Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2011, 22:03   #81
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Straks gaat u nog beweren dat BDW geen neen heeft gezegd tegen de nota di Rupo.
HOUZEE ! is offline  
Oud 8 december 2011, 22:04   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wacht even.
ga je nu beweren dat CDV / OVLD / SPAPS etc. de NVA nu NIET konden dwingen op mee te regeren, zodat ze meer stemmen gaan halen in de toekomst?

waarom deden ze het dan niet? wilden ze niet of zo?
Buiten de Sp.a zaten al die partijen in lopende zaken. De enige manier die ze konden gebruiken om de N-VA te dwingen een coalitie te starten was vergaande subversiviteit in lopende zaken. Dit wil zeggen gewoon hun kat sturen als er gelijk maar wat door de ministerraad moest worden gedaan. Ze hebben echter in lopende zaken uit verdomde plicht de taak van goede huisvaders waargenomen. Ze hebben zich dus laten bespelen door de N-VA.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 december 2011, 22:04   #83
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Niet dat ik je niet geloven zou, doch wat is de bron van hiervan ?
is dit niet een FEIT !
Oud 8 december 2011, 22:05   #84
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
is dit niet een FEIT !
Hij vroeg een bron. Geef er dus één zodat iedereen overtuigd is dat het een feit is.
Albrecht is offline  
Oud 8 december 2011, 22:09   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het lijkt dat N-VA liever blijft teren op het kiezersaantal, en in de oppositie wilt blijven. Mee onderhandelen stond gelijk aan compromissen, want een bedreiging vormt voor de N-VA moet oog op de volgende verkiezingen.
Ah ok, je bent ook lid geworden van WWW.Trollbot.be zie ik.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 december 2011 om 22:09.
Xenophon is offline  
Oud 8 december 2011, 22:09   #86
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is niet natrappen. Dat is een analyse van de feiten. U moet dingen niet verwarren.
Jij zou nog geen feiten herkken moesten ze naakt voor je dansen met een bord voor je neus. Ik zie het nut van dit topic niet, degene tot wie de OP zich richt zijn van zo'n kwade wil dat eenderd hoe het tegendeel aangetoond zou worden Zelfs niet alle onderhandelaars durven beweren dat de N-VA geen akkoord wou. Dat PS etc direct de nota BDW afschoten weten we, de reactie wanneer N-VA de nota EDR buist weten we ook, enough said.
Gwyndion is offline  
Oud 8 december 2011, 22:11   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Denken jullie nu werkelijk dat de Vlamingen bezig zijn met de vraag wie compromissen kan maken?

Heb jij al gehoord over de financiële situatie van België? Over de non-onderhandeling van de traditionele partijen met betrekking tot het Fortis dossier? Het Dexia debacle? Onze energieprijzen, het immigratiedossier...noem maar op. Het minste wat je kan zeggen is dat de traditionele partijen hierin hebben gefaald, en nog niet zomaar een beetje he, echt gefaald bedoel ik!
Dexia weegt het zwaarste op onze staatsschuld en dit waren problemen die men zag aankomen sinds de val van Griekenland.

Als de aandeelhouders van Dexia zich een beetje meer éénzijdig hadden opgesteld, het liefst vertegenwoordigd door een uitvoerend orgaan met vergaande volmachten en vergaande discretie, dan hadden we ons niet dermate laten rollen door Frankrijk.

Maar neen, al dat zwarte piet gezever van onze heren/dames politici is veel belangrijker.

Ze lachen daar in Frankrijk maar wat af met Les Petits Belges.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 8 december 2011, 22:13   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Denk je dat echt? Waarom kost een ziekenhuisopname in Wallonië dan meer dan het dubbele dan in Vlaanderen? De Vlaming moet dus meebetalen voor het waals gesmos. Hoeveel bedraagt de maandelijkse transfert alweer? 1 miljard.
Ik heb over wat je terugtrekt. Deze bedragen zijn gewoon identiek. Mocht je beweren waar zijn dan zou er een enorm medisch toerisme zijn van Walen en Brusselaars naar Vlaanderen.

Oud 8 december 2011, 22:15   #89
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Jij zou nog geen feiten herkken moesten ze naakt voor je dansen met een bord voor je neus. Ik zie het nut van dit topic niet, degene tot wie de OP zich richt zijn van zo'n kwade wil dat eenderd hoe het tegendeel aangetoond zou worden Zelfs niet alle onderhandelaars durven beweren dat de N-VA geen akkoord wou. Dat PS etc direct de nota BDW afschoten weten we, de reactie wanneer N-VA de nota EDR buist weten we ook, enough said.
let op mijn woorden, dit wordt hét thema van de verkiezingen in 2013 : stapten hij op / moest hij opstappen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:17   #90
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Straks gaat u nog beweren dat BDW geen neen heeft gezegd tegen de nota di Rupo.
Is dat echt waar? Hoe durfde hij! Zomaar "nee" zeggen tegen de nota di Rupo. Ja, dat mocht hij natuurlijk niet doen. Hij moest "ja" zeggen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 8 december 2011 om 22:20.
Flippend Rund is offline  
Oud 8 december 2011, 22:19   #91
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
let op mijn woorden, dit wordt hét thema van de verkiezingen in 2013 : stapten hij op / moest hij opstappen.
in uw dromen ja
Oud 8 december 2011, 22:20   #92
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Is dat echt waar? Hoe durfde hij! Ja zo is het logisch dat hij niet in de regering zit.
het omgekeerde lijkt me inderdaad onlogisch te zijn.

4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:22   #93
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het omgekeerde lijkt me inderdaad onlogisch te zijn.
Inderdaad. Bartje heeft blijkbaar niet begrepen dat hij geen "nee" mocht zeggen, maar dat hij "ja" moest zeggen.
Oud 8 december 2011, 22:22   #94
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hij vroeg een bron. Geef er dus één zodat iedereen overtuigd is dat het een feit is.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...1pfd8PM96ERALw
Silverfields is offline  
Oud 8 december 2011, 22:24   #95
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
in uw dromen ja
Nee hoor. Bij gebrek aan beters, zal het nv-a terug met een controversieel onderwerp moeten uitpakken: "stapte hij op/moest hij opstappen". Niks makkelijker dan een zinloze maar stemmenronselende tweespalt creëeren tussen BDW-believers en BDW-sceptici dan via dit soort futiliteiten.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 december 2011 om 22:25.
4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:24   #96
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Het feit dat de Belgicisten zo in paniek zijn laat toch vermoeden dat ze zelf niet overtuigd zijn dat EDR de "reder des vaderlands" is.
Gwyndion is offline  
Oud 8 december 2011, 22:27   #97
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het feit dat de Belgicisten zo in paniek zijn laat toch vermoeden dat ze zelf niet overtuigd zijn dat EDR de "reder des vaderlands" is.
Welneen, meneer Di Rupo is zeker de "reder" des vaderlands niet, daar hoeft niemand van overtuigd te worden.

4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:28   #98
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
niemand maar dan ook niemand let veel op uw woorden.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 22:32   #99
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht

Ik lees alvast nergens in mevrouw Cantillons document dat een ziekenhuis opname in Wallonië meer dan het dubbele zou kosten als in vlaanderen. Heb ik erover gelezen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Denk je dat echt? Waarom kost een ziekenhuisopname in Wallonië dan meer dan het dubbele dan in Vlaanderen? De Vlaming moet dus meebetalen voor het waals gesmos. Hoeveel bedraagt de maandelijkse transfert alweer? 1 miljard.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 december 2011 om 22:33.
4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:38   #100
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Mister steeds-beter-weten,

Jambon bedoelt de keuze om NEE te zeggen tege de nota van Di Rupo. Of is voor jou een NEEN gelijk aan het "afbollen"? Nva heeft daarna nog openlijk duidelijk gemaakt dat ze wel verder wouden onderhandelen, maar niet op de BASIS VAN NOTA DI RUPO!!!

Versta het nu eens, aub!!!!
Nee zeggen tegen de nota, en dan denken dat de anderen daaruit zullen besluiten dat de nota dus van tafel moet en er volledig zal herbegonnen worden is een toonbeeld van wereldvreemdheid, ofwel was het een berekende zet. Het eerste is de officiële versie en die zal men er om taktische redenen in blijven rammen. Het tweede is veel waarschijnlijker.

Als de formateur aan al de onderhandelende partijen (die ruim overschot hadden om een 2/3 meerderheid te vormen de vraag stelt : wie wil de onderhandelingen starten op basis van mijn nota. En hij krijgt één NEEN via een persconferentie waar de nota tot brandhout is gemaakt. En hij krijgt van alle anderen een ja, maar. En hij kan tellen : hij merkt dat hij probleemloos zijn benodigde 2/3 meerderheid kan vormen. Wel, dan trekt de karavaan voort. En zoals het spreekwoord het ons dan leert, blijven de blaffende honden achter. Sorry, maar dat was niet alleen voorspelbaar maar ook gewoon evident. Wie niet mee wil, blijft achter. Daar is niks oneerbaars aan. (ik zou het veel beter gevonden hebben hadden ze mee gestart want dan konden ze het resultaat mee aansturen en veranderen, maar je kunt niemand dwingen) Onderhandelingen mee opstarten is niet hetzelfde als akkoord gaan met het eindresultaat. Ze hadden er nog op elk zelfgekozen moment terug kunnen uitstappen hadden ze het resultaat niet goed gevonden. Nu hebben ze zelfs geen poging gedaan. Of een partijtje blufpoker willen spelen, in de simpele gedachte dat de anderen dan misschien zouden volgen. Politiek is geen kleutertuin.

De versie van "eraf gereden" is een achterafje, een communicatie handigheidje om de sympathie van de vlaming niet te verliezen en zelfs nog bij te winnen. Hoe kunnen ze anders aan al hun nieuwe kiezers die naar hen kwamen voor verandering en -eindelijk- een regering, gaan uitleggen dat ze er zelf uitstapten ? Dat gaat niet, dus MOET de n-va obstinaat bij de versie van "eraf gereden" blijven.
Het gaat niet om de waarheid, maar om de perceptie.
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be