![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En stel dat djimi gelijk heeft dat zijn vader nu nog slechts 30% overhoudt (hetgeen volgens mij onmogelijk is) Dan was het laatste nettoloon van zijn vader minimaal: 791 * 100 / 30 = 2636,66 euro Wat een serieus loon is voor iemand die (volgens djimi) nooit veel opzij heeft kunnen zetten. (Het is trouwens praktisch onmogelijk om met dat laatste loon terug te vallen op het minimumpensioen, maar om de discussie hierover te vermijden wil ik nog geloven dat het onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk is) Dus er klopt iets niet aan zijn verhaal. Dus het is onmogelijk, behalve (zoals ik ook in mijn vorige post schreef) als zijn vader niet de hele tijd heeft gewerkt (hetgeen djimi ontkent) of zijn vader voor een stuk in het zwart werkte (hetgeen djimi ontkent). Ik hoop dat we toch allemaal kunnen aanvaarden dat dit onmogelijk is. Volgens mij heeft djimi zijn vader verkeerd verstaan en verdient zijn vader nu 30% minder, en dus nog 70% van zijn oorspronkelijk loon. We hebben er allemaal het raden naar, de enige die klaarheid kan scheppen is djimi zelf.
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Burger
|
![]() Selectieve quoter, ik zet bij deze even je fout recht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met jouw 7500+ posts van het niveau ![]()
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-Ik discuteer nooit met als basis nettolonen. Omdat nettolonen afhankelijk zijn van de gezinssamenstelling en aftrekken enz. Dat pensioen is een brutobedrag. Als die 2636 euro ook bruto is 'kan' hetgeen djimi schrijft perfect kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Djimi zei dat zijn vader wellicht niet veel meer uit het Zilverfonds ging ontvangen. Dat hij minder dan anderen zou ontvangen maak JIJ er van. Ik reageerde uitsluitend op je correcte eerste vraag. Mijn post was welbewust.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 26 juli 2011 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kom erbij in het subforum "economie"! Er wordt niet te veel gespamd nu corse met vakantie is: http://forum.politics.be/showthread....83#post5588383 http://forum.politics.be/showthread....85#post5321385
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het zal niet helemaal kloppen, maar het zou in de buurt moeten komen. Wat weten we uit de vorige posts: Vader studeerde tot 23ste. Van 23 jaar tot 65 jaar gewerkt Vanaf zijn 50ste drie maanden werkloos (verwaarloosbaar) en vervolgens beginnen werken als zelfstandige. Dus 27 jaar als ... en 15 jaar als zelfstandige. Welke veronderstellingen maak ik
Nu: 949 euro is 30% van 3163 euro bruto (wat jij wil), wat dan het laatste loon zou geweest zijn van zijn vader. Doe zelf de berekening, je kunt met dergelijke gemengde loopbaan, met de specificaties die we kennen, volgens mij nooit terugvallen op 30% van je oorspronkelijk loon (zelfs bruto). Misschien heb ik een fout gemaakt bij mijn veronderstellingen, be my guest. Ik zal mijn ongelijk ruiterlijk toegeven als je mij geloofwaardige criteria kunt tonen die zijn vader toelaten om terug te vallen op 30%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik stelde de vraag: M.a.w. op welke manier wordt hij benadeeld t.o.v. de rest? En ik doe nog de moeite om je de quote waarin ik mijn uitleg doe over het Zilverfonds te herhalen, en opnieuw negeer je het. Want zowel djimi als jij hebben klaarblijkelijk het idee dat je uit het Zilverfonds nog iets extra zou kunnen ontvangen. Dat is het doel niet van het Zilverfonds. Lees de quote ![]()
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 26 juli 2011 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Waarop ben je aan het reageren? Als je vindt dat er dringend aandacht besteed moet worden aan het Zilverfonds, dan ben ik het met je eens. Citaat:
Citaat:
Je hebt er (denk ik toch) geen enkel probleem mee om een brandverzekering, autoverzekering, ... af te sluiten. Afdragen voor je pensioen is gewoon een verzekering voor later. Een huis kopen wordt trouwens aanzien als de beste investering die je kunt doen. Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Huis kopen: redelijk goede belegging. maar de overheid wil mensen die een tweede woning (aanvullend pensioen) hebben zwaarder belasten, want dat zijn rijke mensen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() Als je je een tweede woning kunt veroorloven, dan heb je het beter dan de meesten. Vooral met de toestand van de woningmarkt de dag van vandaag. Sterkere schouders dragen de zwaardere lasten. Niet meer dan logisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen gaan dat zeker naar waarde schatten.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die genieten meer van het goede leven... en zorgen er voor dat anderen wel 'het' nodige voor hen zullen doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In radio-amateurs-jargon :
N-VA = QRT |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
trouwens die tweede woning hebben we zeer goedkoop gekocht en daar hebben we ongeveer een half jaar dagelijks in gewerkt (vloeren leggen, bezetwerk, klinkers leggen, waterleiding en elektriciteit vernieuwen enz. om ze verhuurbaar te maken. Mag ik genieten van mijn eigen inspanningen? Laatst gewijzigd door pajoske : 26 juli 2011 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() Wat wil je nu precies zeggen met dit extreem uitvergroot voorbeeld?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ten eerste, proficiat met je werkijver. Je hebt je centjes dubbel en dik verdiend. Ten tweede, hoe iemand zijn leven invult, is toch aan die persoon zelf om te bepalen. Als jij een workaholic bent, je doet maar, maar begin toch niet zij die het niet zo extreem trekken als jij te veroordelen! Wat is er nu verkeerd met een gezin dat er even tussenuit knijpt, even een andere setting, een weekje zalig nietsdoen? Ten derde, je hebt een tweede woning. Je kunt niet in beide woningen tegelijk wonen. De andere woning kun je dus bijvoorbeeld verhuren. Dat is dus een potentiële bron van inkomsten en dat wordt dus meer belast dan je "hoofdwoning". Mocht je het niet weten, veel mensen hebben slechts één woning, en anderen hebben er zelfs geen, maar huren er eentje omdat een woning momenteel te duur is voor hun portemonnee. En dat je die woning zelf hebt opgeknapt, wel, zoveelste beter! Kun je er meer huur voor vragen of kun je er sneller een return on investment op zien. Je hebt het gewoon helemaal gemaakt en je bent er steen en been over aan het klagen! Doe toch niet zo uit de hoogte, vent. Vragen of je mag genieten. Straks moeten we nog medelijden krijgen dat je niet meer weet hoe je je moet ontspannen.
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 27 juli 2011 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn probleem is dat jij de opbrengsten van die woning (mijn aanvullend pensioen) fiscaal belast om de pensioenen te betalen van diegenen die de vrije keuze maakten om minder te werken, maar niettegenstaande een hoger pensioen wensen (en zullen ontvangen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Als je na het kopen van een eerste huis nog genoeg overhebt om je een tweede aan te schaffen, nogmaals, dan heb je goed geboerd. Kijk om je heen, hoeveel mensen ken je die meerdere huizen bezitten? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke jobs zijn er het meest vatbaar voor? Kun je jezelf in een hoger pensioen forceren? HOE?!
||||
![]() |
![]() |