Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 14:11   #81
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Lijkt dat straf voor u? Waarschijnlijk omdat je in uw veilig nestje zit. Ik gok dat je thuis bij de mamie en papie woont.
Ik denk dat hij hoopt één der uitverkorenen te zijn, die later ( als ze bij mama weg zijn ) steenrijk worden...Een beetje zoals de mensen die al hun hoop leggen in de luttele kansen die zij hebben om met de Lotto te winnen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 14:13   #82
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ze smijten dan ook met voedselbonnen alsof het een lieve lust is, he.

Of denk je dat al die mensen volledig afhankelijk zijn van die voedselbonnen voor eten?
Je hebt gelijk, die parasieten zullen wel wat bijverdienen met lege blikjes op te rapen, in de vuilbakken te wroetten, en te bedelen...En dan nog durven achter brood vragen bij de regering, wat een lef !!
Oud 15 oktober 2011, 14:39   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je hebt gelijk, die parasieten zullen wel wat bijverdienen met lege blikjes op te rapen, in de vuilbakken te wroetten, en te bedelen...En dan nog durven achter brood vragen bij de regering, wat een lef !!
Arm zijn bestaat niet meer.
Je moet niet zeggen "ik ben arm", maar: "ik ben ongelijk"
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 15:57   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Haha, arme!
Maar ik begrijp uw punt: zelfs het soort armoede aan (warme) maaltijden kan ook te wijten zijn aan pure luiheid en gemakszucht van de persoon zelf, oftewel de ouders/voogden. Dan is het ook een beetje hun eigen schuld dat ze "arm" zijn.
Mijn punt was eerder dat ik soms maar 2 keer per dag eet en niet elke dag warm. Maar ik beschouw mezelf niet als arm.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 15:58   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij hoopt één der uitverkorenen te zijn, die later ( als ze bij mama weg zijn ) steenrijk worden...Een beetje zoals de mensen die al hun hoop leggen in de luttele kansen die zij hebben om met de Lotto te winnen...
Ik vrees voor je analyse.

Ik verdedig het recht van mensen om rijk te worden op niet-onrechtvaardige wijze. Dat betekent niet dat ik zelf die ambitie echt heb.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 15 oktober 2011, 15:59   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zei ik toch niet?

Ik zei dat de relatie 'mensen die overheidssteun nodig hebben om eten te hebben' en 'mensen die voedselbonnen nodig hebben' geen 1 op 1 is. Alle mensen uit de eerste groep zijn misschien onderdeel van de tweede maar niet alle mensen uit de tweede zijn onderdeel van de eerste.
Oud 15 oktober 2011, 16:06   #87
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn punt was eerder dat ik soms maar 2 keer per dag eet en niet elke dag warm. Maar ik beschouw mezelf niet als arm.
OK. Jij eet soms maar twee keer per dag, en soms zelfs niet warm, en dus moeten al de ( andere ) kinderen dat ook maar doen...
Wat JIJ doet of niet wilt doen, heeft niets te maken met de definitie van " armoede ".
Even goed kan je zeggen " ik woon in een kartonnen doos en eet enkel droog brood dat ik in de vuilbak vind, maar ik beschouw mijzelf niet als arm ". Dat neemt niet weg dat mensen die in dergelijke omstandigheden leven, wel degelijk arm zijn...Snap je ? ...
Oud 15 oktober 2011, 16:09   #88
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zei ik toch niet?

Ik zei dat de relatie 'mensen die overheidssteun nodig hebben om eten te hebben' en 'mensen die voedselbonnen nodig hebben' geen 1 op 1 is. Alle mensen uit de eerste groep zijn misschien onderdeel van de tweede maar niet alle mensen uit de tweede zijn onderdeel van de eerste.
Ja zeg, die vragen voedselbonnen en gaan aan het Leger des Heils aanschuiven tussen de landlopers om een centje uit te sparen zeker ?
Als je voedselbonnen aanvraagt, of op gelijk welke manier gaat bedelen, dan is dat niet om te lachen, dat doe je omdat je geen andere middelen gevonden hebt om je kop boven het water te houden...
Oud 15 oktober 2011, 16:56   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK. Jij eet soms maar twee keer per dag, en soms zelfs niet warm, en dus moeten al de ( andere ) kinderen dat ook maar doen...
Wat JIJ doet of niet wilt doen, heeft niets te maken met de definitie van " armoede ".
Even goed kan je zeggen " ik woon in een kartonnen doos en eet enkel droog brood dat ik in de vuilbak vind, maar ik beschouw mijzelf niet als arm ". Dat neemt niet weg dat mensen die in dergelijke omstandigheden leven, wel degelijk arm zijn...Snap je ? ...
Dat zeg ik toch niet?

Ik zeg alleen: als d�*t arm is, dan zijn er veel mensen arm; meer zelfs: dan heeft 'arm' niet zoveel betekenis. Ik, bijvoorbeeld. Terwijl ik mijzelf niet als arm beschouw. (Nuja; ik geld officieel als arm. Altijd grappig.)

Hier; wat foto's van arme mensen.
Oud 15 oktober 2011, 16:59   #90
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zeg, die vragen voedselbonnen en gaan aan het Leger des Heils aanschuiven tussen de landlopers om een centje uit te sparen zeker ?
Als je voedselbonnen aanvraagt, of op gelijk welke manier gaat bedelen, dan is dat niet om te lachen, dat doe je omdat je geen andere middelen gevonden hebt om je kop boven het water te houden...
Voedselbonnen zijn niet het leger des heils. Verder; voedselbonnen krijg je soms ook gewoon toegestuurd; omdat je in de overheidsstatistieken als 'arm' geldt - daarom hoef je dat ook nog niet echt te zijn.

Je probeert een analogie te maken met 'aanschuiven tussen landlopers bij het leger des heils' maar dat is net het punt: voedselbonnen is niet het equivalent van aanschuiven bij het leger des heils voor voedsel.

Je hebt geen idee hoe voedselbonnen in de USA werken. Je dénkt dat die het equivalent zijnv an 'aanschuiven bij het leger des heils voor steun tussen de daklozen' maar dat is niet het geval.

Snap je dat?
Oud 15 oktober 2011, 18:29   #91
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, en daar kies je toch zelf voor? Het is niet te duur om 3 keer per dag te eten, waarvan 1 keer warm.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 18:32   #92
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Voedselbonnen zijn niet het leger des heils. Verder; voedselbonnen krijg je soms ook gewoon toegestuurd; omdat je in de overheidsstatistieken als 'arm' geldt - daarom hoef je dat ook nog niet echt te zijn.

Je probeert een analogie te maken met 'aanschuiven tussen landlopers bij het leger des heils' maar dat is net het punt: voedselbonnen is niet het equivalent van aanschuiven bij het leger des heils voor voedsel.

Je hebt geen idee hoe voedselbonnen in de USA werken. Je dénkt dat die het equivalent zijnv an 'aanschuiven bij het leger des heils voor steun tussen de daklozen' maar dat is niet het geval.

Snap je dat?
Ja, ik snap het : als bvb een bankier eens wat minder geld verdient dan gewoonlijk, dan stuurt men hem automatisch voedselbonnen...
Oud 15 oktober 2011, 21:35   #93
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Buiten de materiele armoede in Vlaanderen moet er ook opgemerkt worden dat er ook een informatieve armoede is.
Links is al generatie lang aan de macht.
Links kan derhalve haar verpletterende verantwoordelijkheid niet ontkennen.

Bevrijd de armen én pluraliseer de media...
mijn gedacht...
Oud 15 oktober 2011, 21:57   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Buiten de materiele armoede in Vlaanderen moet er ook opgemerkt worden dat er ook een informatieve armoede is.

mijn gedacht...
Voelt ge je niet goed?
Ik werd zotonnozel van altijd al dat katholiek en CVP van '45 tot..99'
Tot mijn 54-ste heb ik moeten wachten op een wissel; Verhofstadt: Dat was er ook gene van links.
En sindsdien weeral de CD&V
Oud 15 oktober 2011, 21:59   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Natuurlijk, en daar kies je toch zelf voor? Het is niet te duur om 3 keer per dag te eten, waarvan 1 keer warm.
Laat hem toch melodramatisch doen. In mijn studententijd overleefde ik op een doos corned-beaf en een zak frieten per dag en veel pinten.
Oud 15 oktober 2011, 23:05   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laat hem toch melodramatisch doen. In mijn studententijd overleefde ik op een doos corned-beaf en een zak frieten per dag en veel pinten.
Aha dat verklaard waarom je er levenslang op terug dacht om er mee rond te komen wellicht.
Lange studententijd en een lange doptijd.
Die werktijd kan toch niet lang geweest zijn neem ik aan?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 23:48   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
@ Lombas, als uw kinderen maar 2 keer per dag eten krijgen en warme maatijden moeten overslaan is dat dan armoede voor u?
Ik heb geen kinderen, kan er geen krijgen en hoef er ook geen.

OH NEE! Ik ben arm nu!
Oud 15 oktober 2011, 23:50   #98
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap je wel : volgens jou moet je met wijdopengesperde mond in de goot liggen, en daar kreveren van honger en koude, vooraleer men het woord " armoede " mag uitspreken...Nietwaar ?
Helemaal niet, dat is jouw persiflage - niet de mijne.
Oud 16 oktober 2011, 00:20   #99
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb geen kinderen, kan er geen krijgen en hoef er ook geen.

OH NEE! Ik ben arm nu!
En omdat jij geen kinderen wilt, moeten die van andere mensen maar honger lijdden ?
Oud 16 oktober 2011, 01:35   #100
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

mijn gedacht...
Rechts bezit alle media en heeft onderzoek journalistiek monddood gemaakt. Dus zeg maar tegen je rechtse vriendjes dat ze beginnen met pluraliseren. Jij noemt extreem rechts waarschijnlijk nog links.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be