![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar doe dat om te beginnen dan al in één en hetzelfde bericht Jouw expliciete eerste bericht wekt een sterke indruk van positie voor. Om dan later even expliciet een tegengestelde positie in te nemen. Dat wekt de indruk van bijdraaien. Ik heb hier trouwens weinig of geen echte argumenten tegen verbod ontwaard. Leven is ook gevaarlijk... frietkoten sluiten... etc lijken me geen argumenten. Het argument voor verbod kan je alleen realiseren door verbod, dacht ik... Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Merk op dat ik in mijn eerstvolgende post (3 posts verder) reeds verduidelijkte. Misschien is het ook belangrijk om enkel te lezen wat er staat, en er niet van alles bij te denken dat er niet staat. Citaat:
Mijn argument is dat je beter de mensen middels informatie bewust maakt van de risico's van alcohol. Een verbod zal eerder voor een verschuiving zorgen. Men zal op andere plaatsen alcohol verbruiken i.p.v. minder verbruiken. Het is ook aangewezen om jongeren weerbaar te maken tegen sociale druk en reclame. Een verbod zou ook voor een serieuze economische aderlating zorgen binnen de horeca. Wat toch ook een belangrijk aspect is. Laatst gewijzigd door artisjok : 3 juli 2011 om 12:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BOB campagne, de CAO 100, en dat zijn er dan zo direct 2 die ik uit het dagelijks leven ken.
Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor België kan je ook Kiesvee gebruiken als synoniem voor proletariaat.
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 juli 2011 om 13:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of we moeten de echt strikte interpretatie gaan volgen, niks wat de geest kan benevelen en in de weg kan staan tot de wil van Allah.
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien er anderen sterker zijn (al dan niet in groep), komt regel 2 van Maddox boven water, Niet betrapt worden Citaat:
Alcohol of cyanide, beiden zijn gewoon chemische producten. Niemand verplicht U dat tot U te nemen.
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat haalde ik zelf al aan. "Ivoren toren"! Waar zit jij dat je de posts van een ander niet kan lezen? Wat staat er in CAO100 dat een mentaliteitsverandering aantoont? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elke samenleving waar men fermentatie kent, weet men dat er een gevaar inzit. Maar da's een historisch verhaal nietwaar. 't geval van Mohammed de Profeet was simpel, als zijn mannen zat waren kregen ze een te grote bek, en dat kon gevaarlijk zijn voor zijn leiderspostje. Dus onzichtbare almachtige vriend gaf effe de voorzet. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zat op't werk verscheen, afhankelijk van bedrijfstak,competentie, frequentie van zatheid en chef kon de volgende dingen krijgen. 1) een dag verlof kwijt. 2) een paar uur recup in de barrak 3) een vermaning 4) een dag loon kwijt 5) een C4. Nu is dat allemaal in vormpjes gegoten, en per bedrijf zijn er vaste regels opgesteld. Nu komt er een rits andere dingen bij, zoals psychiatrische/medische begeleiding, verplichte deelname aan AA ontmoetingen etc etc.
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.zorg-en-gezondheid.be/Gez...ohol-en-drugs/ En zie vooral (schade op bevolkingsniveau) Er zijn 4 dingen die je hier best niet verbiedt: tabak, alcohol, drugs en vrije seks. Ze zijn in strijd met individuele vrijheid, maar aan de andere kant zijn deze werkende instrumenten voor zelfmoordpreventie naast voltijds werken en consumptiecultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer eens objectieve informatie. Citaat:
Het mag toch meegerekend worden dat we al die failliete horeca-uitbaters een leefloon zullen moeten uitbetalen en hun werkloos personeel een uitkering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze moeten de hele dag in de rook werken en hebben niet de keuze ergens anders te gaan. Met alcohol is dat verschillend. De werknemers drinken geen tweedehands alcohol (of hebben in ieder geval de keuze ![]()
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]()
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als U het mij vraagt is er toch een probleem met de "moderne" opvoedmethodes.
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Zoals ik al schreef, kwestie van keuze.
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over totaal verbieden maar weren uit de horeca. Dat zal er niet snel van komen maar het lijkt interessant sociaal experiment |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loop zwierig naar de duivel met je sociale experimenten. We zijn jouw laboratoriumratten niet hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zou ik niet durven zeggen in een parlementocratisch partitocratisch systeem, we zijn gewoon proefratten en wetgevers zijn proefkonijnen van degenen met cash, dus de wetten veranderen snel en continu wat veel geld kost natuurlijk. Algemeen belang is onderdanig aan specifiek belang (zij die cash hebben), en is er geen bepaalde referentie om een middenweg te kunnen realiseren tussen algemeen belang, verandering en doelbewustheid. Dat is een van de redenen waarom ik zeg dat je die 4 dingen best niet verbiedt, de mind managers moeten ons kunnen controleren en om ons niet te laten beseffen dat deze controle aanwezig is en soms verschrikkelijk kan zijn, zie we af en toe EEN "verandering".
|
![]() |
![]() |