![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is het nog nooit bij je opgekomen dat die geschriften door mensen zijn geschreven in de maatschappelijk context van die tijd ? Dan kan je evengoed de formule E=Mc2 als een goddelijke openbaring beschouwen, want dat is ook al zo sinds het ontstaan van deze tijd-ruimtelijke dimensie en dat is héél wat accurater dan welk religieus boek dan ook. Citaat:
In het Egyptische of Tibetaanse Dodenboek staat een en ander duidelijk omschreven wat het stervensuur zoal inhoud en hoe de overgang naar de gene zijde op z'n best kan worden voorbereid. Daar komen de schrijfsels die u hier opnoemt, nog niet eens in de buurt. Je zal dus met wat steviger argumenten moeten afkomen, lieve Mam. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
![]() Citaat:
Leest u even mee? "De onderscheiden rechtspositie van deze groepen is vanuit een modern gezichtpunt een vorm van discriminatie op grond van godsdienst." Tiens, de islam discrimineert toch niet ? "Volgens islamitische overleveringen overwonnen de troepen van Mohammed bij de oase van Khaybar een joodse stam en sloot Mohammed met de overwonnenen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Hierin werden Joden gedwongen de helft van hun inkomen aan de moslims af te staan wilden zij hun land behouden." "Als voorwaarde moesten dhimmi's zich houden aan een aantal regels. Deze omvatten onder meer: - bestaande kerken, kloosters en dergelijke konden blijven, maar er mochten geen nieuwe gebouwd worden - onderdak moest worden geboden aan moslims-reizigers en niet aan spionnen; - de Koran hoefde niet aan hun kinderen onderwezen te worden; - hun religie mocht niet in het openbaar worden beleden, zoals door middel van processies; - er mochten ook geen bekeerlingen gemaakt worden; - er moest respect betoond worden tegenover de islam en voor de moslims; - men mocht zich niet kleden of gedragen als moslims, zoals groene kleding dragen of een paard berijden." Dingdongdingdong, valt 'm nu nog niet ? Voor de 'ontmoslimden' aldaar is dit best wel een leuke status om mee te leven, toch ? En voor andersdenkenden in bepaalde delen van Europa is het uiteraard ook van dattum. Enfin, mocht u toch nog enige voordelen kennen voor 'ontmoslimde moslims', (what's in a name?) mag u ze hier verder uitpluizen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi En als u dit wikipedaatje niet voldoende vind, kan u steeds terecht bij een van de islamologen, die er een levenslange studie van gemaakt hebben: http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html Citaat:
Ik vrees echter dat u de graten niet meer zult kunnen tellen... Citaat:
En heeft uw zelfgekozen atheïsme u ook al een katholieke fatwa opgeleverd, waardoor uw leven en dat van uw gezin gevaar loopt ? O ja, voor ik het nog vergeet, de status van afvallige moslims is als volgt: http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%...fvalligen.html Ja, de religie van de vrede heu.. wrede, lijkt me er wel eentje om hoopvol naar uit te kijken... Soit, no offence Torki, maar het lijkt me hier dat uw goede intentie, in combinatie met uw islamitische onwetendheid daaromtrent, elke gezonde zin voor kritiek nogal zwaar overschaduwt. Hopelijk komt de schok niet al te erg aan, mocht u ooit besluiten uw ogen eens wat wijder open te trekken. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Amai, da's hier ineens zo doofstil geworden.
De 'argumenten' van onze islamfans zullen nu toch al niet op zijn zeker? Of toch ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2011 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Gij moet wel een ongelooflijk ego hebben. helooft ge nu echt dat mensen niet anders te doen hebben dan op uw posts te reageren?
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het heeft dus niet veel met het moslim zijn op zich te maken, maar eerder met het gebrek aan scheiding tussen kerk en staat. vandaar dat wij er alles moeten aan doen om de gematigde moslims over de streep te trekken. Uw slechte intenties zullen hier niet aan bijdragen, gezien de smalende ondertoon en uw onwetendheid in verband met het katholieke geloof en de geschiedenis in het algemeen, verwacht ik dat ook niet.
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Of zij zeggen: "Hij heeft het (Quran) verzonnen." Zeg: "Als ik het heb verzonnen, dan rust mijn misdaad op mij. En ik ben onschuldig aan de misdaden (bewering dat ik het heb verzonnen) die jullie plegen." (Quran 11:35)
En zij zeggen: "Er is niets dan dit tegenwoordige leven, wij leven en sterven; alleen de tijd vernietigt ons." Maar zij hebben daaromtrent geen kennis, zij vermoeden slechts. (Quran 45:24) Laatst gewijzigd door porpo : 11 november 2011 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
![]() Citaat:
Echter, ondertussen is die vaticaanse machtsbende op haar plaats gezet en heeft geen invloed meer op de doorsnee burger, niet op u, niet op mij. De koran echter... Citaat:
Alleen degenen die vrijwillig hun moslimidentiteit van zich afgooien verdienen onze steun. Laat de zgn gematigden eerst maar eens publiekelijk de geweldpassages tov niet-moslims uit de koran afkeuren en dat heb ik nog nooit zien doen. Citaat:
Ik vrees dat u gewoon niet om kan met keiharde argumenten, da's al. Maar bon, ik noteer dat u liever gematigd reageert, maw, niet dus. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 november 2011 om 16:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is het nu juist.
![]() Als ik denk dat zgn. 'atheisme' een religie is, dan bedien ik me hierbij van het islamitische uitgangspunt dat a-religie niet is. Als ik zeg "doe die oogkleppen af, en kijk eens wat verder dan je eigen cultuurtje", dan bedoel ik "denk islamitisch". Niet waar? Nu toepassen ![]() Hij denkt dat 'atheisme' en religie mekaar uitsluiten, jij denkt van niet, maar dit is jouw notie en dat is zijn denkbeeld van atheisme. Doe die oogkleppen af, .. betekent nogmaals: "jij moet op mijn manier denken". Laatst gewijzigd door porpo : 11 november 2011 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=porpo;5787342]- Moslims:
Gelooft en weet GOH (God, Openbaring, Hiernamaals). GOH kende ik nog niet. HOG daarentegen wel, al een miljoen volgelingen en ze zwermen uit over heel de wereld. Ze maken ook veel kabaal, specifieke klederdracht is een must, velen hebben een lange baard, de rituelen worden ernstig genomen, er is sprake van enig wantrouwen tegenover andere geloofsuitingen, maar eerder expliciet tegenover de vier japanse religies met wie ze strijden om wereld dominantie. http://www.harley-davidson.com/en_US...s/HOG/HOG.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar Beringen. Da's het moslimbolwerk in Vlaanderen. Haast nooit problemen met criminaliteit of overlast, en ook de autochtonen klagen nooit (racisme en onverdraagzaamheid)/ Moskee van Beringen: http://maps.google.nl/maps?q=Beringe...53.97,,0,-7.62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet enkel in gecremeerd. Wie was dat hier die ff geleden die link postte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Ik wil ook zo een knappe moskee in onze stad
![]()
![]() |
![]() |
![]() |