Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 18:01   #81
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jep, en dan alle vlamingen honing bij de Ollanders smeren ?
dan hebben we tenminste een echte democratie itt jouw anti-nederlands gewauwel.
Shadowke is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:02   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dan hebben we tenminste een echte democratie itt jouw anti-nederlands gewauwel.
Dank om uw bedoelingen te ventileren.
Henri1 is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:03   #83
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jep, en dan alle vlamingen honing bij de Ollanders smeren ?
Ik begrijp maar niet waarom jij zo veel met onze (de Vlaamse) toekomst inzit. Straks werkt je houding nog op mijn gemoed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:05   #84
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dank om uw bedoelingen te ventileren.
bedankt om mij weer eens proberen zwart te maken (wat jouw bedoelingen zijn).
maar je bent al te laat om het tegen te houden.

dus: ga alvast maar al naar Parijs, in naam van de PS, om aan Sarkozy te vragen de stemming voor te bereiden voor de 'Anschluss' van Wallonië bij Frankrijk.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juni 2011 om 18:07.
Shadowke is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:06   #85
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Wallonie heeft wat achterstand op vlaanderen.
Dat op conto van de PS schuiven is niet echt ernstig.
Daarom vond ik antwoorden op uw vraag niet nodig, ik vond het gewoon een dwaze vraag.
ja voor hoe lang al? Zeg er zit geen enkel realistischzinnig in er valt zelfs niks om te praten omdat em het voorzichzelf ontkent wat de realiteit betreft. een simple vraag, en ge weet wat de realiteit is. Zeg Henri leef verder in u dromen land want ik zal schrik hebben in uw schoenen. Ik reageer niet meer op mensen die zichzelf ontkennen van de realiteit.
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:33   #86
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom vond ik antwoorden op uw vraag niet nodig, ik vond het gewoon een dwaze vraag.
WAT achterstand???

En wie maakt al decennia lang de dienst uit in het Wallobi speelpark der zakkenvullers?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:12   #87
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe oud bent u alweer ?
Oud genoeg om ongeduldig te worden. Ik wil het nog meemaken om in een vrij Vlaanderen geleefd te hebben.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:13   #88
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Newtown (Mars) dan geen democratie ?
Ga jij er dan maar wonen. Wij zullen het wel met het laag-bij-de-grondse Vlaanderen doen.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:17   #89
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Oud genoeg om ongeduldig te worden. Ik wil het nog meemaken om in een vrij Vlaanderen geleefd te hebben.
Voila; ik heb het al dikwijls beweerd;
n-va & co zit vol met mensen die nog een laatste wapenfeit willen plegen voor het afgelopen is
en ze voeren de strijd met ideeën van uit hun jeugd; cfr. Victor d'Alost die nog altijd gefrusteerd is vanuit zijn jeugd;
terwijl de huidge jongeren echt niet begrijpen waarom de oudere generatie er niet in slaagt om door een achterhaalde strijd een regeringvorming te blokkeren.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:24   #90
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van iedere partij van van goede wil is.

Wat snapt u daar precies niet aan ?
Alléé vooruit,zélfs de PS is niet van goede wil aangezien de drie Vlaamse voorstellen door die PS in no time werden afgeschoten als "trop flamand"...

Citaat:
Niet meer dan een paar lichtjaren hé henrike...

Citaat:
Mwa,zullen we de kaboutertjes dan maar de schuld geven....

Welke partij zit er decennia lang in de machtspositie in wallonie mijn beste...

De sossen of de kabouters...

Citaat:
.
Er bestaan geen dwaze of domme vragen mijn beste...

Laatst gewijzigd door Svennies : 5 juni 2011 om 19:25.
Svennies is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:29   #91
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een eufemisme gesproken. Maar dat op zich is niet het ergste. Het ergste is dat ze die achterstand opgelopen hebben in de jaren zeventig toen de gunstige effecten van de collaboratie in WO-II voor de Waalse staal- en wapenindustrie waren weggeëbd. Dat is dus veertig jaar geleden. De problemen waren niet uniek voor Wallonië. Alleen hebben andere streken met gelijkaardige problemen zich daar over gezet. Wallonië heeft de hele jaren zeventig de politiek geblokkeerd om de Waalse industrie aan het infuus te leggen, en elke hervorming geweigerd, met de grote devaluatie van 1982 als gevolg. Weg 8% van het Vlaamse spaargeld.
Citaat:
Hoeveel percent van de stemmen haalt de PS in de armste provincie van België? Hoeveel in Wallonië? Hoelang zijn ze al onafgebroken aan de macht in Wallonië en Brussel? (tip:Sinds 1981 met een klein intermezzo CDH-PRL). In hoeveel federale regeringen hebben ze gezeten sinds 1962? (tip: 23). Hoeveel steden hebben ze decennia-lang bestuurd met absolute PS-meerderheden? Laat ons nu eens eerlijk zijn: als er één verantwoordelijke moet aangewezen worden voor het belgisch débâcle dan is dat toch de PS? Dezelfde PS die haar privé-milities olv. José Happart uitstuurde om Vlaams grondgebied te annexeren. Diezelfde PS die Verhofstadt liet kruipen voor de voeten van Elioke. Diezelfde PS die Leterme tot "homme dangereux" uitriep en twee jaar met diens voeten rammelde (dixit Happart). Diezelfde PS die nu al bijna een jaar probeert de N-VA opzij te zetten, voorlopig nog zonder succes weliswaar.
Citaat:
Zeg dan gewoon dat je geen zinnig antwoord hebt.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:33   #92
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
n-va & co zit vol met mensen die nog een laatste wapenfeit willen plegen voor het afgelopen is
en ze voeren de strijd met ideeën van uit hun jeugd; cfr. Victor d'Alost die nog altijd gefrusteerd is vanuit zijn jeugd;
terwijl de huidge jongeren echt niet begrijpen waarom de oudere generatie er niet in slaagt om door een achterhaalde strijd een regeringvorming te blokkeren.
Toch gek dat al die jongeren massaal lid worden van de N-VA. Die weten waar hun toekomst ligt. En dat is niet in een onwerkbaar on-land genaamd Belgique dat er niet in slaagt de elementaire functies van een staat te vervullen: wetten en grondwet doen respecteren, veiligheid en zekerheid te verschaffen aan de burgers, de toekomst veiligstellen. Geen enkele andere partij in Vlaanderen schijnt er nog in te slagen nieuwe leden te werven bij de jeugd. Ze lopen gewoon leeg naarmate hun kiespubliek verder uitsterft.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2011, 19:42   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch gek dat al die jongeren massaal lid worden van de N-VA. Die weten waar hun toekomst ligt. En dat is niet in een onwerkbaar on-land genaamd Belgique dat er niet in slaagt de elementaire functies van een staat te vervullen: wetten en grondwet doen respecteren, veiligheid en zekerheid te verschaffen aan de burgers, de toekomst veiligstellen. Geen enkele andere partij in Vlaanderen schijnt er nog in te slagen nieuwe leden te werven bij de jeugd. Ze lopen gewoon leeg naarmate hun kiespubliek verder uitsterft.
Die N-VA leden vormen niet eens 0.3% van de Vlamingen. Onder deze leden zijn ook een heel deel opportunisten bij. Je moet geen lid zijn om voor de N-VA te werken maar als je een beetje mee wil in de collegiale activiteiten dan wordt je wel lid. Ook zijn er veel opportunisten die zichzelf meer stemmen zien halen op een N-VA lijst dan op een andere.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juni 2011, 20:05   #94
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Die N-VA leden vormen niet eens 0.3% van de Vlamingen. Onder deze leden zijn ook een heel deel opportunisten bij. Je moet geen lid zijn om voor de N-VA te werken maar als je een beetje mee wil in de collegiale activiteiten dan wordt je wel lid. Ook zijn er veel opportunisten die zichzelf meer stemmen zien halen op een N-VA lijst dan op een andere.
De frustratie druipt er weer af. Droom rustig verder van uw Belgisch Utopia jongen.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2011, 20:10   #95
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nu na een jaar wel duidelijk dat N-VA verzaakt aan zijn Federaal engagement.
Ze willen gewoon niet meeregeren en ze staan daarin eenzaam en alleen.
Nochthans mag van een partij verwacht worden als ze meedoet aan verkiezingen dat ze nadien in de macht ook willen delen.
N-VA dus blijkbaar niet.

Oplossing 1:
Bart en Elio in een soort van Big Brother huis opsluiten zonder camera's. Ze mogen er pas uit na een akkoord.

Oplossing 2:
Nieuwe verkiezingen zonder deelname N-VA.Hoe zouden die verlopen en wat komt er dan uit de bus ?
Tiens, het masker valt af, de ware "democraat" komt naar boven in uw innerlijke ziel ?
Partijen verbieden heeft een naam, dictatuur. Het begint bij 1 partijtje en het eindigt bij alle partijen -1

Het feit dat u uw gedachtengoed, verbieden van partijen (dictatuur) hier even vlug poogt weg te moffelen met een zogenaamde stellingname : 1 Big brother (wat is hier uberhaupt de relevantie van op een politiek forum ?!) en de keuze 2...maakt het des te duidelijker.
U bent een anti-democraat.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 5 juni 2011, 20:10   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De frustratie druipt er weer af. Droom rustig verder van uw Belgisch Utopia jongen.
Welk Belgisch Utopia ?

Welke frustratie ?

Het ledenaantal als een argument aanhalen is een nepargument. Dat weet jij beter dan ik. Je moet al heel ver terug gaan in de tijd vooraleer je een moment vind dat het ledenaantal van de politieke in zijn totaal zo laag was als nu.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 juni 2011, 20:20   #97
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En hoeveel procent zijn er lid van de BUB?
Effect is offline  
Oud 5 juni 2011, 20:23   #98
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over "engagement" of het ontbreken ervan.

Een partij die het einde van een land als doel heeft, kan die een land goed helpen besturen ?
Ze willen gewoon niet besturen en ze zijn dat nooit van plan geweest.
Zou het kunnen dat in "een land" waar men van de 3 klassieke partijen (dus de rode, de blauwe en de oranje....om alle gehakketak van tijdelijke coalities, kartels.... te vermijden) 2 versies heeft een NL en een FR....en dat in dat "land" een partij die niets heeft te maken met die 3 klassieke "familie's" de grootste wordt van het "land"....UW land !!!
Zou het niet kunnen zijn dat "UW" land nogal ferm "kunstmatig" is ..."surrialistisch" (waarmee franstaligen graag pronken) is ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 5 juni 2011, 20:33   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
En hoeveel procent zijn er lid van de BUB?
De BUB telt niet mee. Ze slagen er niet eens in om in elke kieskring een lijst neer te leggen.

Oud 5 juni 2011, 20:48   #100
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
tututut, niet zo snel manneke

de jongere generatie mag opdraaien voor het geknoei/corruptie van claes,martens, eyskens, vandelanotte, verhofstadt, tobback
die begrijpt maar al te goed wat er op het spel staat

MOEHA

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2011 om 20:50.
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be