Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 10:43   #81
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh? Welke kwaliteit?

De helft van de autochtone Vlamingen wordt ondertiteld.

Een wereldrecord.

We zullen maar niet beginnen over de simpelste spelfouten van het eigen volk in deze draad zeker?
De redenen van ondertiteling zijn al gegeven...blijkbaar kan je niet lezen.
De helft word niet ondertitelt, dat is gelogen.

Ik ben een allochtoon

Kortom, je volledige reactie is wederom onzin.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2011 om 10:44.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 11:31   #82
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is dikke zever.
Andere landen hebben een hogere kwaliteit dan België en toch zijn de kansen er meer gelijk.
Hoe verklaar je dat?
Andere landen hebben geen hogere kwaliteit. Wat u hier aanhaalt, zijn de uitstekers. Britse privé-scholen zullen wellicht beter zijn dan een gewone Vlaamse school maar gemiddeld is het Vlaamse onderwijs ontzettend performant in vergelijking met het gemiddelde in andere landen.
De kansen zijn in alle Westerse landen gelijk, het is wat men met deze kansen doet wat telt.
De vraag is dus hoe het komt dat, ondanks het hoge niveau van het Vlaamse onderwijs, onze allochtonen veel meer moeite hebben om het enorme aanbod aan kansen te grijpen. Wellicht ligt een deel van het antwoord in het feit dat België vandaag de dag één van de meest aantrekkelijke landen is om kansen niet te grijpen terwijl in andere landen de druk om te slagen veel hoger is omwille van het ontbreken van bepaalde levenslange vangnetten.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 11:37   #83
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Andere landen hebben geen hogere kwaliteit. Wat u hier aanhaalt, zijn de uitstekers. Britse privé-scholen zullen wellicht beter zijn dan een gewone Vlaamse school maar gemiddeld is het Vlaamse onderwijs ontzettend performant in vergelijking met het gemiddelde in andere landen.
De kansen zijn in alle Westerse landen gelijk, het is wat men met deze kansen doet wat telt.
De vraag is dus hoe het komt dat, ondanks het hoge niveau van het Vlaamse onderwijs, onze allochtonen veel meer moeite hebben om het enorme aanbod aan kansen te grijpen. Wellicht ligt een deel van het antwoord in het feit dat België vandaag de dag één van de meest aantrekkelijke landen is om kansen niet te grijpen terwijl in andere landen de druk om te slagen veel hoger is omwille van het ontbreken van bepaalde levenslange vangnetten.
²
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 12:00   #84
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien vertelt Artisjok klinkklare onzin. In Europa behaalt alleen het Finse onderwijs een niveau vergelijkbaar met dat van Vlaanderen . Dit alles is voor een paar dagen nog uitgebreid in het nieuws geweest.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 13:19   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gewoon :
landen met beduidend minder 'gekleurd' 'klootjesvolk' scoren beter
landen met een lagere onderwijsniveau scoren beter
landen met strikter asiel- en migratiebeleid scoren beter..
Vind je dit hier ter plaatse uit, of heb je daar een bron voor?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 13:21   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Blijkbaar kunnen allochtonen dus niet volgen als ze in DEZELFDE klassen zitten en op DEZELFDE manier onderwezen worden.
Waaruit zou dat moeten blijken?
Oud 2 september 2011, 13:22   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zoeken toch een oplossing voor
Nu moet je mij eens laten weten wat een school of gemeenschap hieraan moet gaan doen?
betreffende
We weten al lang dat Vlaanderen het slechtst presteert wat gelijke kansen betreft.

De derde kleuterklas is amper enkele jaren verplicht.
Spreken allochtonen in andere landen, die het allemaal beter doen dan Vlaanderen, meer de taal van het land thuis?

Als jij toch zo graag schuld en oorzaak zoekt, vertel me waarom Vlaanderen slechtst scoort.

Dat is voor jouw relevant omdat je argumenten op zijn, en je dan op de man kan spelen nu je geen bal raakt.
(man en bal zijn hier figuurlijk)

Dat is toch om het even of ik moslima ben of niet.
Dat is geen probleem, ik heb al meermaals verteld dat ik atheïste ben.
Je durft gewoonweg NIET op de vragen antwoorden en blijft ze maar ontwijken. Hilarisch gewoon.

Je geeft ZELF een artikel waarin staat waar de OORZAKEN van de achterstand van allochtonen zijn. Deze zijn...

Citaat:
Citaat:
1) thuis een andere taal spreken?
2) van een lagere sociale klasse komen?
3) vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma?
4) hun kinderen later naar school sturen?
5) dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat?
6) En waarom hebben andere nationaliteiten hier geen last van?
Mijn vraag is en blijft...geef aan wat volgens jou de scholen moeten doen om deze oorzaken aan te pakken...je zegt nm dat de schuld bij de scholen ligt?

Nogmaals, de kleuterklassen hebben geen invloed op de thuissituatie.

Omdat de oorzaken en de schuldigen in Vlaanderen wonen.
Als jij de oorzaak en schuld niet wil weten of belangrijk vind...hoe ga je dan het probleem oplossen volgens jou?

Ik wist niet dat vragen of iemand moslima was een brutale aanval was. Is dat ook al rascistisch ofzo? Argumenten op? Ik stel je gewoonweg vragen om op te antwoorden maar dat doe je nooit. Argumenten komen niet eens aan bod.

Als het geen probleem was...waarom maak je er dan een punt van? Waarom draai je eerst belachelijk rond de pot om dan uiteindelijk toch te antwoorden? Was dat nu zo moeilijk? Is dat eigen aan Atheisten? Sorry dat ik niet al jouw posts op dit forum al gelezen heb, waaronder deze waarin je je geloof hebt geplaatst.
Oud 2 september 2011, 13:24   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het onderwijs is hier altijd prima geweest...nu komen er massaal veel allochtone moslims bij en hupla...plots zijn de scholen niet meer goed.

Waar ligt dat aan? De scholen zijn niet verandert.
Ons onderwijs heeft al "altijd" een hoge kwaliteit gehad, maar is al ook al jaar en dag het meest ongelijke voor mensen uit een lagere socio-economische klasse.
Dat is niet hupla....plots.
Oud 2 september 2011, 13:25   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons onderwijs heeft al "altijd" een hoge kwaliteit gehad, maar is al ook al jaar en dag het meest ongelijke voor mensen uit een lagere socio-economische klasse.
En wat kan een school doen aan gezinnen uit een lagere socio-economische klasse?

Daar was vroeger geen probleem, dat is meer en meer een probleem geworden afhankelijk van de toestroom van allochtonen. Het zijn daarom ook vooral allochonen die een probleem ermee hebben en nog specefieker...moslim jongeren.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2011 om 13:27.
Oud 2 september 2011, 13:27   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Andere landen hebben geen hogere kwaliteit.
Sedert wanneer heeft Vlaanderen de hoogste kwaliteit?
Heb je daar een bron voor want dat geloof ik niet.

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 september 2011 om 13:28.
Oud 2 september 2011, 13:30   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En wat kan een school doen aan gezinnen uit een lagere socio-economische klasse?

Daar was vroeger geen probleem, dat is meer en meer een probleem geworden afhankelijk van de toestroom van allochtonen. Het zijn daarom ook vooral allochonen die een probleem ermee hebben en nog specefieker...moslim jongeren.
Als jij ongelijke kansen geen probleem vindt, zijn we uitgepraat.
Oud 2 september 2011, 13:31   #92
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik wel een probleem. Maar hier is het probleem dat je wel moet willen.

Geef eens antwoord op een vraag die al 100x gesteld is...

En aan onderstaande punten die het probleem maken.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2011 om 13:34.
Oud 2 september 2011, 23:18   #93
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als het dan toch zo simpel is, waarom mislukken de allochtonen dan nog en masse ?

Als de ene populatie zich weet te reproduceren en de andere snel uitsterft, welke groep mislukt er dan eigenlijk denk je?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 23:21   #94
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, ondanks het hoge niveau van het Vlaamse onderwijs, .
Kijk even om je heen aub.

Citaat:

De helft van de autochtone Vlamingen wordt ondertiteld.

Een wereldrecord.

Of is de Nederlandse taal geen deel van het curriculum volgens jou.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 23:33   #95
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de ene populatie zich weet te reproduceren en de andere snel uitsterft, welke groep mislukt er dan eigenlijk denk je?
Bent u nu zelf eindelijk al begonnen met dat reproduceren?
Oud 3 september 2011, 01:17   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Darwinistisch gezien de uitgestorven groep.

Maar net zoals de Groen!en liggen te paniekeren over de paarsgestreepte goene voorhuidgarnaal, vind ik dat een cultuur/volk niet zomaar mag uitsterven.

Ik voorspel nog een hoop Breivikjes.
Oud 3 september 2011, 03:46   #97
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Het ligt denk ik niet aan de scholen en ook niet aan de andersoortige allochtonen.

De zogenaamde ''hoge kwaliteit'' van het onderwijs als reden is kwatsch. Vlaanderen en Nederland ontlopen elkaar niet zoveel en zitten beide in de Top 10 van heel Europa. (Nederland 9e, Belgie 22e. Als in Belgie echter naar de gemeenschappen wordt gekeken komt Wallonie op de 35e en Vlaanderen op de 5e plaats.)

Ik denk dat jullie gewoon meer kansarmen hebben. De sociale achtergrond (blijkt uit het artikel) is de belangrijkste factor. Nederland kent nu al lang strenge inburgerings- en taalcursussen, ook voor volwassenen. Juist voor volwassenen. Ook kennen wij veel scholingscursussen voor zowel autochtone als allochtone uitkeringsgerechtigden. En als ''het thuisfront'' sociaal beter is voorbereid, zijn de kinderen beter uitgerust voor scholing.

Als dat inderdaad de oorzaak is dan is de oplossing voor Vlaanderen: meer sociale scholingsprogramma's en verplichte inburgerings- en taalcursussen aanbieden. Daar kunnen zowel links als rechts alleen maar voorstander van zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 07:28   #98
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Belachelijke leugen. Mijn grootvader was een klein keuterboertje, mijn resultaten aan de unief waren bij de allerbeste, en ik ken talloze voorbeelden van hetzelfde. Maar wij zijn geen ontwortelde racistische profiteurs die constant bleiten als ze hun zinnetje niet krijgen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 08:48   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het ligt denk ik niet aan de scholen en ook niet aan de andersoortige allochtonen.

De zogenaamde ''hoge kwaliteit'' van het onderwijs als reden is kwatsch. Vlaanderen en Nederland ontlopen elkaar niet zoveel en zitten beide in de Top 10 van heel Europa. (Nederland 9e, Belgie 22e. Als in Belgie echter naar de gemeenschappen wordt gekeken komt Wallonie op de 35e en Vlaanderen op de 5e plaats.)

Ik denk dat jullie gewoon meer kansarmen hebben. De sociale achtergrond (blijkt uit het artikel) is de belangrijkste factor. Nederland kent nu al lang strenge inburgerings- en taalcursussen, ook voor volwassenen. Juist voor volwassenen. Ook kennen wij veel scholingscursussen voor zowel autochtone als allochtone uitkeringsgerechtigden. En als ''het thuisfront'' sociaal beter is voorbereid, zijn de kinderen beter uitgerust voor scholing.

Als dat inderdaad de oorzaak is dan is de oplossing voor Vlaanderen: meer sociale scholingsprogramma's en verplichte inburgerings- en taalcursussen aanbieden. Daar kunnen zowel links als rechts alleen maar voorstander van zijn.
Wat je zegt klopt inderdaad, want juist door de verschillen aan voorwaarden om aan gezinsvorming te mogen doen, komen Nederlands allochtonen die economisch zwak stana afgezakt naar Vlaanderen en dat merkt je in Antwerpen!
Nederland legt voorwaarden op betreffende inkomen en talenkennis, Belgie doet dit niet, nochtans is ene vader of moeder die de taal niet kent binnen een gezin wat eigenlijk onvoldoende middelen heeft een ernstige belasting voor de toekomst van kinderen, en dan kun je echt niet van scholen verwachten die ongelijkheden voor hoge concentraties kinderen maar weg te werken...maar het is natuurlijk demagogische Vlaams belangpraat wanneer je ook deze factoren betrekt!

Laatst gewijzigd door alice : 3 september 2011 om 08:48.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:48   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zit het? Cat got you're tongue?

Dat vind ik wel een probleem. Maar hier is het probleem dat je wel moet willen.

Geef eens antwoord op een vraag die al 100x gesteld is...

En aan onderstaande punten die het probleem maken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be