Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2011, 14:03   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het gaat niet over "in contact komen met", maar over "(tijdelijk) opvoeden door"
In contact komen betekend ook "tijdelijk opgevoed worden door".
Of is dat geen contact meer?
Oud 23 oktober 2011, 14:04   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Heb jij al iets gehoord van een wet die stelt dat Belgische kinderen enkel door katholieken mogen worden geadopteerd? ik niet.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5441086

Citaat:
ik herhaal voor de derde keer dat de ouders van kinderen die geadopteerd worden géén recht hebben op discriminatie.
Ik vroeg niet wie er een bepaald recht kan gegeven worden.
Ik vroeg :
Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest?

Citaat:
Er zijn inderdaad "onwaardige ouders" waarvan de kinderen ter adoptie worden geplaatst.
Die "adoptie" is een vergissing zeker?
Citaat:
Er zijn situaties waarbij kinderen TIJDELIJK in een pleeggezin worden ondergebracht (vb. ziekte van ouders, achterlijke vader die het gezin niet kan rechthouden omdat moeder ziek is etc... - ik heb nog nooit geweten dat kinderen moeten geplaatst worden omdat vader ziek is, maar soit).
Ik denk dat er nog wel meer gevallen en redenen zijn dan die, waarvan jij gehoord hebt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 14:06   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Of vind je dat leerkrachten (zeker in de lagere school) totaal geen invloed hebben op de opvoeding ?
Neen, ik denk dat niet. Daarom wil ik niet dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan.
Oud 23 oktober 2011, 14:09   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....86#post5441086

Ik vroeg :
Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest?

Ik denk dat er nog wel meer gevallen en redenen zijn dan die, waarvan jij gehoord hebt.
U bent dus voor discriminatie, moslimkinderen mogen enkel bij moslims, Katholieke kinderen enkel bij mensen van hetzelfde geloof en atheisten moeten ook bij mekaar..want anders gaat het fout..
Van vooroordelen gesproken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 14:20   #85
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik denk dat niet. Daarom wil ik niet dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan.
en gaat U ook protesteren als er een overtuigde katholiek/moslima/jood als leerkracht voor de klas staat in uw staatsschool?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 oktober 2011 om 14:20.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 14:30   #86
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
hier staat iets anders:
Citaat:
In het geval van adoptie is men van oordeel dat de biologische ouders inspraak moeten kunnen hebben over het gezin waarin hun kind zal opgevoed worden en wordt zo'n onderscheid dus niet als discriminatie gezien.
dit is niet hetzelfde als een wet die stelt dat Belgische (marokkaanse) kinderen enkel kunnen worden geadopteerd door katholieke (islamitische) adoptieouders. Me dunkt is het hier niet de biologische ouder(s) die beslissen, maar de staat.

Citaat:
Ik vroeg :
nogmaals: ik antwoordde dat ik vind dat ouders die hun kinderen afstaan ter adoptie daar GEEN RECHT toe mogen hebben.

Citaat:
twijfelgeval: ik dacht in feite aan de zogenaamde "draag"moeder van Baby D., me dunkt zal deze mevrouw haar eigen kind nooit meer onder haar eigen hoede krijgen, net zomin als andere vrouwen die hun kind afstaan bij de geboorte (trouwens om gelijkwelke reden). Gelukkig bestaat hier die praktijk niet meer dat de zogenaamde "bedrogen" dochters de schande van zwangerschap moesten verbergen en het kind verplicht of vrijwillig afstonden: vindt U dat die mensen die hun kind vrijwillig afstaan dan eerst nog even kunnen gaan eisen stellen?
Oud 23 oktober 2011, 14:34   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U bent dus voor discriminatie, moslimkinderen mogen enkel bij moslims, Katholieke kinderen enkel bij mensen van hetzelfde geloof en atheisten moeten ook bij mekaar..want anders gaat het fout..
Van vooroordelen gesproken!
Waar heb je dat gelezen?

Ik wil als atheïst niet dat mijn kinderen zouden worden opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moeten of door een katholieke familie en mee naar de kerk moeten.
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moeten of naar het Vlaams zangfeest.

Me dunkt heb ik als ouder het recht om te kiezen volgens welke normen en waarden mijn kinderen opgevoed worden.
Oud 23 oktober 2011, 14:34   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en gaat U ook protesteren als er een overtuigde katholiek/moslima/jood als leerkracht voor de klas staat in uw staatsschool?
Neen.
Oud 23 oktober 2011, 14:42   #89
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.
waarom niet? u schreef toch net dat ook leerkrachten de kinderen mee opvoeden en beinvloeden? dus u heeft geen probleem met katholieke beinvloeding via de lessen?
Oud 23 oktober 2011, 15:06   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom niet? u schreef toch net dat ook leerkrachten de kinderen mee opvoeden en beinvloeden? dus u heeft geen probleem met katholieke beinvloeding via de lessen?
Omdat ik toch nog wat realiteitszin heb, en omdat ik het positief vind dat ze in contact komen met/ beïnvloedt worden door vele verschillende meningen en overtuigingen. Anders moet ik ze opsluiten in de kelder.

Je begrijpt toch het verschil met (tijdelijke) hoofd opvoeder die de (pleeg/adoptie)ouder is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 oktober 2011 om 15:06.
Oud 23 oktober 2011, 15:37   #91
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt toch het verschil met (tijdelijke) hoofd opvoeder die de (pleeg/adoptie)ouder is.
nee, leg 's uit.
uw kind mag niet geleerd worden aan aarsluchten of varkensvleesallergie te lijden, maar het mag wèl in de klas hetzelfde worden aangeleerd?
Oud 23 oktober 2011, 15:57   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, leg 's uit.
Indien jij uitleg wil, gelieve je taal wat te verzorgen.
Oud 23 oktober 2011, 16:09   #93
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien jij uitleg wil, gelieve je taal wat te verzorgen.
Je kunt het dus, zoals verwacht, niet uitleggen.
Oud 23 oktober 2011, 16:15   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Nog niemand die een antwoord durft te geven.

Zou jij (als atheïst) willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?

Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt.
Oud 23 oktober 2011, 16:19   #95
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je kunt het dus, zoals verwacht, niet uitleggen.
ach, ze heeft gewoon een probleem met lichaamsdelen en sommige dieren. wat wil je?
Oud 23 oktober 2011, 16:20   #96
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog niemand die een antwoord durft te geven.

Zou jij (als atheïst) willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?

Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt.
hoe doe je dat? ga je vanuit de hemel/hel een kaartje sturen? laat je een testament maken: als ik doodgereden wordt, wil ik niet dat mijn kind door een moslim wordt opgevangen.... zoiets?
Oud 23 oktober 2011, 16:32   #97
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Wat een hypocriet gedoe. Wees toch gewoon eerlijk. Ik zou alvast niet willen dat mijn kind wordt opgevoed door een (on)gelovige niet-moslim.
Oud 23 oktober 2011, 16:34   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een hypocriet gedoe. Wees toch gewoon eerlijk. Ik zou alvast niet willen dat mijn kind wordt opgevoed door een (on)gelovige niet-moslim.
U mag dat schrijven zonder verketterd te worden.

Als ik daartegenover zou schrijven dat alle monotheisten weg moeten blijven van alle kinderen. Dan ben ik weeral de slechte zeker?
Oud 23 oktober 2011, 16:40   #99
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat mag, zolang je je kinderen zèlf opvoedt.

In geval van overlijden, zal je toch 'n soort van codicil moeten opmaken, waarin je duidelijk stelt hoe je kind eventueel (verder) wordt opgevoed, welke normen en waarden je kind zal meekrijgen.

Maar; indien je vrijwillig afstand doet van je kind door adoptie bvb. heb je - in mijn ogen - �*lle rechten opgegeven om te beslissen hoe dat kind opgevoed zal worden!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 16:40   #100
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U mag dat schrijven zonder verketterd te worden.

Als ik daartegenover zou schrijven dat alle monotheisten weg moeten blijven van alle kinderen. Dan ben ik weeral de slechte zeker?
Jij hebt geen recht om je over de andere kinderen uit te spreken. Met uw eigen kinderen doet ge wat ge wilt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be