![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu je moet niet noodzakelijk de belastingen verhogen of de subsidies afbouwen. Als je bvb kerncentrales bouwt, en je kunt de gasimport daardoor terugdringen met 1miljard euro, verdien je gewoon die 20miljard besparing in aardgas, wat volledig het begrotingstekort kan terugdringen.
Maar dat kan ook met uitbouwen van een geautomatiseerd spoorwegnetwerk voor containervervoer, met nieuwe meccano autostrades, met nieuwe sectoren voor elektrische/hybride autoplatformen, met nieuwe relanceplannen voor groene verwarmingen, met zeg maar sleutelsectoren die een competitieve voorsprong krijgen door een markt te scheppen via fiskaliteit. En dat kan ook door een aangepaste fiskaliteit en regelgeving naar 'steuntrekkende sectoren' zodat mensen terug gemotiveerd gaan werken |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De bedragen voor de andere illegale drugs, negeer je. Citaat:
In Nederland mag iedere +18jarige vrij cannabis kopen en gebruiken. Daar zitten toch geen 100.000mensen aan het OCMW of DOp! Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 29 september 2011 om 21:09. |
||||
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Gepensioneerde techniekers of stationsshefs en andere functies gaan ze niet vervangen en stations sluiten, ondertussen gaan ze in de vakantie ook treinen afschaffen. Dus de dienstverlening gaat achteruit, werknemers die niet vervangen worden= minder arbeidsplaatsen voor potentiele sollicitanten wat dus meer werkzoekenden opbrengt. Terwijl de splitsing van NMBS in 3 delen jaarlijks 50 tot 100 miljoen euro per jaar kost, en dat electrabel hoge prijzen vraagt voor de electriciteit om zijn aandeelhouders van GDFSuez te spijzen. + dat er iets van 80.000 vrachtwagens meer op de baan zal rijden in ons nu al overvolle wegennet. ... 400 wagens worden voor onderhoud uitbesteed aan een honghaars bedrijf (hebben wij als belg ook weer niets aan) ticket word 7 euro duurder. In 45 stations worden de loketten gesloten. Daarnaast geeft de NMBS Groep jaarlijks hallucinante bedragen uit aan externe consultancy. In 2010, 220 miljoen euro. De ervaring van het eigen personeel blijft onbenut. Dus ja er word bespaard. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Omdat jij er vier kent, denk jij dat alle druggebruikers aan OCMW of dop zitten. 3 Of drugs legaal of illegaal zijn, ze zijn er ze worden gebruikt. 4 Wat is nu je feitelijke argumentatie? |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Het zou niet om 8 miljard gaan maar om 10 miljard...
bron : De Tijd Enig idee wie die extra 2 miljard zal mogen torsen ? Walbanië sleurt ons toch zo de afgrond in... Moeten wij echt lijdzaam blijven toezien ? ![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Reynders sprak extra geld om Dexia te redden niet uit op radio 1 om 13 u.
Die 10 miljard zou wel eens 20 miljard kunnen worden (om dan nog steeds een begrotingstekort van 2,8% te hebben). Wij gaan aankomen gelijk de grieken! |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allemaal de schuld van de NVA! Hadden ze plat op de buik gegaan in week één zoals een goede Vlaamse partij beaamd hadden we nu reeds een regering en konden ze ons al 300 dagen uitzuigen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() artisjok: IK ken er meer dan 4 hoor, rustig, ik kan dus wel een tendentieus en een niet tendentieus bericht scheppen. Kijk die 100tal softdruggebruikers die ik ken, zijn dus allemaal meestal dan toch werklustig. Dan zijn er nog tientallen harddruggebruikers die ik ken die ook nog aktief zijn, maar je ziet ze soms wel aftakelen... Maar kom we gaan daar nu eens gezellig de spons over vegen over hun gezondheidsproblemen en hun impact van hun roofbouw op hun lichaam.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 september 2011 om 12:41. |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens de oude financieringswet beschikt de federale overheid na het betalen van pensioenen, uitkeringen, SZ uitkeringen en de dotaties aan de gewesten over 23 miljard om de federale departementen en dito ambtenaren te financieren. Het is onmogelijk om daar 10 miljard op te besparen. Zelfs indien men de federale ambtenaren die in 2012 op pensioen gaan niet zou vervangen zou dit maar een schamele 165 mio opleveren.
Indien men de belastingen niet wil verhogen zal die 10 miljard vooral moeten gezocht worden in de uitkeringen SZ en de vermindering van de dotaties aan de regio's. Ik denk niet dat men de al erg lage pensioenen nog meer kan verlagen, behalve dan de bestaande ambtenarenpensioenen alhoewel ik de wettelijkheid van deze laatste maatregel erg in twijfel trek. Ik kan me vergissen maar volgens mij is het vinden van 10 miljard besparingen een veel zwaardere dobber dan het splitsen van BHV en het aanpassen van de financieringswet. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#94 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ambtenaren krijgen een buitensporig pensioen naar't schijnt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() Ondertussen is het al 10 miljard geworden. Vorige week waren ze nog zo euforisch en beweerden ze dat ze op een zucht van een akkoord zaten, vandaag heerst het pessimisme en is een akkoord nog verder weg dan ooit...
Laatst gewijzigd door matthias999 : 30 september 2011 om 15:25. |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALs de ene wat moet toegeven moet de andere ook wat toegeven. Maar neem van mij aan dat de tirranie en de slavendrijverij van de ambtenaar zowat dik mijn keel begint uit te hangen. ALs jullie niet snappen waarom mensen voor oppositie stemmen, dan is het precies door al de ambtenarijpesterijen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 september 2011 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten het besparingen zijn, dan heb je waarschijnlijk gelijk. Maar het zijn (of beter, zullen zijn) nieuwe belastingen. De enige moeilijkheid die men zal hebben, dat is om de belastingen te verkopen als besparingen.
Laatst gewijzigd door Bob : 30 september 2011 om 16:05. |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal goedkoop. Het zijn niet de pensioenen van de zelfstandigen die het probleem zijn (allé, in mijn denken toch niet, zij kiezen er min of meer zelf voor), maar wel de pensioenen van de arbeiders en de bedienden. Die mogen er zich wel blauw voor betalen, om uiteindelijk met een mager pensioen opgescheept te zitten.
|
![]() |