als boerkadrager kan men zich beroepen op een bepaalde overlevering waar duidelijk wordt gemaakt dat het 'toen' in die tijd normaal was van je gezicht te bedekken en dat de vrouw van de Profeet dat ook heeft gedaan. Anderzijds zouden deze dames zich dan eens vragen moeten stellen bij de overleveringen waarin duidelijk wordt vermeld dat men de handen en het gezicht niet mag/moet bedekken. Overigens, is het verboden je gezicht te bedekken als vrouw als je de bedevaart verricht. En ga zo maar door. Ik kan nog wel veel voorbeelden aanhalen waar duidelijk uit valt af te leiden dat de boerka verre van een verplichting is en naar mijn mening niets met de islam heeft te maken. Als moslims hebben we het in dit land al moeilijk genoeg door al het straattuig dat ons dagelijks belachelijk maakt. Ik vind een boerka dan ook zeker niet nodig in België en andere Europese landen. Ik vind wel dat men het niet mag verbieden op voorwaarde dat die vrouwen beseffen dat ze zich uit de maatschappij kicken door een boerka te dragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet met mega-diepe decoté mogen lopen is toch niet hetzelfde als dan ook maar meteen uw haar moeten inpakken. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;5527382]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mn oma heeft me ooit eens verteld dat een gezichtsbedekking 'normaal' was in Marokko een 30 jaar terug. Dat had toen ook niets met de Islam te maken, wel met andere factoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt eigenlijk? Het is niet omdat ik niet tussen dat tuig woon dat ik niet over dezelfde kam word geschoren hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Je hebt het misschien niet door maar deze discussie gaat over boerkadraagsters in België en niet in Pakistan en Afghanistan.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ze jullie "moslims" belachelijk maken, zouden jullie "moslims" dan niet beter meer energie steken in het sensibiliseren van jullie "straattuig" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |