![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De helft word niet ondertitelt, dat is gelogen. Ik ben een allochtoon ![]() Kortom, je volledige reactie is wederom onzin.
Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2011 om 10:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De kansen zijn in alle Westerse landen gelijk, het is wat men met deze kansen doet wat telt. De vraag is dus hoe het komt dat, ondanks het hoge niveau van het Vlaamse onderwijs, onze allochtonen veel meer moeite hebben om het enorme aanbod aan kansen te grijpen. Wellicht ligt een deel van het antwoord in het feit dat België vandaag de dag één van de meest aantrekkelijke landen is om kansen niet te grijpen terwijl in andere landen de druk om te slagen veel hoger is omwille van het ontbreken van bepaalde levenslange vangnetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Vind je dit hier ter plaatse uit, of heb je daar een bron voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je geeft ZELF een artikel waarin staat waar de OORZAKEN van de achterstand van allochtonen zijn. Deze zijn... Citaat:
Nogmaals, de kleuterklassen hebben geen invloed op de thuissituatie. Omdat de oorzaken en de schuldigen in Vlaanderen wonen. Als jij de oorzaak en schuld niet wil weten of belangrijk vind...hoe ga je dan het probleem oplossen volgens jou? Ik wist niet dat vragen of iemand moslima was een brutale aanval was. Is dat ook al rascistisch ofzo? Argumenten op? Ik stel je gewoonweg vragen om op te antwoorden maar dat doe je nooit. Argumenten komen niet eens aan bod. Als het geen probleem was...waarom maak je er dan een punt van? Waarom draai je eerst belachelijk rond de pot om dan uiteindelijk toch te antwoorden? Was dat nu zo moeilijk? Is dat eigen aan Atheisten? Sorry dat ik niet al jouw posts op dit forum al gelezen heb, waaronder deze waarin je je geloof hebt geplaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is niet hupla....plots. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar was vroeger geen probleem, dat is meer en meer een probleem geworden afhankelijk van de toestroom van allochtonen. Het zijn daarom ook vooral allochonen die een probleem ermee hebben en nog specefieker...moslim jongeren.
Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2011 om 13:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Sedert wanneer heeft Vlaanderen de hoogste kwaliteit?
Heb je daar een bron voor want dat geloof ik niet. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 september 2011 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef eens antwoord op een vraag die al 100x gesteld is... En wat kan een school doen aan gezinnen uit een lagere socio-economische klasse? En aan onderstaande punten die het probleem maken. 1) thuis een andere taal spreken? 2) van een lagere sociale klasse komen? 3) vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma? 4) hun kinderen later naar school sturen? 5) dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat? 6) En waarom hebben andere nationaliteiten hier geen last van?
Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2011 om 13:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of is de Nederlandse taal geen deel van het curriculum volgens jou. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar net zoals de Groen!en liggen te paniekeren over de paarsgestreepte goene voorhuidgarnaal, vind ik dat een cultuur/volk niet zomaar mag uitsterven. Ik voorspel nog een hoop Breivikjes.
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het ligt denk ik niet aan de scholen en ook niet aan de andersoortige allochtonen.
De zogenaamde ''hoge kwaliteit'' van het onderwijs als reden is kwatsch. Vlaanderen en Nederland ontlopen elkaar niet zoveel en zitten beide in de Top 10 van heel Europa. (Nederland 9e, Belgie 22e. Als in Belgie echter naar de gemeenschappen wordt gekeken komt Wallonie op de 35e en Vlaanderen op de 5e plaats.) Ik denk dat jullie gewoon meer kansarmen hebben. De sociale achtergrond (blijkt uit het artikel) is de belangrijkste factor. Nederland kent nu al lang strenge inburgerings- en taalcursussen, ook voor volwassenen. Juist voor volwassenen. Ook kennen wij veel scholingscursussen voor zowel autochtone als allochtone uitkeringsgerechtigden. En als ''het thuisfront'' sociaal beter is voorbereid, zijn de kinderen beter uitgerust voor scholing. Als dat inderdaad de oorzaak is dan is de oplossing voor Vlaanderen: meer sociale scholingsprogramma's en verplichte inburgerings- en taalcursussen aanbieden. Daar kunnen zowel links als rechts alleen maar voorstander van zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() Belachelijke leugen. Mijn grootvader was een klein keuterboertje, mijn resultaten aan de unief waren bij de allerbeste, en ik ken talloze voorbeelden van hetzelfde. Maar wij zijn geen ontwortelde racistische profiteurs die constant bleiten als ze hun zinnetje niet krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland legt voorwaarden op betreffende inkomen en talenkennis, Belgie doet dit niet, nochtans is ene vader of moeder die de taal niet kent binnen een gezin wat eigenlijk onvoldoende middelen heeft een ernstige belasting voor de toekomst van kinderen, en dan kun je echt niet van scholen verwachten die ongelijkheden voor hoge concentraties kinderen maar weg te werken...maar het is natuurlijk demagogische Vlaams belangpraat wanneer je ook deze factoren betrekt! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 3 september 2011 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vind ik wel een probleem. Maar hier is het probleem dat je wel moet willen. Geef eens antwoord op een vraag die al 100x gesteld is... En wat kan een school doen aan gezinnen uit een lagere socio-economische klasse? En aan onderstaande punten die het probleem maken. 1) thuis een andere taal spreken? 2) van een lagere sociale klasse komen? 3) vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma? 4) hun kinderen later naar school sturen? 5) dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat? 6) En waarom hebben andere nationaliteiten hier geen last van?
![]() |
![]() |