![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Blue Sky
Citaat:
dop 900€ gemiddeld nettoloon 1909€ Aangezien de uitkeringstrekker onder de armoedegrens zit kan die zich eigenlijk GEEN extra-kosten veroorloven.... De gemiddelde loontrekkende kan 1000€ extra-kosten aan. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 december 2011 om 21:14. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
Ik geloof dat mijn cijfers het recentst zijn, nog geen vol jaar oud.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#86 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik beschouw zulke zaken niet bepaald als luxe. Luxe is in mijn ogen kiezen tussen op reis gaan naar de Caraïben of Thailand of kiezen tussen een Audi of BMW. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met dat brutoloon kan je gerust op resto gaan. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#94 |
|
Banneling
|
Laat de armen toch ook hun streefdoel.... de armoedegrens bereiken
![]() |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...huisfront.aspx |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Minister
|
Citaat:
antwoorden zijn; gsm/smartphone, TV/DVD, internet,... ge kgenoeg staat water en eten niet daarin... Internet is niet noodzakelijk om in een maatschappij mee te kunnen; het is slechts een tool maar geen absolute functie waar een mens of geest zonder niet leven kan.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk jij dat alle armen migranten zijn? Waar lees jij de overgemaakte sommen volgens inkomen? Een artikel van begin 2010. Heb jij zo veel artikels in je trol-map? |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ge moet zo eens de vlieger naar een willekeurig land nemen. Geen toeristische regio's, geen toeristisch seizoen,... gewoon een regio in een land. En dan moet ge daar eens met enkele mensen spreken. Centraal-Europa valt zeer sterk aan te raden dezer maanden/jaren. Werkloosheidcijfers schieten daar naar boven. De urban decay is daar zelfs voor halfblinden zichtbaar. En als je dan met wat plaatselijke personen spreekt, dan blijkt algauw dat er zelfs achter ogenschijnlijk fatsoenlijke facades nog veel rotzooi schuilgaat. Kortom: als die mensen dat geld naar huis opsturen, is dat (op een enkele Centraal-Afrikaanse uitzondering na misschien) wellicht omdat de troep daar thuis nog groter is dan die hier. Zo lang die mensen dat geld opsturen, hebben die daar wellicht een goede reden voor. Maar dat zegt natuurlijk niets over de armoedegrens of de armoede hier.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 december 2011 om 00:11. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is heel begrijpelijk dat de mensen die hier geraakt zijn hun geld (soms verplicht) naar de thuislanden sturen. Dan is het ook normaal dat ze hier onder de armoedegrens geraken, maar niet onze schuld. Dat er zo miljoenen uit Europa verdwijnen is ook niet zo gezond voor de economie. Persoonlijk heb ik ooit een afrikaan ontmoet die hier geraakt was via Engeland. Hij werd verondersteld zo'n half dorp te onderhouden en de mens boerde jaar na jaar gewoon achteruit. Had hij eerst nog een auto om naar zijn werk te gaan, toen die defekt was kon hij hem al niet meer vervangen .... Dus alhoewel begrijpelijk dat ze hun loon naar huis sturen, is het noch voor henzelf noch voor onze economie een goede zaak. Ook hier is het vooral de eigen verantwoordelijkheid die hen in zulke positie brengt en niet die van de "racistische maatschappij". |
|
|
|
|