Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 12:19   #81
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De woekerwinsten van Electrabel diepen de armoedeput in België verder en verder.

Hun schraperigheid kan men stilaan een misdaad tegen de mensheid gaan noemen. Het wordt tijd dat Europa zijn Justitie inschakelt.
²
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 12:23   #82
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zaterdag geprobeerd. 2 computers, wasmachine, frietketel en draaibank. No problem.

Oeps, die frietketel is natuurlijk geen A+ apparaat. 2000W verwarmen is 2000 watt verwarmen
Daar heb je ook verschil in hoor. De spiraal in het vet of de spiraal in een oliebad dat gescheiden wordt door een wand.
De spiraal in het vet geeft direkt de warmte af aan het vet / olie.
Oud 24 oktober 2011, 12:23   #83
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De woekerwinsten van Electrabel diepen de armoedeput in België verder en verder.

Hun schraperigheid kan men stilaan een misdaad tegen de mensheid gaan noemen. Het wordt tijd dat Europa zijn Justitie inschakelt.

My point exactly....

Eerst blijft dat volkje koppig stemmen op die partijen die onze energie aan het buitenland verkopen en massaal vegeteren in de raden van bestuur van de leveranciers en dan naar het buitenland kijken om ons te komen "redden"....
Oud 24 oktober 2011, 12:30   #84
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Heb de draad niet helemaal gelezen maar ik katalogeer deze zoveelste jeremiade bij het typische Vlaamse calimerogejank...
Enerzijds kunnen wij elke twee jaar gaan stemmen en stemmen wij steevast, koppig en generatielang op die partijen die de toekomst van onszelf, onze kinderen en onze kleinkinderen regelrecht om zeep helpen....maar aan de andere kant liggen wij, unisono met de pers die daar voor de volle 100% medeverantwoordelijk voor is, te janken van...wij kunnen daar niet aan doen hoor...het is een ander zijn fout...wir haben es nicht gewust...tsssss
Ik voel me niet aangesproken. Ik zit al 5 jaar bij een groene leverancier (Ecopower) en roep iedereen op dat ook te doen.

Verder kan ik maar hopen dat Freya VDB terug op de schoot van haar pa kruipt. Die heeft suiker genoeg aan zijn fopspeen hangen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 12:34   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel me niet aangesproken. Ik zit al 5 jaar bij een groene leverancier (Ecopower) en roep iedereen op dat ook te doen.

Verder kan ik maar hopen dat Freya VDB terug op de schoot van haar pa kruipt. Die heeft suiker genoeg aan zijn fopspeen hangen.
Is ecopower beterkoop dan?
Oud 24 oktober 2011, 12:37   #86
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Back-up batterij

Als ge zonnepanelen hebt, is dat totaal probleem meer. Dan wordt het goedkoper.

Een snelle schakelaar die de keuze maakt tussen stroom van de zonnepanelen, en de stroom uit een bult auto-accu's.
Zo'n omvormer trekt zich totaal niks aan van waar de stroom komt. Zolang het maar tussen de grenzen van het apparaat blijft.
Die maakt er gewoon wisselspanning van die in faze zit met het net. Natuurlijk maakt dat ook geen drol uit als ge geen netspanning meer gebruikt.

Maar een dikke UPS kan de job ook doen.
Ik ken hier weinig van.
Hoeveel vermogen kan je hierin opslaan?
Is het bv zinvol om zo'n batterij te installeren om op nachttarrief op te laden en om dan overdag de opgeslagen energie te gebruiken?
Hoeveel keer kan je zo'n batterij opladen?
Oud 24 oktober 2011, 12:40   #87
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Is ecopower beterkoop dan?
Voor mij wel. En bovendien 100% groen en onafhankelijk van Electrabel.
Oud 24 oktober 2011, 12:43   #88
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Aan [email protected]

Geachte Mevrouw,

Het moet ook voor u duidelijk zijn dat de schraperigheid van Electrabel rechtstreekse gevolgen heeft voor de toenemende armoede in België.

Velen beginnen dit stilaan aan te voelen als een misdaad tegen de mensheid.

Het lijkt mij dan ook een verstandig idee dat U, als minster van armoedebestrijding, een studie zoudt kunnen laten uitvoeren rond het statistisch verband tussen de energieprijzen van Electrabel en de groeiende armoede in België, en dit in vergelijking met de ons omringende landen. Deze kosten lijken mij geen verspilling.

Indien uit deze studie een aanwijsbare correlatie blijkt, dan kan dit U helpen om in voorkomend geval Electrabel te dagvaarden. Best via Europa.

Hoogachtend

(getekend)

Citaat:
Beste,

Ik heb uw e-mail goed ontvangen. Ik zal met mijn medewerkers uw bericht zo snel mogelijk bekijken en voor een antwoord zorgen.

Met vriendelijke groet

Ingrid Lieten

viceminister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams minister van Innovatie, Overheidsinvesteringen, Media en Armoedebestrijding
Oud 24 oktober 2011, 12:47   #89
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan [email protected]

Geachte Mevrouw,

Het moet ook voor u duidelijk zijn dat de schraperigheid van Electrabel rechtstreekse gevolgen heeft voor de toenemende armoede in België.

Het lijkt mij dan ook een verstandig idee dat U, als minster van armoedebestrijding, een studie zoudt kunnen laten uitvoeren rond het statistisch verband tussen de energieprijzen van Electrabel en de groeiende armoede in België, en dit in vergelijking met de ons omringende landen. Deze kosten lijken mij geen verspilling.

Indien uit deze studie een aanwijsbare correlatie blijkt, dan kan dit U helpen om in voorkomend geval Electrabel te dagvaarden. Best via Europa.

Hoogachtend

(getekend)
En ondertussen heft onze eigen regering naar hartelust taksen op stookolie en aanverwante producten.

De dieselrijders moeten het begrotingsgat helpen dichtrijden.
Op minder dan twee jaar tijd 8 cent extra taksen, dit zonder de taksen die ze extra krijgen wegens de hoge brandstofprijzen.
Oud 24 oktober 2011, 13:55   #90
Athelas
Minister

Standaard

De hoge energie-prijzen zouden mij een pak minder kunnen schelen ware het niet dat de kerncentrales door de bevolking werd afbetaald. Ware het niet dat het net door de bevolking gesponsord wordt. Ware het niet dat de regering enkel maatregelen treft die rijke of middel-rijke mensen van kunnen profiteren en de armere mensen met nog een hogere factuur opzadelen. Het hele systeem is flater na flater na flater van de politiek. En nu willen ze ons na zonnepanelen en ecocheques (die ik persoonlijk dan wel weer goed vind) laten overschakelen op windmolens... verlaag nu eens gewoon de taksen op electriciteit (dit is geen luxeproduct meer).

Ik weet ook niet juist hoe we deze politieke knoeiboel moeten oplossen maar wat vast staat is dat het grotendeels hun schuld is dat zelfs met zuinig gebruik, ik nog steeds ieder jaar een pak meer betaal.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 14:07   #91
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan [email protected]

Geachte Mevrouw,

Hoogachtend

(getekend)
prachtig hé, die ministers hebben zo'n leger secretaressen die met standaardbrieven antwoorden. Probeer eens in dialoog te gaan, dan weet je direct hoeveel diepgang ze hebben.

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 oktober 2011 om 14:08.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 14:10   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ondertussen heft onze eigen regering naar hartelust taksen op stookolie en aanverwante producten.

De dieselrijders moeten het begrotingsgat helpen dichtrijden.
Op minder dan twee jaar tijd 8 cent extra taksen, dit zonder de taksen die ze extra krijgen wegens de hoge brandstofprijzen.
van mij mogen ze 50cent per liter kerosene, 50cent per liter aardolie en alle afgeleide producten die verbrand worden, 50cent per m3 aardgas en alle producten die verbrand worden, 0 cent per biodiesel, 0 cent per m3 biogas,
Oud 24 oktober 2011, 14:26   #93
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
prachtig hé, die ministers hebben zo'n leger secretaressen die met standaardbrieven antwoorden. Probeer eens in dialoog te gaan, dan weet je direct hoeveel diepgang ze hebben.
Ik heb niet de gewoonte snel af te haken. Er zit overigens geen copyright op mijn schrijven, so feel free hem ook te mailen aan La Lieten.
Oud 24 oktober 2011, 14:57   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik ken hier weinig van.
Da's geen schande hoor.
Citaat:
Hoeveel vermogen kan je hierin opslaan?
De grootste "chemische" accu tot nu toe gebouwd slaat een paar megawatt-uur op. Het hangt van budget af dus. Je kan nu eenmaal meer accu's plaatsen nietwaar.
Citaat:
Is het bv zinvol om zo'n batterij te installeren om op nachttarrief op te laden en om dan overdag de opgeslagen energie te gebruiken?
Neen, daarvoor zijn de accu's te duur. Er is een andere truk, die op grote schaal toegepast word, Coo-Trois-Ponts. Waar een stuwmeer eigenlijk dient als accu.
Citaat:
Hoeveel keer kan je zo'n batterij opladen?
Hangt van een hoop factoren af.
Maar mits goed gebruik gaat een loodaccu een jaar of 4 zeker mee, en indien de belasting licht is, 6 tot 8 jaar vooraleer het een te droot nadeel word.
Voor deze toepassingen zijn loodaccu's geen nadeel, omdat het een statische opstelling is, waar gewicht alleen een rol speelt voor het gebouw. En ze zijn nog steeds de goedkoopste types per Kw opgeslagen.

Om U een voorbeeld te geven. Met onze 1850 kw/ jaar is het gemiddelde verbruik dus 212W/u. Maar de pieken kunnen oplopen tot 4800w.

Met een alternatieve energiebron die 800W/u maakt, voor 8 uur per dag.
Of betaalbare zonnepanelen, die 6u per dag hun ding doen, wat me met 8m² laat toekomen, in combinatie met een "back-up" van 5000VA volt/ampere, oftewel Watt, oftewel een accu van 12V 420Ah- 4 dieselwagen accu's dus, kan ik comfortabel werken zonder afhankelijk te zijn van het net.

Voeg hierbij een kleine benzine-generator omgebouwd om op LPG/Propaan te werken als back-up voor de back-up, en ik zou met een totaalinvestering van €15000 de electriciteitsmeter buiten kunnen schoppen.

Helaas is het momenteel nog niet rendabel. De dure gekochte electriciteit is nog steeds goedkoper dan enige ongesubsidieerde "zelfmaak stroom".
Oud 24 oktober 2011, 15:02   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gewoonte snel af te haken. Er zit overigens geen copyright op mijn schrijven, so feel free hem ook te mailen aan La Lieten.
je wilt mijn brieven niet lezen die ik al allemaal geschreven heb. IK heb zowat al de volledige regeringsploeg gestalkt
Oud 24 oktober 2011, 15:13   #96
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Dat doet mij denken aan een mail van een kameraad van in 2005 aan Tobback:

Geachte cabinet van de Heer Tobback,

Mijn tuin, zoals bij de meeste mensen, ligt er niet bepaald keurig bij als ik me zo mag uitdrukken. Hij is namelijk bezaait met bierflesjes van een specifiek merk dat ik bij deze niet zal vernoemen. Ik kan u wel mededelen dat het rijmt op bella. Maar om even terzaken te komen, een bepaald dier van de klasse van de knaagdieren, de rat, genaamd heeft zijn toevlucht gezocht in mijn tuin. Nu is mijn vraag van de volgende aard: Zouden jullie mij hierbij willen helpen mij van deze knaagdieren en hinderlijke geur die ermee gepaard gaat te ontdoen?

Hoogachtend
[]

Het antwoord kwam algauw:

Beste heer []

Wat betreft uw vraag in onderstaande mail, verwijs ik u door naar het gemeentehuis of de politie in uw buurt aangezien rattenverdelging een gemeentelijke bevoegdheid is.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet
Inge Reulens
Secretariaat dhr. Bruno Tobback,
Minister van Leefmilieu en Pensioenen

Ernest Blerotstraat 1 - 1070 Brussel
Tel: (+32) 02-238.28.76
Fax: (+32) 02-238.28.70

www.brunotobback.be

Laatst gewijzigd door Liederik : 24 oktober 2011 om 15:13.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 15:14   #97
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Back-up batterij

Een snelle schakelaar die de keuze maakt tussen stroom van de zonnepanelen, en de stroom uit een bult auto-accu's.
Zo'n omvormer trekt zich totaal niks aan van waar de stroom komt. Zolang het maar tussen de grenzen van het apparaat blijft.
Die maakt er gewoon wisselspanning van die in faze zit met het net. Natuurlijk maakt dat ook geen drol uit als ge geen netspanning meer gebruikt.

Maar een dikke UPS kan de job ook doen.
Euhm had jij niet eens gezegd dat je met een hele hoop autobatterijen maximaal 2 dagen verder kon ...

Verdikke en ik dacht nog wel een link naar een supergeavanceerde batterij te krijgen.

Trouwens die firma levert niet aan particulieren.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 15:21   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Euhm had jij niet eens gezegd dat je met een hele hoop autobatterijen maximaal 2 dagen verder kon ...
Zonder tussentijds laden nietwaar, en zonder een stroombron die een tijd meer levert dan nodig.

Citaat:
Verdikke en ik dacht nog wel een link naar een supergeavanceerde batterij te krijgen.
Kan ook hoor, kost alleen VEEL meer, voor een VEEL lager gewicht. Wel interessant voor mobiele toepassingen ten andere.

Citaat:
Trouwens die firma levert niet aan particulieren.
Nog nooit last mee gehad. Maar waarschijnlijk dat ik een achterpoortje heb op de een of andere manier.
Oud 24 oktober 2011, 15:33   #99
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Back-up batterij

Maar wat doe je in de winter...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 15:34   #100
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder tussentijds laden nietwaar, en zonder een stroombron die een tijd meer levert dan nodig.

Kan ook hoor, kost alleen VEEL meer, voor een VEEL lager gewicht. Wel interessant voor mobiele toepassingen ten andere.

Nog nooit last mee gehad. Maar waarschijnlijk dat ik een achterpoortje heb op de een of andere manier.
Heb je een link naar die 'andere batterij' ? Als die veel langer meegaat, is het te overwegen. Autobatterijen zijn ook wel niet echt het meest interessante, bovendien kostelijk.

Je zou natuurlijk ook H2 kunnen maken door electrolyze en dan een fuel cell gebruiken, maar dan zit je weer met opslagproblemen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 24 oktober 2011 om 15:35.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be