Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 11:57   #81
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En ik vind deze reactie maar kleintjes. Ze getuigt van frustratie en gebrek aan argumentatie.
Jou reacties vind ik gewoon van de pot gerukt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 13:06   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jou reacties vind ik gewoon van de pot gerukt.
't Zal daarom zijn dat je er niet op kan of durft te antwoorden zeker...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 13:25   #83
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "officiële standpunt" staat wel in schril contrast met de e-mails die binnen de partijtop blijken te circuleren, nietwaar? Maar dat was mijn vraag natuurlijk niet. Mijn vraag was waaruit blijkt dat de NVA holebi-gezind is. M.a.w. wat heeft die partij al gerealiseerd op dat vlak. Met mooie woorden alleen, koop ik namelijk niks.
Ik vraag me nog steeds af wat er homofoob is aan die mails. Noem eens 3 zinnen uit een van die mails waar iets homofoobs in staat.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 13:26   #84
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien Luyten in Humo zegt dat de NVA-top homofoob is, dan zegt hij dat niet zo maar lukraak. Neen, hij voegt daar ook namen bij en zegt bovendien dat de zogenaamde 'roze leeuwen' (sic) met de regelmaat van een klok worden gepest in de NVA.
Onzin. Waarom zouden de roze leeuwen dan bij N-VA blijven, als ze er echt zo slecht behandeld worden?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 29 augustus 2011 om 13:26.
Oud 29 augustus 2011, 13:28   #85
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lees je dan verkeerd. Mijn standpunt was dat je niet kan beweren dat een partij wèl holebigezind is, als ze op dat vlak nog niets gerealiseerd heeft. Begrijp je dat verschil?
Welke partijen hebben dan wel iets bereikt, en wat? Het emanciperen van bepaalde groepen is nooit de verdienste van een partij of persoon. De holebi-acceptatie is het werk van een hele groep mensen uit verschillende partijen ... ook uit N-VA!

Laatst gewijzigd door bgf324 : 29 augustus 2011 om 13:29.
Oud 29 augustus 2011, 13:34   #86
giserke
Banneling

Standaard

Aan Raf en consoorten, wat heeft N-VA al gedaan voor de holebigemeenschap?

http://www.n-va.be/nieuws/persberich...arding-holebis

http://brussel.n-va.be/citaten/n-va-...eleid%EF%BB%BF

http://www.n-va.be/nieuws/persberich...olebi-activist

http://brussel.n-va.be/nieuws/persbe...og-niet-gestre

http://www.jongnva.be/index.php?page...460&page_id=43

http://www.weljongniethetero.be/viewtelex.asp?id=4440

Aan Raf en co, wat ga je nu weer voor zeik komen verkopen?

Laatst gewijzigd door giserke : 29 augustus 2011 om 13:37.
Oud 29 augustus 2011, 13:47   #87
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA en de BLGP
De Vlaams-nationale deelname aan de BLGP werd enkele jaren georganiseerd door de Roze Leeuwen, een partij-onafhankelijke holebi-vereniging. In 2003 nam de N-VA onder eigen vlag deel aan de optocht, met een opkomst van om en bij de 30 man. Opgemerkte gezichten waren Helga Stevens, Jan De Cuyper, Karel Van Hoorebeke en Annemie Charlier. Zelfs Bart De Wever liet zich even zien voor aanvang van de optocht. Eerder had Ronduit N-VA! op de Nationale Raad van 16 november 2002 het principe van het homohuwelijk en adoptierecht aanvaard (zie tekst in bijlage).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europees beleid
Op 18 januari 2006 keurde het EP de resolutie over homofobie in Europa goed met 468 stemmen voor, 149 tegen en 41 onthoudingen. Frieda Brepoels en de andere Vlaamse EVP-leden stemden voor. Op 15 juni 2006 volgde een nieuwe resolutie over de toename van racistisch en homofoob geweld in Europa. Heel recent, op 27 april, keurde het parlement opnieuw een resolutie over homofobie in Europa goed, waarin nadrukkelijk de problemen in Polen worden geviseerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelijke rechten voor kinderen in her-samengestelde holebigezinnen
Op 24 juni 2004 keurde de Kamer van Volksvertegenwoordigers het wetsontwerp houdende het Wetboek van internationaal privaatrecht goed met 108 stemmen voor en 15 onthoudingen. Artikelen 58 tot 60 van het wetboek handelen over “relaties van samenleven” die in het buitenland gesloten zijn, die aldus ook in België worden erkend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door holebi-ouderschap
Geert Bourgeois diende op 16 februari 2004 als kamerlid een wetsvoorstel in tot invoering van het zorgouderschap in het Burgerlijk Wetboek. Dit wetvoorstel wil rechten en verantwoordelijkheden toekennen aan de zorgouder, waarbij een duidelijk onderscheid blijft bestaan met de biologische ouder. Het wetsvoorstel maakt geen voorbehoud over het geslacht van de zorgouder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geweld tegen holebi’s aanpakken
Op 22 december 2005 nam het Vlaams Parlement een resolutie aan van Herman Schueremans, Jan Roegiers, SvenGatz, Hilde Crevits, Helga Stevens en Else De Wachter, betreffende de algemene maatschappelijke aanvaarding en gelijkschakeling van holebi’s. De resolutie bevat 11 vragen aan de Vlaamse Regering, o.m. over bewustmaking rond holebiseksualiteit, diversiteit in het onderwijs en op de arbeidsmarkt en over wetenschappelijk onderzoek naar holebiseksualiteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door een geïntegreerd Vlaams gelijkekansenbeleid
Op 10 januari 2006 verleende de Vlaamse Regering, op initiatief van Vlaams minister van Bestuurszaken Geert Bourgeois, goedkeuring aan het actieplan 2006 voor meer gelijke kansen en diversiteit binnen de Vlaamse overheid. Het plan, een ontwerp van de Vlaamse Emancipatieambtenaar Ingrid Pelssers, focust op een meer evenredige verhouding vrouwen/mannen en een betere vertegenwoordiging van personen van allochtone afkomst, personen met een handicap, kortgeschoolden en ervaren werknemers binnen het personeelskorps van de Vlaamse Gemeenschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antidiscriminatie op Vlaams niveau
De Richtlijn gebiedt elke overheid om, voor wat haar bevoegdheden betreft, eigen meldpunten voor discriminatie op poten te zetten. N-VA wil dit op Vlaams vlak uitbouwen, met meldpunten binnen de Vlaamse overheidsstructuur. Minister Van Brempt wil hier het CGKR en de door het Centrum erkende meldpunten inschakelen.

Uit een grote tekst op de site van jong N-VA. Opgesteld door: Matthias Diependaele, Theo Francken, Thomas Pollet, Tony Tilkens en Hendrik Theunissen
Oud 29 augustus 2011, 14:06   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Persberichtjes de wereld insturen kun je bezwaarlijk een "prestatie" noemen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 augustus 2011, 14:10   #89
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat noem je dan wel een prestatie? N-VA die in haar eentje het homohuwelijk goed keurt? Ben Weyts die in zijn eentje alle homofobie in Vlaanderen aan pakt? ... Welke partijen hebben dan wel prestaties geleverd, en wat voor prestaties zijn dat dan?
Oud 29 augustus 2011, 14:16   #90
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lees je dan verkeerd. Mijn standpunt was dat je niet kan beweren dat een partij wèl holebigezind is, als ze op dat vlak nog niets gerealiseerd heeft. Begrijp je dat verschil?
Je moet natuurlijk wel een onderscheid maken tussen :

- een partij die niets presteert en zegt te willen en niets doet vanuit de regering
- een partij die niets presteert maar wel wil, alleen nog nooit in de regering heeft gezeten ( en dus nooit echt de kans heeft gehad )

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 14:17   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Dat linkse roddelblad heeft weer eens een neutrale bron gevonden ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 14:22   #92
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Spartel spartel...

Neem jij jezelf nog ernstig?
Oud 29 augustus 2011, 15:26   #93
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik heb vorige week het artikel gelezen en een goed gelachen. Luyten zijn persoonlijke frustratie druipt er gewoon vanaf. Vanaf het moment dat hij begint te klagen dat hij geen verkiesbare plaats kreeg op de senaatslijst, wist ik al hoe de vork in de steel zat.

Ik heb mijn oor eens te luister gelegd bij collega's die hem al langer kennen en met hem hebben samengewerkt: best dat men bij n-va niet natrapt op zijn manier, anders zou hij wel eens heel klein uit dit mediastormpje komen

Verder, voor de mensen die vinden dat de n-va homofoob is en dat luyten gelijk heeft: als n-va homofoob is, waarom geven we de positie van senaatsvoorzitter aan Danny Pieters? Als we volgens Bas homofoob zijn, waarom dwingen we dan zijn teergeliefde vriendin tot opstappen in de senaat om ze dan te vervangen met een Senator die homo is? Waarom hebben we dan zoveel personeel dat homo is en werkt voor onze fracties en ook op ons hoofdkwartier (benoemd en onder het toezicht van personen die als homofoob worden aangewezen door Bas)? Als we homofoob zijn, waarom stemmen we dan vóór de homoadoptie in het parlement
http://www.hbvl.be/Archief/guid/kame...f-58923f4aa40d

Een beetje serieus blijven hé aub. N-VA is niét homofoob.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:50   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Je moet natuurlijk wel een onderscheid maken tussen :

- een partij die niets presteert en zegt te willen en niets doet vanuit de regering
- een partij die niets presteert maar wel wil, alleen nog nooit in de regering heeft gezeten ( en dus nooit echt de kans heeft gehad )

mvg. Sint Ignacius
O, maar dat onderscheid maak ik ook hoor. Het ging er mij niet om dat de NVA niet van goede wil zou kunnen zijn, maar dat het idioot is om op dit moment op te scheppen over de "prestaties" van de NVA, want die zijn er nu eenmaal niet, buiten het meer dan een jaar blokkeren van de federale regeringsvorming...

Citaat:
Oud 29 augustus 2011, 15:51   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Spartel spartel...

Neem jij jezelf nog ernstig?
Ja. En dat kan van u niet gezegd worden.

Citaat:
Oud 29 augustus 2011, 16:09   #96
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. En dat kan van u niet gezegd worden.
ik heb nochtans al een vb gepost van daadwerkelijk wetgevend werk waar n-va pro holebirechten was. U ontkende nochtans het bestaan daarvan.
Dan kan u toch niet meer ontkennen dat n-va wel degelijk meegeholpen heeft aan die verwezenlijkingen. Ook al was het toen nog met een veel kleinere fractie dan die we nu hebben
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 16:14   #97
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is voor RAF dan wel en partij die zich in zet voor holebi's, en in welk opzicht verschillen ze dan van de N-VA ?
Oud 29 augustus 2011, 16:43   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat is voor RAF dan wel en partij die zich in zet voor holebi's, en in welk opzicht verschillen ze dan van de N-VA ?
En partij met een andere naam en logo.
Oud 29 augustus 2011, 17:50   #99
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik vermoed dat enkel een nog op te richten 'Belgische Holebipartij', uitsluitend voor en door holebi's vormgegeven en bestuurd, die rol kan vervullen.

Het is dus vooralsnog zeer triestig gesteld met andere woorden.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 29 augustus 2011 om 17:51.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:06   #100
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet geloven dat de N-VA een homofobe partij is + ik vind de bronnen onbetrouwbaar. (en ik snap niet wat een deel van 'progressief' Vlaanderen heeft met Humo, dat is een kutblad )

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be