Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2011, 19:36   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Uit angst voor controverse Steve, wat betekent dat, kan jij me dat uitleggen?

Wie is dan degene die de mohamedanen ziet als intolerant als ze al angst hebben voor controverse?
Carrefour had wellicht eerder angst voor een potentiële omzetdaling, maar dat staat zo slecht in een perscommuniqué. Maar toch leuk dat je wil blijven discussiëren over een controverse die er nooit is geweest.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 19:51   #82
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Carrefour had wellicht eerder angst voor een potentiële omzetdaling, maar dat staat zo slecht in een perscommuniqué. Maar toch leuk dat je wil blijven discussiëren over een controverse die er nooit is geweest.
Tuurlijk dat, daar twijfel ik geen moment aan.

Maar; Om welke reden zou die omzet dan dalen, dat mensen beledigd zouden kunnen zijn over hun sterrenbeeld op toiletpapier?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 20:34   #83
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar; Om welke reden zou die omzet dan dalen, dat mensen beledigd zouden kunnen zijn over hun sterrenbeeld op toiletpapier?
Bedenk dat de groep die in astrologie ' geloven' zo'n 20% is. Dat is meer dan er Mohammedanen zijn.
En als Mohammedanen boos mogen zijn over een symbol op plee-papier, waarom zouden astrologie-gelovigen dan ook niet boos mogen worden?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 20:46   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Bedenk dat de groep die in astrologie ' geloven' zo'n 20% is. Dat is meer dan er Mohammedanen zijn.
En als Mohammedanen boos mogen zijn over een symbol op plee-papier, waarom zouden astrologie-gelovigen dan ook niet boos mogen worden?
Omdat die niet tot de gepamperde doelgroep behoren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 20:51   #85
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Tuurlijk mogen die boos worden.

Maar ik twijfel hard dat 't om 'die' groep ging, dat carrefour angst had dat hun omzet zou dalen of dat er 'n 'controverse' zou ontstaan, en daarom maar uit voorzorgsmaatregel omwille van die hoax, hun pleepapier uit de rekken haalde!

Alles kan natuurlijk in deze wereld.

Astrologieërs ploffen zo vaak, toch?
Oud 26 mei 2011, 20:55   #86
Steve_M

Standaard

Citaat:

Het gaat dan ook niet over een werkelijke omzetdaling, maar om een perceptie, gebaseerd op een fictief bericht. De baas van een of andere manager krijgt dat kettingmailtje, ze belt haar zoon om te vragen of het klopt dat ze wc-papier verkopen met afbeeldingen van Mohammed op en dat ze in de mail heeft gelezen dat horden woedende moslims op weg zijn naar de Carrefour. Vervolgens blijkt er niks aan de hand te zijn, ze houden een vergaderingetje en besluiten het zekere voor het onzekere te nemen om negatieve publiciteit te vermijden (en ook wel omdat ze al 50 soorten wc-papier in de rekken hebben liggen).

Dat nogal wat moslims (overigens net zoals vele andere gelovigen en nog een handvol andere groepen) lange tenen hebben, is geen nieuws. Maar om nu verhalen te gaan verzinnen om het allemaal nog wat uit te vergroten, is helemaal nergens voor nodig. Wat mij betreft is de grootste nieuwswaarde van deze draad dat nog maar eens bewezen is hoe slecht onze hoernalisten zijn in hun job. Elke krantenredacteur die dat bericht op de website heeft gezet, zou onmiddellijk met zijn klikken en zijn klakken moeten buitenvliegen wegens incompetentie.
Oud 26 mei 2011, 20:57   #87
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Of je zou even op de link kunnen klikken en het artikeltje lezen. Ik zal even een handje helpen:

Bij Carrefour weten ze wel iets. Alleen blijkt het om een oud verhaal te gaan. Op internet zijn sporen te vinden van één kettingmail uit juli 2008 verstuurd door een overijverige vrouw uit Nanterre. Op internetfora reageren moslims schamper als blijkt dat het om dierenriemsymbolen gaat: “Ik zou de volgende keer toch tien keer checken vooraleer je huilt met de wolven.”

Je weet wel, zo van die kettingmails die via seniorennet (in de geval: le reseau des aînés) rondgestuurd worden. Andev post er hier ook zo geregeld. Als het dan nonsens blijkt te zijn, is het antwoord meestal dat het toch had gekund.
verder lezen helpt ook:

Citaat:
Uit angst voor een controverse besloot Carrefour in 2008 om het papier - dat dus niet van Renova maar van het eigen huismerk was - niet langer te verkopen. Ook in België werd het daarna niet meer verkocht. Zo'n ingrijpende maatregel was dat trouwens ook niet. “Als u wel eens toiletpapier koopt in onze winkels, zal u al gezien hebben dat de motiefjes heel snel veranderen”, aldus de woordvoerder van Carrefour
.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 20:59   #88
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
verder lezen helpt ook:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CC
Even dacht ik dat dit onder K&K kon, maar het blijkt volgens de klagers een zéér ernstige zaak te zijn.

Wat is er gebeurd?

Een moslimse mijnheer uit Mollahbeek zat op het toilet zijn grote boodschap te doen en bestudeerde ondertussen het WC papier (men moet toch iets bestuderen tijdens het persen). Mijnheer de moslim uit Mollahbeek had het WC papier echter ondersteboven vast en bemerkte ineens een mogelijke gelijkenis met de naam van Allah en die van Mohammed tussen de dierenriemtekens! Groot probleem! hij kon toch zijne poep niet afkuisen met het maagd en steenbokteken dat ondersteboven gedraaid en op de zijkant gezien mogelijkerwijze lijkt op de schrijfwijze van Allah en Mohammed?

Big big problem.
In plaats van gewoon ander WC papier te gebruiken werden hier de grove middelen ingezet: al dat WC papier moet worden verwijderd uit de Carrefourrekken. In Frankrijk gebeurde het al (daar bestuderen moslims ook ondersteboven en op de zijkant gehouden de dierenriemtekens) en België moet volgen.

Misschien kunnen ze er nog iets mee doen in Duitsland? Daar wonen hoofdzakelijk Turkse moslims en die spreken geen arabisch.

het is dus écht waar
Het is dus grotendeels niet waar.
Oud 26 mei 2011, 21:03   #89
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dus grotendeels niet waar.
het gebeurde in 2008.

Citaat:
Toiletpapier versierd met tekens van de dierenriem dat verkocht werd door supermarktketen Carrefour is uit de Belgische handel genomen. De tekens van de maagd en de steenbok deden immers denken aan de schrijfwijze van de namen van Allah en Mohammed. Het toiletpapier werd al in 2008 uit de Belgische handel genomen, preciseert de woordvoerster van Carrefour, Julie Stordiau.

Het toiletpapier ontketende toen een polemiek. Enkele moslims spraken hun imam over de kwestie aan in twee Molenbeekse moskeeën.

"De controverse dateert van 2008 en het toiletpapier werd toen al uit de rekken gehaald om verwarring te voorkomen. Het is volstrekt onmogelijk dat het papier nu nog verkocht wordt in sommige winkels in België", aldus Stordiau, die daarmee de informatie van La Capitale tegenspreekt. De krant stelde immers dat het product in bepaalde Brusselse winkels enkele dagen geleden nog verkrijgbaar was. (belga/vsv)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...am-Allah.dhtml

wat is er niet waar?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 21:08   #90
Steve_M

Standaard

Citaat:

Het toiletpapier ontketende toen een polemiek. Enkele moslims spraken hun imam over de kwestie aan in twee Molenbeekse moskeeën.

wat is er niet waar?
Komt waarschijnlijk uit de nieuwe kettingmail. En die moet er geweest zijn, anders had het hele verhaal de kranten niet pas de voorbije dagen gehaald. Mij lijkt het logischer dat als de beslissing is gevallen dat wc-papier niet meer te verkopen in Frankrijk, er ook mee te stoppen in andere landen. Stuur hem me anders ook even via PB.
Oud 26 mei 2011, 21:37   #91
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Of dat verhaal van boze moslims nu uit een kettingmail kwam of niet, doet feitelijk niet terzake.
Wat daarentegen wel terzake doet, is dat men destijds bij Carrefour besloot om uit angst voor een controverse, dat toiletpapier uit de handel te nemen.

Uit angst voor represailles vanuit islamitische hoek, die er nu eenmaal om bekend staan om vanwege het minste of geringste agressief tekeer te gaan. Men denke dan bijvoorbeeld aan de wereldwijde reacties op die mohammedcartoons.

De consument zou Carrfeour vanwege deze lafheid gewoon alsnog moeten straffen door hun winkels te mijden en elders inkopen te gaan doen.
Oud 26 mei 2011, 21:42   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat dan ook niet over een werkelijke omzetdaling, maar om een perceptie, gebaseerd op een fictief bericht. De baas van een of andere manager krijgt dat kettingmailtje, ze belt haar zoon om te vragen of het klopt dat ze wc-papier verkopen met afbeeldingen van Mohammed op en dat ze in de mail heeft gelezen dat horden woedende moslims op weg zijn naar de Carrefour. Vervolgens blijkt er niks aan de hand te zijn, ze houden een vergaderingetje en besluiten het zekere voor het onzekere te nemen om negatieve publiciteit te vermijden (en ook wel omdat ze al 50 soorten wc-papier in de rekken hebben liggen).

Dat nogal wat moslims (overigens net zoals vele andere gelovigen en nog een handvol andere groepen) lange tenen hebben, is geen nieuws. Maar om nu verhalen te gaan verzinnen om het allemaal nog wat uit te vergroten, is helemaal nergens voor nodig. Wat mij betreft is de grootste nieuwswaarde van deze draad dat nog maar eens bewezen is hoe slecht onze hoernalisten zijn in hun job. Elke krantenredacteur die dat bericht op de website heeft gezet, zou onmiddellijk met zijn klikken en zijn klakken moeten buitenvliegen wegens incompetentie.
Dat kan best zo wezen en zal ook zo wel ongeveer gegaan zijn, maar als 't om, en ik citeer je; "(overigens net zoals vele andere gelovigen en nog een handvol andere groepen)", zou dat pleepapier nooit vanste leven uit die rekken gehaald geweest zijn!
Daar kan je gif op innemen!
Oud 26 mei 2011, 21:46   #93
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gebeurde in 2008.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...am-Allah.dhtml

wat is er niet waar?
Ik ben steenbok en ik ben verdomd beledigd dat mijn teken verdomst veel lijkt op de onderstebovenste allah (of is 't de moh, maakt niet uit, als ik maar iets heb om me 'beledigd' te voelen)!

Ik ga 'ploffen' hoor!
Oud 26 mei 2011, 21:48   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Of dat verhaal van boze moslims nu uit een kettingmail kwam of niet, doet feitelijk niet terzake.
Wat daarentegen wel terzake doet, is dat men destijds bij Carrefour besloot om uit angst voor een controverse, dat toiletpapier uit de handel te nemen.

Uit angst voor represailles vanuit islamitische hoek, die er nu eenmaal om bekend staan om vanwege het minste of geringste agressief tekeer te gaan. Men denke dan bijvoorbeeld aan de wereldwijde reacties op die mohammedcartoons.

De consument zou Carrfeour vanwege deze lafheid gewoon alsnog moeten straffen door hun winkels te mijden en elders inkopen te gaan doen.
Bij de les blijven, da schreef �*k al!
Oud 26 mei 2011, 21:50   #95
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verder lezen helpt ook:

.
...en da schreef ik ook al.
Oud 26 mei 2011, 21:53   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan best zo wezen en zal ook zo wel ongeveer gegaan zijn, maar als 't om, en ik citeer je; "(overigens net zoals vele andere gelovigen en nog een handvol andere groepen)", zou dat pleepapier nooit vanste leven uit die rekken gehaald geweest zijn!
Daar kan je gif op innemen!
Ik denk het wel hoor, alleen kan ik mij geen andere bevolkingsgroep voorstellen die zo gek zou zijn dat te eisen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 21:54   #97
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Voila!

Bedankt, Steve

Al van die "gratis messen" gehoord?
Ze zijn niet goed bezig éh die "mannen" van het vb?

-
En waarom reageerde u dan zo heftig in dit topic? Toch bang dat de kans bestond dat u met Allah uw achterste afveegde?
Oud 26 mei 2011, 21:58   #98
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de les blijven, da schreef �*k al!
Ik zie het nu inderdaad. Nu wel, sommige dingen mogen gerust eens herhaald worden, zeker als ze relevant zijn.
Oud 26 mei 2011, 22:00   #99
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik denk het wel hoor, alleen kan ik mij geen andere bevolkingsgroep voorstellen die zo gek zou zijn dat te eisen.
Ook al ja.
Oud 26 mei 2011, 22:00   #100
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En waarom reageerde u dan zo heftig in dit topic? Toch bang dat de kans bestond dat u met Allah uw achterste afveegde?
Touché!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be