Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 23:34   #81
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zo ? Kan je dat eens wat ruimer omschrijven ?
Hij heeft toch doorheen de eeuwen geopenbaard? Zie bv de Talmud, het Evangelie, de koran,...

Je kan niet op de Dag des Oordeels 'ich habe es nicht gewusst' zeggen.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 23:52   #82
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk in deze, maar wilde m'n post niet al te zeer uitbreiden.
Cru gesproken denk ik dat zelfs een siamese tweeling nog van karakter of beleving kan verschillen, alleen nog maar omdat door hun verschillend gezichtsveld de ene dingen ziet die de ander niet ziet.

Ook DNA en de vorming daarvan kan worden beinvloed door positieve of negatieve ervaringen in het leven, maar al bij al is een pasgeborene geen onbeschreven blad, zoals Mam beweerde (en imo al helemaal geen moslim).
Niet alleen de opvoeding, maar ook de fysiek/mentale toestand van beide partners tijdens de conceptie, heeft mi invloed op de vrucht en zijn/haar verdere leven.
Ge zou het ook als volgt kunnen bekijken. Vanuit het perspectief van veel Moslims, is hun geloof de waarheid. Zij beschouwen daarom iedereen die geboren wordt als een potentieel lid van hun geloof, hun wereldvisie. Diegenen die daar geen deel van gaan uitmaken, worden daardoor "ontmoslimd". Persoonlijk zie ik er geen graten in dat zij het zo zien, ik wordt immers ook bij de katholieke bevolking gerekend, gezien mijn ouders mij hebben laten dopen. Als atheïst lijkt mij dat even vergezocht.
Oud 10 november 2011, 01:21   #83
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Hij heeft toch doorheen de eeuwen geopenbaard? Zie bv de Talmud, het Evangelie, de koran,...
Sé, dat bedoel ik nu net met lichtgelovigheid en de inherente angst en onzekerheid die dat met zich meebrengt, waardoor je alles slikt wat uw geloof u in de strot duwt.

Is het nog nooit bij je opgekomen dat die geschriften door mensen zijn geschreven in de maatschappelijk context van die tijd ?
Dan kan je evengoed de formule E=Mc2 als een goddelijke openbaring beschouwen, want dat is ook al zo sinds het ontstaan van deze tijd-ruimtelijke dimensie en dat is héél wat accurater dan welk religieus boek dan ook.

Citaat:
Hoeft niet persé zo te zijn.

In het Egyptische of Tibetaanse Dodenboek staat een en ander duidelijk omschreven wat het stervensuur zoal inhoud en hoe de overgang naar de gene zijde op z'n best kan worden voorbereid.
Daar komen de schrijfsels die u hier opnoemt, nog niet eens in de buurt.

Je zal dus met wat steviger argumenten moeten afkomen, lieve Mam.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 01:28   #84
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ge zou het ook als volgt kunnen bekijken. Vanuit het perspectief van veel Moslims, is hun geloof de waarheid. Zij beschouwen daarom iedereen die geboren wordt als een potentieel lid van hun geloof, hun wereldvisie. Diegenen die daar geen deel van gaan uitmaken, worden daardoor "ontmoslimd".
Juist, en dan mogen deze 'ontmoslimden' verder door het leven gaan als dhimmie die, zoals u ondertussen al wel zult weten, in moslimlanden niet direct de meest benijdenswaardige status opgekleefd krijgen.
Leest u even mee?

"De onderscheiden rechtspositie van deze groepen is vanuit een modern gezichtpunt een vorm van discriminatie op grond van godsdienst."

Tiens, de islam discrimineert toch niet ?

"Volgens islamitische overleveringen overwonnen de troepen van Mohammed bij de oase van Khaybar een joodse stam en sloot Mohammed met de overwonnenen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Hierin werden Joden gedwongen de helft van hun inkomen aan de moslims af te staan wilden zij hun land behouden."

"Als voorwaarde moesten dhimmi's zich houden aan een aantal regels. Deze omvatten onder meer:

- bestaande kerken, kloosters en dergelijke konden blijven, maar er mochten geen nieuwe gebouwd worden
- onderdak moest worden geboden aan moslims-reizigers en niet aan spionnen;
- de Koran hoefde niet aan hun kinderen onderwezen te worden;
- hun religie mocht niet in het openbaar worden beleden, zoals door middel van processies;
- er mochten ook geen bekeerlingen gemaakt worden;
- er moest respect betoond worden tegenover de islam en voor de moslims;
- men mocht zich niet kleden of gedragen als moslims, zoals groene kleding dragen of een paard berijden."

Dingdongdingdong, valt 'm nu nog niet ?

Voor de 'ontmoslimden' aldaar is dit best wel een leuke status om mee te leven, toch ?
En voor andersdenkenden in bepaalde delen van Europa is het uiteraard ook van dattum.

Enfin, mocht u toch nog enige voordelen kennen voor 'ontmoslimde moslims', (what's in a name?) mag u ze hier verder uitpluizen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

En als u dit wikipedaatje niet voldoende vind, kan u steeds terecht bij een van de islamologen, die er een levenslange studie van gemaakt hebben:
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Citaat:
Persoonlijk zie ik er geen graten in dat zij het zo zien,
Bon, dan zult u er wsl ook geen graten in zien, om met uw gezin op een zonnige namiddag eens een wandelingetje gaan maken in Molenbeek of een andere no-go of sharia zone in een Europese stad naar keuze, waar een meerderheid moslims woont. Moet kunnen.
Ik vrees echter dat u de graten niet meer zult kunnen tellen...

Citaat:
ik wordt immers ook bij de katholieke bevolking gerekend, gezien mijn ouders mij hebben laten dopen. Als atheïst lijkt mij dat even vergezocht.
En heeft u al enige vorm van bovenbeschreven dhimmi-discriminatie ondervonden van de katholieke bevolking, waar dan ook ter wereld, zelfs al schreeuwt u het uit dat u zich (eventueel) hebt laten ontdopen ?
En heeft uw zelfgekozen atheïsme u ook al een katholieke fatwa opgeleverd, waardoor uw leven en dat van uw gezin gevaar loopt ?

O ja, voor ik het nog vergeet, de status van afvallige moslims is als volgt:
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%...fvalligen.html

Ja, de religie van de vrede heu.. wrede, lijkt me er wel eentje om hoopvol naar uit te kijken...

Soit, no offence Torki, maar het lijkt me hier dat uw goede intentie, in combinatie met uw islamitische onwetendheid daaromtrent, elke gezonde zin voor kritiek nogal zwaar overschaduwt.
Hopelijk komt de schok niet al te erg aan, mocht u ooit besluiten uw ogen eens wat wijder open te trekken.
Oud 10 november 2011, 19:21   #85
Diego Raga

Standaard

Amai, da's hier ineens zo doofstil geworden.
De 'argumenten' van onze islamfans zullen nu toch al niet op zijn zeker?
Of toch ?
Oud 10 november 2011, 20:37   #86
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Dat gezegde heb ik nooit begrepen. Je kan zeggen dat we allemaal als kinderen van Allah geboren worden, maar hoe kan je nu beweren dat de leden van een Amazonestam, die in de 1400 jaar dat de islam al bestaat nog nooit gehoord hebben van Mohammed, als moslims geboren worden? Waarom zou elke mens een moslim zijn?
Moslims zijn niet al te snugger. Als je ziet wat ze zo allemaal klakkeloos slikken. Het lijkt wel een plicht in de islam om je verstand helemaal op 0 te zetten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 20:41   #87
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft toch doorheen de eeuwen geopenbaard?
Enkel in de verbeelding van angstige mensen. Je mag anders eens enkele bewijzen van die openbaring geven. Allah moet zich trouwens eens aan mij openbaren. Maar hij/zij/het durft niet.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 21:19   #88
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensenwerk, tot bewijs van het tegengestelde.
Citaat:

Dan zal ik er niet meer zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2011 om 21:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 15:58   #89
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Amai, da's hier ineens zo doofstil geworden.
De 'argumenten' van onze islamfans zullen nu toch al niet op zijn zeker?
Of toch ?
Gij moet wel een ongelooflijk ego hebben. helooft ge nu echt dat mensen niet anders te doen hebben dan op uw posts te reageren?
Oud 11 november 2011, 16:03   #90
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Soit, no offence Torki, maar het lijkt me hier dat uw goede intentie, in combinatie met uw islamitische onwetendheid daaromtrent, elke gezonde zin voor kritiek nogal zwaar overschaduwt.
Hopelijk komt de schok niet al te erg aan, mocht u ooit besluiten uw ogen eens wat wijder open te trekken.
Voordat de scheiding van kerk en staat er kwam, waren dergelijke excessen hier ook nogal in zwang. Denk maar aan de vervolging van de joden en dergelijke. De Jodenster vindt zijn oorsprong ook in de middeleeuwen.

Het heeft dus niet veel met het moslim zijn op zich te maken, maar eerder met het gebrek aan scheiding tussen kerk en staat. vandaar dat wij er alles moeten aan doen om de gematigde moslims over de streep te trekken. Uw slechte intenties zullen hier niet aan bijdragen, gezien de smalende ondertoon en uw onwetendheid in verband met het katholieke geloof en de geschiedenis in het algemeen, verwacht ik dat ook niet.
Oud 11 november 2011, 16:30   #91
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mensenwerk, tot bewijs van het tegengestelde.
Of zij zeggen: "Hij heeft het (Quran) verzonnen." Zeg: "Als ik het heb verzonnen, dan rust mijn misdaad op mij. En ik ben onschuldig aan de misdaden (bewering dat ik het heb verzonnen) die jullie plegen." (Quran 11:35)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan zal ik er niet meer zijn.
En zij zeggen: "Er is niets dan dit tegenwoordige leven, wij leven en sterven; alleen de tijd vernietigt ons." Maar zij hebben daaromtrent geen kennis, zij vermoeden slechts. (Quran 45:24)

Laatst gewijzigd door porpo : 11 november 2011 om 16:57.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 16:31   #92
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Voordat de scheiding van kerk en staat er kwam, waren dergelijke excessen hier ook nogal in zwang. Denk maar aan de vervolging van de joden en dergelijke. De Jodenster vindt zijn oorsprong ook in de middeleeuwen.
De kerk heeft idd zware fouten gemaakt in het verleden,waar ze ondertussen al excuses voor heeft aangeboden.
Echter, ondertussen is die vaticaanse machtsbende op haar plaats gezet en heeft geen invloed meer op de doorsnee burger, niet op u, niet op mij.
De koran echter...

Citaat:
Het heeft dus niet veel met het moslim zijn op zich te maken, maar eerder met het gebrek aan scheiding tussen kerk en staat. vandaar dat wij er alles moeten aan doen om de gematigde moslims over de streep te trekken.
Gematigde moslims ?
Alleen degenen die vrijwillig hun moslimidentiteit van zich afgooien verdienen onze steun.
Laat de zgn gematigden eerst maar eens publiekelijk de geweldpassages tov niet-moslims uit de koran afkeuren en dat heb ik nog nooit zien doen.
Citaat:
Uw slechte intenties zullen hier niet aan bijdragen, gezien de smalende ondertoon en uw onwetendheid in verband met het katholieke geloof en de geschiedenis in het algemeen, verwacht ik dat ook niet.
Huh ? Slechte intenties ? Onwetendheid ?
Ik vrees dat u gewoon niet om kan met keiharde argumenten, da's al.

Maar bon, ik noteer dat u liever gematigd reageert, maw, niet dus.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 november 2011 om 16:32.
Oud 11 november 2011, 16:51   #93
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het ging in dit geval niet over de Islam, hoor.
Dat is het nu juist.
Als ik denk dat zgn. 'atheisme' een religie is, dan bedien ik me hierbij van het islamitische uitgangspunt dat a-religie niet is.

Als ik zeg "doe die oogkleppen af, en kijk eens wat verder dan je eigen cultuurtje", dan bedoel ik "denk islamitisch".

Niet waar?

Nu toepassen
Hij denkt dat 'atheisme' en religie mekaar uitsluiten, jij denkt van niet, maar dit is jouw notie en dat is zijn denkbeeld van atheisme.

Doe die oogkleppen af, .. betekent nogmaals: "jij moet op mijn manier denken".

Laatst gewijzigd door porpo : 11 november 2011 om 16:52.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 16:57   #94
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Enkel in de verbeelding van angstige mensen. Je mag anders eens enkele bewijzen van die openbaring geven. Allah moet zich trouwens eens aan mij openbaren. Maar hij/zij/het durft niet.
2x
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 21:55   #95
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=porpo;5787342]- Moslims:
Gelooft en weet GOH (God, Openbaring, Hiernamaals).

GOH kende ik nog niet.
HOG daarentegen wel, al een miljoen volgelingen en ze zwermen uit over heel de wereld.

Ze maken ook veel kabaal, specifieke klederdracht is een must, velen hebben een lange baard, de rituelen worden ernstig genomen, er is sprake van enig wantrouwen tegenover andere geloofsuitingen, maar eerder expliciet tegenover de vier japanse religies met wie ze strijden om wereld dominantie.

http://www.harley-davidson.com/en_US...s/HOG/HOG.html
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 18:03   #96
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De grote moskee van Xian.

En de gehele Indo-Islamitische kunt natuurlijk.

Als er effectief een moskee wordt gebouwd, is dat in een Arabische stijl die botst met onze architecturale tradities, wat alles nog 'exotischer' maakt.
Waarom zou dat moeten?
Kijk naar Beringen. Da's het moslimbolwerk in Vlaanderen. Haast nooit problemen met criminaliteit of overlast, en ook de autochtonen klagen nooit (racisme en onverdraagzaamheid)/

Moskee van Beringen:
http://maps.google.nl/maps?q=Beringe...53.97,,0,-7.62
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 18:05   #97
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt nog in gecremeerd, en men drinkt er ook ritueel van. Daarbij komt nog eens dat Indië op vele andere vlakken, zoals bv. IT, enorm aan het opkomen is, en dan denk ik dat een verschoonde Ganges dat proces alleen maar kan versnellen.
Niet enkel in gecremeerd. Wie was dat hier die ff geleden die link postte?
Oud 26 december 2011, 18:05   #98
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Ik wil ook zo een knappe moskee in onze stad
Oud 26 december 2011, 18:06   #99
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik wil ook zo een knappe moskee in onze stad
Verhuizen naar Limburg hé Zowel de autochtonen als allochtonen zijn daar verdraagzamer tegenover mekaar.
Oud 26 december 2011, 18:08   #100
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Verhuizen naar Limburg hé Zowel de autochtonen als allochtonen zijn daar verdraagzamer tegenover mekaar.
Ik hou teveel van Oost-Vlaanderen maar dat ze in Limburg verdraagzamer zijn, zal wel kloppen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be