Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 12:53   #81
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
ANTWERPEN -
Wat is jullie mening hierover? Naar mijn mening heeft de Raad van State overschot van gelijk. Of dat nu een profiteur is of niet, dat laat ik in het midden maar het gaat hier wel over een serieuze administratieve vergissing en een zware financiële blunder.
Hier is de Stad Antwerpen duidelijk in de fout gegaan. Hoe is het mogelijk dat een overheidsdienst zo weinig controle heeft over zijn werknemers. Als dit zo maar kan vraag ik me af wat er daar nog allemaal scheef zit mijnheer Van Peel.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 12:58   #82
giserke
Banneling

Standaard

In ieder geval, de verantwoordelijken binnen de stadsdiensten, en de politiek verantwoordelijke moet eigenlijk op staande voet ontslagen worden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 13:05   #83
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die man is volgens mij een luiaard eerste klas.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die man een slimmerik eerste klas is en de verantwoordelijke van de HR dienst een dommerik eerste klas.
Ik weet wel wie ik als eerste zou buitengooien.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 13:06   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het is vrij duidelijk dat de stad Antwerpen in fout is door deze nietsnut niet via een correcte ontslagprocedure buiten te zetten. Maar dat het een nietsnut, profiteur, plantrekker en luiaard is, dat staat natuurlijk ook buiten kijf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 13:43   #85
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is vrij duidelijk dat de stad Antwerpen in fout is door deze nietsnut niet via een correcte ontslagprocedure buiten te zetten. Maar dat het een nietsnut, profiteur, plantrekker en luiaard is, dat staat natuurlijk ook buiten kijf.
Ken jij die mens persoonlijk? Zo niet, zou ik dergelijke uitspraken niet doen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 13:50   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij de Stad zijn dat helemaal geen slechte eigenschappen.

Als hij nu ook nog totaal incompetent was geweest, dan had hij waarschijnlijk op zijn minst ploegbaas of hoger kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 juni 2011 om 13:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 17:56   #87
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hij mag naar het zwembad in Merksem.

Hij zou daar de kassa moeten doen.

http://www.gva.be/antwerpen/ambtenaa...d-merksem.aspx
Dat hij maar zorgt dat zijn kassa elke dag klopt tot op de Eurocent. Zoniet snel ontslag wegens ernstige redenen.
Oud 22 juni 2011, 18:01   #88
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik kan die vent alleen maar gelijk geven dat hij profiteert van de mazen in de wet, Electrabel doet dat ook.
En dan ben jij ook degene die de mazen in het net van de sosciale zekerheid wil laten zitten? Hoe hypocriet kan je zijn? En dan verschiet je ervan dat men zich daar tegen verzet? Als je dit normaal vind dan is onze sosciale zekerheid ook gedoemd te verdwijnen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 20:28   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij de Stad zijn dat helemaal geen slechte eigenschappen. .
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 22:31   #90
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
ANTWERPEN - De stad Antwerpen moet Dirk Martens terug in dienst nemen. Dat besliste de Raad van State maandag. Daardoor kan de stad het loon dat de ambtenaar vijf jaar lang ontving terwijl hij thuis zat, niet meer terugvorderen. De stad reageert ontgoocheld en ook Martens is verrast door de uitspraak.

Ambtenaar Dirk Martens werd in 2000 ontslagen als technicus bij het 'Ech Antwaarps Theater'. Door een administratieve vergissing werd de stad, zijn werkgever, daar echter niet van op de hoogte gesteld. De ambtenaar kreeg bericht dat 'er geen werk meer voor mij was, maar dat hij zich ter beschikking moest houden.'

Martens ontving zo tussen 2000 en 2005 een 155.000 euro aan brutoloon, terwijl hij thuis zat. Begin 2006 werd Martens effectief ontslagen om dringende redenen, wegens vijf jaar onwettige afwezigheid. Daarop besloot Martens zijn ontslag aan te vechten bij het gerecht.

De Raad van State vernietigde maandag het ontslag. Daardoor moet de stad Antwerpen Martens terug aannemen. De stad kan het loon dat Martens verdiende tussen 2000 en 2005 niet terugvorderen en moet zijn 'achterstallig' loon vanaf zijn officieel ontslag in 2006 uitbetalen.

Openbare dienst belachelijk gemaakt

Volgens de stad holt de Raad van State de ontslagreden van meer dan tien dagen onwettige afwezigheid volledig uit, door ook de intentie tot vrijwillig ontslag toe te voegen als voorwaarde. Die acht de Raad niet bewezen. Martens zat dan wel vijf jaar lang thuis, hij was naar eigen zeggen beschikbaar indien de stad hem nodig had.

De stad Antwerpen onderzoekt nu welke juridische procedures nog mogelijk zijn om de uitspraak terug te draaien. Ze hoopt dat 'de Raad van State beseft dat ze met dergelijke uitspraken de openbare dienst volledig ondergraaft en belachelijk maakt.'

'Altijd beschikbaar geweest voor de stad'

'Ik heb het nieuws zelf pas vanmorgen vernomen', reageert Dirk Martens zelf. 'Geen idee welke functie de stad Antwerpen voor mij zal hebben, ik wacht het verdere verloop van de procedure af. Vandaag ben ik al op gesprek gemoeten en morgen moet ik mij opnieuw aanmelden.'

Ander werk heeft de man niet, evenmin heeft hij elders gewerkt. 'Neen, ik ben altijd beschikbaar geweest voor de stad.'

Bron: De Standaard

Wat is jullie mening hierover? Naar mijn mening heeft de Raad van State overschot van gelijk. Of dat nu een profiteur is of niet, dat laat ik in het midden maar het gaat hier wel over een serieuze administratieve vergissing en een zware financiële blunder.
Zij hebben zelf gezegd " u beschikbaar houden ", en hebben hem vervolgens zijn loon uitbetaald. Die man heeft de orders gewoon opgevolgd, hem valt niets te verwijten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 22:33   #91
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Waarom is hij een profiteur en een nietsnut?
hij wou werken, hij stond ter beschikking, hij had een vast contract.
Inderdaad, wie geeft er nu een vast contract op vandag ? Zeker als het zo een gemakkellijke job is ?
Oud 22 juni 2011, 22:50   #92
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nou ja, hij had natuurlijk na een tijdje wel door dat ze hem vergeten waren en vond dat prima, maar wettelijk is dit inderdaad het verhaal.
Hij is toch gaan vragen hoe het zat op een bepaald moment ! En dan is er daar een brief over verstuurd. Zonder enig resultaat.
Hem treft gen schuld, hij heeft enkel gedaan wat hem gevraagd werd.
Oud 22 juni 2011, 22:52   #93
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Dat hij maar zorgt dat zijn kassa elke dag klopt tot op de Eurocent. Zoniet snel ontslag wegens ernstige redenen.
Inderdaad. Oppassen geblazen...
Oud 23 juni 2011, 07:46   #94

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
In ieder geval, de verantwoordelijken binnen de stadsdiensten, en de politiek verantwoordelijke moet eigenlijk op staande voet ontslagen worden.
²

Maar 't zal niet gebeuren hé.

Waar het op neerkomt ... het loon dat moest worden uitbetaald komt niet uit eigen zak of uit de zak van "de zaak" (dus ook eigen zak voor de zelfstandigen) ... neen ... het kwam van de belastingbetaler die de lonen van de ambtenaren uitbetalen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 07:48   #95

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het kan natuurlijk ook zijn dat die man een slimmerik eerste klas is en de verantwoordelijke van de HR dienst een dommerik eerste klas.
Ik weet wel wie ik als eerste zou buitengooien.
Tja ... indien dit klopt ... zou de man de baas moeten zijn en niet omgekeerd.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 07:51   #96
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hij zal wel ergens aan 't stad een elleboog kennen die hem een handje boven z'n dossier houdt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be