![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets wat me veel interessanter lijkt om te onderzoeken:
- Hoeveel politieke gevangenen zijn er Vlaanderen weg gevoerd? - Hoeveel zijn er terug gekomen? - Hoeveel Duitsers zijn er in de periode 34-45 opgesloten? - Hoeveel zijn er terug gekomen? - Hoeveel verzetsstrijders zijn er destijds opgepakt in Vlaanderen? - Hoeveel was dat van het totaal (Hoeveel geregistreerde verzetsstrijders waren er?) - Hoeveel Vlamingen hebben aan het Oostfront gediend? - Hoeveel zijn er gesneuveld? Zulke puntjes krijgen om een of andere reden veel minder aandacht in de geschiedenisboeken. Hetzelfde over Meensel-Kiezegem. Geen kat die vandaag nog weet wat daar gebeurt is. Terwijl de Dossinkazerne wel door iedereen gekend is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praktisch alleen. Maar de wetgeving laat geen ruimte voor a-politieke wetenschappers en serieuze historici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn staaltjes zeep gevonden, vervaardigd uit het vet van dode Joden. De vragen die ik me dan stel zijn niet: "is dat waar of niet" (zoals dat op fora al stormfront wel gebeurt). De vragen die ik dan stel zijn: "Het is bewezen dat dat op een plek gebeurde, maar gebeurde dat nog op andere plekken?", "Hoeveel Joden had men nodig om een stuk zeep te maken (die Joden die daarvoor gebruikt werden, hadden doorgaans een vettekort)", "hoeveel Joden zijn er effectief gebruikt om zeep te maken en hoeveel zeep is er gemaakt (in Kg)?". "Wat deed men met die zeep?", ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar waarom zou het verboden moeten zijn om daar nog dieper op in te graven? Misschien kan men dan het interval verkleinen naar 5,5 tot 5,7, of 6,0 tot 6,2, of ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen serieuze historicus ontkent de Holocaust. Dat is het hele eieren eten. Het is onmogelijk te concluderen dat de Holocaust niet is gebeurd, tenzij je uitermate dom bent en/of van zeer kwade wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet verboden onderzoek te doen naar de Holocaust. Het is in een aantal landen verboden de Holocaust te ontkennen en/of te minimaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De details maken een geheel historisch verhaal net pittiger, of geven het een andere bij/nasmaak (Mengele is bijvoorbeeld de peper in Auschwitz-soep: Het gaat over een paar honderd joden op het volle miljoen, maar toch maakt de aanwezigheid van Mengele een groot verschil.) Of er nu 5,5 of 6,2 stierven interesseert me eerlijk gezegd geen bal. (Maar de cijferfreaks die het wel belangrijk vinden, zouden dat moeten mogen onderzoeken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil het toch nog zien of een geschiedkundige die een revisionistisch onderzoek wil doen naar de holocaust (om bijvoorbeeld het getal beter bij te stellen) daarvoor toestemming krijgt van zijn overste, of daarvoor het nodige geld kan bijeen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Holocaust is de sluitsteen van de nieuwe naoorlogse (mensenrechten)moraal, die supra- én antinationaal is, een nieuwe "mythe" (lees: sociaal leidmotief). Hij heeft zelfs veel weg van een nieuwe "satanische" (omgekeerde, tegennatuurlijke) theologie, waarin Hitler wordt voorgesteld als de verpersoonlijking van een reëel bestaand Kwaad, dus als de Satan/Antichrist (met alle gevolgen van dien voor de reductio ad Hitlerum). Het is toch vreemd - en ook weer niet - dat zoveel moderne mensen, die zichzelf doorgaans heel "atheïstisch", "kritisch", "sceptisch" en "rationeel" vinden, zo'n simplistische, manicheïstische opvatting kunnen aanhangen? De massamoorden van het communisme - die in vredestijd een veelvoud bedroegen van de moorden die aan het NS in oorlogstijd worden toegeschreven! - kunnen daarentegen op véél meer begrip rekenen van de mensenrechtenfetisjisten. Waarom? Omdat het communisme een kind is van de radicale Verlichting en de Joden-emancipatie (net zoals het naoorlogse mensenrechtenfetisjisme; zie o.a. René-Samuel Cassin en Raphael Lemkin). Alles over dit onderwerp is politiek geladen. En daarom mag niets erover aanleiding geven tot politieke strijd (tenzij in het voordeel van Joden en globalisten natuurlijk). Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 24 november 2011 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil alleen zeggen dat je met Holocaust-kritische uitspraken van dit forum gebannen kunt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() @ drosophila
Ik heb dat boek lang geleden ooit gelezen. Er is mij niet echt iets van bijgebleven. De auteur slaat en zalft zowel "exterminationisten" (de officiële historici) als "revisionisten". |
![]() |
![]() |