![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn genoeg KMO's die het heel plezant vinden om stevige sommen geld te sponsoren voor voetbalclubs, wielrennersploegen ... met leuke aftrekken op hun belastingen; het enige voordeel, buiten een heel klein beetje publiciteit, is dat de KMO-leider zich als een populaire maar onbetwiste baron mag gedragen in de tribunes of de loges, tegenover het plebs van de supporters .... hetgeen meer dan de notionele intrest in feite alleen maar een voetje lichten is van de belastingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juli 2011 om 12:42. |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- we verplichten iedereen terug een kolenkachel aan te schaffen, zodat de mijnwerkers terug in hun put kunnen kruipen - we stoppen alle invoer van auto's die in het buitenland geassembleerd zijn. Ge moet maar wat meer uitgeven, en ge hebt toch wel keuze genoeg zeker - we voeren terug tolpoorten in aan de stadsgrenzen, zodat met die tol, we net genoeg hebben om de tolbeambten te kunnen betalen Ik verhuis naar Rusland of China! Daar is meer vrijheid en vooruitgang dezer dagen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn Vlaamse gelukwensen. Mijn suggestie: open hierover een afzonderlijke draad. (aan jou de eer, anders zou ik het zelf doen ..) Di Rupo dreigt hier een nieuwe stroom van transferts in het leven te roepen. Oplossing: de opgehaalde belastingen uit die spaarboekjes moeten rechtstreeks in de schatkist van de gewesten komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#85 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan die bron wat meer gespecifieerd worden ?
|
|
|
|
#87 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben er ook steeds door geweest...maar dan aan de RUG Maar weerleg een Oorzaak miserie : De bankencrash ! Nodeloos en roekeloos risico genomen door de banken en uitgelopen in een wereldwijd fiasco Gevolg : De burger kan opdraaien voor de geldboeren hun ramp. De geldboeren zijn weggekomen en zitten waarschijnlijk hard te lachen met de betalende burger. Al de rest is bla bla Iets over potverterende walen en franstaligen ? Waarom moeten Duitsers, fransen, Nederlanders....dan ook zo draconisch bezuinigen ?
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb daar ook rondgezworven, aan de RUG destijds. En er altijd door geweest. Zelfs nooit in september terug moeten komen. Maar als ik dan jouw openingspost lees en herlees, en daar zo'n trieste mengeling van zaken zie ... dan zucht ik heeeel diep.
|
|
|
|
|
#90 | |
|
|
Citaat:
U orakelt dat ik de zken triestig vermeng Maar enig antwoord als argumentatie in de discussie hebt u nog niet bijgebracht Is er één vol jaar verloren of niet ? Kunt u mij aantonen dat de NVA voorgestelde hervormingen echt noodzakelijk zijn ? Ik heb de vraag onmiddellijk gesteld op een chatsessie van De Standaard en men heeft mij moeten gelijk geven. Die hervormingen zijn NIET noodzakelijk. De beslissingen die nodig zijn om te besparen wel. Gaat BHV en de staatshervorming geld in het laatje brengen ? Zal het de werkende werknemer zijn die de hogere belastingen grotendeels betaald ? Heeft NVA niet het beeld opgehangen dat "wat walen responsabiliseren" genoeg zou zijn om alle problemen op te lossen ? Zijn er echt Vlamingen geweest die dachten dat BHV en de staatshervorming de echte problemen waren ? Zijn er al geldboeren veroordeelt voor de schade die ze de gemeenschap hebben aangedaan ? Worden banken als veroorzakers van de miserie aangesproken ? Is de schuldgraad op "één dag" van 85% van het BNP naar 100 % gesprongen door de redding van de banken of niet ? Is de positieve neerwaartse spiraal van de staatsschuld doorbroken of niet. Doen de banken een bijdrage aan de zoektocht naar 21 miljard of niet ? Is er al een bank verantwoordelijk gesteld voor het 2008 fiasco ?
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals, het volstaat niet wat de N-VA voorstelt als flauwekul af te doen. Leg alternatieven op tafel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 4 juli 2011 om 14:23. |
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je raakt dit niet zo gemakkelijk meer verkocht: De hoogste heffingen in de wereld hebben, en toch de staatsfinancies niet op orde krijgen. Dit kun je nergens uitleggen. |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
|
Citaat:
Waarom is hetgeen ik zeg flauwekul ? Die staatshervorming is niet noodzakelijk...! Sorry bewijs maar het tegenovergestelde. Waarom niet zonder NVA ? Gewoon om electorale reden. De Vlaamse partijen zijn (terecht) angsthazen. Ze willen 1° de NVA niet de kans geven om vanuit de oppositie in een gemakkelijke zetel op alles te kunnen schieten wat ze willen. En zo electoraal nog sterker te maken. Want wie nu gaat regeren die verliest de volgende verkiezingen. 2° Ze willen de kans niet missen om toch maar mee te heulen met de actueel winnende electorale richting. Een alternatief voor wat NVA voorstelt .... Laat die nep en drogproblemen voor wat ze zijn en sluit akkoorden over de echte problemen. Belgische akkoorden. Maar creëer zeker niet nog meer overheid door nog een hoop dingen die nu onder één ministerie vallen plots te gaan verdelen over 3 of 4 regeringen in elk hol van pluto dat België kent.
|
|
|
#94 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, m'n beste, ik heb niks te bewijzen: ik spreek me niet uit over de voorstellen als dusdanig. Ik heb niet de pretentie te beweren dat ik in staat ben een voorstel voor zoiets complex als de politieke en economische situatie van de Belgische staat, uit te werken. Ik spreek me uit over een simplistisch betoog dat de voorstellen van één partij viseert, maar zwijgt over het uitblijven van de voorstellen van andere partijen. Begrijp je het verschil?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#96 | |
|
|
Citaat:
Ik dacht begrepen te hebben dat er theoretisch niks verandert. Ttz de vrijstelling van belasting op spaargeld onder een bepaald bedrag blijft. Maar: Banken moeten in de toekomst roerende voorheffing inhouden en de belastingbetaler mag het te veel betaalde achteraf terugvorderen. Het lijkt mij dat men zo beter de bestaande wetgeving kan toepassen. Het zal moeilijker worden om het bedrag dat boven de vrijstelling lag 'vergeten' aan te geven. Sjoemelen wordt moeilijker. Omdat volgens sommigen enkel Walen sjoemelen en Vlamingen niet zullen die laatsten ook geen nadeel ondervinden van die maatregel. Of vergis ik mij? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Europees Commissaris
|
Nochtans heeft De Rode Willem wel enige argumenten om over na te denken vind ik (ze staan inderdaad wel redelijk door elkaar). Hopelijk lezen de NVA vrienden zijn postings zodat ze daar de nodige conclusies uit trekken en er niet met een wijde bocht omheen trekken.
Persoonlijk vind ik, in tegenstelling met de TS dat een grondige staatshervorming WEL nodig is, al was het maar om iedereen de nodige rust achteraf te gunnen. |
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Europees Commissaris
|
Beschouw het als een compliment dat de voorstellen van één partij zo uitvoerig worden bekeken en beschouw het als een leerpunt dat ze even grondig kritisch worden geanalyseerd. Verschillende andere partijen hun standpunten worden momenteel niet eens meer bekeken wat eigenlijk overeen komt met een zware negatie.
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|