Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 14:00   #81
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Zou dat scenario van "Finland aan de Noordzee" en "Griekenland aan Samber en Maas" dan toch kloppen ?

Het strafste tegenargument van de belgicisten tot nu toe is dat Nederland en Frankrijk ook aan de Maas liggen...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 25 oktober 2011, 14:04   #82
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Zou dat scenario van "Finland aan de Noordzee" en "Griekenland aan Samber en Maas" dan toch kloppen ?

Het strafste tegenargument van de belgicisten tot nu toe is dat Nederland en Frankrijk ook aan de Maas liggen...
Vergeet Solidarnosc niet met zijn federale kieskring.
Maar dat willen de demandeurs de rien niet, dus dat argument telt niet echt mee.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 oktober 2011, 14:07   #83
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Maar dat willen de demandeurs de rien niet, dus dat argument telt niet echt mee.
is er al eens uitgerekend hoeveel er bespaard kan worden met 1 nationale kieskring?
frank1234 is offline  
Oud 25 oktober 2011, 14:09   #84
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlaamse partijen zijn zelf ook te laf om dat voorstel met alle consequenties die daaraan gekoppeld zijn op de onderhandelingstafel te gooien, hoor.
SDG is offline  
Oud 25 oktober 2011, 14:11   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De Vlaamse partijen zijn zelf ook te laf om dat voorstel met alle consequenties die daaraan gekoppeld zijn op de onderhandelingstafel te gooien, hoor.
de N-VA incluis.
Oud 25 oktober 2011, 16:18   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter Bekijk bericht
Ik geef u geen ongelijk, toch blijf ik bij mijn standpunt dat een scheiding enkel beterschap kan brengen. Ik weet zelfs niet welke van de dingen die u aanhaalt nu effectief de schuld zijn van de vlaamse of de federale overheid. Wel weet ik dat ze allemaal de schuld zijn van het onheilige kluwen van onze staatsstructuur.
De meeste zaken die ik opsomde zijn door de Vlaamse overheid of Vlaamse politici gedaan.

Het probleem in Belgistan is in de eerste plaats de onbekwaamheid van de meeste politici.

In de meeste landen zouden zij met een dergelijk gedrag, gewoon uit de politiek gezet worden en nooit geen belangrijke functie meer kunnen uitoefenen, in Belgistan komen de partijen die door de kiezers worden afgestraft terug in de regering en worden de partijen die door de kiezers worden aangewezen als regeringspartijen naar de oppositie verwezen.

Het is dus gewoon onze politiek die ziek is.
Jantje is offline  
Oud 25 oktober 2011, 16:29   #87
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste zaken die ik opsomde zijn door de Vlaamse overheid of Vlaamse politici gedaan.

Het probleem in Belgistan is in de eerste plaats de onbekwaamheid van de meeste politici.

In de meeste landen zouden zij met een dergelijk gedrag, gewoon uit de politiek gezet worden en nooit geen belangrijke functie meer kunnen uitoefenen, in Belgistan komen de partijen die door de kiezers worden afgestraft terug in de regering en worden de partijen die door de kiezers worden aangewezen als regeringspartijen naar de oppositie verwezen.

Het is dus gewoon onze politiek die ziek is.
alles hangt ook af hoe de mensen stemmen Jantje.
in Wallonië wilt men de hangmatcultuur behouden.
in Vlaanderen wilt men een degelijk beleid gebaseerd op democratie en gelijkheid.
in Brussel willen de frankofonen terug naar de goede ouden tijd dat ze over alles te zeggen hadden.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 oktober 2011 om 16:30.
Shadowke is offline  
Oud 25 oktober 2011, 18:43   #88
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
alles hangt ook af hoe de mensen stemmen Jantje.
in Wallonië wilt men de hangmatcultuur behouden.
in Vlaanderen wilt men een degelijk beleid gebaseerd op democratie en gelijkheid.
in Brussel willen de frankofonen terug naar de goede ouden tijd dat ze over alles te zeggen hadden.
Nieuw rondje Walen-afkakken ?
Zijn we weer vertrokken ?
Henri1 is offline  
Oud 25 oktober 2011, 18:48   #89
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ja, zeg 't hem maar ne keer goe! Als 't gaat om kakken is er maar een echte meester! Zjuust hé!
den ambetantsten is offline  
Oud 25 oktober 2011, 18:50   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ja, zeg 't hem maar ne keer goe! Als 't gaat om kakken is er maar een echte meester! Zjuust hé!
U doet uw nickname alle eer aan.
Henri1 is offline  
Oud 25 oktober 2011, 19:25   #91
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... zegt 'Riske Kak', prinsbisschop van Groot-Luik!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 oktober 2011, 20:15   #92
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Henri toch, we kunnen toch niet in iedere post over "den dikken" en "frituur het draakske" zitten kakken...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 oktober 2011, 20:17   #93
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Merci, maar u doet mij te veel eer aan! Mag ik u bij wijze van wederdienst een nick aanbevelen. Dat Henri, alhoewel de naam van mijn grootvader, staat u niet echt. The Shitmeister1 dekt de lading veel afdoender! En 'k heb efkes gekeken in de ledenlijst... ge zijt the one and only shitmeister.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 25 oktober 2011 om 20:21.
den ambetantsten is offline  
Oud 25 oktober 2011, 20:38   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Henri toch, we kunnen toch niet in iedere post over "den dikken" en "frituur het draakske" zitten kakken...
Waar zouden we overigens al die kak blijven halen? Een mens geraakt toch een keer "uitg...sch...t...n"!
Oud 25 oktober 2011, 22:19   #95
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Merci, maar u doet mij te veel eer aan! Mag ik u bij wijze van wederdienst een nick aanbevelen. Dat Henri, alhoewel de naam van mijn grootvader, staat u niet echt. The Shitmeister1 dekt de lading veel afdoender! En 'k heb efkes gekeken in de ledenlijst... ge zijt the one and only shitmeister.
Dat is echt teveel eer.
Henri1 is offline  
Oud 25 oktober 2011, 22:20   #96
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is echt teveel eer.
neen echt, die eer heeft u dubbel en dik verdiend.
stuyckp is offline  
Oud 25 oktober 2011, 23:11   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ook hier weet u goed genoeg dat ik het daar niet over had. Maar goed, als je het echt wil zal ik het dus voor de 1000ste keer herhalen. Als de politici geld over de balk gooien in Antwerpen kan ik als West-Vlaming die partijen afstraffen bij de volgende verkiezing. Als ik zie dat ze in Wallonie ons geld over de balk gooien kan ik enkel met lede ogen aanzien hoe die partijen daarvoor beloond worden en ons de verkiezingen erna nog wat meer willen uitpersen. DAT Soli is het verschil en DAT Soli werd hier al 1000 keer aangekaart.

Dat probleem stelt zich nog veel meer op Europees niveau maar dat belet N-VA niet om de verkiezingsoverwinning te vieren tegen de achtergrond van een gigantische Europese vlag. Ten andere. Als we het eens goed bekijken kent Europa alle problemen die België kent maar dan op een veel en veel grotere schaal, maar dat Europa van N-VA moet ons wel gaan bevrijden van België. (Ok ik weet dat niet alle Vlaams-nationalisten die theorie van N-VA slikken en volgens mij geloven de mensen van N-VA daar zelf ook helemaal niet in maar klinkt het nu eenmaal goed.)
solidarnosc is offline  
Oud 26 oktober 2011, 07:29   #98
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ten andere.
Daar gaan we weer. Ten andere. Daar gaan we weer.
pixelpower is offline  
Oud 26 oktober 2011, 08:03   #99
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat probleem stelt zich nog veel meer op Europees niveau maar dat belet N-VA niet om de verkiezingsoverwinning te vieren tegen de achtergrond van een gigantische Europese vlag. Ten andere. Als we het eens goed bekijken kent Europa alle problemen die België kent maar dan op een veel en veel grotere schaal, maar dat Europa van N-VA moet ons wel gaan bevrijden van België. (Ok ik weet dat niet alle Vlaams-nationalisten die theorie van N-VA slikken en volgens mij geloven de mensen van N-VA daar zelf ook helemaal niet in maar klinkt het nu eenmaal goed.)
Stel dat de problemen van Europa al groter zouden zijn. Moeten de problemen van België dan niet opgelost worden, omdat er problemen in Europa zijn?
Dit heb ik nooit begrepen. De meeste belgicisten erkennen de problemen van België niet, laat staan dat ze er een oplossing voor willen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 26 oktober 2011, 08:11   #100
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Soli ook hier sla je de bal compleet mis. Elk land beslist zelf souverein of het meestapt in Europa.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be