![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie aan taboes raakt: afkraken en breed uitsmeren, want het is sensatie in het kleine liberaal-democratische bourgeoiswereldje waarin het zelfgenoegzame VL is beland. Wie als vuilaard z'n huis niet kuist: op tv gooien, de commercie stuurt een kuisteam! Wie problemen heeft met z'n kleine kinderen op te voeden: op tv ermee, de commercie stuurt een nanny! Wie z'n rekeningen niet meer kan betalen: op tv ermee, enz...! Kapitalisme = smeerlapperij, met de steun van de steeds machtiger wordende commerciële en totaal ondemocratische vierde macht, nl de media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 23 mei 2011 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Las het volgende gisteren in de streekkrant:
Citaat:
Volgens mij is het hier dan ook de media die weeral de zaken vergroot en omdraait om toch maar iets te melden. Dat hier nooit een rechtszaak van zal komen is toch ook wel ZEER duidelijk. Extreem rechts kan daar alleen maar van dromen om daarna te zeggen kijk eens hou onrechtvaardig het hier is. En het CGKR speelt alleen maar in hun kaarten. Waarbij ik jullie gelijk geef dat is belachelijk en dom. Maar dat wil niet zeggen dat de hitlergroet en hakenkruizen zomaar kunnen. Natuurlijk kan het als grap maar als je het echt meent is er toch iets grondig mis en MOET er opgetreden worden. Persoonlijk begrijp ik niet waarom je die nazi rommel kan kopen op de rommelmarkt. Smelt al die medailles om naar vuilbakken of strontsorteerders dan is het toch nog voor iets nuttig! Dat von Trier WEL over de schreef ging vind ik nogal duidelijk. Ofwel heeft die man een ziekelijke humor ofwel is hij gewoon dom en wereldvreemd. Wat ik wel grappig vind is al de reacties die ik hier lees alsof niks meer kan in dit land. Natuurlijk kan je op straat gaan en racistische klap verkopen. Daar ga je echt niet voor in de cel (je kan het zelfs ongestraft op verkiezingsaffiches zetten). Maar dan moet je natuurlijk wel niet verschieten dat mensen je dom en zielig vinden of kwaad worden. Ten laatste zou ik mij graag nog even tot die mislukte geschiedschrijver willen richten. Praat niet over geschiedenis want je hebt er duidelijk geen verstand van. Lang geleden dat ik zo een onzinnige uitspraak gelezen heb... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 mei 2011 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() 't is nochtans simpel. Genocide verheerlijken of aanmoedigen is strafbaar er mee lachen niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, ik ben blij dat we nog mogen lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wie met een onderwerp niet kan lachen zal er ook nooit op een complete manier om mee kunnen. Zaken bedekken onder de mantel der liefde en/of doodzwijgen en van die andere onzin is de deur gewoonweg openzetten voor misbruik.
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Zo simpel is dat allemaal niet. Het is niet omdat je met een hakenkruis rondloopt dat je een genocide verheerlijkt (ik zie daar trouwens niet meteen een probleem, de meeste landen vieren allerlei moordpartijen op feestdagen) of aanmoedigt. Tenzij er opnieuw ergens een genocide aan de gang is tegen de Joden die niet in het nieuws komt natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De swastika, ook wel bekend als hakenkruis, is een symbool in de vorm van een kruis met aan alle uiteinden een haak. Het is een vaak gebruikt symbool, zo is het het heiligste teken uit het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het tevens gebruikt in het boeddhisme. Het symbool (卐) komt echter ook voor op vroeg-christelijke graftomben in de catacomben bij Rome, op Griekse en Romeinse mozaïekvloeren uit de oudheid en op houten klompen van Noorse Vikingen uit de vroege Middeleeuwen.
Sinds de Tweede Wereldoorlog is het hakenkruis in westerse landen vooral een symbool geworden van de nazi's. misschien kunnen we ophouden met onze geschiedenis te laten gijzelen door een strekking van och arme 20 jaren? Of mag hierover ook al niet gediscussieerd worden?
![]() |
#90 |
Burger
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat je een hakenkruis in een sketch of whatever gebruikt maar om er nu gewoon in het dagelijks leven meer rond te lopen. Wat voor nut heeft dat?
Dat je niet begrijpt dat dat een symbool geworden is van moord en haat is niet mijn fout... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() Stel je voor dat er mensen voor de kerk staan met zulke borden op de begrafenis van je broer, zus,...
![]() Je hebt gelijk vrijheid van meningsuiting is een absoluut recht |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Grappig dat je dat voorbeeld aanhaalt, want daar worstelen zelfs de Amerikanen mee. Zulke zaken lossen zichzelf op: er was vorige week nog een vervolgdocu van Louis Theroux op tv. De organisatie was intussen helemaal uiteen gevallen en ze zaten allemaal tot over hun oren in de problemen omdat iedereen hen een stel idioten vindt. De begrafenissen worden intussen bewaakt door bikers. Maar als die mensen nu graag willen zeggen dat god homo's haat, dan doen ze dat toch? Of gaan ze dat plots niet meer vinden door een of andere wet?
Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 mei 2011 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de mening van een idioot is een mening en bijgevolg mag die geuit worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burger
|
![]() Dan moet je eens proberen om te demonstreren over dierenwelzijn voor een slachthuis of tegen sweatshops voor de H&M.
Je zult vlug zien hoeveel vrije meningsuiting we echt hebben. Blijkbaar kan vrije meningsuiting zolang ze ons kapitalistisch systeem maar niet in de weg loopt. Btw in die vervolg aflevering zien we toch dat ze die acties nog steeds ondernemen alhoewel het nu 100 meter verder van de kerk is. En ze krijgen zelfs nieuwe leden... Laatst gewijzigd door EchteVlaming : 26 mei 2011 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte zijn er meningen waarvoor je door de Belgische staat in de gevangenis wordt opgesloten. Ik beweerde dan ook niet dat er in Belgie een vrijemeningsuiting bestaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Wel na enkele afleveringen van Louis Theroux vind ik absolute vrije meningsuiting nu toch ook niet zo positief. Alhoewel de vrije meningsuiting in de VS nog VEEL meer aan banden gelegd is dan hier (toch als het gaat over kapitalistische onderwerpen voor de rest mag je daar blijkbaar wel zoveel haat verkondingen als je wilt, zolang het de multinationals maar niet pijn doet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |