![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welnu, de Vlamingen vormen overduidelijk de meerderheidsbevolkingsgroep in België. Derhalve maakt het totaal niets uit wat de Belgische Franstaligen denken over een mogelijke uitbreiding van Brussel, zegge dus over het inpalmen van Vlaamse gemeenten. Zij beschikken NIET over een democratische meerderheid om daarover te beslissen : het volstaat dus dat de Vlamingen niet aan de wensen van de Belgische Franstaligen toegeven. Voor wat betreft de overtredingen door eender wie van de taalwetgeving in Vlaanderen voorziet de wet de nodige maatregelen en procedures : het volstaat deze toe te passen. Zo eenvoudig is dat, mijnheer Martel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige juiste benaming. En natuurlijk heeft die Nederlandse culuur in al haar rijkdom, regionale varianten. Citaat:
Je wil toch niet beweren dat Stromae en Axelle Red geen Franse cultuur zijn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Weyland;5608585]Van mij mogen ze zeggen wat ze willen tegen Franstaligen, maar zelfhaat voor de Nederlandse cultuur is zeker aanwezig. Vlamingen zijn een walgelijk volk vol complexen. Wat bedoel je daar mee? Alle Vlamingen? Vlamingen als volk omschrijven is onzinnig. "De Vlaming" bestaat gewoon niet. Het is een verzameling van mensen die allemaal hun Vlaming-zijn op een individuele manier beleven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 6 augustus 2011 om 13:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals ik Nederlandse cultuur als mijn cultuur beschouw. Hetgeen jij betwist. Ik verlang niet meer dan een klein beetje objectiviteit, maar d�*t is teveel gevraagd. Typisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 6 augustus 2011 om 14:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we zeggen, ik vind dat onze cultuur meer potentieel had en beter anders ontwikkelde. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 augustus 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ikzelf ga liever friet met mayonaise en een brochette in Calais eten dan in Holland (Nederlandse mayonaise is gewoon niet lekker) + als ik bestel in Calais begrijpen ze mij, als ik in brabant, limburg of één van die andere hollandse provincies wil bestellen ben ik nooit zeker met wat ze gaan afkomen.
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het eerste heeft met de jaren een negatieve connotatie gekregen. Eigenlijk vreemd dat vanaf het moment iets als negatief wordt ervaren, dat het dan heel moeilijk - tot zelfs onmogelijk - is om dit om te draaien. Daar kan ik je volledig in volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burger
|
![]() wie de vijand wil verslaan moet zijn taal spreken
![]() |
![]() |
![]() |