![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De laatste dagen lees ik niets anders. En bijna iedereen vult wekelijks de Lotto in.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werk geeft een sociaal netwerk, een bezigheid, houdt u actief en ja, gezond. Bovendien daalt het inkomen sterk bij pensionering. Dat is niet tof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, er zijn momenteel veel mensen in die situatie. Ik denk ook aan mensen die eenzaam zijn, zieken en gehandicapten. Daar wordt imho minder naar omgekeken of mee rekening gehouden. Als ik het cru mag stellen: het kost teveel geld. Vroeger had je ook een beter verenigingsleven. Mensen kwamen meer samen Tavek EN er werd onder elkaar gesproken. Dus ook hun problemen kwamen aan bod. Dit feit alleen al nam heel wat spanningen weg, zelfs agressie. En wellicht konden er voor oplossingen gezorgd worden ZONDER bijv. de sociale zekerheid of sociale voorzieningen. 't Is een misschien vreemd voorbeeld maar ik denk bijv. aan de sociale rol van de postbode die er ooit was... Nu moet die postbode rennen om zijn ronde af te maken... We leven nu in een maatschappij waar ieder voor zich bezig is. Er zijn uitzonderingen dat weet ik wel. Maar die uitzonderingen zijn niet bepalend he. Ik zei eerder dat er in ons onderwijs ook iets fout zit. Kinderen worden daar al tegen elkaar opgezet, ze worden precies gedwongen om met elkaar in concurrentie te gaan. Ze moeten de beste zijn, de meeste "punten" halen enz. enz. Alleen presteren telt en wordt gewaardeerd, daar wordt naar opgekeken en als het beste voorbeeld gesteld. Ik bedoel nooit dat er niet "gewerkt" moet worden he ![]() Zonder een inspanning en discipline lukt niets. Ik ken jouw pa niet maar houd hem in ere ![]() Als je de kans hebt praat met hem en probeer een oplossing te zoeken tegen eventuele verveling. Zoek met hem een zinvolle bezigheid. Zeg hem maar dat zijn zoon me meer en meer begint aan te staan ![]() Ik denk ook dat uw pa veel voldoening in zijn werk vindt. En zo zijn meer mensen Tavek en die kunnen idd. in een zwart gat vallen zoals men dat heet he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet in een grote stad woonde, en je was niet katholiek, dan werd je gepest en gekoeioneerd dat het bloed van onder je nagels kwam gelopen. Citaat:
Netjes gerangschikt van de eerste van de klas tot de laatste. Met tussen haakjes achter een aantal namen de melding "eerste van de klas in vak x, y of z". Het probleem van het huidige onderwijs is, vind ik toch, dat meer belang gehecht wordt aan de 'administratie' van de onderwijzende, dan aan het welzijn en het wel-leren van de leerling/student. Met vergeet precies hetgeen je zegt: zonder inspanning en discipline lukt (bijna) niets. Citaat:
Na mijn pensioen, ben ik niet in een zwart gat gevallen. Ik heb eer het gevoel dat ik heel de tijd boven op een witte berg zit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk niet.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb wel iets geleerd: je bent dus ook oud maar niet versleten ![]() Vroeger was ik als jonge gast bij de harmonie. Zelfs bij de KSA. Maar allemaal niet lang dus. Ik snap wat je bedoelt over het verenigingsleven maar dat was niet overal zo. Wat die katholieken betreft heb ik wel steeds een probleem gehad met dat vrijwilligerswerk dus onbetaalde jobs in naam van Jezeke... Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf niet zo'n groepsmens ben. Nooit geweest eigenlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet sociaal ben he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wie dat meegemaakt heeft, herkent het gevaar van een samenleving die iedereen wil controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op het college kreeg ik niks dan mijn rapport. En op de staatsscholen werd elk kind overladen met "prijzen". Zo'n hoofdonderwijzer wilde mijn moeder zaliger daarmee overhalen. En overhalen is nog zeer zwak uitgedrukt. De totale kost was ook minder dan op het college. Het mag misschien veranderd zijn maar de leerlingen op zo'n staatsschool waren ook speciale gasten en weer druk ik me heel voorzichtig uit. De kwaliteit van het onderwijs was ook "noppes". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is deze man die duidelijk voorspelde dat er in Londen zouden zware rellen uitbreken. Vorig jaar was het zo ver. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar dat al die indianenverhalen wel best meevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu ga ik een ander draadje starten over "staken", naar aanleiding van een brief van een student, verschenen in de knack. Een andere draad omdat het een mooie verfrissende invalshoek aangeeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het mijne 1 op de 600.