![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar raf, je maakt het wel moeilijk in het ene geval mag het en in het ander geval mag het niet. IK ken echt wel niemand, noteer goed nog nooit gehoord, dat een kind zijn geslachtskeuze wil uitstellen en mizerie heeft met zijn aangeboren geslacht. Natuurlijk ik ben een dikke vette hetero, dat wist je onderahand wel. Hoewel toegegeven, ik kik op lesbische koppels. Ik vind die super.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 oktober 2011 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK denk dat de surrealiteit van die ombouwingen mij ooit eens fataal zal worden, en mij zal verleiden om in bed te duiken met zo'n omgebouwd geval zonder dat ik het doorheb. Maar kom tot nu toe blijf ik bij mijn heteropartner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleuters bijvoorbeeld, zijn nog niet op geslachtsdelen gericht om geslacht te bepalen, maar eerder op oppervlakkige uiterlijke kenmerken. Bij heel wat genderdysfore kinderen zie je bijvoorbeeld aan de vroege kindertekeningen al dat ze zichzelf als meisje tekenden. Ze doen dat niet om contrair te doen eh, ze doen dat spontaan, omdat het zo voelt, die hebben nog niet door dat er twee zaken precies niet overeenstemmen. Eens ze zich beginnen richten op geslachtsdelen om geslacht te bepalen, raken ze zelf helemaal in de knoei. De leeftijd van 6-7 jaar is ook wel een leeftijd waarbij bij genderdysfore kinderne soms helaas zelfverminking aan de geslachtsdelen plaatsvindt (iets dat volgens een ander hier blijkbaar helemaal niet kan ofzo ![]() Het idee van die hormoonbehandeling is nu net dat iemand kan ontdekken wat hij/zij ECHT wil. Allez, ge snapt nu toch dat in de puberteit iets onherroepelijks gebeurt als je het gewoon zijn gang laat gaan? :/ Het was voorheen al problematisch voor die kinderen, sommigen zijn nog altijd in strijd met hun ouders om bij hen aanvaard te worden, en dan ineens begint de gruwel: secundaire geslachtskenmerken. Voor zij die niet meer in strijd liggen met hun naaste omgeving, wordt het nogal absurd om die puberteit te laten starten. Dan mag je helemaal zijn zoals je je voelt, dan mag je een meisjeskapsel en jurkjes dragen, maar dan MOET je ineens je stem horen verlagen, je torso zien verbreden, overal haar krijgen,... Het is een leeftijd die te vroeg is om een definitieve geslachtswitch te maken (sommigen ontdekken dan toch nog dat ze niet van geslacht willen veranderen, soms is er verwarring met seksuele geaardheid). Als je wacht, start de nachtmerrie toch en wordt de switch later ook moeilijker. Wat kunt ge nu in godsnaam nog meer wensen dan een middel om die beslissing uit te stellen tot ze wel de juiste leeftijd hebben om die beslissing te maken? De beslissing om de puberteit uit te stellen is ook geen beslissing die even tussen pot en pint wordt genomen. Het is ook geen beslissing die definitief is, die kan ieder moment herroepen worden. Ik hoop dat je snapt dat als je kinderen zoals uit de filmpjes die hormoontherapie niet geeft, ze a) een hel van een adolescentie doorgaan, vaak met ernstige psychologische problemen, b) ze later na hun geslachtsverandering op 18 jaar al volledig uitgegroeid waren tot het verkeerde geslacht en dus het risico lopen om er voor de rest van hun leven uit te zien als een rare travestiet. Niks tegen travestieten, maar heel veel mensen die hun geslachtsverandering pas op latere leeftijd hebben gehad blijven enorm ontevreden over hun uiterlijk omdat ze zelf ook wel doorhebben dat hun vorig geslacht blijft doorschemeren. Dat heb je natuurlijk niet als je nooit die ontwikkeling bent moeten doorgaan. Vaak betekent het helaas een heel leven lang overal rare blikken krijgen en uitleg moeten geven, en dus telkens opnieuw opboksen tegen vooroordelen. Terwijl het ook gewoon helemaal anders had gekund - een toekomst zonder al die bijkomende problemen, waarbij je na je middelbaar gewoon naar de unief kan of kan gaan werken zonder dat iemand je ook maar iets vraagt, je alles kan doen zonder dat mensen zitten denken "ah, da's zo nen transseksueel".
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de meesten gaat ook alles vanzelf. Het lijkt me nu toch redelijk evident dat je enkel ingrijpt daar waar het verkeerd gaat? Een ouder die een klein beetje open staat voor de gevoelens van z'n kind zal wel al snel merken dat er iets niet helemaal klopt. Er zijn natuurlijk ouders die nooit hebben geluisterd, of het niet willen horen hebben. Er zijn er helaas ook die hun dochter gewoon slaan als ze zegt dat ze eigenlijk een jongen wil zijn. Na een paar van die slaagsessies houden die vaak wijselijk hun mond. Probleem "opgelost". Allez, toch tot ze oud genoeg zijn om thuis weg te gaan.
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() Het enige wat jij verwacht is dat iedereen hier luid applaus voor gaat geven. Zo niet, is men volgens jou homofoob.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wel, laten we even aannemen dat zoiets bestaat, dan hebben de mensen er duizenden jaren mee leren leven .
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ook die mensen moeten kunnen adopteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mensen hebben duizenden jaren met zoveel moeten 'leren' leven wegens geen alternatief Allemaal weer terugschroeven ? Het gaat hier over personen die NU leven en waarvoor er NU een beter alternatief kan gezocht en aangewend worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha. iemand met hersenen en inlevingsvermogen!
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat kind er later niets aan over houdt, wat is het probleem dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo kunnen we natuurlijk heel veel gedrag goedpraten.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 oktober 2011 om 22:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je naam kan je op latere leeftijd zonder al te veel problemen wijzigen. Je geslacht is nog zoiets dat je niet zelf kiest, en je later moeilijk/niet kan wijzigen. En ons geslacht bepaald veel in ons leven. Het zou toch een enorme gewonnen vrijheid zijn, als mensen hun geslacht kunnen gaan kiezen op pakweg 14 jaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |