![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
| Bekijk resultaten enquête: Hoeveel klassen moeten er zijn op de trein ? | |||
| één : want we zijn allemaal gelijk |
|
15 | 40,54% |
| twee : want ik ben een gewoontedier |
|
4 | 10,81% |
| drie: want de kwaadste belg heeft altijd gelijk |
|
7 | 18,92% |
| meer : want ik wil terug mensen vervoeren in beestenwagens |
|
11 | 29,73% |
| Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat neemt niet weg dat ik de keuze begrijp om op bepaalde stoptreinen geen toiletten te voorzien. Indien de haltes vijf �* tien minuten van elkaar liggen, zie ik het verschil met metro, tram of bus niet.
Laatst gewijzigd door lombas : 7 februari 2012 om 23:12. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister
|
Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moehahahahaha!
|
|
|
|
|
#85 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Normaal gesproken zou ik tegen het idee van een derde klasse zijn omdat dit waarschijnlijk een soort stawagons zouden worden die alleen maar bestaan zodat de prijs van tweedeklas kaartjes omhoog kunnen. Maar nee, als het alleen maar is om alle kleurlingen op hun plaats te kunnen zetten dan ben ik natuurlijk voor. Ik moet zeggen dat ik minstens net zo vaak "last" heb van blanke lawaaiïge jongeren, bellende meiden of ruziënde trienen met een Amsterdams accent, maar hé, als jij er gelukkig van wordt. Misschien anders de volgende keer de stiltecoupé pakken? Is dat geen idee?
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De NMBS krijgt een vergoeding van de overheid om het openbaar vervoer van personen te garanderen....
Bijgevolg zie ik het nut van "eerste-klas" stellen niet in,ik kan me zelfs voorstellen dat ze de capaciteit op piekmomenten kunnen hinderen.Wie "rustig en wat geisoleerd" wil zitten op gemeenschappelijk vervoer heeft de verkeerde vervoersmodus gekozen..... Als er op het Belgische spoornet persé eerste klas moet rijden,dat dit dan door een andere,niet-gesubsidieerde- firma gedaan wordt.(dat kan nog een interessante concurrentie gaan worden) Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2012 om 18:27. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Staatssecretaris
|
1 voor slapers
1 voor gsm'ers 1 voor babbelaars 1 voor feestgangers 1 voor migranten 1 voor walen 1 voor vlamingen 1 voor pendelaars ... gaan serieuze treinen worden |
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 comfortklasse 1 normale klasse 1 marginale klasse En doe die laatste maar met inbegrip van een speelhoekje.
|
|
|
|
|
#89 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom eigenlijk verschillende klassen?
Ik vind het hallucinant dat mensen rechtstaan in een trein als er verderop vrije plaatsen zijn. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ja, ik begrijp je wel. Ik vind ook dat ik op oneven dagen de Maserati van mijn buurman vrij mag gebruiken.
|
|
|
|
|
#92 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
If you miss me at the back of the bus - Pete Seeger Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2012 om 22:53. |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banneling
|
.
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2012 om 22:52. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Minister-President
|
In acht genomen dat de luxe hoge snelheidstreinen en trajecten voor een deel gedragen worden door de niet luxe gebruikers van de trein. Overwegend dat ditzelfde geldt voor de eerste klas afdelingen...
Zou ik zeggen afschaffen die klassen of de kosten er van volledig verhalen op de gebruikers er van. Het laatste zou het eerste tot gevolg hebben want... die luxe afdelingen en treinen zouden door te weinig clienteel betaald kunnen worden om rendabel te zijn. Een openbaar vervoer dat die naam waardig wil zijn zou geen klassenmentaliteit mogen vooropstaan.
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De trein ook niet, want ik werk ervoor.
|
|
|
|
#97 |
|
Minister-President
|
Oh? Ben jij van belastingen vrijgesteld? Leuk voor jou...
|
|
|
|
|
#98 |
|
Minister-President
|
Iedereen in België betaalt mee voor het openbaar vervoer, ook voor het luxegedeelte dat zij zich in vele gevallen niet kunnen veroorloven. Diegenen die de tweede klasse gebruiken en er voor betalen, zelfs met kortingen en abonnementen, zelfs nog eens een keer...
Lombas, indien jij niet vat dat de gebruikers van de luxe afdelingen mee op jou kosten rijden ben je véél, véél dommer dan ik je inschat. Ik denk dat je dit nog niet doorgedacht hebt...
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, vermits ik met belastinggeld betaald word, is mijn belastingaangifte een beetje een nuloperatie - denk je niet?
|
|
|
|
#100 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Anders gaat er minder volk in de normale klasse zitten als in de comfortklasse. |
|
|
|
|