Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 20:15   #81
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Peilingen voor 2012 voorspellen in A'pen een absolute meerderheid voor vlaams nationalisten.

Wat is jou probleem?
Dat ik graag een W zou lezen.
Een flamingant moet toch zijn geliefde taal beheersen.
azert is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:16   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Er zijn genoeg mensen in de N-VA om die taak over te nemen.
Misschien dat de N-VA er wat stemmen door zal verliezen, maar ik kan niet geloven dat het enkel om de persoon BDW gaat.
Bij mij alvast niet.
Genoeg mensen ?
Karikaturen als "hesp" of het "orakel" ?
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:16   #83
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Helemaal niet, ondervoorzitter Ben Weyts is geschikt voor de job als voorzitter.
van een partij die 10%% haalt.
azert is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:18   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nochtans zit je elke dag te supporteren voor de Belgisch-Nationalisten. U weet wel, dat soort volkske dat te pas en te onpas met die walgelijke driekleurige vod staat te zwaaien.
U gooit alles op een hoop Groot Verstand. Het is niet omdat men voor het behoud van België is, dan men daarom een lidkaart heeft van de B.U.B. of dat men fanatiek de vlag uithangt op 21 Juli.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 20:19.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:18   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Lijkt me sterk dat iemand voltijds burgemeester kan zijn én voorzitter van NVA. Hij kan misschien burgemeester worden om zich meteen te laten vervangen maar dat zal ongetwijfeld worden beschouwd als kiezersbedrog.
Do Rupo heeft het toch beide gedaan?
Oud 14 oktober 2011, 20:25   #86
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.

Indien hij dan de burgemeestersjerp opneemt, moet hij dan het voorzitterschap van N-VA afstaan?

Dat zou het einde betekenen voor N-VA...
Waarom zou dat nodig zijn ? Zeker en vast geen vereiste die voortspruit uit de wet. Wat de partijstatuten daar eventueel over zeggen, kunnen anderen hier wellicht beantwoorden.

Er zijn onverenigbaarheden, zoals federaal minister zijn + burgemeester. Dat is hier niet het geval.
peter1962 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:26   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zou Bart De Bever trouwens burgemeester kunnen worden in A'pen ?

31% en VB gereduceert tot frietvet ?
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:27   #88
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Bart De Wever is toch bezig aan zijn laatste termijn als voorzitter van de partij.
Althans volgens de statuten van de N-VA kan & mag hij zich niet meer als kandidaat opgeven. Weer een bewijs van standvastigheid natuurlijk
Tenzij ze die veranderen hee... zelfs de groentjes hebben dat ondanks al hun beginselvastheid nog gedaan in de eerste jaren van agalev (met de rotatieregel die ze overboord gesmeten hebben wegens onproductief)
peter1962 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:27   #89
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Btw wat is het probleem als Bart De Wever burgemeester van Antwerpen wordt? Di Rupo is toch ook burgemeester van bergen en is toch ook voorzitter van de ps??
Dus de PS is qua politieke cultuur tegenwoordig al een referentie voor N-VA? De PS doet het dus waarom zouden wij het niet doen?
solidarnosc is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:34   #90
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg mensen in de N-VA om die taak over te nemen.
Misschien dat de N-VA er wat stemmen door zal verliezen, maar ik kan niet geloven dat het enkel om de persoon BDW gaat.
Bij mij alvast niet.
Ik zie de nva dat enkel en alleen doen als BDW op een andere plaats komt waar hij de kans krijgt om net als nu quasi permanent op televisie te komen. Dat kan enkel als federaal minister, of vlaams minister en dan al in veel mindere mate. Zelfs een parlementair fraktieleider van de oppositie krijgt meer exposure dan een regionaal minister.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de partij niet zal bereid zijn enkele principes te offeren om het onwaarschijnlijke mediatieke talent van BDW te kunnen blijven benutten.

Het gaat niet enkel om "bekwaam zijn" maar ook om goed te kunnen communiceren en aan te slagen bij de bevolking.

Stel : BDW is de volgende burgemeester van antwerpen, en braafjes volgens de huidige statuten géén partijvoorzitter meer.
Dan zal de pers hem heel snel vergeten. Bij parlementaire debatten enz ondervraagt de pers de betrokkenen, geen burgemeesters die daar niet bij betrokken zijn.
peter1962 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:37   #91
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Tenzij ze die veranderen hee... zelfs de groentjes hebben dat ondanks al hun beginselvastheid nog gedaan in de eerste jaren van agalev (met de rotatieregel die ze overboord gesmeten hebben wegens onproductief)
Dat kan, maar die wijziging moet dan weer voorgelegd worden en gestemd worden.

Allemaal hypothetisch op dit moment, maar wel voer om nog maar eens te schieten en te kankeren ( wat jouw post in ieder geval niet is )
HRobin is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:38   #92
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
N-va is toch geen éénmanspartij? Er zijn genoeg populaire kopstukken als Ben Weyts, jan jambon, etc.

Ik zie Ben Weyts als een waarde opvolger van Bart De Wever.
Ik neem aan dat je dit doet om wat reactie los te weken ? Die man heeft even veel charisma als servais verherstraeten bij de tsjeven.
peter1962 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:45   #93
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ten eerste zit ik in de privé-sector...
Aan't schipperskwartier?
Ambiorix1 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:50   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ten eerste zit ik in de privé-sector, en ten tweede krijg ik koppijn bij vooruitzicht om naar het gezaag, gezaag en nog meer gezaag van de heer BDW te moeten luisteren.
Van wie moet je dat misschien?
Oud 14 oktober 2011, 20:50   #95
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Weyts komt nog niet aan de hielen van Dewever. Nope. Het gat tussen Dewever en de rest van de partij is veel te groot om Dewever te laten opstappen als voorzitter om Antwerpen te gaan besturen. Ik geloof dan ook absoluut niet dat ie dat zal doen. Hij zal zo lang mogelijk wachten om dat bekend te maken en zal misschien op de tweede plaats staan en mee campagne voeren al ware ie lijstrekker maar burgemeester zal ie volgens mij niet worden.
Dat is een heel realistisch scenario. Daarstraks alvast op radio 1 wou hij totaal nog niet zeggen of hij voor burgemeester zal kandideren. Hij vertelde er nogal cryptisch bij dat hij wellicht de lijst zou trekken, maar nog niet besliste voor welke hoedanigheid. Tja... daar kun je alle richtingen mee uit.
De nva zal hem zeker als stemmentrekker uitspelen, ze zouden idioot moeten zijn om dat niet te doen ook.

Alleen mag het op termijn niet op klassiek kiezersbedrog gaan lijken. Je kunt niet verwijten aan anderen, wat je dan later om even opportunistische redenen zelf doet.

Als hij op de tweede plaats gaat staan, is dat een puur truukje om iemand anders kopman te laten zijn. Hij gaat dan hoedanook de meeste stemmen halen en trouwens niemand verplicht een partij om haar lijsttrekker ook voor te dragen als burgemeester. Daar kunnen nog veel spelletjes mee gedaan worden.

Volgens mij : statuten op een congres aanpassen wat nauwlijks tegenkanting gaat krijgen, en dan de lijst trekken in antwerpen. Lukt het, dan is hij de opvolger van Janssens en kan hij als oppositieleider blijven alle dagen op vtm en vrt verschijnen. Alle ballen prijs.
Lukt het niet in antwerpen, no problem. Ondertussen zullen ze toch een enorm resultaat halen in gemeenteraad en quasi zeker meerdere schepenambten binnenhalen als tweede partij na Janssens zijn Spa. Dan blijft hij vlaams parlementair en ook partijvoorzitter. Ook hier : alle ballen prijs.

Congressen dienen om mensen te vermaken en dan met grote meerderheid JA te laten stemmen, staande ovatie, liedje zingen en bloemen afgeven aan de voorzitter. Een voorzitter die een congres niet kan laten statuten wijzigen is niet waard dat hij die titel voert. Een meesterlijke communicator als BDW kan scores van 90% halen volgens mij. Hij heeft niet voor niets de status van half-god in eigen kringen.
peter1962 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:50   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
lijst dewever heeft dat nadeel: BDW zal alles moeten doen want de rest komt niet tot aan zijn enkels.
Ook de politici van de andere partijen komen nog niet tot aan zijn enkels. Ik wens hem een goede gezondheid en een lang leven toe.
Oud 14 oktober 2011, 20:52   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Do Rupo heeft het toch beide gedaan?
Ja, maar toch is het alleen kiezersbedrog als BDW het doet...
Oud 14 oktober 2011, 20:52   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
van een partij die 10%% haalt.
Daar is de VLD-PVV niet ver meer af.
Oud 14 oktober 2011, 20:52   #99
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij kan ook aan debatten deelnemen zonder voorzitter te zijn van de partij.
Dan krijg je een eunuch voorzitter zoals bij het vlaams blok waar iedereen mee lacht. Ik denk niet dat er een andere partij is die zich dergelijke fratsen kan veroorloven.
peter1962 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 20:54   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gooit alles op een hoop Groot Verstand. Het is niet omdat men voor het behoud van België is, dan men daarom een lidkaart heeft van de B.U.B. of dat men fanatiek de vlag uithangt op 21 Juli.
Je was nochtans aan jubelen van puur geluk toen vorig jaar aan de eindmeet van de Ronde van Vlaanderen er ook een paar Belgische vlaggen te bespeuren waren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be