![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Was dit nu de reden waarom zovele mensen gestorven zijn voor democratie en persoonlijke vrijheid? Opdat er toneelstukken over incontinentie opgevoerd zouden kunnen worden met een portret van Jezus op de achtergrond? Opdat we granaatjes naar Jezus zijn gezicht zouden kunnen gooien? Deze voorstelling tegenhouden is natuurlijk niet het einde van de democratie, noch van de artistieke vrijheid. Het zou enkel een beperking zijn op wat de Singel met ons belastingsgeld allemaal kan organiseren.
En dan spreekt men over "ultrakatholieken", als je nog maar een portret van Mohammed had gebruikt in een voorstelling, had je andere ultra's tegengekomen. En die zouden niet gestopt zijn bij een manifestatie buiten of bij een stinkbom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Gouverneur
|
![]() Als men een dergelijk toneelstuk zou spelen met mohammed als figuur die bemeurd en beschoten wordt, dan zou de directeur van de Singel, Jerry Aerts, nu met de dood bedreigd worden en zou geweld niet uitblijven. Ook wereldwijd zouden er gewelddadige protesten komen en eventueel terroristische aanslagen. De lafaard en zelfhater, Jerry Aerts, durft natuurlijk geen stuk prgrammeren over mohammed, bang als hij is, de bange blanke man die zich anderzijds wel stoort aan een vreedzame optocht van christenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() Als men een dergelijk toneelstuk zou spelen met mohammed als figuur die bemeurd en beschoten wordt, dan zou de directeur van de Singel, Jerry Aerts, nu met de dood bedreigd worden en zou geweld niet uitblijven. Ook wereldwijd zouden er gewelddadige protesten komen en eventueel terroristische aanslagen. De lafaard en zelfhater, Jerry Aerts, durft natuurlijk geen stuk prgrammeren over mohammed, bang als hij is, de bange blanke man die zich anderzijds wel stoort aan een vreedzame optocht van christenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Het is alleszins de moeite om eens naar de H.mis van st Pius X beweging te gaan. Prachtige muziek, Spiritualiteit en zalige preken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Een toneelstuk zoals dat van Romeo Castellucci is voor mij persoonlijk een spiritueel veel intensievere ervaring en zet mij veel eerder aan tot nadenken dan een preek tijdens een misviering. Ik zie niet in waarom beiden niet naast elkaar zouden mogen bestaan.
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Met alle respect, maar ik begrijp je positie in deze discussie toch niet echt hoor. De meeste mensen die tegen dit toneestuk protesteren zie ik als misleid en gemanipuleerd, maar ik heb begrip voor het feit dat ze zich beledigd voelen en vind dit erg jammer. Je lijkt echter die gevoelens te willen banaliseren door te beginnen over geld en subsidies... doe maar wat je wil zolang het mij geen geld kost. Als je je oprecht beledigd voelt door iets, dan is belastinggeld toch niet her eerste waar je aan denkt?
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het niet kunnen dat men stront over de beeltenis van Jezus wrijft. Ik ga die kerel die dat maakt niet fysiek gaan aanvallen, ik vind het gewoon grof.
Het zou ook niet leuk zijn mocht men een foto van mijn kinderen met stront besmeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is te vergelijken met een passiespel. Het is daarbij ook niet de bedoeling dat het publiek juicht wanneer Jezus vernederd en gefolterd wordt, maar dat ze deze lijdensweg mee herbeleven.
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar hebben ze geen kloten genoeg voor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Commentaar op het stuk door bisschop Bonny: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...Christus.dhtml
De bewering dat er geen creativiteit of oprechte schoonheid in dit theaterstuk zou zitten is niet correct. De schoonheid is te vinden in de emoties en reacties die het bij het publiek losmaakt. Opvallend dat alle Christenen die het stuk echt gezien hebben er unaniem positief over zijn.
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() http://www.leforumcatholique.org/message.php?num=613077
http://www.ndf.fr/poing-de-vue/29-10...e#.TzF8b1yAE2s http://www.rorate.com/nieuws/nws.php?id=69962
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister