Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2011, 07:50   #81
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waar trekt u de grens tussen vreemdeling en niet-vreemdeling? Bij uiterlijk? Bij cultuur? Bij taal? Tijd in het land? Nationaliteit? Geboorteplaats?...

Is er niet eerder sprake van een continuum? U geeft zelf ergens aan dat een Coca Cola drinker iets van een vreemdeling heeft omwille van zijn gedrag.

Als je slechts in ideaaltypes denkt zal je uiteindelijk niemand overhouden in je land. We zijn uiteindelijk allemaal ergens 'vreemdelingen'. Dus wie kan zich een rechtvaardige rechter noemen?

Dienen de blanken uit America te verdwijnen ten voordele van de indianen? Dienen de Christenen terug naar het midden Oosten te gaan ten voordele van oudere religies die hier gebruikelijk waren? Dienen we alle okkernoten in Vlaanderen om te hakken ten voordele van de hazelnoot? Of gaan we beter allemaal direct terug naar Afrika?

Eigenlijk bestaat er geen echte 'autochtoon'. Het is gewoon een strijd voor een plaatje in dit leven die over heel de wereld gevoerd wordt. En waar strijd geleverd wordt verliezen meestal alle partijen. Het is in vrede dat culturen open bloeien.
Het is nochtans wel een feit dat wat er nu in Europa gebeurt een unicum is: in al de voorbeelden die je geeft verzette de plaatselijke bevolking zich tegen de kolonisten(je bent er ook nog de Spanjaarden en Portugezen in Zuid Amerika vergeten). In al die voorgaande gevallen hadden de invaders weldegelijk een meer ontwikkelde cultuur dan de plaatselijke bevolking.
Alleen nu niet: hier worden we gekoloniseerd door een achterlijke religie en wat meer is, verzet daartegen wordt van hogerhand verboden. Dit is nog nooit voorgekomen in de geschiedenis.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 08:03   #82
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Zijn er eigenlijk mensen van deze site die een protestmail verstuurden?
Oud 26 september 2011, 08:08   #83
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Er kijkt zowiezo geen allochtoonse kat naar de VRT.
kan best ,zijniet verplicht , zelfs ....
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Zodra gearriveerd gaat de schotel de lucht in, samen met de reet, gericht naar het moederland
Zekr wetne datoook enkle F.P.-leden thuis wokken !!
ZowelBelg , als niet-belg !!

http://www.tv-vlaanderen.be/uploaded...VLAANDEREN.pdf
http://www.mobistar.be/resources/dp/...star_tv_nl.pdf

http://www.youtube.com/watch?v=pC8JPazn_8U
http://www.youtube.com/watch?v=epNWptqT1RM
http://www.youtube.com/watch?v=lRLpKZMCRHo
http://www.youtube.com/watch?v=1ssVCzt7mmM
http://www.youtube.com/watch?v=ZTgsd...f=results_main
http://www.youtube.com/watch?v=ZTgsd...7&feature=plpp
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=hXB0aKk9GjY

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 10:50   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Welke basiswaarden? Dat onze dochters aan 14 jaar als sletten en hoeren over straat mogen lopen? Dat we na een half jaar huwelijk al sociaal aanvaard mogen scheiden? Dat materieel winstbejag tot hoogste goed verheven is?

Sinds wanneer zijn vrouwen gelijk aan mannen? Of aan wat zijn ze anders gelijk?

Welke wetten? De belgische grondwet die deze rotstaat vorm geeft?

Welke democratie? Dat systeem waar het grootkapitaal justitie, politiek en media in handen heeft? Waar de private bankiers aan de lopende band de bevolking oplichten en de overheid uitkleden? dat vulgair parlementarisme waar men meer dan 400 dagen lult over regeringsvorming terwijl het boeltje draaiende wordt gehouden en waar men partijen en overtuigingen inwisselt alsof het om een verse onderbroek gaat?
Tiens de tweede die mijn dochter(s) sletten noemt.

Ga naar saoudi -arabie, met jouw mentaliteit zal het daar voor jou en je vrouw en dochters ideaal zijn . Alhoewel: ze mogen nu al stemmen voor de gemeenteverkiezingen, misschien toch maar een andere (macho-)dictatuur zoeken waar jouw basiswaarden nog niet zover gedegenereerd zijn.

En ja, onze basiswaarden gaan we verdedigen. Het VB doet dat goed. Ze hebben mijn steun in deze, over links-midden-rechts heen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2011 om 10:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 19:46   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Origineel was islam in Noord Afrika en het Midden Oosten ook een vreemd element, net zoals het arabisch vreemd is in Noord Afrika.
In feite is die bepaalde islamitische kolonisatie de kolonisatie die het langst duurt.
Origineel was de mens een vreemd element in Europa.
Zo zijn er nog onnoemelijk veel zaken origineel vreemde elementen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 20:12   #86
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zoals dat artisjokken van origine Noord-Afrikaans zijn, bedoel je?

The origin of artichokes is unknown, though they are said to have come from the Maghreb (North Africa), where they are still found in the wild state; the seeds of artichokes, probably cultivated, were found during the excavation of Roman-period Mons Claudianus in Egypt. Names for the artichoke in many European languages come from the Arabic الخرشوف al-khurshūf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Artichoke#Cultivation

Hetgeen natuurlijk het e.e.a. zou kunnen verklaren.
Oud 26 september 2011, 21:09   #87
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Origineel was islam in Noord Afrika en het Midden Oosten ook een vreemd element, net zoals het arabisch vreemd is in Noord Afrika.
In feite is die bepaalde islamitische kolonisatie de kolonisatie die het langst duurt.
Ik spreek me niet uit over wat Arabieren of Afrikanen al dan niet als (ongewenst) vreemd vinden, ik ben daarin enkel begaan met het lot van Europa, de Europese volkeren en de gewone werkende Europeaan die niet tot de internationalistische elites behoort, in de eerste plaats de Vlaamse.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 21:22   #88
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tiens de tweede die mijn dochter(s) sletten noemt.
Dat u in de opvoeding van uw dochter(s) niet geheel geslaagd bent is uw zaak en over individuele gevallen spreek ik me ook n iet uit. Ik stel enkel vast dat het materialistische gedegenereerde Westen nogal wat "White trash" voortbrengt. Zoals reeds eerder gezegd: hoogstaande menselijke waardigheid is afhankelijk van het gedrag dat iemand stelt.

Citaat:
Ga naar saoudi -arabie, met jouw mentaliteit zal het daar voor jou en je vrouw en dochters ideaal zijn . Alhoewel: ze mogen nu al stemmen voor de gemeenteverkiezingen, misschien toch maar een andere (macho-)dictatuur zoeken waar jouw basiswaarden nog niet zover gedegenereerd zijn.
Uw simplisme is aandoenlijk. Ik denk(! ik zeg dus niet dat het per definitie zo is) dat u één van die vele angsthazen bent, angst omdat die vermaledijde islamwereld de zwakheid van het Westen toont: complete leegheid, vervlogen weerbaarheid, ziekelijk materialistisch individualisme, degeneratie. En die viriele, kinderrijke islamwereld boezemt angst in. Onnodig nochtans, maar extreem-rechts in de EU speelt handig in op die angst om ondertussen een andere politieke agenda te dienen.

Citaat:
En ja, onze basiswaarden gaan we verdedigen. Het VB doet dat goed. Ze hebben mijn steun in deze, over links-midden-rechts heen.
Welke basiswaarden, welke beschaving? Benoem het dan, wat houdt dit concreet in? ik stel vast dat het steevast bij dat wollig taalgebruik blijft zonder concreet te worden, met als enige uitzondering een opsomming van wat liberale principes en opvattingen, die als men erover doordenkt mee aan de basis liggen van de vernietiging van de Europese beschaving en de Europese volksculturen.

Ter illustratie: u weet toch dat mannen en vrouwen destijds in de katholieke kerken van Vlaanderen gescheiden zaten, elk aan een andere kant in de kerk?

Dat u het VB daarin goed bezig vindt is volkomen begrijpelijk. Het VB heeft immers al geruime tijd een ideologische zwenking gemaakt, WEG van het integrale nationalisme. En die zwenking is helemaal niet over links/midden/rechts heen, bijlange niet, het is een zwenking geweest richting rechts. Uitdrukkelijk rechts.

Herlees -als u het liggen hebt- eens het 70-puntenplan en leg het naast de huidige VB-visie.
Oud 26 september 2011, 21:25   #89
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Deze dooddoener blijft men maar herhalen...

Natuurlijk is het zo dat er veel zaken origineel vreemd zijn, maar daar gaat het helemaal niet over! Het gaat gewoon over de kwalijke gevolgen van de migratiestromen na 1945.
Oud 26 september 2011, 22:54   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De zogenaamde "Wet van Machiavelli"
Ocharme.
http://goo.gl/lqCGV

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2011 om 22:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 05:56   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is het zo dat er veel zaken origineel vreemd zijn, maar daar gaat het helemaal niet over! Het gaat gewoon over de kwalijke gevolgen van de migratiestromen na 1945.
Je stelde zelf dat de grens trekken bij 1945 arbitrair is.
Ik vroeg je wat het criterium is om iets als "historich-cultureel" ingebed te beschouwen.
http://forum.politics.be/showthread....69#post5709969

Laatst gewijzigd door artisjok : 27 september 2011 om 05:57.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 07:06   #92
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat het meer is: cultuur en maatschappij zijn constant onderhevig aan veranderingen, dit is niet het probleem. Het probleem is dat de huidige veranderingen zowel massaal zijn, als ongewenst door de meerderheid van de bevolking, als nefaste gevolgen hebben.
Dit is een reusachtig verschil met veranderingen die een positief resultaat hebben én die door de meerderheid van de bevolking gewenst is. De invoering van de sociale zekerheid was vb. een reusachtige omwenteling voor de maatschappij, maar werd door de meerderheid weldegelijk als positief gezien.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 14:49   #93
Neoconservatief
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar m'n beste, ik beschouw hen in veel gevallen zelfs als bondgenoten!!! Ik wens geen sancties tegen Iran. Ik wens de erkenning van de Palestijnse staat. enz...
En dat is nu juist het grote verschil tussen mensen zoals u en mij. U steunt vanuit uw standpunt, de slechten. U hebt er blijkbaar geen problemen mee om goede vriendjes te zijn met religiegenoten die uw eigen Vlaamse meisjes betasten en hen als hoer gebruiken. Dat belachelijk stelregeltje van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" daar doe ik niet aan mee.
Neoconservatief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 15:17   #94
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het meer is: cultuur en maatschappij zijn constant onderhevig aan veranderingen, dit is niet het probleem. Het probleem is dat de huidige veranderingen zowel massaal zijn, als ongewenst door de meerderheid van de bevolking, als nefaste gevolgen hebben.
Dit is een reusachtig verschil met veranderingen die een positief resultaat hebben én die door de meerderheid van de bevolking gewenst is. De invoering van de sociale zekerheid was vb. een reusachtige omwenteling voor de maatschappij, maar werd door de meerderheid weldegelijk als positief gezien.

U laat eigenlijk het resultaat helemaal open maw : het zou kunnen dat het resultaat van een massale inwijking en bekering tot de Islam uiteindelijk tot een goed resultaat zou leiden; maar momenteel is de perceptie negatief.

De afgelopen 20 jaar ongeveer zagen we een massale "ontkerkelijking" met als meest zichtbaar resultaat de komplete inkrimping van het "kerkelijk gezag".
Ook hierover is de "perceptie" niet onverdeeld gunstig.. de pro en contra debatten over abortus en euthanasie zijn hier een sprekend voorbeeld.

dat er intussen bevolkingsgroepen zijn zoals de orthodokse joden, de fundamentalistische katholieken, getuigen van Jehova, fundamentalistische moslims & "andere" moslims, bhoeddisten, hare krshna's enz.. is misschien een teken aan de wand van een opnieuw toenemend belang dat de individuele mens hecht aan religie... maar dat het resultaat zou zijn dat één religie specifiek de "anderen" zal wegvegen moet volgens mij nog bewezen worden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be