![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moet bekennen, dat ik als volgens het sterotype 'arogante' Nederlander even dacht: 'Welcome to our world'
![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 26 januari 2012 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En zolang er in Vlaanderen ook maar ergens één politicus rondloopt die eventueel bereid is om daarover te onderhandelen, zullen ze die eisen blijven formuleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij beweert dus dat de nationale regering als officieel standpunt heeft:"Vlamingen zijn arrogant, Walen willen meer solidariteit van die arrogantsia..." Daarbovenop, welke premier, dus eerste minister van alle Belgen, heeft zich al ooit laten verleiden om in het buitenland eens te gaan konkelen over "de Vlamingen zus" en "de Walen zo"? Hier toont di Rupo zich een fundamentalistische Waal van het allooi van Mise au Point, terwijl hij net diegene moet zijn die de Belg moet vertegenwoordigen. Laat een Demotte maar wat standpunten lanceren over "de Vlaming" en "de Waal". Had een Verhofstadt of een Dehaene zich ooit aan zo'n uitspraken gewaagd, maar dan met een denigrerende sneer richting Walen, de regering viel meteen en elke Waalse politicus zou in de wereldpers staan huilen wat een egoïstische rotzakken die Vlamingen eigenlijk wel zijn. Weer typisch dat een halve zool als jij daar allemaal gemakshalve omheen fietst, ergo, zelfs eventjes durf te stellen dat di Rupo gewoon het standpunt van de nationale regering vertolkt. En zo'n onnozelaars moet men hier hele dagen op dit forum dulden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Nierika
Hoe komt er dat er nu geen commotie is over die uitspraken ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() N-V-A
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 27 januari 2012 om 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Meer solidariteit? Van hun kant dan toch!
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 7 februari 2012 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Uw mening is, behalve volkomen irrelevant en ongefundeerd, ook nog eens perfect te vatten met de woorden van uw nickname: zowaar een scheet in een fles...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dit niet echt een controversiële uitspraak. Hij zegt niet dat het om zijn persoonlijke mening gaat; hij geeft gewoon weer wat de respectieve visies in de beide landsdelen zijn. En dat is inderdaad wat vele Walen denken.
Als het gaat om schandalige uitspraken van franstaligen in de buitenlandse media, zijn er veel ergere voorbeelden te vinden. Bijvoorbeeld Damien Thiéry die een potje zat te huilen over die vieze vuile fascistische Vlaamse regering. Als burgemeester van een Vlaamse gemeente, nota bene. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 1 februari 2012 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burgemeester
|
![]() maar het is altijd nog vlaamse grond, al komt dat met de nieuwe staatshervorming wel in het gedrang,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Natuurlijk wel. Net zoals Borgerhout een Vlaams district is. Het is niet omdat er in de laatste decennia ergens in een Vlaamse gemeente een anderstalige meerderheid aan de macht gekomen is, dat die gemeente dan meteen en onherroepelijk niet meer Vlaams is. Linkebeek ligt aan onze kant van de taalgrens, en enkel door geweld zullen ze daar iets aan kunnen veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Net zoals Taiwan nog steeds een deel van China is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Je zou denken dat ik hier extremistische nationalistenpraat zit te verkondigen. Bij mijn weten maken de faciliteitengemeenten volgens de Belgische grondwet nog altijd deel uit van het Vlaams Gewest en vallen ze, behalve wat het Franstalig onderwijs betreft, 100% onder de bevoegdheid van de Vlaamse regering. Ongeacht de huidige politieke meerderheid in de desbetreffende gemeenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder weet gij niks over mij, slimme, dus hou uw speculaties voor uwzelf. Ik ben momenteel, op eigen kosten, niet die van de hardwerkende Vlaming, vier maand aan 't reizen in Zuid Amerika en Antarctica. Eat them apples...
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Feit blijft dat Silvio DiRupo een parasiet is die opkmt voor parasieten en die het parasitisme op colonialistische wijze zijn goed recht vindt. Tijd dat we de luizenshampoo bovenhalen...
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |