![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog nooit gehoord van leegloop van de kerken? Er zijn parochies waar letterlijk 2 man en een paardekop op zondag komen opdagen. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Henri1, zal ik deze vragen voor u - of in uw plaats - (moeten) beantwoorden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de in de plaats gekomen alternatieven zijn duurder (straathoekwerkers, leraren, verpleegsters...). Het is dit punt maar dat ik wilde maken. Persoonlijk ben ik trouwens ook voorstander van een gemeenschap die op vrijwillige basis zijn godsdienst maar moet bekostigen. Maar vrees dat we hier weer in het subtiele spel van de subsidies zitten (ik geef U geld, maar gij doet dan ook, wat ik wil). |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkondig het maar niet in je geliefde walenland, daar zijn ze niet zo voor het princiepe van hetzelfde gewicht voor één stem.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik u eens iets vragen? Ik heb deze vraag reeds gesteld, maar ik krijg daar nooit een anwoord op. Wat is nu het verschil tussen het VB en de NVA?
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarvoor moet ge hun programma's lezen. Wat is het verschil tussen nva en ovld ? Wat is het verschil tussen nva en cdv ? Wat is het verschil tussen nva en ldd ? Allemaal niet zo heel grote verschillen.
|
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moeten toch in principe grote verschillen zijn tussen deze twee partijen zijn vermits het twee verschillende Vlaams-nationalistische partijen zijn. Daarom vraag ik of iemand mij zo uit de losse pols vlug kan vertellen welke deze grote verschillen tussen die twee partijen nu eigenlijk zijn. Niemand kan me daar een antwoord op geven.
|
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, en moet vaker gezegd worden hier, want sommigen hier durven wel eens de cijfers die het VB won bij de laatste verkiezingen op te tellen bij dat van de N-VA, om dan uiteindelijk te concluderen dat ±48% van de Vlamingen Vlaams-nationalistisch is.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil alleen maar begrijpen wat uw 'Belgisch denkkader' inhoudt, en waarom u zo verbeten tegen 'vlomsnationalisten' en 'ollanders' te keer gaat. Ik hoop dat zulks niet verboden is. Ik dank u alvast voor de moeite die u zich getroostte. Ik ben zo stout te veronderstellen dat in uw unitaire België met 1 kieskring waar iedere burger één stem heeft van dubbele meerderheden, pariteiten, alarmbellen, belangenconflicten, ... geen sprake meer is/kan zijn. Vergis ik mij?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Definieer burger.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Samenwerking op gebied van Vlaams Nationalisme daarentegen... Von Clausewitz wist het al: "Schwerpunkt".
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en waar het beleid kan beslist worden met een gewone meerderheid en niet vervalst door een grendelgrondwet. Jullie Francofonen willen het spel maar al te graag spelen met regels die uitsluitend voor jullie zijn gemaakt. Om die reden zullen wij jullie blijven verder bombarderen met nieuwe eisen voor een nog grotere staatshervorming. Wij zullen het nooit opgeven en doorgaan tot jullie ons kotsbeu zijn.
#94 |
|
![]() Het verbaasd me niet dat je dat niet weet. Lees gewoon hun beide programma's eens en zie wat ze voorstellen. Dat ligt redelijk ver uit elkaar.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() En u heeft nog altijd niet begrepen dat, álle staatshervormingen in belgie net dát moeten verhinderen, omdat de franstaligen het niet willen.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA is democratisch en wenst een dialoog met de Franstaligen. Het VB wil geen dialoog met Franstaligen en de onafhankelijkheid van Vlaanderen dwingen.
|
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Ik zou dat leuk kartel nog uitbreiden met CD&V.
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoever staat het met die dialoog?
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Goed totdat spa het ondermijnde.
Na de val van de volgende regering en een verkiezingsnederlaag voor de traditionele partijen zien we wel verder.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorspelling: De vorming van de volgende federale Vlaamse minderheidsregering.
![]() |