Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2011, 21:46   #81
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In China weten ze anders wel raad met dieven: http://www.youtube.com/watch?v=7ctT8urnh3M

Super
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 22:49   #82
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
In China weten ze anders wel raad met dieven: http://www.youtube.com/watch?v=7ctT8urnh3M
alleen de paarse smoel ontbreekt nog
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 22:51   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geniaal
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 23:12   #84
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat het hier niet kan
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 23:14   #85
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

En dan steken we die met zijne purpere kop in Den Bosuil
Oud 17 november 2011, 23:17   #86
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
alleen de paarse smoel ontbreekt nog
Mwa, bont en blauw geslagen, maakt ook wel mooi paars.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 23:31   #87
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Jammer dat het hier niet kan
We dénken wel dat het hier niet kan, maar ik vermoed ook dat rechters hier wel zullen voor passen, om 15 of 20 burgers te veroordelen voor slagen en verwondingen aan dat scum.
De publieke goedkeuring voor zo'n collectief optreden zal niet te schatten zijn en straatboeven zullen dan wel 2 keer nadenken, voor ze zich nog een keer aan zoiets zullen wagen.

Als dat een paar keer gebeurt, zal de straatcriminaliteit spectaculair dalen, waardoor het gerecht en gevangenissen zullen ontlasten, de wannabe-boefjes ontraden en burgers een veiliger gevoel geven.

Iedereen gewonnen dus.
Oud 17 november 2011, 23:41   #88
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo'n vlaamsnationalistische GPS is een fortuin waard voor vlomse hardliners.
De POI bevat een database met plaatsen waar er tijdens wielerwedstrijden met vlomse vlaggen gezwaaid wordt.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 november 2011 om 23:42.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 23:48   #89
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zo'n vlaamsnationalistische GPS is een fortuin waard voor vlomse hardliners.
De POI bevat een database met plaatsen waar er tijdens wielerwedstrijden met vlomse vlaggen gezwaaid wordt.

Hilarisch!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 23:50   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hilarisch!
Dat was ook de bedoeling.

Leuk dat zelfs vlaamsnationalisten de humor ervan inzien.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 00:12   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Verdomme, als ik dat hier allemaal zo lees, krijg ik zin om een fake laptop met de functie van een plofkoffer te maken, in navolging van die geldkoffers.
Van zogauw een dief dat openklapt, vlamt daar dan zo'n onuitwisbaar poeder uit, dat die onverlaat de eerste weken met een paarse smoel rondloopt.

Is da niks voor u om zoiets te maken, Maddox ?

Geen enkel probleem, da's niet meer dan een kunststof busje met Pruisisch blauw en een CO2 capsule.

Alleen, moet het afgaan bij openen, of bij opstarten?
Oud 18 november 2011, 00:39   #92
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen enkel probleem, da's niet meer dan een kunststof busje met Pruisisch blauw en een CO2 capsule.

Alleen, moet het afgaan bij openen, of bij opstarten?
Geen idee, jij bent de techno-wizard hier. Kies maar.

De namaak laptop zou mss nog kunnen voorzien worden van een kleine batterij, luidsprekertje en 'n chippeke, zodat direct na de plof een 'n gortvettige lach weerklinkt.
Ik kan me dan wel de consternatie voorstellen van die jackass en da's dan de payback voor een gebroken autoruit.

Als men zo'n fop-pc voor 50 euro of zo kan kopen, denk ik dat je garage te klein zal worden, om aan alle bestellingen te kunnen voldoen.
Idem voor gsm, gps, burokoffertjes ea door gauwdieven gegeerde artikels.
Oud 18 november 2011, 00:51   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe minder nuttigs erin gestoken moet worden, hoe goedkoper het te maken is.

Maar ik denk dat een deftige knal van 90 db in de juiste frequentie de oortjes ook wel zal laten tuiten.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is de veiligheid van de gebruiker. Anders is het niet legaal. Dat was 1 van de grote problemen van de plofkoffers, de fabrikanten moesten kunnen garanderen dat zelfs de meest klunzige kofferkraker er geen schade aan over zou houden.

Trouwens, Pruisisch blauw is te positief, methyleenblauw, wat een goedkopere chemisch toilet vloeistof is, kleurt voor een week en meer. Plots een plaag van kroezelhaar smurfen in de grote steden...
Oud 18 november 2011, 00:53   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat was ook de bedoeling.

Leuk dat zelfs vlaamsnationalisten de humor ervan inzien.
Ik wijs hen dan ook regelmatig op het feit dat jij èèn van de meer grappige mensen bent hier, zij het dan met een meestal onbegrepen humor.
Oud 18 november 2011, 01:29   #95
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe minder nuttigs erin gestoken moet worden, hoe goedkoper het te maken is.

Maar ik denk dat een deftige knal van 90 db in de juiste frequentie de oortjes ook wel zal laten tuiten.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is de veiligheid van de gebruiker. Anders is het niet legaal. Dat was 1 van de grote problemen van de plofkoffers, de fabrikanten moesten kunnen garanderen dat zelfs de meest klunzige kofferkraker er geen schade aan over zou houden.

Trouwens, Pruisisch blauw is te positief, methyleenblauw, wat een goedkopere chemisch toilet vloeistof is, kleurt voor een week en meer. Plots een plaag van kroezelhaar smurfen in de grote steden...
Een klap van 90 db zal ook wel 'n verrassend effect hebben, maar ben akkoord dat de gebruiker geen onherstelbare fysieke schade mag oplopen.
Een ontradingseffect is al voldoende.

Die CO2 capsule hoeft ook niet met de kracht van een airbag-capsule te ploffen, maar dient wel voldoende te zijn om een onschadelijke vloeistof tot een meter of zo weg te blazen, zodat die ruitentikkers zich die tijd alvast niet meer op straat kunnen vertonen.
Een ingewerkte portie niespoeder is anders ook wel mooi meegenomen.

Als excuus voor de buitenwereld, kan 'm dan altijd zeggen dat ie met z'n kop in een wc heeft zitten kotsen, terwijl iemand anders net op dat moment doorspoelde...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 november 2011 om 01:30.
Oud 18 november 2011, 07:27   #96
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Kan dat hier wat on-topic blijven ?
Ben wel mijn dozeke van mijne GPS kwijt eh
En ineens gaat dat hier over politiek :/
Oud 18 november 2011, 07:28   #97
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik wijs hen dan ook regelmatig op het feit dat jij èèn van de meer grappige mensen bent hier, zij het dan met een meestal onbegrepen humor.
Oud 18 november 2011, 07:47   #98
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Kan dat hier wat on-topic blijven ?
Ben wel mijn dozeke van mijne GPS kwijt eh
En ineens gaat dat hier over politiek :/
Het ene hangt spijtig genoeg samen met het andere, Hurricane.
Mochten politiekers en rechters wat consekwenter zijn in hun strafbeleid, dan had je wsl geen kapotte autoruit noch een vermist gps-dozeke en had je eveneens geen tijd verloren met een politie-aangifte en verzekeringsgedoe.
Ook zou je goede humeur niet aangetast zijn door dit voorval en hoefde je daarover geen draad te openen.

Maar hey, bekijk het zo, dank zij jouw ervaring komt er binnenkort mss een ploftechnologie op de markt, die gewone burgers de kans geeft verhaal te geven aan straatschuimers ed.
Als er daardoor minder mensen worden benadeeld (niet iedereen heeft een omnium die geleden schade door onbekende derden wordt vergoed) dan heeft je ervaring alvast enig effect gesorteerd, waarvoor dank.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 november 2011 om 07:48.
Oud 18 november 2011, 08:04   #99
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het ene hangt spijtig genoeg samen met het andere, Hurricane.
Mochten politiekers en rechters wat consekwenter zijn in hun strafbeleid, dan had je wsl geen kapotte autoruit noch een vermist gps-dozeke en had je eveneens geen tijd verloren met een politie-aangifte en verzekeringsgedoe.
Ook zou je goede humeur niet aangetast zijn door dit voorval en hoefde je daarover geen draad te openen.

Maar hey, bekijk het zo, dank zij jouw ervaring komt er binnenkort mss een ploftechnologie op de markt, die gewone burgers de kans geeft verhaal te geven aan straatschuimers ed.
Als er daardoor minder mensen worden benadeeld (niet iedereen heeft een omnium die geleden schade door onbekende derden wordt vergoed) dan heeft je ervaring alvast enig effect gesorteerd, waarvoor dank.
Graag gedaan hoor. Heb wel goed gelachen met de plof-technologie.
Maar even serieus, het is inderdaad zwaar mis aan het gaan met ons beleid. Dat merk je al op het moment dat je aangifte wil doen van zulk een voorval.
Ze hebben geen tijd, de motivatie ontbreekt en eigenlijk willen ze dat je niet komt zeuren. Dat is wat ik voelde toen ik het politie-kantoor binnen stapte.
Ik zal niet zeggen dat dit een traumatische ervaring voor me was. Ik ben reeds meer bestolen. Ooit heeft een Roemeense bende mijn caravan leeg gehaald op het buitenverblijf. De politie van Westerlo kende de bende maar kon ze enkel 'op heterdaad' betrappen. Zoiets vreet aan je. Tenslotte wordt je ontnomen, waar je hard voor gewerkt hebt.
Het lijkt wel alsof dit soort diefstallen en inbraken een alledaags iets zijn geworden, waar geen aandacht wordt aan besteed. En dat is alarmerend.
Ik begin me dan ook, als machteloze burger, ernstig de vraag te stellen waar de prioriteiten liggen.
Is het de veiligheid van de burger of gaat het erom zo veel mogelijk geld in te zamelen van (soms belachelijke) overtredingen. Zo voel ik dat dan.
Op zo'n moment voel je je dan aan je lot over gelaten.
Oud 18 november 2011, 12:14   #100
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Graag gedaan hoor. Heb wel goed gelachen met de plof-technologie.
Maar even serieus, het is inderdaad zwaar mis aan het gaan met ons beleid. Dat merk je al op het moment dat je aangifte wil doen van zulk een voorval.
Ze hebben geen tijd, de motivatie ontbreekt en eigenlijk willen ze dat je niet komt zeuren. Dat is wat ik voelde toen ik het politie-kantoor binnen stapte.
Onze flikken zijn mietjes geworden, mede door de opgelegde restricties in hun opleiding en werkdienst en bergen papierwerk voor ne geloste scheet.
Enkele jaren geleden op 'n city-trip in Parijs, zag ik op die 4 dagen meer patrouilles per wagen en te voet, dan in Antwerpen op een heel jaar.
Qua fysiek en uitstraling dwongen die gasten (ook tal van gekleurde erbij) dan ook voldoende respect af, om je geen zottigheden in het hoofd te halen.

Citaat:
Ik zal niet zeggen dat dit een traumatische ervaring voor me was. Ik ben reeds meer bestolen. Ooit heeft een Roemeense bende mijn caravan leeg gehaald op het buitenverblijf. De politie van Westerlo kende de bende maar kon ze enkel 'op heterdaad' betrappen. Zoiets vreet aan je. Tenslotte wordt je ontnomen, waar je hard voor gewerkt hebt.
Zo is het maar net. Voor de aankoopprijs van gps (200-400 euro) of wat dan ook, moet een mens een paar dagen werken, om dat te betalen.
Je ervaring met de politie van Westerlo, doet me denken aan die roofbende met een Afrikaanse leider, goed gekend bij de flikken, die nog enkele weken vrij konden rondlopen nadat ze een autogarage in Deurne hadden overvallen en Patje Janssens het niet opportuun vond om die enkele weken voor de verkiezingen te laten oppakken, wegens koren op de molen van het VB.

Je zal in die tussentijd dat crapul maar op bezoek krijgen, eh ...

Citaat:
Het lijkt wel alsof dit soort diefstallen en inbraken een alledaags iets zijn geworden, waar geen aandacht wordt aan besteed. En dat is alarmerend.
Ik begin me dan ook, als machteloze burger, ernstig de vraag te stellen waar de prioriteiten liggen.
Is het de veiligheid van de burger of gaat het erom zo veel mogelijk geld in te zamelen van (soms belachelijke) overtredingen. Zo voel ik dat dan.
Op zo'n moment voel je je dan aan je lot over gelaten.
Een samenvatting van politieke intenties, eigen postjes eerst en de brave burger kan creperen.
Het enige verweer dat burgers vandaag nog hebben, is zelf het recht in eigen handen nemen. (zie China)

Tip: als ik met mijn goed uitziende vrouw en dito dochters ergens naar een stad ga voor een dagje uit, neem ik steeds een busje pepperspray mee.
1 of 2 lowlifes met slechte bedoelingen kan je mss nog wel alleen aan, maar als ze met meer zijn kan je het wel schudden.
Noem dat dan maar een omniumeke voor ongewenste situaties.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be