Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 november 2011, 12:07   #81
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies, ik had al zoiets gepost, ik had bij de stad 37 a 38 dagen, waarvan tien compensatie dagen. Technisch gesproken is dat geen verlof, maar we als we ze nemen zijn we betaald thuis.
Ik dacht dat dit niet in dagen werd uitgeteld maar in uren.
Tel daar dan ook nog 1 compensatieuur per week bij voor sport, x aantal uren voor recepties, pensioeneringsfeesten, dienstfeesten e.a. Uiteraard wel te presteren.
zebrapad is offline  
Oud 30 november 2011, 12:17   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Dat ligt vooral aan het feit dat ambtenaren niet per uur betaald worden, maar een vast maandelijks loon krijgen, enkel eventuele premies zijn afhankelijk van prestaties.
nee, dat ligt aan het feit dat ambtenaren niet marktgeorienteerd of in casu burgerricht werken, maar gewoon om zichzelf op het einde van de maand een plezier te doen.

Een wachtrij voor een ambtenaar is in feite, binnen een uur ben ik van mijn werk af, en dan moet die volgende dat werk doen, dus hoe kan ik zo weinig mogelijk werken, zodat de volgende dat deel van het werk doet, want de vorige heeft mij dat ook zo gelapt

etc..;
brother paul is nu online  
Oud 30 november 2011, 12:26   #83
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk daar.
De "markt" speelt.
Wie zich verder moet verplaatsen, zal daartoe 'verleid' moeten worden.

Ik ben ambtenaar met pensioen en overtuigd flamingant en N-VA lid.
Ik heb een familie die verspreid zit over ambtenaren, deels onderwijs, deels andere; en over de privé.
Ik heb ogen in mijn kop, en ik kan tellen (en me ook wel eens verspreken, gelijk de Muit, maar niet veel !)
Ik heb gewaar geworden wat het is om onder leidinggevende ambtenaren van een andere politieke overtuiging te werken.

Er zijn dringend wijzigingen nodig aan het ambtenarenstatuut, maar ik ben tegenstander om het kind met het badwater weg te gooien.

En ik hou niet van lullen. (wel van humor, maar niet van lullen).
Het wordt pas echt moeilijk als die 'andersdenkende' leidinggevende, het beslissingsrecht heeft over uw evaluatiegesprek.... Als contractueel, 2 opeenvolgende negatieve evaluaties => ontslag.

De ambtenarij is inderdaad nodig, maar het mag geen verlengstuk zijn van partijpolitiek, en moet zich enkel en strikt toeleggen tot dienstverlening. Maar blijkbaar zijn er nog veel die niet doorhebben wat dienstverlening inhoud.

Het is vooral belangrijk dat het statutair contract eruit gaat. Dit maakt de dienstverlening veel competitiever en maakt komaf met het nepotisme tussen politiek en ambtenaar versus de belastingbetaler.

Blijkbaar wil diruppo met zijn hervormingen nu ook de interimsector inschakelen binnen de ambtenarij. Als je dan weet dat de politiek juist de interimsector gecrëeert heeft, dan hoef ik er niet aan te twijfelen dat heel wat partijkaarten kunnen uitkijken naar een parachutage.

Kortom, de belastingbetaler blijft zo het slachtoffer.
zebrapad is offline  
Oud 30 november 2011, 12:38   #84
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Het wordt pas echt moeilijk als die 'andersdenkende' leidinggevende, het beslissingsrecht heeft over uw evaluatiegesprek.... Als contractueel, 2 opeenvolgende negatieve evaluaties => ontslag.
Dat geldt ook voor de statutaire ambtenaar.

Citaat:
Het is vooral belangrijk dat het statutair contract eruit gaat. Dit maakt de dienstverlening veel competitiever en maakt komaf met het nepotisme tussen politiek en ambtenaar versus de belastingbetaler.
Manifeste onzin. Het is juist om dat nepotisme te vermijden dat het statuut van de ambtenaren er is. Als dat er niet was, ware de ambtenaren bij elke bestuurswissel overgeleverd aan de willekeur van de politici, die allemaal wel een zoontje, dochtertje, neef of nichtje hebben om te lanceren in de ambtenarij.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 12:41   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee, dat ligt aan het feit dat ambtenaren niet marktgeorienteerd of in casu burgerricht werken, maar gewoon om zichzelf op het einde van de maand een plezier te doen.

Een wachtrij voor een ambtenaar is in feite, binnen een uur ben ik van mijn werk af, en dan moet die volgende dat werk doen, dus hoe kan ik zo weinig mogelijk werken, zodat de volgende dat deel van het werk doet, want de vorige heeft mij dat ook zo gelapt

etc..;
Stop toch eens met dat hersenloos gezever. Ambtenaren werken niet in ploegensystemen. Ons werk wordt niet door "de volgende" gedaan. Ambtenaren werken wel degelijk burgergericht. En natuurlijk is het ons op het einde van de maand om ons loon te doen. U niet misschien?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 12:43   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Stop toch eens met dat hersenloos gezever. Ambtenaren werken niet in ploegensystemen. Ons werk wordt niet door "de volgende" gedaan. Ambtenaren werken wel degelijk burgergericht. En natuurlijk is het ons op het einde van de maand om ons loon te doen. U niet misschien?
ik heb meer zo het systeem van de post voor ogen hoor, hun blikken en bodylanguage overtreffen die van bart dewever
Oud 30 november 2011, 12:44   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat dit niet in dagen werd uitgeteld maar in uren.
Tel daar dan ook nog 1 compensatieuur per week bij voor sport, x aantal uren voor recepties, pensioeneringsfeesten, dienstfeesten e.a. Uiteraard wel te presteren.
Ons verlof wordt inderdaad in uren uitgerekend, maar dat betekent geenszins dat we er (omgerekend) meer hebben. Buiten drie extra feestdagen, die niet in de privé gelden, hebben wij dezelfde hoeveelheid verlof. Compensatieuren voor sport (?), recepties en dies meer, zijn fantasietjes. U verzint maar wat.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 12:44   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb meer zo het systeem van de post voor ogen hoor, hun blikken en bodylanguage overtreffen die van bart dewever
De Post =/= de ambtenarij.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 12:45   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Manifeste onzin. Het is juist om dat nepotisme te vermijden dat het statuut van de ambtenaren er is. Als dat er niet was, ware de ambtenaren bij elke bestuurswissel overgeleverd aan de willekeur van de politici, die allemaal wel een zoontje, dochtertje, neef of nichtje hebben om te lanceren in de ambtenarij.
Kijk, dat dit belangrijk is bij de rechtbank bvb kan ik begrijpen. Maar schets mij eens het belang ervan bij de groendienst, archief, statistische cel, registratiediensten ? ?

Ik denk dat je mag aannemen dat er een laag is van politieke kabinetten, en dat er een laag in contact staat met kabinetten die dan 'politiek onafhankelijk denkt en werkt', dat jij die laag bedoelt

Wij denken natuurlijk aan de laag die daaronder werkt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2011 om 12:46.
Oud 30 november 2011, 12:48   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat dit belangrijk is bij de rechtbank bvb kan ik begrijpen. Maar schets mij eens het belang ervan bij de groendienst, archief, statistische cel, registratiediensten ? ?
Ehm... werkzekerheid? Of vind jij dat het moet kunnen dat een werknemer van de ene dag op de andere wordt buitengezet, zodat het lievelingetje van de burgemeester die plaats kan innemen?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 12:50   #91
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Post =/= de ambtenarij.
nee, ze hebben er gewoon nog alle trekjes van mee, lekker kapotgestaakt, servicelevel naar zero, proberen u zoveel mogelijk te kloten, kijken om zoweinig mogelijk te werken, staan te zuchten als je 3 pakjes afgeeft.

en dan die servicelevel die je krijgt bij de loketten in het stad, dat ik ook zo fantastische file van uren leedvermaak en kijken naar een buro met 10 ambtenaren waar iedereen ogenschijnlijk naar een scherm zit te turen, en één dan het loket openhoudt
Oud 30 november 2011, 12:52   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ehm... werkzekerheid? Of vind jij dat het moet kunnen dat een werknemer van de ene dag op de andere wordt buitengezet, zodat het lievelingetje van de burgemeester die plaats kan innemen?
je ehbt toch automatisch werkzekerheid, en stel dat er een nieuw softwarepakket komt die uw werk automatiseert, dan doe je iets anders ?? Die bomen lopen niet weg, maar het kan wel beter gaan door een privé soms, en die archieven verdwijnen niet direct, maar he tkan wel allemaal gedigitaliseerd worden, en die registraties verdwijnen meestal ook niet maar het kan wel een app worden

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2011 om 12:53.
Oud 30 november 2011, 12:56   #93
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet voor statutairen in Antwerpen die thuis in hunne zetel gaan zitten.

Citaat:
HAHA, Dus het zijn de contractuelen die met een politieke kruiwagen zijn binnen geraakt?
We kunnen alleen maar vaststellen dat er vandaag politieke benoemingen zijn terwijl het statutair statuut bestaat.
zebrapad is offline  
Oud 30 november 2011, 12:57   #94
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ons verlof wordt inderdaad in uren uitgerekend, maar dat betekent geenszins dat we er (omgerekend) meer hebben. Buiten drie extra feestdagen, die niet in de privé gelden, hebben wij dezelfde hoeveelheid verlof. Compensatieuren voor sport (?), recepties en dies meer, zijn fantasietjes. U verzint maar wat.
Als ex ambtenaar verzin ik dit niet...
zebrapad is offline  
Oud 30 november 2011, 12:58   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, ze hebben er gewoon nog alle trekjes van mee, lekker kapotgestaakt, servicelevel naar zero, proberen u zoveel mogelijk te kloten, kijken om zoweinig mogelijk te werken, staan te zuchten als je 3 pakjes afgeeft.

en dan die servicelevel die je krijgt bij de loketten in het stad, dat ik ook zo fantastische file van uren leedvermaak en kijken naar een buro met 10 ambtenaren waar iedereen ogenschijnlijk naar een scherm zit te turen, en één dan het loket openhoudt
Nog nooit iets van gemerkt in de postkantoren waar ik kom. Misschien ligt het aan jou?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 12:59   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet voor statutairen in Antwerpen die thuis in hunne zetel gaan zitten.
Ja, ook voor hen.

Citaat:
HAHA, Dus het zijn de contractuelen die met een politieke kruiwagen zijn binnen geraakt?
We kunnen alleen maar vaststellen dat er vandaag politieke benoemingen zijn terwijl het statutair statuut bestaat.
Politieke benoemingen zullen er altijd zijn, maar dat ligt niet aan de ambtenaren; dat ligt aan de politiek.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 13:00   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ex ambtenaar verzin ik dit niet...
Jij bent geen ex-ambtenaar. En ja, je verzint het wel.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 30 november 2011, 13:10   #98
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dit word ook toegepast, met medewerking van de ambtenarij.
zebrapad is offline  
Oud 30 november 2011, 13:14   #99
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Klopt volledig. Onlangs stond ik aan te schuiven aan een loket. Na 15 min kwam ik aan de beurt. Ik gaf een envelop af voor een aangetekende zending. De postvent gaf mijn envelop terug met het vignet dat dient ingevult te worden, en verzoekte mij om naar een tafeltje te gaan om deze in te vullen.
Eens ingevult, terug 15 min aanschuiven om af te rekenen.
De wereld op zijn kop!
zebrapad is offline  
Oud 30 november 2011, 13:17   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog nooit iets van gemerkt in de postkantoren waar ik kom. Misschien ligt het aan jou?
ja ik heb gewoonlijk 10 tot 20 verzendingen en dat is lastig hé

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be