Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 11:52   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik zei ook niet dat hij dom is. Ik zei dat hij extreem dom is. En dat klopt wel degelijk, vermits de feiten het bewijzen.
Met zo'n post bewijst u zelf niet erg slim te zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2011 om 11:53.
Het Oosten is offline  
Oud 14 augustus 2011, 11:55   #82
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het meest extreem bij dit alles in Vanackere zelf, vind ik. Extreem dom.
Ik ben het over het algemeen eens met je berichten, maar deze maal ben ik niet akkoord.

Steven Vanackere is vice-premier en minister van buitenlandse zaken in de federale regering. Bovendien is hij een Vlaamse brusselaar.

Vanackere is niet dom, wel uiterst sluw én berekend. Hij weet perfect dat de komende regeringsonderhandelingen ofwel zullen mislukken, of, tweede mogelijkheid dat de regering na een paar maanden, roemloos zal ten onder gaan. Het lot van een regering met 8 partijen.

Bovendien is S. Vanackerere lid van de CD&V die na de tweede wereldoorlog de volledige meerderheid had in Vlaanderen en nu teruggevallen is op 17 %.
Hoe komt dat? Omdat de CD&V de toegeverspartij bij uitstek is. Weliswaar altijd voor de laatste keer en met de dood in het hart. Vanackere wéét dat zijn rijk weldra ten einde is, daarom zijn pogingen om zoveel en zo lang als mogelijk zijn postje veilig te stellen. Het is geen overdrijving te stellen dat de CD&V een allegaartje van volksverraders is. Nu meer dan ooit te voren.
robert t is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:00   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie er wegens totale onbekwaamheid niet kan in slagen om middels een eerbaar beroep brood op de plank te krijgen, kan proberen enige vermeende belangrijkheid te verwerven via de politiek. Dergelijke mensen kunnen in alle politieke formaties terecht : het volstaat om enkele jaren slaafje te zijn van de partijbonzen, en men krijgt altijd wel één of ander postje dat in het levensonderhoud kan voorzien.

Héél per uitzondering kan men op die manier ook zelf opklimmen tot de kleine kring der “machtigen” binnen de partij : Leterme is daar een goed voorbeeld van. Dat houdt evenwel in dat men er moet in slagen om zelf voldoende nòg dommere en nòg volgzamer nietsnutten om zich heen te verzamelen, zoals bijvoorbeeld een Vanackere. Of een Beke.
Om door te stromen naar de top in de politiek moet je een grote klootzak en smeerlap zijn. Leterme, Peeters, Beke, Vanackere en company zijn grote klootzakken en grote smeerlappen. Anders zouden ze niet tot aan de top geraakt zijn. Hun entourage bestaat niet uit gedweeë, domme, volgzame nietsnutten maar grotendeels uit wannabe's. Deze gaan als ze de kans krijgen niet aarzelen om hun meerdere in de politiek een mes in de rug te streken als ze in hun weg naar de top-politiek staan.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:02   #84
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als je de boodschapper moet aanvallen om de boodschap te weerleggen, is het niet alleen zielig, maar ook nog intriest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:03   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ben het over het algemeen eens met je berichten, maar deze maal ben ik niet akkoord.

Steven Vanackere is vice-premier en minister van buitenlandse zaken in de federale regering. Bovendien is hij een Vlaamse brusselaar.

Vanackere is niet dom, wel uiterst sluw én berekend. Hij weet perfect dat de komende regeringsonderhandelingen ofwel zullen mislukken, of, tweede mogelijkheid dat de regering na een paar maanden, roemloos zal ten onder gaan. Het lot van een regering met 8 partijen.

Bovendien is S. Vanackerere lid van de CD&V die na de tweede wereldoorlog de volledige meerderheid had in Vlaanderen en nu teruggevallen is op 17 %.
Hoe komt dat? Omdat de CD&V de toegeverspartij bij uitstek is. Weliswaar altijd voor de laatste keer en met de dood in het hart. Vanackere wéét dat zijn rijk weldra ten einde is, daarom zijn pogingen om zoveel en zo lang als mogelijk zijn postje veilig te stellen. Het is geen overdrijving te stellen dat de CD&V een allegaartje van volksverraders is. Nu meer dan ooit te voren.
Vanackere is niet iemand die de politieke dood van de CD&V mee op zijn geweten wil dragen. Zijn postje is ondergeschikt aan het belang van zijn partij.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 14 augustus 2011, 12:07   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Precies, het zijn mensen die al heel ons leven de Vlaamse rechten uitverkocht hebben om hun Belgiscistische profitariaat aan de macht te houden.

En toch blijven er massa's mensen overtuigd dat er een Vlaamse vleugel zit in de CD&V.

Al veertig jaar lang volg ik Belgische politiek, en al even lang hoor je elke verkiezing dat er een Vlaamse vleugel is maar dat die deze verkiezingen niets kunnen zeggen. Verkiezing na verkiezing opnieuw, en elke keer opnieuw trappen de onnozelaars erin.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 augustus 2011 om 12:10.
Xenophon is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:07   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei ook niet dat hij dom is. Ik zei dat hij extreem dom is. En dat klopt wel degelijk, vermits de feiten het bewijzen.
Mevrouw de Vreemde Vogel,

wij hebben niemand van buitenaf nodig om onze toppolitici te beledigen.

Wij zullen dat zelf wel doen.

Oud 14 augustus 2011, 12:07   #88
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als je de boodschapper moet aanvallen om de boodschap te weerleggen, is het niet alleen zielig, maar ook nog intriest!
Robert T, uw wapenbroeder, zegt eigenlijk hetzelfde als mij in #82 . Hij zegt het wat omfloerster. Uw schiet uw eigen wapenboeder in het been.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2011 om 12:09.
Het Oosten is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:09   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Zoals met Bart De Wever? Dat hadden we al gemerkt van u.
Oud 14 augustus 2011, 12:10   #90
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zij/hij doet zich voor als een vreemde vogel. Maar u moet niet alles geloven.
Het Oosten is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:10   #91
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u het zegt kan het niet anders dan juist zijn.
Gwylan is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:12   #92
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat ik mijn mening verkondig belet u niet om de uwe kond te maken. En vice versa.
Gwylan is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:12   #93
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Holapola, discriminatie op het forum! En dan nog openlijk! Goed bezig!
Ahja, de posts waren niet 'belgicistisch' genoeg. Ik begrijp het!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:13   #94
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Robert T, uw wapenbroeder, zegt eigenlijk hetzelfde als mij in #82 . Hij zegt het wat omfloerster. Uw schiet uw eigen wapenboeder in het been.
Als dat zo is, is ook hij fout. Maar dat is mijn mening, hé! Jij mag je intolerantie altijd blijven verdedigen! Typisch belgicistisch trouwens, maar dat weet de objectieve lezer al lang!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 augustus 2011 om 12:16.
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:14   #95
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals we moeten geloven dat Het Oosten en system twee verschillende forummers zijn, bedoel je?
SDG is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:14   #96
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Men vergeet dat Van Ackere verwees naar de onderhandelingen in het joegoslavische conflict, waar men uit de miserie geraakt is omdat men "zonder de extremisten" te onderhandelen (extremisten die ooit meer dan 50% van de steun van de servische kiezers genoten).

Wat is extremisme eigenlijk ? Men kan een heel groot gedeelte van een "volk" zo gek krijgen dat ze een ander deel van het volk met machete's gaan afmaken : dat noem ik extremisme.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:21   #97
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Vanackere is niet dom.
dom en arrogant.
fonne is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:23   #98
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Dus extremisten zijn enkel mensen die extreme standpunten hebben op communautair vlak? De TEA-party is dus niet extremistisch?
De TEA-party vertolkt het gevoel van een belangrijk deel van de Amerikanen. Misschien wel evenveel als er N-VA kiezers zijn. Hoe kan je dat dan extremistisch noemen.
fonne is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:25   #99
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijnheer System,

Als u zich onder een andere schuilnaam wil voordoen, wil er dan op letten niet zowat woordelijk te herhalen wat u voordien al onder uw eerdere naam hebt gesteld. Dat komt niet erg geloofwaardig over, nietwaar.

Wil dit aannemen van een zwaarlijvige en rasechte Vlaamse knul, of een Hollandse, als u dat beter uitkomt. Getatoeëerd ook, zoals het zwaarlijvige knullen past. Met een ongewassen onderlijfje aan en plastieken sandalen, dus met zweetvoeten en een onder-de-oksel frisheid die het landschap eer aandoen. En een naar bier en sigaretten stinkende bek. En dom, erg dom, uiteraard.

Maar u moet niet alles geloven wat ik zeg, vanzelfsprekend.

Nog een prettige zondag gewenst,

Gwylan

Laatst gewijzigd door Gwylan : 14 augustus 2011 om 12:39.
Gwylan is offline  
Oud 14 augustus 2011, 12:38   #100
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Beke zal serieuze resultaten moeten kunnen voorleggen, wil hij en de CD&V deze demarche 'overleven'. En eerlijk gezegd, ik denk niet dat de Franstaligen hem daarin zullen volgen. Beke zit in de fuik. Hij kan twee dingen kiezen: als belgicist met hangende pootjes toegeven of als Vlaming met opgeheven hoofd de stekker eruit trekken. In beide gevallen verliest hij: maar in het tweede geval wat minder erg dan in het eerste! Hij had beter die ouwe kroko's gezegd dat hun tijd van scheve compromissen maken voorbij was en dat het nu aan een nieuwe lichting CD&V'ers was om de richting te bepalen. Hij heeft die historische kans verkeken, met alle nefaste gevolgen vandien!
We zullen zien. Ik ben er nog nooit in geslaagd in de toekomst te kijken en ik benijd zij die dat wel kunnen.
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be