Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2003, 16:39   #81
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Moon en dnb :ik heb zo mijn eigen gedacht en niet dat voorgekauwde van jullie.
Ik vind inderdaad niet aanpassen =buiten.
Anders blijven de problemen maar voortbestaan.
Je kan proberen alles in de schoenen te schuiven van het vlaams blok maar dat vliegertje gaat uiteraard niet op.
Want als het allemaal zo een peis en vree was, zo het blok nooit bestaan hebben of nooit nodig geweest zijn.
Jullie kunnen op een roze wolk zweven doch vele mensen denken er duidelijk anders over, het is duidelijk niet allemaal rozegeur en maneschijn.
De vergelijking met het nazi regime word wel steeds uit de hoed getoverd doch slaat op niets net zoals de zogezegde deportatie.
En verdragen dienen afgeschaft te worden indien nefast voor vlaanderen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2003, 10:44   #82
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Moon en dnb :ik heb zo mijn eigen gedacht en niet dat voorgekauwde van jullie.
Ik vind inderdaad niet aanpassen =buiten.
Anders blijven de problemen maar voortbestaan.
Je kan proberen alles in de schoenen te schuiven van het vlaams blok maar dat vliegertje gaat uiteraard niet op.
Want als het allemaal zo een peis en vree was, zo het blok nooit bestaan hebben of nooit nodig geweest zijn.
Jullie kunnen op een roze wolk zweven doch vele mensen denken er duidelijk anders over, het is duidelijk niet allemaal rozegeur en maneschijn.
De vergelijking met het nazi regime word wel steeds uit de hoed getoverd doch slaat op niets net zoals de zogezegde deportatie.
En verdragen dienen afgeschaft te worden indien nefast voor vlaanderen.
dus alle verdragen die nefast zijn tegen het VB moeten we afschaffen?
laten we beginnen met EVRM, Statuut van Rome, onze genocidewet moet er ook uit, den anti-discriminatiewet, homohuwelijk natuurlijk ook,...
dit heeft niks te maken met nefast voor Vlaanderen, maar nefast voor VB

btw ik wil gewoon weten wat VB bedoelt met "aanpassen of oprotten"
betekent dat gedwongen deportatie?
VB blijft daar altijd zo vaag over omdat ze weten dat gedwongen deportaties niet mogelijk zijn!!
ze durven niet zeggen wat ze bedoelen met aanpassen of oprotten want uiteindelijk zal er niks gebeuren met de mensen die al lang de belgische nationaliteit hebben en niet "voldoende" aangepast zijn

btw ik schuif niks in de schoenen van het VB, het succes van VB duidt duidelijk aaan dat er een probleem is
de vraag is : hoe gaan we dit probleem aanpakken?
en antwoordt nou niet met mensen te deporteren!!
wat is het verschil tussen mensen hun nationaliteit afpakken+ verplicht land buitengooien en gedwongen deportaties?[/b]
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2003, 16:31   #83
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Jij en je deportaties waar haal je het ,ik weet in ieder geval wat ik zou doen en dat is het volgende.
1:Iedere vreemde crimineel met een belgisch paspoort ,de nationaliteit afpakken en terug naar land van herkomst.
2:Iedere vreemdeling die niet werkt en enkel dop en ziekenkas en ocmw geniet naar land van herkomst terugsturen.
3:Veel strenger optreden tegenover illigalen en pakkans drastisch verhogen ,dus meer manschappen inzetten.
4:Geen geregulariseer meer.
5: De snel belg wet afschaffen.
6: Geen geldelijke steun niet meer bij aankomst noch bij vertrek.
7:Geen moslims meer invoeren.
8:Geen migratie in het algemeen meer toelaten.
9:Gezinshereniging stoppen en islam terug uit de erkenning halen.
10:Relschoppers linea recta terug naar eigen land sturen.
11:Indien niet aangepast aan onze normen en waarden ,cultuur en niet herkennen van scheiding van kerk en staat idem.
12:Inburgeringscursussen verstrengen en direct te halen,geen herkansing.
ENZ...
Niet de verdragen die nefast zijn voor het blok maar algemeen voor vlaanderen.
Het vlaams blok zegt het volgende over die zogezegde deportaties van je:Het vlaams blok stelt 4 algemene beleidslijnen voor:immigratiestop officieel afgekondigd in 1974 ,moet ook in feite worden toegepast.
De gezinshereniging moet niet bij ons maar in land van herkomst plaatsvinden.
Illegale en criminele vreemdelingen en uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar eigen land.
Illegalen moeten niet beloond worden voor hun wetsovertreding.
Een aanmanning van uitgeprocedeerden om het land te verlaten is niet genoeg,zijn moeten daadwerkelijk terugkeren.
Vreemdelingen hebben keuze om zich aan te passen of terug te keren.
Het staatsburgerschap is een beloning voor de aanpassing.
Om dat te bekomen moet men onze taal volledig beheersen in een burgerschapsproef slagen ,en een loyaliteitsverklaring afleggen en daarmee de vorige nationaliteit afzweren.
Een eigen volk eerst beleid moet beletten dat onze sociale zekerheid een aanzuigeffect heeft.
De eisen zijn :vreemdelingen die zich hier permanent willen vestigen ,moeten zich volledig assimileren .
Het alternatief is een begeleide HUMANE terugkeer naar land van herkomst.
Criminele en illegale vreemdelingen moeten onmiddelijk gerepatrieerd worden .
Het vlaams blok wijst de huidige regularisaties af .
Het huidige beleid van repatrieringen zijn een druppel op de hete plaat.
Asielzoekers moeten ondergebracht worden in gesloten opvangcentra .
Alleen ECHTE vluchtelingen mogen in aanmerking komen voor asiel,economische vluchtelingen moeten in de eerste plaats opgevangen worden in eigen regio.
Er moet werk gemaakt worden van een WATERDICHTE IMMIGRATIESTOP.
Daartoe moeten onder andere strenger opgetreden worden tegen schijnhuwelijken ,mensensmokkel en misbruik van de asielprocedure .
Ook het systeem van gezinsherenigingen moet herzien worden.
Het vlaams blok verwerpt het huidige spreidinsplan voor asielzoekers .
De gemeenten moeten inspraak krijgen in de vesteging van centra voor asielzoekers.
Hierover moeten er bindende gemeentelijke referenda komen.
Er moet hard opgetreden worden tegen de illegaliteit ,en tegen zwart werk door illegalen.
De ocmw 's en de politiediensten moeten nauwer samenwerken en alle informatie over asielzoekers uitwisselen,zodat het onmogelijk wordt dat dezelfde mensen onder verschillende namen in verschillende gemeenten het bestaansminimum gaat opstrijken.
De huidige naturalisatiewetgeving is VEEL te soepel.
Naturalisatie zou slechts mogelijk mogen zijn na afleggen van een inburgeringsproef die ook een ERNSTIG taalexamen omvat.
Wie zich tot belg laat naturaliseren moet afstand doen van van zijn vorige nationaliteit.
Als een nieuwe belg een ernstig misdrijf pleegt,MOET zijn nationaliteit worden ingetrokken.
Om in aanmerking te komen voor een gemeentelijk ambt moet men over onze nationaliteit beschikken ,dit mag niet omzeild worden door het aanwerven van contractuelen.
En persoonlijk vind ik en het blok ook dat dubbele nationaliteit niet kan.
Zo indien u nog verdere antwoorden wil ik zal ze graag beantwoorden.
Oud 31 januari 2003, 17:23   #84
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

eerst bedankt voor uw antwoord
maar ik heb toch enkele vragen
bij uw eerste standpunt: bedoel je dan de echte misdrijven of ook de verkeersboetes enzo
geldt dat ook voor de 2de of 3de generatie? de 2de en 3de generatie zien belgie wel als hun land, ze hebben totaal geen of toch geen hechte band met hun land van herkomst
je kan toch niet iedereen zomaar terugsturen, die al heel zijn leven belg is
buiten het feit dat dit allesbehalve rechtszeker is, is dit ook niet humaan

bij uw puntje 6:
in het programma standpunt van VB staat "wij denken aan het bijzonder aan het oprichten van een terugkeerfonds. daarmee kunnen onder andere terugkeerpremies worden uitbetaald en huisvestings-en tewerkstellingsprojecten in de landen van herkomst worden gefinancierd."

bij puntje9:
er bestaat in belgie toch vrijheid van godsdienst
en als je de islam niet meer erkent wil zien, dan moeten alle andere godsdiensten dan toch ook weg?

bij uw puntje 11: ik heb nooit gehoord dat de meerderheid van de allochtonen de koran boven de grondwet stellen
ze houden rekening met de scheiding kerk en staat
het is niet omdat er in bepaalde moslimlanden geen scheiding is tusse kerk en staat dat je dit analoog moet toepassen in ons belgenland
Oud 31 januari 2003, 20:55   #85
DNB
Schepen

Standaard

[b]Ah, mijn kwartiertje pleziertje nog eens op politics.be... 8)
Citaat:
Jij en je deportaties waar haal je het ,ik weet in ieder geval wat ik zou doen en dat is het volgende.
1:Iedere vreemde crimineel met een belgisch paspoort ,de nationaliteit afpakken en terug naar land van herkomst.
Dus: zoonlief die ergens ff vecht, wordt het land uitgezet... zeer bevorderlijk voor de sfeer... Of ga je de hele familie dan deporteren?
Citaat:
2:Iedere vreemdeling die niet werkt en enkel dop en ziekenkas en ocmw geniet naar land van herkomst terugsturen.
Dus iedereen is niet gelijk voor de wet Iemand die geen werk vindt, heeft daar zelf schuld aan Maar ook hier opnieuw: manlief heeft werk, vrouwlief heeft geen werk, en wordt het land uitgezet... Zeer constructieve oplossing!! Of gaan we hier opnieuw de hele familie deporteren. En tegelijk ook alle Belgen die ermee bevriend zijn en een goede relatie hebben met die mensen.
Citaat:
3:Veel strenger optreden tegenover illigalen en pakkans drastisch verhogen ,dus meer manschappen inzetten.
Je hebt precies ook nog een nieuw woordje bijgeleerd: pakkans
Citaat:
4:Geen geregulariseer meer.
Wie of wat wordt er geregulariseerd???? Illegale woningen???
Citaat:
5: De snel belg wet afschaffen.
Groot gelijk, maar we bekijken dit waarschijnlijk niet vanuit hetzelfde standpunt.
Citaat:
6: Geen geldelijke steun niet meer bij aankomst noch bij vertrek.
Over wie of wat heb je het????
Citaat:
7:Geen moslims meer invoeren.
Over welk consumptieproduct heb je het?!?!
Citaat:
8:Geen migratie in het algemeen meer toelaten.
Geen twee keer hetzelfde zeggen he!
Citaat:
9:Gezinshereniging stoppen en islam terug uit de erkenning halen.
En ook geen drie keer En wat bedoel je met erkenning van de islam? Iedereen is toch vrij van te geloven in welke onnozeliteit dan ook? Dat doe jij toch ook?!?
Citaat:
10:Relschoppers linea recta terug naar eigen land sturen.
je moet niet interessant proberen te doen met een lijst van punten, in het bijzonder niet als je alleen maar met herhalingen kan afkomen!
Citaat:
11:Indien niet aangepast aan onze normen en waarden ,cultuur en niet herkennen van scheiding van kerk en staat idem.
Wat is aangepast!?!? En wie erkent er de normen en waarden niet?! Ik zie hier één persoon die geen normen en waarden erkent!
Citaat:
12:Inburgeringscursussen verstrengen en direct te halen,geen herkansing.
ENZ...
Mensen hebben geen recht op tweede kans! Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn gelijker dan anderen! Vlaanderen72 is door geboorte de uitverkorene van Vlaanderen en heeft het alleenrecht om hier te leven, te oordelen, te wikken en te beschikken!
Citaat:
Niet de verdragen die nefast zijn voor het blok maar algemeen voor vlaanderen.
Spreek voor jezelf! Tenzij je dat hebt gedaan en met vlaanderen vlaanderen72 bedoelt. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken!
Citaat:
Het vlaams blok zegt het volgende over die zogezegde deportaties van je:Het vlaams blok stelt 4 algemene beleidslijnen voor:immigratiestop officieel afgekondigd in 1974 ,moet ook in feite worden toegepast.
De gezinshereniging moet niet bij ons maar in land van herkomst plaatsvinden.
Illegale en criminele vreemdelingen en uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar eigen land.
Illegalen moeten niet beloond worden voor hun wetsovertreding.
Een aanmanning van uitgeprocedeerden om het land te verlaten is niet genoeg,zijn moeten daadwerkelijk terugkeren.
Vreemdelingen hebben keuze om zich aan te passen of terug te keren.
Het staatsburgerschap is een beloning voor de aanpassing.
Dat GUN jij de allochtonen gewoon niet! Jij stelt jouw nazi-staat boven het gezin: iemand die iets mispeutert wordt van zijn familie losgerukt in jouw verhaal! Of je stuurt de mensen, die zelfs volgens jouw normen voldoen, mee terug met de anderen! Waarom gun je iemand die toevallig een donkerdere huidskleur heeft dan jij niet dezelfde rechtspraak als die jij ook zou krijgen! Deze zin is maar schijn (voor jou) en de voorgaande zinnen zijn gewoon overgenomen van het Blok! De waarheid is dat jij zelfs in het Blok niet thuishoort, dat zij jou daar zelfs niet zouden willen hebben!
Citaat:
Om dat te bekomen moet men onze taal volledig beheersen
Eigen volk eerst! Dat het eigen volk onze taal dan maar eerst eens beheerst, volledig beheerst! Of wil je straks ook nog beweren dat jouw spelling de allernieuwste wettelijke spelling is! Ik moet me hier serieus beginnen inhouden voor wat ik zeg, meid!
Citaat:
in een burgerschapsproef slagen ,en een loyaliteitsverklaring afleggen en daarmee de vorige nationaliteit afzweren.
Een eigen volk eerst beleid moet beletten dat onze sociale zekerheid een aanzuigeffect heeft.
De eisen zijn :vreemdelingen die zich hier permanent willen vestigen ,moeten zich volledig assimileren .
Assimileren met wat? Met jouw wangedrag? Met jouw walgelijke houding?!?!
Citaat:
Het alternatief is een begeleide HUMANE terugkeer naar land van herkomst.
Criminele en illegale vreemdelingen moeten onmiddelijk gerepatrieerd worden .
Ik ben de tel kwijt... Is dit nu de derde keer of de vierde keer dat je dit aanhaalt?
Citaat:
Het vlaams blok wijst de huidige regularisaties af .
Het huidige beleid van repatrieringen zijn een druppel op de hete plaat.
Asielzoekers moeten ondergebracht worden in gesloten opvangcentra .
Alleen ECHTE vluchtelingen mogen in aanmerking komen voor asiel,economische vluchtelingen moeten in de eerste plaats opgevangen worden in eigen regio.
Er moet werk gemaakt worden van een WATERDICHTE IMMIGRATIESTOP.
Daartoe moeten onder andere strenger opgetreden worden tegen schijnhuwelijken ,mensensmokkel en misbruik van de asielprocedure .
Ook het systeem van gezinsherenigingen moet herzien worden.
Het vlaams blok verwerpt het huidige spreidinsplan voor asielzoekers .
De gemeenten moeten inspraak krijgen in de vesteging van centra voor asielzoekers.
Hierover moeten er bindende gemeentelijke referenda komen.
Er moet hard opgetreden worden tegen de illegaliteit ,en tegen zwart werk door illegalen.
De ocmw 's en de politiediensten moeten nauwer samenwerken en alle informatie over asielzoekers uitwisselen,zodat het onmogelijk wordt dat dezelfde mensen onder verschillende namen in verschillende gemeenten het bestaansminimum gaat opstrijken.
De huidige naturalisatiewetgeving is VEEL te soepel.
Naturalisatie zou slechts mogelijk mogen zijn na afleggen van een inburgeringsproef die ook een ERNSTIG taalexamen omvat.
Wie zich tot belg laat naturaliseren moet afstand doen van van zijn vorige nationaliteit.
Als een nieuwe belg een ernstig misdrijf pleegt,MOET zijn nationaliteit worden ingetrokken.
Om in aanmerking te komen voor een gemeentelijk ambt moet men over onze nationaliteit beschikken ,dit mag niet omzeild worden door het aanwerven van contractuelen.
En persoonlijk vind ik en het blok ook dat dubbele nationaliteit niet kan.
Zo indien u nog verdere antwoorden wil ik zal ze graag beantwoorden.
Begin eerst eens met zinnige berichten te plaatsen! Het kat en muisspelletje is gedaan!!! No more Mister Nice Guy! Iedereen mag zijn of haar mening geven, maar jouw mening is ondertussen wel duidelijk en trekt nergens op! Ik ben nu een beetje over mijn toeren, en zal morgen weer de rust zelve zijn, maar nu heb ik mijn kwartiertje amusement weer gehad. Alleen heb ik dat kwartiertje nu anders ingevuld dan anders: geen compassie met **** (zelf invullen)!
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2003, 23:13   #86
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Beste moon ,inderdaad moeten het wel serieuze misdrijven zijn zoals moord,pedofilie,inbraken met geweld,overvallen enz...
En het is voor elke generatie,wat voor vreemde nationaliteit dan ook.
Want indien hier geboren zouden ze zeker moeten assimileren me dunkt zeker als ze hier een bestaan willen opbouwen.
Als ze geen band hebben met land van herkomst waarom dan nog de vreemde taal ,de gebruiken en vlagvertoon .
Ik vind dat de erkenning van de islam een van de grootste fouten is in de belgische geschiedenis want hoe je het ook draait of keert het zijn zij die de meeste zever met zich meebrengen, niet in de laatste plaats via hun geloof.
Er zijn moslims genoeg zoniet de overgrote meerderheid die scheiding tussen kerk en staat niet zien zitten.
Ik zou tenslotte persoonlijk geen terugkeerpremies toekennen om daar iets op te bouwen ,want tenslotte is hier ook niet alles vanzelf gekomen.
Daar zijn ook ettelijke jaartjes overgegaan ,zoniet generaties.
Al kan men wel helpen in land van herkomst voor ze hier ook maar een stap gezet hebben ,dan hoeven ze ook niet eerst af te komen ziet u.
Dnb daar besteed ik nog geen kwartier aan ,lees eerst het bovenstaande en het eerst geschrevene voor je onnozeliteiten uitbraakt ,je moet je vooral niet inhouden want ik doe dat ook in geen geval.
Je kan je kwaad maken zoveel je wil, ik zeg en schrijf wat ik wil ,lees het niet voor mijn part en maak je je kwaad kan me geen kloten schelen.
Oud 1 februari 2003, 10:29   #87
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

stel een pedofiel van turkse afkomt met belgische nationaliteit, wordt opgepakt en men pakt zijn nationaliteit af + hij moet terugkeren naar zijn land van herkomst
wat als hij geen turkse nationaliteit heeft? Turkije moet hem niet binnnelaten en als je zware misdrijven hebt gepleegd dan mag je je naturalisatie aanvraag vergeten
maw die allochtoon is staatsloos, volgens de wet kunnen staatslozen de belgische nationaliteit aanvragen
dit systeem van VB werkt toch nooit !!
en gelden die terugkeerpremies ook voor misdadigers?

met die terugkeerpremies komt jan en alleman hier politiek asiel vragen zelfs als ze weten, dat ze geen kans maken want zelfs als hun aanvraag mislukt , krijgen ze nog altijd een premie !!!
als VB zo een maatregel gaat goedkeuren dan gaat ons landje heel populair worden bij de asielzoekers
Oud 1 februari 2003, 12:21   #88
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Moon, de turk die jij aanhaalt heeft op dat moment al zijn rechten verspeelt,als hij zelfs al niet meer in zijn land van herkomst zou binnen mogen, wat willen wij hem dan nog hier houden ,wie niets uitfreet zal nooit voor zo een dillemma staan nietwaar.
En een keer je nationaliteit kwijt kun je uiteraard staatsloos of niet hier niet meer binnen.
En de volgende vraag ivm je premies,het gaat wel over allochtonen die hier woonden en dan zouden terugkeren naar land van herkomst.
Je moet het wel goed lezen hoor moon.
Tot de volgende.
Oud 1 februari 2003, 12:27   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Moon schreef:
Citaat:
stel een pedofiel van turkse afkomt met belgische nationaliteit, wordt opgepakt en men pakt zijn nationaliteit af + hij moet terugkeren naar zijn land van herkomst
wat als hij geen turkse nationaliteit heeft?
Mij lijkt het dat het geen turk is maar een Belg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2003, 12:39   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Overigens er is een interessante studie over dit onderwerp verschenen op:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1928
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2003, 17:05   #91
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Moon, de turk die jij aanhaalt heeft op dat moment al zijn rechten verspeelt,als hij zelfs al niet meer in zijn land van herkomst zou binnen mogen, wat willen wij hem dan nog hier houden ,wie niets uitfreet zal nooit voor zo een dillemma staan nietwaar..
stel dat die turk al een gast is van de 3de generatie
kan je dan nog wel zeggen dat turkije zijn land van herkomst is?

wij leven in een westerse samenleving waar de mensenrechten een belangrijke rol spelen
wanneer je wetten begint te maken die speciaal gericht zijn op "vreemdelingen" en hen alleen benadelen ( hoewel ze misschien al 10 generaties in belgië wonen maar dat maakt volgens het VB niks uit want je hebt geen "witte kop") dan is dit discriminerend
Oud 1 februari 2003, 17:18   #92
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

nog een standpunt van VB waar ik enkele bedenkingen bij heb
VB vindt dat het verantwoord dat zowel lagere als middelbare scholen een inschrijvingsstop van kinderen van vreemde afkomst moeten doorvoeren
mijn grootste bezwaar is dat zo een wet toch nooit gestemd kan worden aangezien deze in strijd is met art. 11 GW (niet-discriminatiebeginsel) en art.24 GW (vrijheid van onderwijs)
zelfs indien ze gestemd was ,zal ze ook direct worden vernietigd door het arbitragehof

volgens het arbitragehof is een onderscheid slechts toegelaten wanneer het een verantwoord onderscheid is
is dit het geval? ik denk het niet
de leerachterstand waar het VB over heeft, geldt dit nog wel voor de 2de en 3de generatie?
ik weet alleen dat er leerachterstand is voor de nieuw-komers maar ik noem mensen die al 3generaties hier wonen geen nieuw-komers

uit eigen ervaringen (en eigenlijk ook de hele chinese gemeenschap) kan ik zeggen dat meeste deel van de chinezen geen leerachterstand hebben en vaak nog beter presteren dan autochtonen
vindt je dat dan eerlijk dat een chinees niet wordt toegelaten die geen leerachterstand heeft maar aangezien de school zijn 10% heeft gehaald ,mag hij niet naar die school
ik vindt toch dat zijn vrijheid van onderwijs is geschonden en er is geen enkel waarborg dat die 10% dat wordt toegelaten geen leerachterstand heeft

wat de scholen wel kunnen doen is een soort toelatingsproef houden voor alle mensen die willen inschrijven (niet alleen voor allochtonen maar ook voor autochtonen)
Oud 1 februari 2003, 21:42   #93
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Moon,dat telt voor mij persoonlijk, voor eender welke generatie vreemdeling.
Het heeft tenandere niets met een witte kop te maken ,indien de vreemdeling niets uitfreet zal hij het niet hoeven door te maken ,men moet nu eenmaal ferm verstrengen volgens mij of tal van misbruiken zullen gangbaar blijven.
Ik vind dat een te grote concentratie van vreemdelingen in een school en klas nefast is voor de vlaamse leerling, daar het: het peil in de school en klas naar beneden haalt.
Het is toch verwonderlijk dat er bij al die generaties die hier geboren zijn, nog tal van problemen blijven bestaan.
Het geld dus zeer zeker voor de 2de en 3de generatie ,ga anders eens eerlijk op een school rond kijken.
Neen geen nieuwkomers maar toch geen aangepasten ondanks de vele jaren dat ze hier wonen.
Ik heb nog gezegd en herhaal dit: dat chinezen en joden en nog andere culturen merkbaar minder aanpassingsproblemen hebben in het algemeen,daar hoor je sowieso nooit iets van ,je moet eerlijk zijn de moslims spannen de kroon.
Je moet natuurlijk nog willen ook nietwaar.
De vrijheid van onderwijs word geenzins geschonden het moet nog leefbaar blijven en de leerstof mag niet in het gedrang komen.
Concentratie scholen zijn echt uit den boze.
Natuurlijk is het ondenkbaar dat vlamingen toelating zouden moeten bekomen om school te volgen in hun eigen land.
Inderdaad zouden er proeven bij allochtonen kunnen gehouden worden ,je zou schrikken hoeveel er in den b.l.o geraken.
Zowel thuis of zij zelf moeten ook nog meewerken ,alles op onze nek gooien kan niet hoor.
Jij kunt wel afgeven op dit land en het vlaams blok doch china is nu ook NIET het aards paradijs nietwaar ,vrije meningsuiting en dergelijke is daar onbestaande.
Is het daarom dat jij en je familie hier zitten?!
Oud 2 februari 2003, 10:56   #94
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

nop mijn ouders leefden in HK (toen nog voormalig kolonie van engeland)
eigenlijk om eerlijk te zijn, naar belgie komen was een verkeerde keuze
mijn grootouders hadden het tamelijk goed in HK (in die tijd zeer welgesteld, anders is het ook niet zo makkelijk om naar hier te komen en een zaak te openen)
mij oom kwam eerst naar hier een zaak openen maar hij kende daar niks van en dat mislukte, met gevolg veel schulden, mijn grootouders moesten bijna alles verkopen wat ze hadden en toen besloten ze maar dat alle zonen maar naar belgie moesten komen om terug een zaak te openen

ik voel me een belg daarom vind ik ook dat ik kritisch mag zijn over mijn eigen land
niet waar?
eerlijk gezegd, ik weet niet zoveel over china dus kritisch over china zal moeilijk gaan
en china vergelijken met belgie is absurd
belgie wordt gekenmerkt door vrijheden en china niet
als VB de vrijheden wil afnemen van allochtonen, dan wordt ons belgenland toch ook een 2de china ?
Anke is toch een jurist, zij zou best moeten weten dat er een aantal programmapunten toch duidelijk in strijd zijn met de hogere rechtsnormen
of misschien weet zij dat heel goed en weet VB ook dat die voorstellen nooit gerealiseerd kunnen worden?
misschien willen ze de kiezers iets voorliegen?
ik zal zeggen , we zullen zien of VB zijn voorstellen nakomt
heeft VB al een wetsvoorstel ingedient over die inschrijvingsstop en die oprotmaatregel?
of wachten ze tot het cordon sneuvelt? dat laatste hoeft toch niet, ze kunnen voorstellen indienen in de oppositie
Oud 2 februari 2003, 10:59   #95
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

btw eff off-topic
weet jij wanneer de snel-belg wet gepubliceerd was in het belgisch staatsblad?
ik wil die wet eens goed doornemen maar zonder datum zal moeilijk worden

btw ik zit niet constand VB af te kakken ofzo
ik moet zeggen, nadat ik het programma heb gelezen, dat VB minder extreem was dan vroeger en ze hebben ook veel normale standpunten
nu begrijp ik waarom VB zoveel kiezers aantrekt, eigenlijk hebben ze maar enkele "extreme" standpunten en de rest is normaal
en dat is ook goed want een partij moet meer standpunten hebben dan 4 "V"
alleen die misdadigers buiten voorstel en die inschrijvingsstop vindt ik onrealistisch en een beetje te ver
ik ben iemand die gelijkheid heel belangrijk vindt dus die 2 maatregelen kunnen echt niet voor mij
Oud 2 februari 2003, 11:54   #96
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Mja moon, jij kunt je voor mijn part belg voelen ,das toch een kunstmatige nationaliteit ,doch vlaming zal je nooit zijn of ooit worden dat is en zal steeds weggelegd zijn voor een geboren vlaming uit twee vlaamse ouders.
Dat is mijn eigen persoonlijke overtuigde mening.
Wie spreekt hier over zomaar afnemen van vrijheden ,zomaar zal nooit gebeuren hoor ,het zal dan wel nodig geweest zijn.
WIJ zijn geenzins met eender wat in strijd en de punten zijn perfect uitvoerbaar,en liegen doen wij niet.
Het vlaams blok zal eveneens uiteraard zijn progamma uitvoeren indien zij de kans krijgen.
Natuurlijk doen zij wetsvoorstellen, ze zitten in het parlement daarvoor nietwaar.
Het cordon is een wangedrocht, dankzij dat stemmen vele parlementleden van de gevestigde artijen tegen de voorstellen van het blok, alhoewel ze wel goed zijn.
De misdadigers moeten zeer zeker verwijderd worden naar mijn mening ,dan zullen vele mensen hun ogen opentrekken nadat zo een zeer strenge straf werd genomen ,je kan nu moeilijk hun belonen nietwaar.
Die inschrijvingsstop moet er komen of we worden gewoon onder de voet gelopen op den duur ,wat dan met de vlaming en zijn cultuur,het kan niet dat wij zowat ingepalmd worden door personen met een gans andere cultuur .
Dat moet jij toch ook begrijpen nietwaar.
Gelijkheid is een mooi begrip daar niet van, doch moet uitvoerbaar zijn zonder de autochtone bevolking te benadelen.
Het siert u tenandere dat u het blok progamma leest en een open mening daar over heeft(zeker indien u een ingeweken iemand bent met een vreemde cultuur) , al bent u het met sommige meningen niet eens.
Er zouden meer mensen zo slim moeten zijn .
Ieder zijn mening, zo ik ook .
Ik zal de snel belg wet eens nakijken en je doorgeven.
Oud 2 februari 2003, 12:05   #97
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja moon, jij kunt je voor mijn part belg voelen ,das toch een kunstmatige nationaliteit
Kunstmatig of niet: het is de enige echte en bestaande nationaliteit.
Jouw vlaamse staat is een natte droom van anderhalve vlaming op tien (waarvan een groot deel eigenlijk enkel het vreemdelingenstandpunt genegen is zonder daarom expliciet vlaamsnationalistisch te stemmen)

Citaat:
doch vlaming zal je nooit zijn of ooit worden dat is en zal steeds weggelegd zijn voor een geboren vlaming uit twee vlaamse ouders.
Ik verkeer in die situatie, wat niet belet dat ik geen behoefte voel om als vlaming door het leven te gaan. Het is een illusie. Als je Belg bent, volstaat dat ruimschoots.

Citaat:
Het vlaams blok zal eveneens uiteraard zijn progamma uitvoeren indien zij de kans krijgen.
Anderhalve vlaming op tien zal niet volstaan om ook maar één brijzel van jullie anti-programma door te drukken.

Citaat:
Natuurlijk doen zij wetsvoorstellen, ze zitten in het parlement daarvoor nietwaar.
Naar het schijnt zijn ze qua aantal voorstelllen meestal de slechtst scorende partij.
Ze verkiezen zoals oud-roerganger Dillen roerloos en sfinxachtig hun zitje te bezetten.
Waarschijnlijk zijn ze onder de indruk van hoe het politieke gebeuren bij de grote jongens zijn beslag vindt.

Citaat:
wat dan met de vlaming en zijn cultuur,het kan niet dat wij zowat ingepalmd worden door personen met een gans andere cultuur .
Spreid eens een portie van jouw aandeel in de vlaamse cultuur ten toon.
En geen 'carbonade �* la Flamande' hee. Dat kan ik ook.

Citaat:
Het siert u tenandere dat u het blok progamma leest en een open mening daar over heeft(zeker indien u een ingeweken iemand bent met een vreemde cultuur) , al bent u het met sommige meningen niet eens.
Er zouden meer mensen zo slim moeten zijn .
Ieder zijn mening zo ik ook .
Ik wil best het blokprogramma lezen.
Wel bizar dat
1/het oude programma nooit opduikt
2/de webstek even wollig en wattig is als S. De Clerck van de tsjeven
3/niemand mij op aanvraag linkt naar hun uitgewerkte programma.
Oud 2 februari 2003, 12:22   #98
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Superstaaf, het aloude liedje jij bent belg ik ben vlaming.
Deze discussie is al talloze malen gevoerd.
En nogmaals belgie is op sterven na dood.
Belg is zo een vies woord ik walg ervan indien men mij zo omschrijft.
Wij zijn niet anti en ons progamma word nu al door andere partijen overgenomen echter niet zoals wij het willen ,en daarom is er maar een partij die het echt kan verwezelijken en dat is het blok.
En onze kiezers kennen ons progamma hoor, en weten dat wij voor een onafhankelijk vlaanderen opteren.
En het zal zo zijn ook ,geen illusies hoor superstaaf.
Ze doen dan ook enkel goede voorstellen, anderen kunnen meer voorstellen doen maar of ze dan ook goed zijn das iets anders natuurlijk.
Het is de kwaliteit dat primeert niet de kwantiteit.
Ik ben vlaming en het is mijn plicht om vlaanderen te eren en te verdedigen en het groter te maken en ook beter.
Ik doe mijn deel wel geen schrik superstaaf,alles om het belgische juk af te werpen.
Lees het blok progamma dan wie belet je zoeken op het net is dat nu zo moeilijk.([email protected]=e-mail om het oude progamma op te vragen en eender wat voor vragen,en www.vlaams blok .be is hun website.)
Wat had je dan gewillen, dat er van alles opstond om ons in discrediet te brengen zoals de leugens die jullie graag spuien?!
Het is een normale partij met een normaal partijprogamma!
Oud 2 februari 2003, 16:36   #99
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

3/niemand mij op aanvraag linkt naar hun uitgewerkte programma.
http://www.vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf
veel leesplezier, hun programmaboekje leest heel vlot
Oud 2 februari 2003, 21:19   #100
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
(...)
ze hebben ook veel normale standpunten
nu begrijp ik waarom VB zoveel kiezers aantrekt, eigenlijk hebben ze maar enkele "extreme" standpunten (...)
Allez, je gelooft toch niet dat het Vlaams Blok zoveel aanhangers heeft omdat ze maar enkele extreme punten hebben?
Ze hebben zoveel aanhangers, net OMDAT ze die extreme punten hebben.

Hoeveel kiezers van het Blok kennen het programma? Ik denk dat de meerderheid van die aanhangers liever terug zouden willen naar het "oude" programma, het 70-puntenprogramma.

Maar dit geld voor alle partijen in 't algemeen: het zijn juist de slogans, de kernpunten die aantrekken...
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be