![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Evenmin als ik betwist dat er geld vloeit van mij (werkend) naar mijn buurman (werkloos).
|
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ok dan komt het dus neer op de vraag "met wie wil ik solidair zijn?". Alle vlamingen, alle belgen of alle europeanen. Wat ik al heel de tijd zeg
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vind je het dan leuk als die buurman een stuk van je tuin opeist, naast zijn dop ook nog een leuke zwarte bijverdienste heeft en naar de politie stapt omdat hij vind dat je hond stinkt?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toch niet. Dit is enkel irrelevant als iedereen het er over eens is, dat België het juist niveau is om SZ te organiseren. En meten is weten, ge wilt toch weten wie wat kost. Zoals in een bedrijf ge ook wilt weten hoeveel een bepaalde divisie bijdraagt aan uw groepswinst.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik weet het niet. Ik zou daar graag cijfers over zien. Al kan ik mij inbeelden dat dit verschrikkelijk complex is.
![]() |
![]() |
#88 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() omdat het precies de politieke ingesteldheid is die ervoor zorgt dat de Waalse burgers er niet op vooruit gaan, het is heel simpel, een rijke welvarende bevolking is de doodsteek voor de PS in Wallonië. En het is niet omdat de SZ interpersoonlijk is dat er geen transferts kunnen zijn tus noord en zuid, of oost & west, als een regio op lange termijn ondermaats presteert zonder daar zichtbaar inspanningen te doen om de situatie ten goede te keren dan moeten die problemen aangekaart worden.
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over een denkwijze. Het gaat om het systeem van onze sociale zekerheid. Je bouwt rechten op die gelinkt zijn aan je persoon. Deze worden niet betaald uit je bijdragen. Wel uit het totaal van de bijdragen en via de alternatieve financiering van de sociale zekerheid.
Een ander systeem is voorbeeld de 2de en de 3de pijlers. Daar krijg je enkel terug wat je individueel hebt bijgedragen. Het heeft totaal niets, maar dan ook niets met denkwijzes te maken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan nog waarom moet dit noodzakelijk op belgisch niveau georganiseerd worden?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 22 juli 2011 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ocharme en dat van iemand die enkel een quote van een professor gebruikt om steeds opnieuw erop te wijzen dat de sz interperoonlijk is en niet interregionaal. Nochtans is het simpel hoor, en dat komt niet van dikke Bart, maar van mijn vader, die had een simpele wijsheid: 'als het goed gaat met mijn baas dan gaat het goed met mij'.
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 22 juli 2011 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je die al had willen zien, dan had je ze ook wel gezien. Er worden al sinds tien jaar dikke turven over volgeschreven. Maar het komt altijd op hetzelfde neer: 6 miljard zuivere transfers in de vorm van kas-operaties, voor een groot deel in de SZ, en 7 miljard voor de schuldafbetaling. En de Nota Di Rupo gaat daar nog eens 4 miljard bovenop doen. Wie oren heeft, die hore.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niemand die u verplicht voor een baas te werken. En zeker niet een die u uitperst. Tenzij je natuurlijk zo'n mislukkeling bent die blij mag zijn dat iemand hem nog werk wil geven.
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 22 juli 2011 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het syndroom van Tourette blijkbaar ook.
![]() |