Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 december 2011, 17:45   #81
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Daarom dat ik ook had voorgesteld om de kwestie brussel tijdelijk te bevriezen.
Brussel is slechts één van de vele problemen.
Citaat:
Ik deel uw angst niet dat Vlaanderen en Wallonie twee miezerige landjes zouden worden. Integendeel, al die communautaire kwesties zouden uit de politiek verdwijnen en men zal zich meer kunnen bezighouden met echt beleid.
Echt beleid? Het status quo van SPA en CD&V ondersteunen? Bij de Oosterweelheisa kwam er toch ook geen Waal aan de pas?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uit angst bijeen blijven zou ik nu toch ook niet als mans gaan beschouwen.
Ik ben geen Belgicist uit angst. Verkleinen en splitsen is onlogisch, ik zou zelfs de Benelux willen herenigen tot de Nederlanden, naast culturele redenen ook wegens de grootte. Verder heeft een onafhankelijke Vlaanderen en een onafhankelijk geen enkel precedent, zeker omdat die eerste slechts een misvatting was door mensen die oorspronkelijk francofoon waren.
Albrecht is offline  
Oud 5 december 2011, 17:45   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is hun goed recht hé rikske...

Ten slotte heeft de héle belziek met zijn allen verenigd diezelfde riooltaktiek gevoerd tegenover De Wever en zijn partij....

Boontje én loontje rikske,maak daar maar een bekend gezegde mee....
Hangt ervan af hé.

Als u andere Ideen heeft over de inhoud zie ik geen probleem.

Als u personen gaat afkalken over wie ze zijn dan weer een andere.
Henri1 is offline  
Oud 5 december 2011, 17:46   #83
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat heeft N-VA hiermee te maken?
N-VA is de enige partij die riool oppositie voert.
Henri1 is offline  
Oud 5 december 2011, 17:46   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan wacht u hier een zware taak Henri1: de Waalse PS en haar kopstuk Di Rupo met verve verdedigen. We zijn benieuwd.
Ook ik zal mijn commentaren op het beleid hebben, goed of slecht.
Henri1 is offline  
Oud 5 december 2011, 17:54   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

[quote=Albrecht;5844860]
Citaat:
Brussel is slechts één van de vele problemen.
Ook meteen het grootste. En eigenlijk zou men gewoon aan elke Brusselaar moeten vragen waar hij/zij zijn belastingsaangifte wenst in te dienen. Dus geen territoriale onderhorigheid maar een personele onderhorigheid. Zoals men gedaan heeft in een aantal grensdorpen in Tsjechie en Slovakije.

Citaat:
Echt beleid? Het status quo van SPA en CD&V ondersteunen? Bij de Oosterweelheisa kwam er toch ook geen Waal aan de pas?
Ik zie in ieder geval liever discussies over economische zaken & infrastructuur zonder steeds weer die communautaire zever. Er zal altijd politieke rivaliteit zijn en dat hoort ook in een democratie. In een land met 2 verschillende socio-economische realiteiten is beleid voeren haast een zero-sum game.

Citaat:
Ik ben geen Belgicist uit angst. Verkleinen en splitsen is onlogisch, ik zou zelfs de Benelux willen herenigen tot de Nederlanden, naast culturele redenen ook wegens de grootte. Verder heeft een onafhankelijke Vlaanderen en een onafhankelijk geen enkel precedent, zeker omdat die eerste slechts een misvatting was door mensen die oorspronkelijk francofoon waren.
Dat is gewoon een conservatieve misvatting dat verkleinen en splitsen onlogisch is. Ik kan verkeerd zijn maar ik denk niet dat een meerderheid van Slovenen en Kroaten ervoor gewonnen is om terug in Joegoslavie te stappen.
Elio di Supo is offline  
Oud 6 december 2011, 07:10   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Enerzijds interesseert het u dus niet of hij het gedaan heeft of niet...neen...u verwijst enkel naar een niet veroordeling
Uiteraard. Iedereen is immers onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Een rechtsprincipe dat voor u blijkbaar geen enkele betekenis meer heeft. Heeft u even verontwaardigd gereageerd toen een van uw partijboegbeelden, Xavier Buisseret betrapt èn veroordeeld werd voor seks met minderjarige meisjes?

Citaat:
Door Di Rupo te wilen verdedigen bombardeert u hem tot beschermeling van de homo's....le's en bi's....die gasten en gastinnen verdienen dat niet...
U snapt het helemaal niet hé Fieseler....

Ik verdedig Di Rupo niet. Ik verdedig het principe dat de onschuld staande blijft tot de schuld bewezen is, zoals in het geval van Buisseret die notabene op het partijsecretariaat van het vlaams blok twee minderjarige meisjes verkrachtte. En dat creatuur zit vandaag weer even vrolijk te zetelen voor het vlaams blok, alsof er niets gebeurd is.

Citaat:
Neen hoor...de procedure moet niet veranderen om rappekes een wet te maken....voor het VB proces hebben ze zelfs de grondwet en vier andere wetten gemaakt/veranderd....het was één van de snelste justitie- en wetgevende moves van de afgelopen decennia...en voor capo Rupo zouden ze dat niet kunnen denkt U?
Jaja, we kennen al die paranoïde complottheorietjes wel. In hoeverre ze op feiten berusten, is nog maar zeer de vraag. Nog geen enkele blokker heeft die complottheorie rond het VB-proces ooit ook maar enigszins geloofwaardig kunnen onderbouwen en ook bij dit geval van Di Rupo blijft het bij het verspreiden van insinuaties, verdachtmakingen, halve waarheden en hele leugens. Kortom: stemmingmakerij.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 07:18   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hier is het zogenaamde slachtoffer: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GSDC7I8F

Ik ben nog steeds van het principe "onschuldig tot het tegendeel bewezen is", en aangezien onderzoek zijn onschuld heeft aangetoond, zie ik totdat er echte bewijzen tegen hem verschijnen, geen reden om hem schuldig te vinden. Ik ben het niet akkoord met veel van zijn standpunten, en vind het triest dat hij nog altijd geen moeite heeft gestoken in de Nederlandse taal. Maar het niet akkoord zijn met zijn standpunten is voor mij geen reden om hem zomaar als buitenstaander te gaan beschuldigen van zulks.

Hier kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn.

Blijbaar werd mijnheer Di Rupo valselijk beschuldigd door een fortuinzoeker, die inmiddels een hele waslijst aan criminele feiten bij elkaar sprokkelde... En toch zijn die valse beschuldigingen voor mensen als Fieseler voldoende om mijnheer Di Rupo aan de schandpaal te nagelen. Ik zei het eerder al: zich bedienen van laster en eerroof om een politieke tegenstander in diskrediet te brengen, is allesbehalve fraai.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 07:35   #88
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is de enige partij die riool oppositie voert.
Heb je daar aanwijzingen van?
Oud 6 december 2011, 07:35   #89
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook ik zal mijn commentaren op het beleid hebben, goed of slecht.
Dat kennen we van u.
Oud 6 december 2011, 07:37   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Uiteraard. Iedereen is immers onschuldig tot zijn schuld bewezen is.
Zeg dat tegen EC.

Voor Di Rupo hebben ze de wet moeten aanpassen.
Di Rupo is pas in cassatie vrigesproken.

Vuur - Rook
Oud 6 december 2011, 08:00   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Di Rupo hebben ze de wet moeten aanpassen.
Bewijs dat.

Citaat:
Di Rupo is pas in cassatie vrigesproken.
Nee, het dossier werd door Cassatie naar de prullenmand verwezen, wegens "te licht". Dat betekent dat er nooit een rechtszaak geweest is. Als er geen rechtszaak was, kan er ook geen "vrijspraak" zijn.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 08:07   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is het zogenaamde slachtoffer: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GSDC7I8F

Ik ben nog steeds van het principe "onschuldig tot het tegendeel bewezen is", en aangezien onderzoek zijn onschuld heeft aangetoond, zie ik totdat er echte bewijzen tegen hem verschijnen, geen reden om hem schuldig te vinden. Ik ben het niet akkoord met veel van zijn standpunten, en vind het triest dat hij nog altijd geen moeite heeft gestoken in de Nederlandse taal. Maar het niet akkoord zijn met zijn standpunten is voor mij geen reden om hem zomaar als buitenstaander te gaan beschuldigen van zulks.
2

ik heb de indruk dat hier sommigen in feite gewoon nog altijd homo-zijn gelijkstellen met pedofilie.

triestig dat zulke standpunten nog altijd leven in het Vlaanderen anno 2011. en dan maar klagen over andere culturen terwijl ze gewoon dezelfde ideeën hebben, alleen maar wat verpakt in een blank sausje.
Oud 6 december 2011, 08:17   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gewone politieke theater zal weer beginnen: even zielig en huilerig, maar gelukkig minder nieuwswaardig.
Vergeet het. Het wordt een dagelijks dramaspektakel waarbij de 540 dagen formatie verbleken.
Oud 6 december 2011, 08:21   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo? Sinds wanneer is mijnheer Di Rupo het boegbeeld van de holebi-beweging?
Dat was hij tot nu toe niet. Maar ik hoor links en rechts toch triomfantelijke berichten die erop wijzen dat hij die status misschien aan het krijgen is.
Oud 6 december 2011, 08:23   #95
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dat hardmaken (no pun intended)?
Hé Raf, als je wel eens in het Brusselse homomileu komt, dan heb je die verhalen over die auto met chauffeur die in de buurt van Fontainas jonge mannen komt ophalen, zeker al gehoord.
Oud 6 december 2011, 08:34   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkleinen en splitsen is onlogisch, ik zou zelfs de Benelux willen herenigen tot de Nederlanden, naast culturele redenen ook wegens de grootte.
U weet dat dat uitsluitend kan na het verdwijnen van de Belgische staat. België is precies opgericht om de eenheid in de Nederlanden te breken, en zolang die separatistische staat nog bestaat zal dat zo blijven.
Oud 6 december 2011, 08:36   #97
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei het eerder al: zich bedienen van laster en eerroof om een politieke tegenstander in diskrediet te brengen, is allesbehalve fraai.
In een landen met een gesloten systeem is dat vaak de enige mogelijkheid, nietwaar?
Oud 6 december 2011, 08:36   #98
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
We zijn officieel vertrokken.

N-VA zal een "riool-oppositie" voeren ?
Je bedoelt zoals de cd&v al bezig was de laatste weken tegen de NVA? Nee te laag niveau voor de NVA, die houden zich aan feiten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 december 2011, 08:51   #99
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Uiteraard. Iedereen is immers.......enz
Even samenvatten...Volgens u is Di Rupo onschuldig omdat enerzijds zijn eigen politiek benoemde rechters hem niet hebben willen (durven?) vervolgen en omdat diezelfde rechters ooit een Blokker hebben veroordeeld...

Rare jongens die holebi's....

En ondertussen maar blijven janken dat "de mensen" een parallel trekken tussen homofilie en pedofilie....maar dat zal dan weer zuiver toeval zijn zeker...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 december 2011 om 09:01.
Fieseler is offline  
Oud 6 december 2011, 08:53   #100
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U weet dat dat uitsluitend kan na het verdwijnen van de Belgische staat. België is precies opgericht om de eenheid in de Nederlanden te breken, en zolang die separatistische staat nog bestaat zal dat zo blijven.
En Vlaams-Nationalisme gaat dat verhelpen? Breken om dan terug te lijmen? Mogelijk permanent verlies van Wallonië en Luxemburg?
Albrecht is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be