Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: N-VA is ongeloofwaardige partij
ja 24 46,15%
neen 28 53,85%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 23:25   #81
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Ja, u bent Vlaams Blokker. Twijfelt u daar eigenlijk zelf aan of zo?
ik twijfel niet aan mijn stemgedrag neen, u toch ook niet?
Gij moet en zult op Boer Swa stemmen
België04 is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:25   #82
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

hoef je toch niet erg te vinden? tzou maar erg zijn he, als je het erg zou vinden telkens een vlaming niet voor jou of je partij stemt? je zou het niet te boven komen
Ik overleef de 13e wel, als we de peilingen mogen geloven.
tja peilingen he, dat doet de niveanen iets te veel zweven, en de arrogantie van de macht lonkt ook
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:26   #83
België04
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik overleef de 13e wel, als we de peilingen mogen geloven.
tja peilingen he, dat doet de niveanen iets te veel zweven, en de arrogantie van de macht lonkt ook
Zeer juist. Die indruk heeft zowat iedereen die niet in "het" kartel zit.
België04 is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:29   #84
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

In mijn omgeving is daar niets van te merken, steeds meer mensen hebben genoeg van Stevaert en Verhofstadt, die altijd veel beloven op Vlaams vlak, en met hun 'dialoog'-aanpak - wat er eigenlijk op neerkomt: 'vragen aan de Franstaligen wat mag en wat niet' - en de meesten kiezen dan ook voor het enige alternatief: met name het Vlaams Kartel.
Oud 9 juni 2004, 23:31   #85
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
In mijn omgeving is daar niets van te merken, steeds meer mensen hebben genoeg van Stevaert en Verhofstadt, die altijd veel beloven op Vlaams vlak, en met hun 'dialoog'-aanpak - wat er eigenlijk op neerkomt: 'vragen aan de Franstaligen wat mag en wat niet' - en de meesten kiezen dan ook voor het enige alternatief: met name het Vlaams Kartel.
genoeg van Stevaert en Verhofstadt? ze zullen 1 van beiden toch opnieuw voorgeschoteld krijgen
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:32   #86
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
genoeg van Stevaert en Verhofstadt? ze zullen 1 van beiden toch opnieuw voorgeschoteld krijgen
En uiteraard gaat dan de voorkeur naar Stevaert. Laat ons hopen dat de kiezer een coalitie SP.A - Spirit - N-VA - CD&V mogelijk maakt.
Oud 9 juni 2004, 23:33   #87
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

En uiteraard gaat dan de voorkeur naar Stevaert. Laat ons hopen dat de kiezer een coalitie SP.A - Spirit - N-VA - CD&V mogelijk maakt.
ik kijk ook uit naar een hereniging van boerswa en ansjovis
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:35   #88
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vindt u dat grappig, die beledigingen? Ik doe de moeite niet meer om dat te melden aangezien de moderatoren dit klaarblijkelijk tolereren.
Oud 9 juni 2004, 23:41   #89
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vindt u dat grappig, die beledigingen? Ik doe de moeite niet meer om dat te melden aangezien de moderatoren dit klaarblijkelijk tolereren.
is karikaturaal voorgesteld, mijn excuses daarvoor als ik u daar pijn mee doe. Ik vind overigens wel dat dat tolereerbaar is, je mag daar natuurlijk wel tegen gekant zijn he.
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:43   #90
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Stevaert is opportunist genoeg om mee de Vlaamse kar te duwen als de SP.A daarmee in de regering mag stappen.
Verhofstadt daarentegen zal nooit de CD&V/N-VA aanvaarden, vanwege die ene keer dat de CVP hem een dolk in de rug plofte tijdens zijn eerste ministerschap.

Wat mij betreft SP.A-Spirit dus, al sta ik ideologisch dichter bij een VLD-CD&V/N-VA-coalitie.
zorroaster is offline  
Oud 10 juni 2004, 00:20   #91
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stevaert is opportunist genoeg om mee de Vlaamse kar te duwen als de SP.A daarmee in de regering mag stappen.
Verhofstadt daarentegen zal nooit de CD&V/N-VA aanvaarden, vanwege die ene keer dat de CVP hem een dolk in de rug plofte tijdens zijn eerste ministerschap.

Wat mij betreft SP.A-Spirit dus, al sta ik ideologisch dichter bij een VLD-CD&V/N-VA-coalitie.
Stevaert de vlaamse kar duwen?? je vergeet nog een belangrijk iemand uit Wallonië. Stevaert heeft di Rupo nodig in de federale regering, wat denk je dat hij verkiest? de federale of de vlaamse regering?
Vengeance is offline  
Oud 10 juni 2004, 00:22   #92
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Stevaert de vlaamse kar duwen?? je vergeet nog een belangrijk iemand uit Wallonië. Stevaert heeft di Rupo nodig in de federale regering, wat denk je dat hij verkiest? de federale of de vlaamse regering?
Stevaert haalt zijn kiezers in Vlaanderen, en hij weet dat hij de Vlaamse regeringsdeelname nodig heeft om zijn Vlaamse kiezers te kunnen bedienen.

Stevaert is boven alles opportunist, dus als de opportuniteit hem verplicht de Vlaamse eisen te onderschrijven in ruil voor een verlengde regeringsdeelname, zal hij dat zonder morren doen.
zorroaster is offline  
Oud 10 juni 2004, 00:26   #93
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stevaert haalt zijn kiezers in Vlaanderen, en hij weet dat hij de Vlaamse regeringsdeelname nodig heeft om zijn Vlaamse kiezers te kunnen bedienen.

Stevaert is boven alles opportunist, dus als de opportuniteit hem verplicht de Vlaamse eisen te onderschrijven in ruil voor een verlengde regeringsdeelname, zal hij dat zonder morren doen.
Stevaert durft tegen de stroom in te varen, remember migrantenstemrecht, en zonder morren? Stevaert heeft de cdnv-nva dan nodig maar jullie hem evenzeer. je mag niet denken dat de andere partijen aan jullie voeten zullen liggen en als een slaafje jullie orders zullen uitvoeren
Vengeance is offline  
Oud 10 juni 2004, 00:29   #94
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stevaert durft tegen de stroom in te varen, remember migrantenstemrecht, en zonder morren? Stevaert heeft de cdnv-nva dan nodig maar jullie hebben hem evenzeer. je mag niet denken dat de andere partijen aan jullie voeten zullen liggen en als een slaafje jullie orders zullen uitvoeren
Stevaert koos voor het migrantenstemrecht, om daarmee de groenen in de flank te treffen. Een duidelijker bewijs wat voor een opportunist de man wel is vind je toch nergens?

Ja, wij hebben Stevaert nodig om ons Vlaams programma uit te voeren, hij heeft ons nodig om aan de macht te kunnen blijven. Geven en nemen en allebei gelukkig uiteindelijk, dat heeft niets te maken met slavernij of aan elkaars voeten te gaan liggen.
zorroaster is offline  
Oud 10 juni 2004, 00:37   #95
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België04
Hoe geloofwaardig is de N-VA nog?
1) Eerst noemen ze de sp.a "anti-Vlaams", nu sluiten ze er een regeringsdeelname niet mee uit
2) Eerst willen ze onafhankelijk naar de verkiezingen gaan, vervolgens gaan ze toch in kartel met CD&V, die hen eerst niet Vlaams genoeg was, maar na een slechte peiling plots wél
3) De N-VA werkt niet samen met het Vlaams Blok, terwijl die coalitie wellicht meer dan 1.000.000 stemmen voor Vlaamse onafhankelijkheid zou opleveren. Als Vlaamse onafhankelijkheid hun prioriteit is, waarom werken ze dan niet samen met een partij die hen de hand heeft uitgestoken?
4)Wat verwachten ze van deze Vlaamse verkiezingen, dat hun regeringspartner hun Vlaams programma op federaal niveau verwezenlijkt? Komaan, zeg.
5)Als de N-VA daarentegen zo sterk overtuigd is van hun groot gelijk en potentieel en zo rechtlijnig en compromisloos is, waarom gaan ze dan niet, in navolging van Groen! onafhankelijk naar de verkiezingen?
1) Die uitspraak is gedaan in het opzicht dat de N-VA alleen zou opkomen en met enkele zetels het verschil kon maken bij het vastleggen van een eventuele coalitie. Wanneer je een kartel vormt en de grootste formatie van Vlaanderen wordt, kan je je niet meer de luxe permitteren om eventuele coalitiepartners op voorhand uit te sluiten.

2) Die peiling kon me gestolen worden. Wat onze kansen op succes op 13 juni echter finaal de nek omwrong waren de gretige commentatoren die de N-VA "klinisch dood" verklaarden en ons definitief afschreven. De N-VA heeft het nadeel zeer bewuste kiezers aan te trekken, mensen die waarde en belang hechtten aan het resultaat van hun stem.
Wanneer echter bij die potentieële kiezers (onterecht) de perceptie wordt geschapen dat hun stem bij voorbaat weggegooid is, is er geen beginnen meer aan.

3) Omdat één VNV al erg genoeg is. De laatste keer dat een aantal Vlaams-nationale partijen op zoek gingen naar "eenheid" belandde het Vlaams-nationalisme in een decennialange crisis omdat het gebrandmerkt was als een fascistische en extreem-rechtse strekking.
De N-VA is een onmisbare factor in de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd omdat ze los van die extreem-rechtse en ultraconservatieve partij die het Blok is eveneens een Vlaams onafhankelijkheidsideaal koestert. Vlaams-nationalisme is een stroming die mensen van links tot rechts en van progressief tot conservatief bundelt.
De N-VA is nodig om de Vlaams-nationalisten die het Vlaams Blok niet lusten niet uit te sluiten.

4) Dat verwachten wij helemaal niet, u blijkbaar wel? Geenszins beweren wij immers dat met CD&V/N-VA de SZ meteen gesplitst zal worden of Vlaanderen onafhankelijk wordt. Wij zijn eerlijk en zeggen duidelijk dat we ons er samen toe verbinden de vijf Vlaamse resoluties van '99 zo veel mogelijk te laten uitvoeren.

5) Omdat de perceptie ons de nek heeft omgewrongen. N-VA haalt in een peiling 4,1% en professor Deschouwer zegt dat de N-VA "het niet haalt". Groen! haalt 4% in een volgende peiling en volgens diezelfde Deschouwer "ziet het er goed uit voor Groen!".
Die man staat trouwens bij de lijst BV's voor Groen! Waarom ben ik niet verbaasd
?
Verder hebben wij geen financiële reserves om een nieuwe campagne aan te kunnen en er is ook de voorkeursbehandeling in de media die Groen! krijgt terwijl wij quasi zouden zijn doodgezwegen.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 10 juni 2004, 07:32   #96
Clio
Partijlid

Standaard

---
Oud 10 juni 2004, 12:33   #97
België04
Schepen

Standaard

Maar dan wel zonder de PS (sp.a)
België04 is offline  
Oud 10 juni 2004, 16:19   #98
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De SP.a en de SP zijn verder uit elkaar gegroeid dan de MR en de VLD, die op het zielige af vastklampt aan de MR. De SP.a heeft mogen meemaken hoe de hervormingen van Vandenbossche teruggeschroeft werden, hoe Mia Devits buitengepest werd bij het ABBV nadat het Waalse deel - oerconservatief - geen moderniseringen duldde, hoe Frank Van den Broecke weg moest van Volksgezondheid. Komt daarbij nog een figuur als Leo Peeters in de partij en als kartelpartner Spirit!
Oud 10 juni 2004, 17:04   #99
België04
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
De SP.a en de SP zijn verder uit elkaar gegroeid dan de MR en de VLD, die op het zielige af vastklampt aan de MR. De SP.a heeft mogen meemaken hoe de hervormingen van Vandenbossche teruggeschroeft werden, hoe Mia Devits buitengepest werd bij het ABBV nadat het Waalse deel - oerconservatief - geen moderniseringen duldde, hoe Frank Van den Broecke weg moest van Volksgezondheid. Komt daarbij nog een figuur als Leo Peeters in de partij en als kartelpartner Spirit!
Jaja, spirit dat zijn goei flaminganten
sp.a kan niks doen zonder de PS en mijnheer Di Rupo liet vandaag weten dat in "hij naar het 'forum' gaat zonder vragende partij in iets te zijn, maar gewoon omdat hij een beleefde jongen is". Da's ne goeie di Rupo, die kent veel van politiek Overigens is het communautair programma van de sp.a zeer minimaal, met enkel het obligatoire BHV en de kinderbijslagen en gezondheidszorgen voor het eigen volk eerst. En daar bestaat geen consensus over, ook niet aan Vlaamse kant.
België04 is offline  
Oud 11 juni 2004, 19:34   #100
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ze zijn zo geloofwaardig dat ze het VB verketteren omdat het VB de franstalige Vlamingen in Brussel aanspreekt in het Frans, terwijl ze zelf propaganda voeren in het Turks terwijl ze totaal geen toekomstvisie hebben op Brussel als hoofdstad van Vlaanderen:

dit is juist een manier tot VERVLAAMSING, want wij begeleiden ouders die willen dat hun kinderen Vlaming worden, niet verkeerd mee toch?

het VB schrijft in zijn boekje Feiten/Réalités letterlijk "nous n'avons pas l'intention de flamandiser Bruxelles", dan durf ik toch stellen dat wij Vlaamsgezinder zijn als wij anderstalige kinderen nederlandstalig willen maken dan u die letterlijk zegt niet te willen vervlaamsen.
Groot Bakkes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be