Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2011, 00:33   #81
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Vanendert
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 01:40   #82
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tot hiertoe is de gele trui nochtans goed bezig, niet te onderschatten precies, als die zo verderdoet is dat ook een kanshebber op een podiumplaats...
De Schlecks spelen het mooi, en vooral samen.
Jammer genoeg blijft de vraag hoe de tour er zou uitzien zonder al die uitvallers...
Moeilijk te zeggen wat Voeckler nog zal kunnen doen. Als hij goed over de Alpen geraakt dan heeft hij inderdaad een grote kans om te Tour te winnen. Het is een fenomeen. Een zeer goed renner, maar qua postuur absoluut niet gemaakt om te klimmen maar hij doet het toch maar. Laten we hopen dat hij de man met de hamer niet tegen komt. Maar die man gaat elke rit toch immens diep , werkelijk fantastisch om te zien die strijdlust.
Oud 18 juli 2011, 08:02   #83
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Meer dan dat
Ach, ironie
Oud 18 juli 2011, 09:54   #84
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Moeilijk te zeggen wat Voeckler nog zal kunnen doen. Als hij goed over de Alpen geraakt dan heeft hij inderdaad een grote kans om te Tour te winnen. Het is een fenomeen. Een zeer goed renner, maar qua postuur absoluut niet gemaakt om te klimmen maar hij doet het toch maar. Laten we hopen dat hij de man met de hamer niet tegen komt. Maar die man gaat elke rit toch immens diep , werkelijk fantastisch om te zien die strijdlust.
Hij heeft nog zo eens de gele trui in de bergen kunnen houden. Alleen geloof ik dat hij toen gelost werd en de schade kon beperken. Nu rijdt hij vlotjes mee met de toppers. En echt wel vlotjes, hij rijdt zelfs gaten op ontsnappingspogingen dicht. Ik gun het hem wel, fantastisch renner.

Langs de andere kant steken A. Schleck en Contador normaal er nog bovenuit tegenover de andere toppers. Een Basso heeft bijvoorbeeld al moeten lossen, maar kan daarna gemakkelijk terug aanpikken. Dat duidt er bij mij op dat het tempo bij de toppers nog veel te laag ligt. Ik verwacht in de Alpen nog een serieus niveauverschil.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 10:45   #85
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Hij heeft nog zo eens de gele trui in de bergen kunnen houden. Alleen geloof ik dat hij toen gelost werd en de schade kon beperken. Nu rijdt hij vlotjes mee met de toppers. En echt wel vlotjes, hij rijdt zelfs gaten op ontsnappingspogingen dicht. Ik gun het hem wel, fantastisch renner.

Langs de andere kant steken A. Schleck en Contador normaal er nog bovenuit tegenover de andere toppers. Een Basso heeft bijvoorbeeld al moeten lossen, maar kan daarna gemakkelijk terug aanpikken. Dat duidt er bij mij op dat het tempo bij de toppers nog veel te laag ligt. Ik verwacht in de Alpen nog een serieus niveauverschil.
Ik gun het hem ook, absoluut . Nu razend benieuwd wat er zal gebeuren in de Alpen. Basso heeft die explosiviteit niet meer zoals vroeger, maar al bij al is het nog een fantastisch renner. Jammer dat hij nu zo weinig aandacht krijgt hij staat toch mooi op de 5de plaats.
Oud 18 juli 2011, 11:18   #86
kameleon
Minister

Standaard

Van den Broeck merkt het ook op

Citaat:
Wat is dit een rare Tour. Als Andy, Fränk of Contador de voorbije vijf jaar bergop versnelde, had je gegarandeerd een verkoudheid beet. Nu niet één demarrage die naam waard. Het is rechtstaan en dan weer snel even in het zadel ploffen. Zijn ze bang? Of kunnen ze niet beter? Frustrerend is het, in de wetenschap dat ik die explosiviteit wél in de benen voelde. Het doet écht pijn

http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-D...r-winnen.dhtml
Oud 18 juli 2011, 12:59   #87
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Van den Broeck had volgens mij wel kans op eindoverwinning.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:11   #88
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Van den Broeck had volgens mij wel kans op eindoverwinning.
Zeggen .. . 'k Vind dat toch maar grootspraak hoor. Hij was in vorm, tot nu toe gaat het er niet zo explosief aan toe in de Tour maar normaal moet het in de Alpen wel vuurwerk geven. Zijn overwinning in de Dauphiné was knap, maar de Tour is nog altijd iets anders. Maar het is een zeer saaie Ronde van Frankrijk tot nu toe.
Oud 19 juli 2011, 12:15   #89
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

De mensen die de ronde een beetje kleur geven zijn voor mij tot nu toe:

Vanendert, S Sanchez, Hushovd, Voeckler en Gilbert.

Normaal is Contador ook een renner die graag eens aanvalt maar het zit er deze ronde niet in, misschien dat hij in de Alpen eens wat explosiever voor de dag komt.
Oud 19 juli 2011, 18:24   #90
kameleon
Minister

Standaard

Contador vlamt de Schlecks er al af op een niet zo steile col.
Nu nog een harder tempo opleggen in de stevigere bergritten en Evans krijgt ook minuten aangesmeerd.
Vanendert staat nog een stuk onder de echte rasklimmers !
Oud 19 juli 2011, 21:52   #91
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Bah wat baal ik van die Schlecks!!

Lees hier hun subjectieve commentaar op de rit van vandaag. Onverantwoord! vindt bleiter Andy Schleck. Toevallig wanneer hijzelf ettelijke seconden heeft verloren, en Contador het goed heeft gedaan. Dat sujet durft dan nog te beweren dat Contador de favoriet van de Fransen is. Is hij misschien vergeten dat Contador bij de voorstelling door de Fransen werd uitgefloten??
Dat hautain ventje, met al zn degoutante hubris denkt dan nog zich te kunnen veroorloven zich uit te spreken dat dergelijke ritten verboden zouden moeten zijn.

Kijk, niemand verplicht je deel te nemen aan deze ritten, niemand verplicht je te rijden als een gek. Staat het je niet aan, trap het dan af. Wat een walgeijke kerel is dat?? (kotssmiley's ontbreken!)

Zo zien jullie maar het grote verschil van karakter tussen absoluut positieve Contador en de absolute negatieve Andy Schleck.
http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-D...antwoord.dhtml
Oud 19 juli 2011, 22:02   #92
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Is hij misschien vergeten dat Contador bij de voorstelling door de Fransen werd uitgefloten??
Ik dacht dat hij den eerste was om het gedrag van het publiek af te keuren...

Verder heb ik jammer genoeg vandaag niet kunnen kijken, maar als de afdalingen idd een risico inhouden heeft hij wel gelijk, er zijn er al genoeg plat gegaan.
Kijk, ik zie graag ritten in de bergen (ook voor 't schoon landschap) maar als je weet dat die gasten tegen 90/u naar beneden duikelen mogen de wegen er wel wat redelijk bij liggen.
Wat ik uit de beelden op't nieuws heb kunnen afleiden is dat VdB zeker mee had kunnen bollen. Zo'n geweldige toeren haalt Contador nu ook weer niet uit...
Ook onze zuiderburen lijken hun held Gilbert kwijt te zijn.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 07:17   #93
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Dat OPL een dopingploeg is, is nu dus wel bewezen. Zo'n Vanendert heeft nog nooit iets in het hooggebergte bewezen en rijdt nu met 2 vingers in de neus weg van alle favorieten. Zo bond hebben zelfs Ricco, Kohl, Schumacher en Sella het niet gemaakt. Het is nu slechts wachten op een positieve test voor Vanendert.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 09:42   #94
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Dat OPL een dopingploeg is, is nu dus wel bewezen. Zo'n Vanendert heeft nog nooit iets in het hooggebergte bewezen en rijdt nu met 2 vingers in de neus weg van alle favorieten. Zo bond hebben zelfs Ricco, Kohl, Schumacher en Sella het niet gemaakt. Het is nu slechts wachten op een positieve test voor Vanendert.
Onzin. Jelle Vanendert is bij de junioren ook al altijd een goede klimmer geweest. Helaas hebben vele blessures de progressie in zijn carrière wat tegengehouden. Net zoals Philippe Gilbert altijd al zeer goed geweest al van bij de junioren. Zielig dat men altijd aan doping denkt als een renner eens een goede prestatie neerzet.
Oud 20 juli 2011, 09:59   #95
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin. Jelle Vanendert is bij de junioren ook al altijd een goede klimmer geweest. Helaas hebben vele blessures de progressie in zijn carrière wat tegengehouden. Net zoals Philippe Gilbert altijd al zeer goed geweest al van bij de junioren. Zielig dat men altijd aan doping denkt als een renner eens een goede prestatie neerzet.
Vanendert is al 26(!) en heeft in het hooggebergte niets gepresteerd. Ook niet in rondjes zoals Ronde van het Baskenland, Ronde van Romandië, Ronde van Duitsland, Ronde Van Polen enz.

Als je dan vanuit het niets alle topklimmers belachelijk maakt en sneller dan Armstrong in z'n beste dagen Plateau de Beille beklimt, dan ben je gewoon een pakhaas. Duidelijker kan niet...
Oud 20 juli 2011, 10:04   #96
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Gisteren geen zo'n 'zware' rit maar door het slechte weer was het een rit voor de durvers. Afdalen in zulke weersomstandigheden is gevaarlijk. Hushovd heeft weeral eens getoond dat hij een uitstekend daler is en met Boasson Hagen staat z'n opvolger klaar . Niet gedacht dat Andy Schleck zo'n extreem voorzichtige renner was, zijn dalerscapaciteiten zijn toch redelijk beperkt te noemen een kandidaat tourwinnaar moet toch een beetje moed hebben als hij voor de zege wil rijden. Cadel Evans heeft mij ook aangenaam verrast. Altijd al een beetje de voorzichtige renner geweest in het peloton, maar gisteren is hij toch zeer diep gegaan en heb hem in volle vlucht met Contador nog een reepje zien eten dat is een goed teken . Als Contador en Evans zo blijven koersen dan ziet het er naar uit dat het een tweestrijd wordt tussen hen.

Met vriend Samuel Sanchez heeft Contador er wel een bondgenoot bij. Sanchez is een subliem renner, maar hij komt altijd dat procentje te kort om een grote ronde te winnen. 'k Ben er zeker van dat die al hebben gepraat met elkaar .
Oud 20 juli 2011, 10:11   #97
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanendert is al 26(!) en heeft in het hooggebergte niets gepresteerd. Ook niet in rondjes zoals Ronde van het Baskenland, Ronde van Romandië, Ronde van Duitsland, Ronde Van Polen enz.

Als je dan vanuit het niets alle topklimmers belachelijk maakt en sneller dan Armstrong in z'n beste dagen Plateau de Beille beklimt, dan ben je gewoon een pakhaas. Duidelijker kan niet...
Vanendert heeft drie jaar lang blessureleed gekend. Allerhande kleine kwaaltjes dan nog hernia, zeer zware knieproblemen. Wat hij heeft bereikt is het resultaat van hard trainen en hard werken aan zijn revalidatie om top te zijn. Al die verhalen over doping. Hetzelfde als bij Contador. Ook ten onrechte beschuldigingen gekregen.
Oud 20 juli 2011, 10:22   #98
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vanendert heeft drie jaar lang blessureleed gekend. Allerhande kleine kwaaltjes dan nog hernia, zeer zware knieproblemen. Wat hij heeft bereikt is het resultaat van hard trainen en hard werken aan zijn revalidatie om top te zijn. Al die verhalen over doping. Hetzelfde als bij Contador. Ook ten onrechte beschuldigingen gekregen.
Waarom heeft Vanendert dan nog nooit iets gepresteerd? Zelfs bij de jeugd was hij een hoogstens een subtopper. Als een relatief oude coureur zo'n progressie boekt, dan heb ik gewoon mijn bedenkingen. Riis deed in 1995/1996 precies hetzelfde. Iedereen weet nu hoe hij dat deed.

Het zou een stuk betrouwbaarder overkomen indien Vanendert in kleine stapjes dit resultaat had bereikt. In één stap van anoniem in de bus naar alles en iedereen kapot rijden is gewoon too much.
Oud 20 juli 2011, 10:52   #99
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heeft Vanendert dan nog nooit iets gepresteerd? Zelfs bij de jeugd was hij een hoogstens een subtopper. Als een relatief oude coureur zo'n progressie boekt, dan heb ik gewoon mijn bedenkingen. Riis deed in 1995/1996 precies hetzelfde. Iedereen weet nu hoe hij dat deed.

Het zou een stuk betrouwbaarder overkomen indien Vanendert in kleine stapjes dit resultaat had bereikt. In één stap van anoniem in de bus naar alles en iedereen kapot rijden is gewoon too much.
Een beetje nuanceren aub. De kans is zeer groot dat Vanendert een zware terugval kent in de Alpen of in de tijdrit. Ik zie in Vanendert geen veel winnaar als hij zijn carrière heeft afgesloten zal hij wel een paar ritjes in grote rondes hebben gewonnen of in kleine klimrondes of heuvelwedstrijden. Het is niet meer zo simpel om je als renner te drogeren hoor. Ok, er zullen nog altijd renners zijn die onder medische begeleiding undetectable zullen blijven. Er wordt nog altijd in minieme hoeveelheden dossisen EPO en spierversterkers toegediend, maar de dirty nineties zijn voorbij. Riis, Zülle, Indurain, Pantani, Berzin, Fondriest, Bugno enz .. met andere woorden het Conconi - Grazzi en Cassoni cliënteel goede renners maar zonder twijfel op en top gedrogeerd en geprepareerd dat rijdt niet meer in het peloton rond hoor en gelukkig maar.

Het laatste product van zo'n generatie is Lance Armstrong. Een man die alles kon en mocht en waarschijnlijk af en toe positief plaste, maar goed het werd wel met de mantel der liefde bedekt .
Oud 20 juli 2011, 11:07   #100
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een beetje nuanceren aub. De kans is zeer groot dat Vanendert een zware terugval kent in de Alpen of in de tijdrit. Ik zie in Vanendert geen veel winnaar als hij zijn carrière heeft afgesloten zal hij wel een paar ritjes in grote rondes hebben gewonnen of in kleine klimrondes of heuvelwedstrijden. Het is niet meer zo simpel om je als renner te drogeren hoor. Ok, er zullen nog altijd renners zijn die onder medische begeleiding undetectable zullen blijven. Er wordt nog altijd in minieme hoeveelheden dossisen EPO en spierversterkers toegediend, maar de dirty nineties zijn voorbij. Riis, Zülle, Indurain, Pantani, Berzin, Fondriest, Bugno enz .. met andere woorden het Conconi - Grazzi en Cassoni cliënteel goede renners maar zonder twijfel op en top gedrogeerd en geprepareerd dat rijdt niet meer in het peloton rond hoor en gelukkig maar.

Het laatste product van zo'n generatie is Lance Armstrong. Een man die alles kon en mocht en waarschijnlijk af en toe positief plaste, maar goed het werd wel met de mantel der liefde bedekt .
Vanendert rijdt, ondanks dat hij 2 weken heeft geknecht voor Gilbert en VDB2, Plateau de Beille sneller op dan Armstrong. Armstrong is volgens jou gedrogeerd en Vanendert is een koorknaap. Chauvinisme en nationalisme is prima, maar je moet niet de realiteit uit het oog verliezen.

Als je naar de prestaties van Vanendert kijkt dan moet je haast concluderen dat hij de beste Belgische klimmer is sinds Van Impe. Ja, hij heeft veel blessures gehad. Maar niet constant (in 2009 niet veel), en wist toch nooit indruk te maken in de bergen, nooit op een trainingskamp liet hij zijn onvoorstelbare klimmersbenen zien, nooit in een test liet hij zien dat hij de gelijke was van Evans en Basso bergop...is het dan gek dat ik even sta te kijken als hij dat nu wel allemaal kan?

Dat ze de doktor van Saunier Duval hebben overgenomen, maakt het allamaal nog iets ongeloofwaardiger.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be