Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 11:29   #81
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is wat jij er van maakt.
Ik heb nergens het woord verplichting gebruikt. Karo bij mijn weten evenmin. Het is een wetmatigheid "Een band scheppen voorkomt overlast".
Net zoals "Als je een appel los laat, valt die".
Dus "overlast" is een wetmatigheid net zoals de "zwaartekracht"?

och... niet net zoals
"i'll make you an offer you cannot refuse"?
of helemaal niet zoals
"als je een minirok draagt is het je eigen schuld dat je wordt verkracht"?
zoals in:
"als je géén band schept met de omwonende kutjongeren is het normaal dat je overlast krijgt?"
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:31   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Toch nog iemand die logisch kan redeneren.
Fijn dat u Arti bijtreedt, kunt u dan even de link geven naar die verplaatsingvergoeding die bedrijven moeten betalen?
Want volgen mij is dat niet verplicht, een bedrijf mag maar moet niet, dus waarom vind u dit dan " logisch redeneren" omdat u niet tegengesproken wordt misschien?
Mag hoor, maar wees daar dan duidelijk over.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:31   #83
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dus "overlast" is een wetmatigheid net zoals de "zwaartekracht"?
Stropop

Citaat:
och... niet net zoals
"i'll make you an offer you cannot refuse"?
Stropop

Citaat:
of helemaal niet zoals
"als je een minirok draagt is het je eigen schuld dat je wordt verkracht"?
Stropop

Citaat:
zoals in:
"als je géén band schept met de omwonende kutjongeren is het normaal dat je overlast krijgt?"
Stropop.

Vraagje, Circe.
Zijt ge bewust aan het trollen, of meent ge die dingen?
#justasking

Laatst gewijzigd door Alboreto : 28 augustus 2011 om 11:32.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:32   #84
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mag ik even opmerken dat u onmiddellijk meent een oordeel te mogen vellen over mijn persoon, omdat iemand een andere mening is toegedaan dan u zelf?
Wanneer u daar niet goed tegen kunt, wat doet u dan op een discussieforum?

Zeg eens, beste Karo, hoeveel ervaring heb je met die soort projecten?
Kun je even inhoudelijk reageren en uitleggen waarom je iets dwaas vind, en ook onderbouwen wat er mis is met de logica van de redenering?

Of is dat helemaal niet de bedoeling, en wilt u vooral uw grote gelijk, met liefst een dictatuur tegenover degene die gebakken lucht over een al te maakbare samenleving omver blaast?
Zeg maar even wat je nu precies wilt, dan kan ik daar rekening mee houden, er zijn nog wel forummers die persoonlijk worden wanneer hun argumentatie is opgebrand, mag hoor!

Het verschil tussen u en mij is duidelijk dat ik wel geloof in vernieuwende strategieën om iets te bereiken. U niet, om uw gelijk te halen sleur je er van alle dwze argumenten bij, gelooft de verwijten en kijkt niet verder dan dat. Wat maakt dat van u? Zoals ik eerder schreef dus, niets meer en niets minder dan dat. Als je gelijk hebt dan heb je gelijk, ik zal dat dan ook teogeven in dit geval heb je geen gelijk.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:33   #85
Alboreto

Standaard

Citaat:
Fijn dat u Arti bijtreedt, kunt u dan even de link geven naar die verplaatsingvergoeding die bedrijven moeten betalen?
Want volgen mij is dat niet verplicht
Niemand heeft gezegd dat dat verplicht is, Alice (zie ook mijn vorig antwoord).
Waarom blijft ge imaginaire meningen weerleggen.
Ziet ge niet in dat dit niet echt productief is?
Oud 28 augustus 2011, 11:34   #86
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Stropop
u gebruikt dat woordje nogal dikwijls hé. Is het volgens jou misschien een synoniem van "argument"?
Oud 28 augustus 2011, 11:34   #87
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Want volgen mij is dat niet verplicht, een bedrijf mag maar moet niet, dus waarom vind u dit dan " logisch redeneren" omdat u niet tegengesproken wordt misschien?
Mag hoor, maar wees daar dan duidelijk over.
Lieve schat, je bent net zelf aan het doen wat je mij verwijt? Ik antwoorde u al, tracht nu bij het punt te blijven.
Oud 28 augustus 2011, 11:34   #88
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mag ik even opmerken dat u onmiddellijk meent een oordeel te mogen vellen over mijn persoon, omdat iemand een andere mening is toegedaan dan u zelf?
Zegt alice die net een oordeel geveld heeft over een andere persoon omdat die een andere mening heeft dan zij.
Oud 28 augustus 2011, 11:35   #89
Alboreto

Standaard

Citaat:
u gebruikt dat woordje nogal dikwijls hé. Is het volgens jou misschien een synoniem van "argument"?
Nope, dat wil ik net uitleggen.
Stropoppen aanvallen is geen argumentatie en ge maakt er uzelf enkel maar belachelijk mee.

Maar echt, meent ge die zaken echt, of trolt ge bewust?
#askingagain.
Oud 28 augustus 2011, 11:35   #90
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niemand heeft gezegd dat dat verplicht is, Alice (zie ook mijn vorig antwoord).
Waarom blijft ge imaginaire meningen weerleggen.
Ziet ge niet in dat dit niet echt productief is?
Productief zijn hoort niet thuis bij rechts, ze breken alles af en willen tegenstander het zwijgen op leggen. BART PEETERS weet dit nu ook, ben je tegen hen dan moet je zwijgen.
Oud 28 augustus 2011, 11:39   #91
Alboreto

Standaard

Citaat:
Productief zijn hoort niet thuis bij rechts, ze breken alles af en willen tegenstander het zwijgen op leggen. BART PEETERS weet dit nu ook, ben je tegen hen dan moet je zwijgen.
Indeed.
Oud 28 augustus 2011, 11:42   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo Arti? Ik wacht nog op de link die uw bewering over te betalen verplaatsingvergoeding voor bedrijven aantoont, anders is deze halve waarheid een hele leugen!
Omdat jij je arbeidsrecht niet kent :
Werkgevers zijn in België verplicht een verplaatsingsvergoeding te betalen voor het woon-werkverkeer met het openbaar vervoer. Die wettelijke bijdrage is sinds 2009 ongeveer 75% van de prijs van het abonnement. De meeste privéwerkgevers geven echter een bijdrage ter waarde van de verplichte tussenkomst in het treinabonnement aan al hun personeelsleden, ook zij die met de auto naar het werk komen. De exacte regeling en de bedragen variëren per sector en zijn vastgelegd in CAO’s.
http://www.mobiliteitsmanagement.be/...plan/intro.htm
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:48   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer u daar niet goed tegen kunt, wat doet u dan op een discussieforum?

Zeg eens, beste Karo, hoeveel ervaring heb je met die soort projecten?
Kun je even inhoudelijk reageren en uitleggen waarom je iets dwaas vind, en ook onderbouwen wat er mis is met de logica van de redenering?

Of is dat helemaal niet de bedoeling, en wilt u vooral uw grote gelijk, met liefst een dictatuur tegenover degene die gebakken lucht over een al te maakbare samenleving omver blaast?
Zeg maar even wat je nu precies wilt, dan kan ik daar rekening mee houden, er zijn nog wel forummers die persoonlijk worden wanneer hun argumentatie is opgebrand, mag hoor!
Waarom vraag je dat nog. Je had dat toch al beoordeeld :
Want ik vind het wat vreemd dat u niet zou weten dat en stage enkel kennismaken is met een functie in een bedrijf in het kader van opleiding, totaal niet te vergelijken met een aanwerving voor een bepaalde functie...
Ik weet niet waarop jij dat beoordeelde, maar je deed het wel.

Dat doet er eigenlijk niet toe.
Het punt is dat er een band geschapen wordt met die stagiairs, en met de buurt.
Oud 28 augustus 2011, 11:49   #94
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen moeten integreren, bedrijven moeten integreren maar er is geen islamering aan de gang hoor
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:49   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Vlamingen moeten integreren, bedrijven moeten integreren maar er is geen islamering aan de gang hoor
Ben jij ook voorstander van segregatie?
Oud 28 augustus 2011, 11:56   #96
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij ook voorstander van segregatie?
ik ben voor integratie voor diegene die er het laatst zijn bijgekomen snappie...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:57   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen u en mij is duidelijk dat ik wel geloof in vernieuwende strategieën om iets te bereiken. U niet, om uw gelijk te halen sleur je er van alle dwze argumenten bij, gelooft de verwijten en kijkt niet verder dan dat. Wat maakt dat van u? Zoals ik eerder schreef dus, niets meer en niets minder dan dat. Als je gelijk hebt dan heb je gelijk, ik zal dat dan ook teogeven in dit geval heb je geen gelijk.
U spreekt uzelf behoorlijk tegen.. in mijn eerste reactie gaf ik een aantal alternatieven die volgens mij wel werken, die onderstreepte u en daar was u het mee eens, dus uw bewering dat ik niet in vernieuwing geloof klopt niet, dat is enkel uw ( voor) oordeel.

Welke dwaze argumenten bedoelt u ? Dat een stageair ( ik stelde voor dat het bedrijf zou proberen via scholen in de buurt die te vinden, weet u nog wel!) niet gelijk is aan een aangeworven medewerker?
Wat bedoel je met de verwijten geloven? Wilt u nu zeggen dat het bedrijf liegt en er helemaal geen overlast is?
En waarin heb ik volgens u dan geen gelijk, dat dit voorstel niet werkt en dat een band scheppen zoals wordt voorgesteld gebakken lucht is?
Dus wie een andere mening heeft kan geen gelijk hebben?? Dat is de basis van een dictatuur, u heeft mijn argumenten niet weerlegt, moet u ze nog even op een rijtje?

een bedrijf opleggen de parking open te stellen voor buurtbewoners en het opleggen mensen aan te nemen die in de wijk wonen werkt niet!
- Omdat dit discriminatie is, een bedrijf moet die werknemer aanwerven die het meest geschikt is voor de functie, wie dit is en waar hij woont mag niet van belang zijn.
- Omdat er teveel problemen zijn waarom geen antwoord werd geboden, wie is verantwoordelijk voor dat gebruik van de parking,wat bij beschadigingen, overlast( niet denkbeeldig!) wie sluit ze af en zorgt ervoor dat de parking netjes achterblijft? Ik stel deze vragen omdat en gelijkaardig project in Antwerpen( ook bedoeld om een band te scheppen met de buurt!) enkel ertoe leidde dat ruiten beschadigd werden en er meer overlast ontstond door jongeren die s' avond de ruimte gebruikten om te dealen en te blowen en niemand uiteindelijk verantwoordelijkheid droeg, die bleef voor het bedrijf!

- Wanneer je samenlevingsproblemen wil oplossen moet je eerst heel duidelijk een probleem in kaart brengen, wat gebeurde wanneer, wie deed dit, zijn daders gekend en wat is tot heden gebeurt en door wie? Dit moet je communiceren naar alle actoren!

- Daarom moet je alle actoren in een wijk samenbrengen ( zie mijn voorstel voor de barbeque!) en zorgen dat alle welzijnwerkers, politie, allochtone verenigingen, district en alle initiatieven die zich op de wijk en jongeren richten vertrekken vanuit dezelfde doelstellingen, het verminderen van de overlast!
- Daar moet je een plan van aanpak voor opstellen, en aanspreken op verantwoordelijkheid (bij ALLE actoren )met meetbare resultaten en wanneer en hoe dit geevalueerd wordt en door wie!

De oplossing is dus niet" wanneer dat bedrijf nou maar moeite doet is alles goed" dat is ene zeer simplistische, vaak linkse instelling die bedacht wordt door goedmenende ambetaren die betaald worden om de politieke zeepbel van een volledig maakbare samenleving op te leggen, waarbij vaak de verantwoordelijkheid niet wordt gelegd waar ze hoort, bij deders van overlast en alle instanties die betaald worden daar iets aan te doen!
Het bedrijf betrekken als partner is prima, maar zij horen niet te moeten zorgen voor de oplossing!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:58   #98
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar je haal je die verdraaide feiten nu weer vandaan?
Oud 28 augustus 2011, 12:00   #99
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat jij je arbeidsrecht niet kent :
Werkgevers zijn in België verplicht een verplaatsingsvergoeding te betalen voor het woon-werkverkeer met het openbaar vervoer. Die wettelijke bijdrage is sinds 2009 ongeveer 75% van de prijs van het abonnement. De meeste privéwerkgevers geven echter een bijdrage ter waarde van de verplichte tussenkomst in het treinabonnement aan al hun personeelsleden, ook zij die met de auto naar het werk komen. De exacte regeling en de bedragen variëren per sector en zijn vastgelegd in CAO’s.
http://www.mobiliteitsmanagement.be/...plan/intro.htm
dus het is niet verplicht als je met de auto komt?
Ik meende dat Alice het daarover had.

Ze heeft dus gelijk.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 12:01.
Oud 28 augustus 2011, 12:02   #100
Alboreto

Standaard

Citaat:
ik ben voor integratie voor diegene die er het laatst zijn bijgekomen snappie...
Goed, maar ziet ge niet in dat dat onrealistisch is?
In de loop van de geschiedenis hebben groepen en culturen zich vermengd en zijn veranderd.
Hopen dat een bestaande situatie blijft bestaan is naïef en onrealistisch.
De problemen aanpakken en zich aanpassen aan elkaar is de smeerolie die de raderen van de maatschappij draaiende houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be