![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Hier séh, nen linkse apotheker...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door F.B. : 27 januari 2012 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet niets anders dan het zonlicht ontkennen... Welk land was dat weer dat uiteindelijk de opgedrongen multicul als een verrijking moet herkennen??? Dat zal pas een "mededeling" zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door F.B. : 28 januari 2012 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb je gevraagd wat de voorwaarden zijn voor "het land herkent". Moet 50% van de bevolking + 1 iets herkennen? Hoe zullen we dat meten? Wat bedoel je met verrijking? Is dit uitsluitend financieel-materialistisch? Wanneer jij daar niet op wil antwoorden, kunnen we daar niet over discussiëren. Heb je vorige week vrijdag (20/01) gekeken naar "Rusland voor beginners" met als thema etni en religie? Als ik het me goed herinner, leven er meer dan 100 verschillende etniën in het huidige Rusland; die alle zogenaamde wereldgodsdiensten volgen. Men bezocht ook Kazan in Tatarstan; met o.a. etnische Russen en Tataren en met Russisch Orthodoxen en Moslims. De moskee en de Kerk staan er op kleine afstand van elkaar. Het "code"-woord is er verdraagzaamheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij ziet 1 reportage in 1 deel van de wereld waar dit (voorlopig nog) zo is, en nu dweep jij daar volle bak mee. Jou ideologie voedt zich aan naïviteit. Laatst gewijzigd door F.B. : 28 januari 2012 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Weeral heel mooi uit zijn context gerukt. Echt heel mooi van jou. proficiat!
Laatst gewijzigd door F.B. : 28 januari 2012 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, ik heb dat programma niet gezien, maar ik heb wel andere vroegere reportages over dat samenleven in Rusland gezien, en dat was niet om te vertellen hoe goed het ging! De multicul was een mooie droom maar is uitgedraaid op een mislukking! Inderdaad "verdraagzaamheid" is het codewoord! Wat al betekent dat er één en ander niet klopt en men moet rekenen op die verdraagzaamheid om te verdragen wat niet klopt! Zolang het duurt... Niet moeilijk om te begrijpen eigenlijk als je ziet hoe het er in de moslimlanden aan toe gaat, moslims onder elkaar! Waar waren er weer aanslagen vandaag en hoeveel slachtoffers??? Hoe zou het dan ok zijn als ze in andere landen vaste voet krijgen en daar te maken krijgen met de autochtonen die helemaal niet bij hen passen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je weigerde toen ook al om te antwoorden. Je moet toch eerst overeenkomen wat de criteria zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kennismaking met een andere cultuur kan alleen verrijkend zijn, wanneer je die gaat ontdekken in zijn eigen originele kader.
Wanneer die cultuur in een ander gastland terechtkomt, dan verwatert ze, verzuipt ze en verbastert ze. Het afkooksel is nauwelijks nog verrijkend te noemen, en is voor niemand een positief gegeven.
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() Het wordt bedenkelijk als een amper ontwikkelde regio ergens ver weg in de wereld wordt voorgesteld als een 'model' door buitenstaanders die absoluut niet op de hoogte zijn van de werkelijke situatie.
Of zoals de knaap zelf zegt in Humo: Neen. ‘t Is te zeggen: er werd me langs alle kanten op het hart gedrukt dat het helemaal koek en ei was tussen de moslims en de orthodoxen, maar toen ik op het einde van mijn reis een prof sprak die religieuze studies onderwijst, kwam die het complete tegendeel beweren. »Er zijn veel onderhuidse spanningen, vertelde zij me, en het risico is groot dat het één dezer dagen uit de hand zal lopen. Nu weet ik het dus echt niet meer: ik ben naar Rusland gegaan als een beginner, maar ik ben teruggekeerd als een zeer verwarde beginner. Volgens mij weet die absoluut niks van de wereld. Kalm blijven of deportatie is er gedurende eeuwen ingeramd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() wil je soms zeggen dat onze eigen cultuur al "rijk" genoeg is?
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-dochter.dhtml Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige hiermee aangetoond wordt is dat je beter af bent zonder religieuze debielen.