![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() en om nog eens aan te duiden dat u het niet alleen over gedrag heeft: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Veel mensen zijn daarintegen wel geschandaliseerd door publiek vertoon van affectie: kussen, aflebberen, potelen, zeg huurt een kamer! Of het gaat om homo dan wel hetero gevoos maakt niet uit. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bent u ZO arm aan argumenten dat u zich moet verlagen tot het negeren van de context (de andere woorden in de tekst) van één post? U zegt "om NOG eens aan te duiden", moet ik hier eens AL mijn posts in dit topic waar afwijk* in voorkomt na elkaar pasten en gaan we dan eens samen tellen? Wijst het gebruik van het woord 'homofiel' en 'homofilie' op een ZIEKTE? Bij mijn weten is dat gewoon de volledige term die veelal afgekort wordt als 'homo'? ![]() Of op uw bewijzen mag ik wachten? Is het ZO moeilijk om uw eigen beweringen te staven? Waarom zoekt u dan niet eerst op of ze kloppen vooraleer ze te posten? Last van iemand uw mening op te leggen ipv feiten te geven? Ik ga gewoon mijn originele tekst verschuiven naar een nieuw antwoord hoor, aangezien hetgeen u totnogtoe zei allemaal gebaseerd was op uw eigen vermoedens, dingen die ik niet zei, en uit de context trekken. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://www.apa.org/pubinfo/answers.html
zou ik eens goed lezen. http://www.utexas.edu/courses/bio301.../Gay/Text.html http://allpsych.com/journal/homosexuality.html http://jrscience.wcp.muohio.edu/Rese...ologicall.html al deze wijzen er op dat homosexualiteit geen keuze is, geen mentale afwijking. dat de reden er van een complex samenspel is van biologie en psychologie. wat dus wil zeggen dat als je de biologie niet hebt je door enkel de psychologie te krijgen vie opvoeding, je niet homoseksueel kunt worden of gemaakt worden.
![]() |
#87 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie homoseksualiteit als een 'gedrag' niet als een 'ziekte' zoals u stelde en waarop u me hekelde. Of u gelijk hebt of niet, is nu niet meer relevant want ik gebruikte het in de betekenis van gedrag, hetgeen u nu ook weet. http://www.jerreper.nl/feat4.php?deel=5 "Het is goed onderscheid te maken tussen homoseksualiteit en homofilie. Achter niet elke homoseksuele daad gloeit de homofilie. Net zo min vloeit uit homofilie noodzakelijkerwijs de homoseksuele daad voort." Het lijkt me dus een niet relevante keuze, wel ik maakte de keuze 'homofiel'. Omdat ik dat in de krant gezien heb en geleerd op school, en de keuze hier niet relevant is. ![]() Wel, heel veel wat in boekvorm bestaat, bestaat ook in webpagina vorm of pdf document. Zeker over 'populaire' onderwerpen, en volgens hetgeen ik vond met Google heeft homofilie geen gebrek aan aandacht. Hopelijk wordt het gedrag van websurfende kinderen er niet door beïnvloed. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U kent werkelijk niets van genetica, is het niet? Er is weldegelijk een verschil tussen bepaalde factoren die "genetisch bepaald" zijn en gewoon erfelijk worden overgedragen. Homoseksualiteit wordt niet overgedragen van de ene generatie naar de andere, maar is wel genetisch bepaald door een aberatie in het genetisch patroon die ervoor zorgt dat iemands geaardheid anders ontwikkelt. Uw blanke huidskleur daarintegen wordt erfelijk bepaald, net als uw blauwe ogen en uw blond haar. Dat wil zeggen als je geluk hebt en de dominante genen van uw beide ouders de juiste waren. Je weet wellicht dat er ook afrikaanse paren zijn die om de een of andere reden plots een blanke baby op de wereld zetten? Ook dat is een aberatie in het genetisch patroon. Een toevalligheidje, een "afwijking" inderdaad; maar dat maakt hen als individue niet minderwaardig aan hen die de "norm" zijn. Al de rest; hand in hand lopen etc, is een ethische/esthetische discussie en doet ten gronde niets ter zake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() nog wat leesmateriaal over het oude rome:
http://personal.monm.edu/RBAY/homosexuality_in_rome.htm verder zijn er tal van boeken verschene over de studie van homoseksualiteit in zowel rome als griekenland. vb: http://www.utexas.edu/courses/cc348hubbard/
![]() |
#90 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat het woord 'homofilie' nog wel in religieuze kringen gebruikt wordt, heeft ook te maken met dat verschil. Binnen veel religies benadert men homoseksualiteit namelijk op die manier: een mens 'mag' wel homoseksuele gevoelens hebben, zolang hij of zij er maar niks mee doet. homofilie past inderdaad beter in uw verklaringen
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunt ge aub uw homofobe uitspraken voor de privekring houden en ze niet langer op een publiek forum posten. Ik ervaar ze namelijk als pervers en het wordt hoog tijd dat gij daarvoor respect opbrengt.
![]() |
#92 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() 254455ste keer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. het gaat niet om natuurwetten, maar om instincten 2. er zijn uit het dierenrijk voldoende voorbeelden van zelfopoffering om de soort in stand te houden (gazellen zijn daar nogal sterk in), wat meteen aantoont dat uw koppeling slechts ten dele opgaat Bovendien: zoek eens op wat het woord heterosexisme wil zeggen, of dacht u dat heterosexisme een synoniem voor heterosexualiteit is? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Uit welke uitspraken leidt u af dat ik 'homofoob' zou zijn, gezien de definitie van van Raging Bile Duct hierboven, dat ik BANG zou zijn van homofielen? Het ging me hier over de onbekende risico's verbonden aan de groei van het aantal holebi's in de maatschappij daar onze evolutie gebaseerd is op de succesformule man-vrouw. Als NOOT (daar homofoob niks te maken heeft met mijn stelling): - Gezien dezelfde definitie, wat heeft angst voor holebi's (=homofobie) te maken met de plaats waar ze geuit wordt (dat publiek forum in uw tekstlijn)? Ervaart u literair uitgedrukte angst als perversie? "Ik ben bang" = u voelt perversie en krijgt eventueel een afkerig gezicht? U vertoont me dunkt ook afwijkend gedrag hoor. ![]() - Ik kan wel respect opbrengen voor uw afwijkend gedrag en er moeten u geen beperkingen opgelegd worden want niemand kan bij iemand anders een perversie voor iets nieuws opwekken. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Voor de lezer die minder rap mee is: - de ene aggressie lokt de andere uit. - publieke uitingen van homofilie kunnen bij een kind, dat zich in de beslissingsfase(leeftijd) bevindt, de balans naar homofilie doen doorslaan (wat ik vergelijk met uitlokken). 2) de zaken 'rabiaat zijn' en duikelnichten zijn me onbekend. En ik vermoed dat het laatste een belediging is en het eerste geen positief kenmerk is. Maar op welke basis de relevantie? (en leg het eens uit). En ik haat uiteraard geen holebi's. Waar leidt u dat uit af? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |