![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onnozel doen over de feiten zal ze niet meer verdoezelen, goed geprobeert.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat de link die jij maakt ridicuul is. Dat heb ik geprobeerd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doen alsof, was de enige manier om hiermee om te gaan, de kerk was veel te machtig; de werkende mens kon weinig anders dan aanvaarden (of genieten van de brandstapel, ijzeren maagd, rektafel (of zoiets), schandpaal, enz). Dat zit in ons collectief geheugen daarom ook waarom wij zo moeilijk dat juk van ons afgooien, angst die eeuwenlang op ons is uitgestrooid vanuit een ziekelijke overtuiging.
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die waarden zijn dus helemaal niet universeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer nog eens, maar met argumenten.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op papier schitterend, in praktijk een grap. Als ge heel de wereld als uw bezit beschouwt kunt ge niet stelen, hé Xeno. De geschiedenis Zuid-Amerika is een prachtige illustratie van het katholieke "gij zult niet stelen" in de praktijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Was er niet een paus die de misdaden van de Duitsers in 40-45 goed praatte? Waarden en normen, enkel als het in hun kraampje past. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik beweer is dat een grote meerderheid van de vlamingen vanuit hun christelijke cultuur/verleden een beeld hadden van degelijkheid tegenover de katholieke school. Het officiële (niet katholieke) onderwijs was vanuit die ooghoek "minder goed". De grote fout is dat het quasi totale gebrek aan kritisch zijn tegenover de clerus diezelfde mensen blind maakten voor de excessen, het kindermisbruik. Als het al eens uitkwam, dan moffelde men dat uit schaamte voor de reacties van "de mensen" gauw weg. Die laksheid is hetgene dat ik aanklaag. Voor alle duidelijkheid : uiteraard stuurde geen enkele ouder zijn zoon bewust naar 't college omdat men wist dat de pater die wiskunde gaf een echter viezerik was. Maar ik ken er ook geen enkele die naar de superior stapte met de vraag om zijn zoon in een klas te zetten waar die pedo géén les gaf. Het ligt allemaal veel subieler, en zeker niet in wit/zwart termen uit te leggen. Wat ik wel ken, zijn gasten die van hun ouders toelating kregen om expliciet "neen" te zeggen als die gast weer eens tegen een leerling zegde om na de les "langs te komen op zijn kamer". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is het Belgicisme ook al doorgedrongen in de VS, Ierland en Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 12 oktober 2011 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zoiets... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Belgiscisme is onschuldig want in het buitenland is geen Belgiscisme... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Nu dacht ik na dertig jaar nog eens te communie te gaan en nu mag ik ni meer...is me dat een slag in het gezicht zeg... ![]() Wat de leraren-berufsverbot betreft: ga u als openlijk VB'er maar eens aanbieden in het rijksonderwijs...of in die omstandigheid uw kind bij een onthaalmoeder doen.... ![]() Heeft Leonard gelijk? Bijlange ni, maar hij heeft het volste recht om zijn gedacht te zeggen over het onderwijs....
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als we het over waarden hebben dan spreek ik over het gedrag van de gewone mens, niet over het leger of de SS of over welke organisatie dan ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Als God niet zou bestaan, dan zou men Hem moeten uitvinden. " - Voltaire |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er zijn massa's gewone, brave mensen die last ondervinden van deze niet-menselijke entiteiten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Heb je het nu over Doel dat door rechtse regeringen naar de verdoemenis is geholpen zonder enige reden? Als ze de mensen daar hadden laten wonen tot nu hadden ze geen bemiddelaar nodig. Of moeten dorpen verdwijnen voor de industrie? Zelfs als het niet noodzakelijk is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... Het is goed Jack, we laten het.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Soms denk ik dat van u ook al wel eens, er zit dus ergens tussen ons twee een soort van tegenstelling dit waarschijnlijk fundamenteel is.
2. Soms doe ik het er wel eens om ja.
![]() |
![]() |