![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Het voorstel van di Rupo was een onderhandelingsvoorstel. Een tekst om over te praten. En niet te nemen of te laten. Maar vermits men weigert erover te praten, valt er ook niet veel over te zeggen. Meer nog, men wil dat de nota herschreven wordt. Dus heeft het geen zin om nutteloze woorden en tijd daaraan te verspillen.
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 13 juli 2011 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is echt praten tegen een muur eh : dat gaat niet. Zelfs een 2/3e volstaat niet als daar niet de juiste stemmen inzitten.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus van: 'Hij niet? Ik dus ook niet!'. En daarvoor worden die heren buitensporig betaald. Als het niet zo bedroevend, geldverspillend en kinderachtig was, zou ik om zulke infantiele houdingen nog kunnen lachen ook nog. Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2011 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Jean Pierre Rondas heeft blijkbaar net ontdekt dat de Belgische staatstructuur verregaande mechanismen bevat die een (weliswaar grote) taalminderheid beschermd tegen beslissingen van een taalmeerderheid. Door het feit dat beide groepen zover uit elkaar zijn gegroeid, zowel de publieke opinies als de politici, hebben we nu een situtatie waarbij inderdaad de minderheidsgroep meer en meer eisen van de meerderheidsgroep afblokt gebruik makende van deze middelen.
Hoe dit tot stand gekomen, is een lange geschiedenis waarin wel meer aspecten een rol speelden dan diegene uiteengezet door de heer Rondas, maar het is nu eenmaal een feit. Schandalig? Wel misschien, maar bekijk het ook eens van de andere kant; wat is het lot van de franstaligen in dit land indien voor alles een gewone meerderheid genoeg was? Wel Vlaamse meerderheden zouden dan altijd hun wil kunnen opleggen aan de Franstaligen. Franstaligen kunnen dat nu niet; ze kunnen wel voor hen ongewenste veranderingen afblokken maar geen nieuwe maatregelen nemen waarvoor er in Vlaanderen geen meerderheid is. Ik zeg niet dat de huidige situatie ideaal is vanuit democratisch oogpunt, maar toch minder zwart-wit dan hier wordt voorgesteld. Tot zover de analyse. Belangrijkste punt is hoe het nu in hemelsnaam verder moet? Als ik het goed begrijp stelt JP Rondas een eenzijdige verwerping van de Belgische grontwet door het Vlaams parlement voor, een soort revolutie dus (waarschijnlijk even onwettig als Eykens’ coup leger, maar wel democratischer moet ik toegeven). Bij het eenzijding annuleren van de grendelwetten door Vlaanderen zouden de Franstaligen Belgie dan opzeggen, mission completed! En daar stopt ie dan JP Rondas. Wel, wat daarna? Is dit voor de volgende toespraak? Wat met Brussel, de rand, de overheidsschuld, wat met onze plaats in Europa, Brussel Europese hoofdstad, enz..enz... Kunnen de Vlaams Nationalisten nu eens eerst hun plannen uit de doeken doen voor the-day-after. Omschrijf dat nu eens allemaal duidelijk in verkiezingmanifesten en laat het ons dan eens goed bestuderen en bediscuteren voor we naar de stembus gaan. Tot slot nog iets over de radio programmas die JP Rondas voor Klara maakte; als het niet over het de Belgische politiek ging was het veruit het beste wat er op de Vlaamse radio te horen was. Ik ben er hem eeuwig dankbaar voor. |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() [quote=system;5559393]
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2011 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben evenmin een Belgicist. Ik hou van België. Maar ik wens evenzeer verregaande bevoegdheden voor de gemeenschappen. Egenlijk erken ik maar 2 gewesten. Brussel is voor mij geen 'gewest'. Dat is een grote stad. Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2011 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe kan je met dat argument afkomen, vrt chef nieuws zit nu in het parlement voor de NVA en heeft er al iemand meer airplay gekregen dan De Wever de laatste 5 jaar? Hij had een abonnement op Phara.
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen dat iedereen zich onderwerpt aan 12% van het totale kiezerskorps. Lijkt me eerder een vlaamse dictatuur. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk springt De Wever niet in een sloot want dan springen alle vlaamsnationalisten na.
|
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |