![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Partijlid
|
![]() Een paar voorstellen (vanuit Frankrijk). Ik zit mij hier, op het terras van mijn huis, onder de parasol, een breuk te lachen.
* De Frito = 100 Mayo's * De Velo = 100 Tubo's * De Flikko = 100 Flitso's * De Barto = 100 Rupo's * De God = 100 Verdoemes * De Kak = 100 Scheeten (geen tikfout) = 3 Lepeltjes Saus * De Pils = 100 Boerkes En zo kan ik nog uuuuuren doorgaan. LOL. Jan. Laatst gewijzigd door JanJanssens : 18 juli 2011 om 13:30. |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 18 juli 2011 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Stel U voor wat voor een gevolg dat zou hebben: massale investeringen en werkgelegenheid in het enige land dat dan financieel iets zou betekenen qua stabiliteit. Toen, in 1913, de amerkaanse Federal Reserve werd geschapen door de Rotschilds , Morgans en soortgelijke criminelen, was de USA reeds "in debt" en sindsdien hebben de VS NOOIT iets kunnen terugbetalen van dat GELEENDE geld, laat staan de interesten. De VS zijn NU trouwens virtueel falliet. Vergeet de Wallonen, Broekzele, den Belziek en doe eens iets nuttigs voor Uw EIGEN land, Vlamingen ! Godverdoeme ! Jan. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het zo niet hoor. Ik heb een heel grote familie en een vrij diverse kennissenkring. Het aantal mensen dat een noemenswaardige hoeveelheid zilver of goud in huis heeft is klein, het aantal mensen dat het bewust koopt en weet wat de waarde is is op één hand te tellen.
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De USA heeft GEEN eigen geld, sinds 1913 beschikken de VS slechts over geleend geld. De USA zijn dan in de 2de wereldoorlog gestapt om hun toen geruineerde economie er weer bonvenop te helpen, met nog meer geleend geld, en na die oorlog is het steeds erger geworden, lenen, banen scheppen en totaal corrupte regeringen aan de macht houden tot de zeepbel barst, wat nu aan het gebeuren is, trouwens. En die Keniaan daar weet ook niet meer van welk hout pijlen gemaakt. De schuldgrens in de VS nog hoger optrekken ? Yea, right. Ze zullen nog raar varen en het zal niet zo lang meer duren. Jan. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Maar al die mensen die zo de goudstandaard weer gaan bewieroken snap ik ook niet helemaal zenne, of die gaan beleggen in fysiek goud.
In welke zin is 'goud' meer waard als een stukske bedrukt papier? Wat gade met dat goud doen na een eventuele economie-armageddon? Opeten? ![]() Tenzij in de post-apocalyptische wereld iedereen gouden juwelen gaat dragen, is dat nikske weerd. Dan moogde mij 10 kg goud geven, mijne laatsten boterham verkoop ik u niet en ga ik zelf opeten zulle ![]() Als ge echt het geldsysteem verrot en crimineel vindt, investeert dan in dingen die wel intrinsieke waarde/nut hebben in het leven; die verliezen dat nooit.
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige reden om "nationale" of "locale" munten in te voeren is als je fiat geld wil invoeren, aan een vlottende koers natuurlijk ten opzichte van andere betaalmiddelen (waaronder goud). En die koers zal door 2 dingen bepaald worden, en ENKEL maar door 2 dingen: 1) het vertrouwen dat men heeft dat de uitgever van die munt er niet teveel zal bijdrukken 2) het "economisch bereik" van die munt, ttz de totale massa diensten en goederen die men ermee kan kopen. Maw, het geografische gebruik van die munt, en de economische slagkracht van dat gebied (in zoverre het een monopolie munt is).
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou "wat heeft de overheid met ons geld gedaan" eens moeten lezen http://rothbard.be/boeken/whgdtom Heel verduidelijkend. Goud (en zilver) zijn de "natuurlijke" intermediaire ruilmiddelen geweest die uit de vrije markt zijn geevolueerd, omdat ze blijkbaar door de markt de beste "geld" eigenschappen hadden. Maar ik ben het met U eens dat een goed beheerde fiat munt, door een totaal onafhankelijke prive centrale bank en zelfs met verschillende concurrerende fiat munten met verschillende onafhankelijke prive centrale banken (uitgevers) ook een goed betaalsysteem vormt. Wat men ten alle prijze moet vermijden is dat overheden iets te zeggen krijgen over de uitgever van een munt, want dan is 't omzeep.
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Nu pleit ik niet echt voor ruilhandel in levensmiddelen ofzo, maar omdat mensen als pelgrim toch dikwijls opmerken dat de oplossingen die men hier soms bediscussieert of voorstelt nog veel te veel uitgaan van het huidig systeem van kapitalisme, stelde het mij lichtjes teleur aangezien ik het idee van terug te grijpen naar een goudstandaard oid. nog altijd 'het systeem', en wat echt waarde is, te weinig in vraag stelt ![]() ![]()
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geld is niks anders dan een intermediair ruilgoed dat absoluut noodzakelijk is als je de rudimentaire directe ruilhandel wil overstijgen. Maw, van zodra je een vrije maatschappij hebt waar mensen vrij zijn om te beslissen wat ze opgeven, en wat ze wensen, krijg je geldkreatie.
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een euro met BDW erop ![]() Neenee genoeg gelachen, we weten allemaal dat het dankzij de € is dat ergere Vlaamse/ Belgische crisis vermeden is.
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op Belgisch vlak zie ik daar geen verband mee, eerlijk gezegd
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Lehman Brothers, zegt u dat iets? De ineenstorting van de Amerikaanse vastgoedmarkt, doet dat een belletje rinkelen?
Laatst gewijzigd door Nebur : 19 juli 2011 om 10:50. |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()