![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Kan iemand mij vertellen waarom er zo negatiev gedacht wordt over religie?
En waarom dat allemaal precies verboden moet worden? Ik heb nog niet veel goede rationele argumenten gehoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Er is niks mis met wat spiritualiteit en geloven in een God, massareligies daarentegen vergiftigen het individu en de maatschappij met dogma's, conflicten, pedofilie, ...
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staatsmannen moeten wat dat betreft niet onderdoen voor kardinalen...
Laatst gewijzigd door lombas : 13 november 2011 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() is het punt niet. Het punt is dat religie hier op aarde diende als eerste verklaring voor de wereld rondom. Dat blijvend gebruiken toont een angst voor wat vreemd is en in weerwil van de menselijke ontwikkeling verplicht worden vast te houden aan dogma's uit vervlogen tijden is gewoon ongezond.
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik zou toch zeggen dat het stadium van angstveroorzaker in vele religies in onze maatschappij gelukkig is verdwenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ik zie gewoon niet in wat voor meerwaarde het heeft om dit allemaal te gaan verbieden.
Geloof is irrationeel, maar ik begin te geloven dat athiesten die dit allemaal willen verbieden nog veel irrationeler zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() gewoon ophouden met geloven; 't is nergens voor nodig en het doet afbreuk aan uw mens zijn.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 13 november 2011 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Geloven kan juist erg veel hoop geven.
Daarbij vind ik het nogal dom om geloof af te doen als iets onzinnigs en onwaar. Geloof is gewoon onbereikbaar voor ons mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Dit is ook nogal dom.
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Er zouden in ieder geval geen religieuze dogma's en conflicten zijn, nee.
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Want?
Jij denkt dat wij ooit gaan bewijzen of god bestaat of niet? God wordt gezien als bovennatuurlijk, en dat is per definitie onbereikbaar voor ons mensen. Wij mensen moeten ons lekker bezighouden met wat er op de wereld afspeelt, zelfs dat is vaak nog te moeilijk voor ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() niet waar. Over welke conflicten hebt u het? Nero die christendom ingevoerd heeft om zijn macht te behouden? de Inquisitie? Het invoeren van slavernij? Uitmoorden van de Indianen? de vandaag nog steeds bestaande slavernij? IRA? het vermoorden van Afrikanen door pausen die condooms erger vinden dan aids?...de lijst is eindeloos
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 13 november 2011 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen daarom vind ik nog niet dat je het moet verbieden. Ik vind zoveel dingen dom,achterlijk, nutteloos enz. Maar verbieden? nah zie daar het nut niet zo van in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Religie wordt als iets gebruikt om die daden goed te praten. Wanneer religie niet bestond, was dat iets anders geweest. Het zijn de mensen die het doen, niet de religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u gelooft, ik onderzoek.
U hebt nergens bewijs voor nodig, ik ben afhankelijk van resultaten. ja/neen spelletjes is idd het verst gelovigen raken wanneer zij geconfronteerd worden met objectieve informatie. Nogmaals over welke conflicten hebt u het? (rekening houden dat ik regelmatig wegval)
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Daar spreek ik u niet in tegen, de keerzijde is wel dat er dan ook negatief over gespeculeerd mag worden.