Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 13:05   #81
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Pleiten voor de ontmanteling van de negentiende eeuwse bourgeoisstaat België is per definitie progressief.

Dus als Hitler pleitte voor de afschaffing van de corrupte Weimarrepubliek was dat per definitie progressief?
solidarnosc is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:07   #82
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dus als Hitler pleitte voor de afschaffing van de corrupte Weimarrepubliek was dat per definitie progressief?
Godwin scores again!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:11   #83
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
En? Hoe zit het hier? Heeft de tegenpartij al tegengescoord of is het nog altijd 20-1? Iemand? Raken we verder dan het gezever van Soli en System of is het hopeloos?
Nope, zeveren over bijverschijnselen. Maar gelukkig zijn we nog altijd niet bezig over de vlaamse muziek op de radio.

20 tegen 1. Als ze dat moeten typen, dan schijten ze in hun broek, want dan hebben ze argumenten nodig.
Oud 25 augustus 2011, 13:12   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De gehele argumentatie is waardeloos, aangezien er geen enkel probleem is als binnen een federale kieskring Franstaligen op Franstalige partijen willen stemmen en Vlamingen op Vlaamse.
Maar begrijp je dan niet dat als dat de facto zo is, dat een franstalige zich nooit moet verantwoorden voor een vlaamse kiezer en vice versa, en dat je dus steeds in de situatie zal zitten waar er TWEE groepen politici die voor hermetisch gescheiden electoraten verantwoordelijk zijn, een COMPROMIS moeten sluiten ?

Dat is helemaal anders als elke politicus POTENTIEEL gezien elk lid van het totale electoraat kan interesseren. Dan zal hij daarvoor verantwoordelijk zijn. Dan gaat hij geen elektoraal voordeel halen uit "de andere groep een kloot afdraaien". In de tweespaltige situatie wel.

Het heeft toch totaal geen zin dat als je twee hermetische electoraten hebt, dat je tot een gemeenschappelijk beleid moet komen via een compromis ? Waarom kunnen die twee hermetische electoraten hun eigen beleid niet hebben, onafhankelijk van de andere ? Da's toch beter voor iedereen ? Ieder 't zijn, nee ?

Citaat:
en dat is nu net de reden waarom partijen als het Vlaams Belang en de N-VA dit afwijzen: minder goedbetaalde zetels (postjes, zou je kunnen zeggen).
Een heel pientere opmerking: zoals gekend staan die altijd als eerste in de rij om een postje kunnen te pakken, en loochenen daarbij al hun principes.... ah nee, dat waren anderen...
Oud 25 augustus 2011, 13:13   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen Hitler het toilet doorspoelde was dat ook progressief. Het is niet omdat Hitler het ook deed, dat het per definitie verkeerd is he. Een gekende rethorische misleiding.
Oud 25 augustus 2011, 13:14   #86
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Weimarrepubliek was pas in '19 opgericht, dus dat is geen vergelijking. Maar inderdaad, moest Hitler vandaag beslissen België af te schaffen zou hij op d�*t ene punt alvast vooruitstrevend zijn, net zoals zijn Volkswagen en zijn autobahn ook vooruitstrevend waren. De geschiedenis staat bol van de ironie.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:15   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toen Hitler het toilet doorspoelde was dat ook progressief. Het is niet omdat Hitler het ook deed, dat het per definitie verkeerd is he. Een gekende rethorische misleiding.
Ach kijk, ik heb al dikwijls het verwijt 'hitler was ook een vegetariër' gekregen wanneer ik pleit tegen de overmatige vleesconsumptie.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:16   #88
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
... Maar gelukkig zijn we nog altijd niet bezig over de vlaamse muziek op de radio. .
Jawel, er is net een decreet dat 25 % van de muziek een Vlaams product moet zijn (van een NVA minister).

Het is dan uiteraard Engelstalige en Franstalige muziek, maar wél door je Vlaming.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 augustus 2011 om 13:16.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:18   #89
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee want hij pleitte voor een autoritair rigime
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:19   #90
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paar maanden geleden stelde de voorzitter van die groep nog voor om Brussel uit te breiden met alle faciliteitengemeenten en ging daarin verder dan FDF. Nu vindt ie de voorstellen van Di Rupo te ver gaan. Hoe geloofwaardig is dat allemaal.
De man die de pen vasthield van deze tekst is filosoof Etienne Vermeersch. Was dat niet de man die ooit zei dat een overheveling van enkele van de zes faciliteitengemeenten naar Brussel aanvaardbaar was?

Etienne Vermeersch: 'Ja maar dat was een voorstel dat collega Philippe Van Parijs en ik persoonlijk deden én de voorwaarde was dat de grens dan ook volledig zou zijn en dat elk taalexpansionisme van de Franstaligen zou ophouden. Dat voorstel is toen niet aanvaard, niet omdat de Vlamingen tegen waren, maar omdat de Franstaligen hun verfransing niet wilden opgeven. Dus hebben wij ons voorstel opgeborgen. En blijf ik bij mijn eis: een duidelijke taalgrens, geen verfransing meer.'
Zucht is nu online  
Oud 25 augustus 2011, 13:19   #91
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jawel, er is net een decreet dat 25 % van de muziek een Vlaams product moet zijn (van een NVA minister).

Het is dan uiteraard Engelstalige en Franstalige muziek, maar wél door je Vlaming.
Waarom boeit gij u daar zo hard in op, eigenlijk? Zo'n dingen maken echt gene zak uit.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:20   #92
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Dude, meen je dat nu?

Kom ik efkes lachen met het feit dat de linkse rakkers liever over muziek op de radio babbelen dan over de echte feiten, de 20 tegen 1. En wat doe jij????

Seriously, we hebben hier echt fun gehad over jullie domheid, maar dit voorbeeld had ik zelfs niet kunnen verzinnen nadat ik een 10 jaarse cursus over de ongelooflijke achterlijkheid van de belgicisten had gevolgd.

Merci maat, drink er nog ene.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 augustus 2011 om 13:20.
Travis66 is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:21   #93
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat komt de PS hier doen? U springt wel van de hak op de tak.
Welke partijen zijn voor u dan wel progressief? Partijen die koste wat het kost verouderde staatsmodellen willen behouden, en partijen onder wien de sociale situatie in Henegouwen de laatste 30 jaar onveranderd gebleven is.
bgf324 is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:23   #94
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht eigenlijk nog altijd op de eerste progressieve stelling van die groep.
U denkt dus dat die groep niet links is?
freelancer is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:23   #95
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dude, meen je dat nu?

Kom ik efkes lachen met het feit dat de linkse rakkers liever over muziek op de radio babbelen dan over de echte feiten, de 20 tegen 1. En wat doe jij????

Seriously, we hebben hier echt fun gehad over jullie domheid, maar dit voorbeeld had ik zelfs niet kunnen verzinnen nadat ik een 10 jaarse cursus over de ongelooflijke achterlijkheid van de belgicisten had gevolgd.

Volgens mij zit hij heel de dag op dit forum te wachten tot iemand iets over muziek vermeldt om dan wederom hetzelfde te posten
Perzik is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:26   #96
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De man die de pen vasthield van deze tekst is filosoof Etienne Vermeersch. Was dat niet de man die ooit zei dat een overheveling van enkele van de zes faciliteitengemeenten naar Brussel aanvaardbaar was?

Etienne Vermeersch: 'Ja maar dat was een voorstel dat collega Philippe Van Parijs en ik persoonlijk deden én de voorwaarde was dat de grens dan ook volledig zou zijn en dat elk taalexpansionisme van de Franstaligen zou ophouden. Dat voorstel is toen niet aanvaard, niet omdat de Vlamingen tegen waren, maar omdat de Franstaligen hun verfransing niet wilden opgeven. Dus hebben wij ons voorstel opgeborgen. En blijf ik bij mijn eis: een duidelijke taalgrens, geen verfransing meer.'
Voila, Solidaridinges leest een titel en is dan "tegen". Artikels lezen doen ze niet, te vermoeiend. Ze weten zo ook wel dat we "allemaal toch beter lief zijn voor elkaar".
Oud 25 augustus 2011, 13:27   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dude, meen je dat nu?

Eberhard is niet links hoor. Eberhard is een rabiate Vlamingenhater en dat vertroebelt zijn volledige wereldbeeld, waardoor hij constant met dergelijke wereldvreemde stellingen op de proppen komt gevolgd door zijn stopwoordje "klootjesvolk".
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 augustus 2011 om 13:27.
fox is offline  
Oud 25 augustus 2011, 13:42   #98
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eberhard is niet links hoor. Eberhard is een rabiate Vlamingenhater en dat vertroebelt zijn volledige wereldbeeld, waardoor hij constant met dergelijke wereldvreemde stellingen op de proppen komt gevolgd door zijn stopwoordje "klootjesvolk".
Mijn fout, ik denk te snel dat links en dom synoniemen zijn. Ik zal beter oppassen int vervolg.

Terug naar het punt waar ze niet willen over praten. De 20 tegen 1. IK heb ze nagelezen en kom uit op 27 tegen 1. Wat jullie?
Oud 25 augustus 2011, 13:45   #99
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn fout, ik denk te snel dat links en dom synoniemen zijn. Ik zal beter oppassen int vervolg.

Terug naar het punt waar ze niet willen over praten. De 20 tegen 1. IK heb ze nagelezen en kom uit op 27 tegen 1. Wat jullie?
Je kan altijd stellen dat het toepassen van de grondwet geen toegeving is
Perzik is offline  
Oud 25 augustus 2011, 14:12   #100
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar begrijp je dan niet dat als dat de facto zo is, dat een franstalige zich nooit moet verantwoorden voor een vlaamse kiezer en vice versa, en dat je dus steeds in de situatie zal zitten waar er TWEE groepen politici die voor hermetisch gescheiden electoraten verantwoordelijk zijn, een COMPROMIS moeten sluiten ?

Dat is helemaal anders als elke politicus POTENTIEEL gezien elk lid van het totale electoraat kan interesseren. Dan zal hij daarvoor verantwoordelijk zijn. Dan gaat hij geen elektoraal voordeel halen uit "de andere groep een kloot afdraaien". In de tweespaltige situatie wel.
Het is geen probleem dat verschillende partijen in dezelfde kieskring opkomen en een ander publiek hebben. Open VLD en Groen! trekken ook een verschillend publiek met verschillende standpunten aan, bijvoorbeeld, en er zijn nog geen problemen geweest doordat zij in dezelfde kieskring opkwamen.
Robinus V is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be