![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als men later voor een exclusiviteit voor polygynie zou zijn dan zou ik een tegenstander zijn. Vrouwen hebben ook recht op veelmannerij. Mijn drijfveer hiervoor is een open geest, geen doctrine. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juni 2011 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof dat in veel gevallen, een van de partners toch niet even gelukkig is met zo'n polygame situatie, maar om andere redenen toch 'toegeeft' aan de andere partner. Elke relatie waarin de 'machtsverhoudingen' tussen de partners niet volledig in balans zijn, loopt dit risico.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft dus niks met sharia of wat dan ook te maken... maar dus met de droom van iedere (hetero) man... zoals je zelf al zegt
Citaat:
Je beseft toch dat het niet de islam was die polyandrie met man en macht de wereld heeft willen uithelpen terwijl polygynie nog net oogluikend werd toegestaan ? Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2011 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Hij gebruikt het hellend vlak, een van de niet-geldige argumenten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe heb ik in dit topic alvast niks aangetroffen. Zelfs moest dat al ergens zo zijn dan zie ik niet in waar de andere zaken ( voor alle duidelijkheid betreffende de materie van relatie/huwelijk alsook andere maatschappelijke verworvenheden) die kaart zouden trekken. Mischien kan je eens voor alle duidelijkheid schetsen waar de openstelling van het huwelijk, de mogelijkheid het contract eenzijdig te kunnen op zeggen in een mum van tijd, mogelijkheid tot abortus ( door de vrouw te beslissen nvdr )scheiden, etc ... in die kaart zouden spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van die zelfverklaarde islam-critici ( om niet te zeggen islam-bashers ) halen net die voorbeelden aan die ze zelf willen behouden als onderdeel van conservatief traditie-behoud. Nu heet het uiteraard dat de islam dat graag zou zien en al die progresievelingen maar al te gretig en gewillig op die kar springen. In een ander geval, zoals de openstelling van het huwelijk, beperkt men zich enkel tot commentaar waar het gaat over het geweld op of de discriminatie van homo's door moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen zien het als het summum van hun liefde... voor anderen vloeit het bijna vanzelfsprekend voort uit het feit dat ze hun meest naasten die zekerheden wensen ( en vooral kunnen ) schenken. Citaat:
Jij had het echter over problmen bij echtelijke verbinding : 'Dus ik vind: iedereen mag seks hebben met zoveel mensen als ze willen, en zoveel liefkes hebben; maar polygame huwelijken zullen in de praktijk meer kwaad dan goed brengen.' |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al is polyamorie natuurlijk wel bijna een vereiste voor polygamie, dus verschuift dat probleem dan mee naar het huwelijk, eens dat voltrokken wordt, al is het er niet de oorzaak van. Het blijft wel een probleem.
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() We leven in een maatschappij waar het burgerlijk huwelijk niet per definitie een samenlevingsverband is tussen een man en een vrouw. Ik sluit niet een of ander wettelijk samenlevingsverband uit ik stel er enkel een voor (dat natuurlijk gebasseerd is op mijn eigen religieuze achtergrond). Iedereen mag in ons land voor zichzelf denken praten en voorstellen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat een moslim! deze draad opent dat u ervan uit kan gaan dat er hier zomaar mag gezeikt worden over de Islam. Ga ergens anders jammeren. Genoeg draadjes over de stoute Islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Een verstandige buurvrouw die sterk in haar schoenen staat dus
![]() Citaat:
Als man zou je gerust meer vrouwen kunnen huwen op voorwaarde dat je ze allen rechtvaardig behandeld. Het is ook gemakkelijk om te zeggen dat ook een vrouw het recht heeft hetzelfde te doen. Ik denk persoonlijk dat de meeste vrouwen geen 2 (of meer) mannen aankunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Noem het 'heet', 'cool', 'goed in bed' of 'keitoffe persoonlijkheid' ![]()
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Niet echt. Meestal komen de triestige figuren bij elkaar terecht, evenals de top-exemplaren. Uiteraard zijn er een minderheid koppels die ongebalanceerd zijn, maar die overleven toch niet op termijn, polygamie of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je met 'verbintenissen' een huwelijk bedoelt, dat is niet zo enorm belangrijk voor me, maar wel vind ik het belangrijk dat mensen in 'andere' relatievormen dezelfde rechten hebben als mensen in de 'normale' relatievorm, m.a.w. dat iemand in een tweede relatie dezelfde rechten heeft als in een enige relatie. Dit is eigenlijk helemaal niet het onderwerp van deze draad, dus laten we het hier verder niet over mijn persoonlijke leven hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal ook merken dat in eerste instantie ik de discussie gewoon verder gezet heb eerder dan je af te rekenen op je intentie ![]() Maar nu ik je toch aan de lijn heb.... gesteld dat het er morgen plots even doorkomt dan besef je toch dat je de rest er in het meervoud bovenop krijgt ? |
|
![]() |
![]() |