Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel klassen moeten er zijn op de trein ?
één : want we zijn allemaal gelijk 15 40,54%
twee : want ik ben een gewoontedier 4 10,81%
drie: want de kwaadste belg heeft altijd gelijk 7 18,92%
meer : want ik wil terug mensen vervoeren in beestenwagens 11 29,73%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2012, 23:11   #81
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
Lombas heeft het voor een kommunistisch sfeertje , iedereen gelijk op een plank
Ik zit zelf in eerste klasse (zoals ik hier al zei), dus ik zal zeker niet ijveren die af te schaffen... Die derde klasse mag voor mijn part ook terug ingevoerd worden.

Dat neemt niet weg dat ik de keuze begrijp om op bepaalde stoptreinen geen toiletten te voorzien. Indien de haltes vijf �* tien minuten van elkaar liggen, zie ik het verschil met metro, tram of bus niet.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 februari 2012 om 23:12.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 04:43   #82
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ook op de trams en bussen in Antwerpen mogen ze van mijn part een klassendeling invoeren ! Als je nu als 'serieuze' mens op sommige tram- of buslijnen zit, dan voel je je vaak ook de vreemde eend in de bijt tegenwoordig. Op sommige verbindingen zit je nog als enige blanke of Nederlands sprekende (op zich uiteraard niets mis mee), erg wordt het echter dat die 'Nieuwe Antwerpenaars' het nodig vinden voortdurend te brullen terwijl ze een normale uitleg lijken te doen of in hun smartphone zitten te brullen en dat heel de tramrit lang. Of dat er groepjes jongeren opstappen die denken dat ze de hele tram mogen entertainen met luide hiphop flauwekul muziekjes die uit hun GSM'tje rollen (waarom in godsnaam luidsprekers aan een GSM ? ). En inderdaad, het zijn uiteraard niet enkel de allochtonen die voor het nodige vertier zorgen, ook marginale vierde wereld van 'bij ons' maakt goed gebruik van ons openbaar vervoer, aldaar gezeten een walgelijke drank- of zweetlucht verspreidend en ondertussen nog wat agressief gedrag tentoon spreidend.

Dan zwijg ik nog over de hygiënische omstandigheden op de tram, vaak zijn het echte rijdende vuilbakken, in het beste geval met wat papiertjes en blikjes op de grond, de 'slechtere' gevallen ga ik u besparen om de eetlust niet te ontnemen. Qua stiptheid moet je er ook al niet op rekenen en vaak sta je als sardienetjes bij elkaar gepropt omdat er te weinig tramstellen voor te veel mensen passeren. Zeer aangenaam als een Afrikaanse in je oor staat te brullen in haar GSM, of dat je op een paar centimeter afstand staat van een zwetende, uit de bek stinkende zuiplap.

Dan wil ik het absoluut nog niet hebben over de gevallen waarin medereizigers slachtoffer worden van agressie van andere medereizigers of er weer eens jongeren het nodig vinden voor een 'spelletje' stenen te gooien naar de tram of op de tram een pak frieten met saus door de gang te gooien (neem dagelijks de tram in de buurt van de Turnhoutsebaan in Borgerhout en je zal weten wat ik bedoel).

Het voorstel van de derde klasse op de treinen lijkt op het eerste zicht elitair, maar de post zal vooral bedoeld zijn om eens na te denken over de marginaliteit van een deel van de reizigers. Op de tram/bus dus juist hetzelfde. Men kan daar gewoon een klasse 'betalende onnozelaars' (zoals ikzelf) van een klasse niet-betalende profiteurs onderscheiden. Die tweede groep is in onze kleurrijke multiculbuurten veel talrijker geworden dan eerstgenoemde. Een tram vol met 'zwartrijders' (wat een goed gekozen begrip bij deze !) wordt echter zelden gecontroleerd door de stoere controleurs van De Lijn, waarschijnlijk omdat ze dan (terecht) schrik hebben klop te krijgen van een woendende menigte als ze iemand wensen te verbaliseren. Ik heb al wel controle gekregen (meermals) op zondagmorgen op een lijn in een 'chique' buitenwijk, waar natuurlijk al de oude dametjes aanwezig op de bus braaf betaald hadden. Zo is het uiteraard makkelijk en zeer handig om de statistieken wat te verbloemen !
En dan verschieten ze waarom sommige deftige mensen niet meer met het OV willen rijden, en zeker in bepaalde steden/regio's tijdens de dag of bepaalde uren?!!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:55   #83
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zit zelf in eerste klasse (zoals ik hier al zei), dus ik zal zeker niet ijveren die af te schaffen... Die derde klasse mag voor mijn part ook terug ingevoerd worden.

Dat neemt niet weg dat ik de keuze begrijp om op bepaalde stoptreinen geen toiletten te voorzien. Indien de haltes vijf �* tien minuten van elkaar liggen, zie ik het verschil met metro, tram of bus niet.
A, ben jij deze die ze altijd komen uithalen omdat hij geen kaartje heeft?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 09:06   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
A, ben jij deze die ze altijd komen uithalen omdat hij geen kaartje heeft?
Dat kan hij doen, ALS HIJ ZIJN JOB KWIJT WIL!

Moehahahahaha!

Oud 8 februari 2012, 09:28   #85
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Normaal gesproken zou ik tegen het idee van een derde klasse zijn omdat dit waarschijnlijk een soort stawagons zouden worden die alleen maar bestaan zodat de prijs van tweedeklas kaartjes omhoog kunnen. Maar nee, als het alleen maar is om alle kleurlingen op hun plaats te kunnen zetten dan ben ik natuurlijk voor. Ik moet zeggen dat ik minstens net zo vaak "last" heb van blanke lawaaiïge jongeren, bellende meiden of ruziënde trienen met een Amsterdams accent, maar hé, als jij er gelukkig van wordt. Misschien anders de volgende keer de stiltecoupé pakken? Is dat geen idee?
Oud 8 februari 2012, 18:27   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De NMBS krijgt een vergoeding van de overheid om het openbaar vervoer van personen te garanderen....

Bijgevolg zie ik het nut van "eerste-klas" stellen niet in,ik kan me zelfs voorstellen dat ze de capaciteit op piekmomenten kunnen hinderen.Wie "rustig en wat geisoleerd" wil zitten op gemeenschappelijk vervoer heeft de verkeerde vervoersmodus gekozen.....

Als er op het Belgische spoornet persé eerste klas moet rijden,dat dit dan door een andere,niet-gesubsidieerde- firma gedaan wordt.(dat kan nog een interessante concurrentie gaan worden)

Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2012 om 18:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 20:32   #87
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

1 voor slapers
1 voor gsm'ers
1 voor babbelaars
1 voor feestgangers
1 voor migranten
1 voor walen
1 voor vlamingen
1 voor pendelaars
...

gaan serieuze treinen worden
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:08   #88
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
1 voor slapers
1 voor gsm'ers
1 voor babbelaars
1 voor feestgangers
1 voor migranten
1 voor walen
1 voor vlamingen
1 voor pendelaars
...

gaan serieuze treinen worden
Het is veel eenvoudiger:

1 comfortklasse
1 normale klasse
1 marginale klasse

En doe die laatste maar met inbegrip van een speelhoekje.

Oud 8 februari 2012, 22:43   #89
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Waarom eigenlijk verschillende klassen?

Ik vind het hallucinant dat mensen rechtstaan in een trein als er verderop vrije plaatsen zijn.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:45   #90
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan hij doen, ALS HIJ ZIJN JOB KWIJT WIL!

Moehahahahaha!

Rofl, ik zie het al voor me!
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:48   #91
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom eigenlijk verschillende klassen?

Ik vind het hallucinant dat mensen rechtstaan in een trein als er verderop vrije plaatsen zijn.
Waarom?

Maar ja, ik begrijp je wel. Ik vind ook dat ik op oneven dagen de Maserati van mijn buurman vrij mag gebruiken.
Oud 8 februari 2012, 22:52   #92
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Normaal gesproken zou ik tegen het idee van een derde klasse zijn omdat dit waarschijnlijk een soort stawagons zouden worden die alleen maar bestaan zodat de prijs van tweedeklas kaartjes omhoog kunnen. Maar nee, als het alleen maar is om alle kleurlingen op hun plaats te kunnen zetten dan ben ik natuurlijk voor. Ik moet zeggen dat ik minstens net zo vaak "last" heb van blanke lawaaiïge jongeren, bellende meiden of ruziënde trienen met een Amsterdams accent, maar hé, als jij er gelukkig van wordt. Misschien anders de volgende keer de stiltecoupé pakken? Is dat geen idee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
NMaar nee, als het alleen maar is om alle kleurlingen op hun plaats te kunnen zetten dan ben ik natuurlijk voor.

If you miss me at the back of the bus - Pete Seeger

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2012 om 22:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:52   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2012 om 22:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:55   #94
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

In acht genomen dat de luxe hoge snelheidstreinen en trajecten voor een deel gedragen worden door de niet luxe gebruikers van de trein. Overwegend dat ditzelfde geldt voor de eerste klas afdelingen...
Zou ik zeggen afschaffen die klassen of de kosten er van volledig verhalen op de gebruikers er van. Het laatste zou het eerste tot gevolg hebben want... die luxe afdelingen en treinen zouden door te weinig clienteel betaald kunnen worden om rendabel te zijn.
Een openbaar vervoer dat die naam waardig wil zijn zou geen klassenmentaliteit mogen vooropstaan.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:57   #95
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom?

Maar ja, ik begrijp je wel. Ik vind ook dat ik op oneven dagen de Maserati van mijn buurman vrij mag gebruiken.
De maserati van je buurman wordt niet voor 70% uit jou zak betaald...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 8 februari 2012, 22:59   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De maserati van je buurman wordt niet voor 70% uit jou zak betaald...
De trein ook niet, want ik werk ervoor.
Oud 8 februari 2012, 23:04   #97
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
De trein ook niet, want ik werk ervoor.
Oh? Ben jij van belastingen vrijgesteld? Leuk voor jou...
Oud 8 februari 2012, 23:08   #98
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Iedereen in België betaalt mee voor het openbaar vervoer, ook voor het luxegedeelte dat zij zich in vele gevallen niet kunnen veroorloven. Diegenen die de tweede klasse gebruiken en er voor betalen, zelfs met kortingen en abonnementen, zelfs nog eens een keer...
Lombas, indien jij niet vat dat de gebruikers van de luxe afdelingen mee op jou kosten rijden ben je véél, véél dommer dan ik je inschat. Ik denk dat je dit nog niet doorgedacht hebt...
Oud 8 februari 2012, 23:17   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Oh? Ben jij van belastingen vrijgesteld? Leuk voor jou...
Wel, vermits ik met belastinggeld betaald word, is mijn belastingaangifte een beetje een nuloperatie - denk je niet?
Oud 8 februari 2012, 23:30   #100
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is veel eenvoudiger:

1 comfortklasse
1 normale klasse
1 marginale klasse

En doe die laatste maar met inbegrip van een speelhoekje.

Moet je niet per se marginaal zijn om hinderlijk te zijn.
Anders gaat er minder volk in de normale klasse zitten als in de comfortklasse.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be