Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2012, 13:48   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Zoiets als heel goed isoleren en dan moeten ventileren. Ah ja.
Pull Push ventilatie met warmterecuperatie als high tech optie.

Ook, als er niemand in leeft zijn een paar Rubson ontvochtiger bakjes meer dan genoeg om problemen te vermijden.
Oud 27 februari 2012, 16:46   #82
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Zoiets als heel goed isoleren en dan moeten ventileren. Ah ja.
Ik zet 's ochtends alles open tot de temperatuur met 2 graden gedaald is. Dan weer toe, en binnen een paar minuten is alles weer warm.
Wat je immers doet is enkel lucht uitwisselen, en lucht bevat niet zoveel warmte. Als je dus niet te lang ventileert dan zal de structuur van je huis zelf niet afkoelen.
Maar als je er niet bent dan hoef je niet te ventileren. Ik kan zonder problemen mijn huis afsluiten, de verwarming uitzetten en hartje winter een week wegblijven. Als ik terug kom is het nog steeds 20 graden binnen.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 16:49   #83
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Pull Push ventilatie met warmterecuperatie als high tech optie.
Met wel een risiko dat het behoorlijk droog wordt binnen. Ik zie meer heil in een keer per dag goed verluchten (ook in de winter) in combinatie met een goede isolatie en bouwmaterialen die de vochtigheid goed reguleren.

De trend in Zwitserland is deels juist richting "low tech". Terug naar vroeger, met een kachel de hele woning verwarmt. Dankzij moderne bouwmaterialen hoef je maar een paar houtblokken per dag er op te gooien en je hebt het lekker warm.
... repeat ...
Oud 29 februari 2012, 03:04   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Uw huis verwarmen en sanitair warm water voor 50 € per jaar , het kan . alleen krijg je moeilijk een bouwvergunning en zwijg je beter hoe je het doet .
'n Passiefhuis kan een dergelijk laag verbruik bereiken. En daar heb je geen speciale bouwvergunning voor nodig. Wel de wil grondig en goed te isoleren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 07:32   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Passiefhuis kan een dergelijk laag verbruik bereiken. En daar heb je geen speciale bouwvergunning voor nodig. Wel de wil grondig en goed te isoleren.
Een energie arme woning houd meer in dan enkel goed isoleren.
Een energie vrije woning, wat dus wil zeggen, een woning waarbij je geen energie moet aankopen, vraagt wel wat meer tijd en aandacht dan je doet uitschijnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 09:12   #86
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een energie arme woning houd meer in dan enkel goed isoleren.
Een energie vrije woning, wat dus wil zeggen, een woning waarbij je geen energie moet aankopen, vraagt wel wat meer tijd en aandacht dan je doet uitschijnen.
Je hebt daar verschillende trappen in. Een "passiefhuis" is in de regel een huis dat zo goed geïsoleerd is dat het zonder verwarming toe komt. Het maakt daarbij gebruik van de parasitaire warmte die door al de toestellen die je in huis hebt afgegeven wordt. Een dergelijk huis kan je zonder problemen overal in België bouwen. Ik weet er eentje staan in de Gentse binnenstad dat op 40m2 gebouwd is...
Maar een passiefhuis is inderdaad geen "nul energie" huis. Een dergelijk huis is ingewikkelder, en dan is plots locatie wel belangrijk. In Zwitserland zijn hellende bouwgronden die op het zuiden gericht zijn erg populair, juist omdat je daar veel met aktieve en passieve zonneënergie kan doen. En zo bouw je dan zonder al te veel moeite een huis waar je zelfs in de winter nog moet ventileren om te beletten dat het binnen te warm wordt.
... repeat ...
Oud 29 februari 2012, 23:06   #87
Klarekijk
Banneling

Standaard

En het leuke is , dat je in weze all die dure technologie en dure aparaten gewoon kan negeren . met een goed stuk vakkenis kan je leuke dingen in elkaar steken .
Als je toch wat moet bijverwarmen , zijn er weinig die nog natuurlijke circulatie kunnen activeren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 16:42   #88
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Met wel een risiko dat het behoorlijk droog wordt binnen. Ik zie meer heil in een keer per dag goed verluchten (ook in de winter) in combinatie met een goede isolatie en bouwmaterialen die de vochtigheid goed reguleren.

De trend in Zwitserland is deels juist richting "low tech". Terug naar vroeger, met een kachel de hele woning verwarmt. Dankzij moderne bouwmaterialen hoef je maar een paar houtblokken per dag er op te gooien en je hebt het lekker warm.
Men verschuift gewoon de directe energie kost naar afschrijving en onderhoud. We zullen die high tech liefhebbers hun rekening nog eens maken binnen 20 a 30 jaar . Om te beginnen wordt er nooit gesproken over de onderhoudskosten van gedwongen verluchting (insecten, stof, bacterien, schimmels ) sommige ventilatoren zijn nu wel uitgerust met schimmelwerende coating maar hoe lang gaat dat mee? Dubbel glas: 30 jaar, dan kunt ge het vervangen want dan is het vochtopslorpend vermogen in de afstandhouders verzadigd. Ik pleit natuurlijk niet voor enkel glas maar het kost u ook veel geld. In mijn buurt zijn al verschillende daken afgebroken omdat het dakhout verrot was (isolatie tussen de balken). Waar zitten hier de ecologische en economische voordelen? Juist als ge denkt dat alles is afbetaald kunt ge terug beginnen. Voor wie zou dat interessant zijn? Ge moogt eens raden.

Paul
Oud 14 maart 2012, 07:18   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Men verschuift gewoon de directe energie kost naar afschrijving en onderhoud. We zullen die high tech liefhebbers hun rekening nog eens maken binnen 20 a 30 jaar . Om te beginnen wordt er nooit gesproken over de onderhoudskosten van gedwongen verluchting (insecten, stof, bacterien, schimmels ) sommige ventilatoren zijn nu wel uitgerust met schimmelwerende coating maar hoe lang gaat dat mee? Dubbel glas: 30 jaar, dan kunt ge het vervangen want dan is het vochtopslorpend vermogen in de afstandhouders verzadigd. Ik pleit natuurlijk niet voor enkel glas maar het kost u ook veel geld. In mijn buurt zijn al verschillende daken afgebroken omdat het dakhout verrot was (isolatie tussen de balken). Waar zitten hier de ecologische en economische voordelen? Juist als ge denkt dat alles is afbetaald kunt ge terug beginnen. Voor wie zou dat interessant zijn? Ge moogt eens raden.

Paul
Voor een deel heb je natuurlijk gelijk.
Maar bij goede ombouw en aanleg, heb je zeer weinig problemen van vocht.

In veel woningen zit je namelijk met het probleem dat men kunststof gebruikt om de boel af te dekken.

Men maakt van veel woningen dus een kunststoffen doos en gaat er dan gatjes in prikken om de droog en vers te houden.

Je kan dit probleem echter ook opvangen vanaf het begin en zorgen voor een doorstroming van de lucht.

Wat vaak ook problemen veroorzaakt is de constante temperatuur in sommige kamers, hierdoor vind er in die kamer een minder goede lucht en vocht uitwisseling plaats met de rest van de woning.

Ook de keukens en badkamers zijn een oorzaak van de vochtophoping in woningen. Voor het beschermen van de woning, horen deze vochtige kamers eigenlijk in een achterbouw te staan. Dit zijn namelijk kamers die vocht moeten kunnen uitzweten.
Oud 14 maart 2012, 07:31   #90
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voor een deel heb je natuurlijk gelijk.
Maar bij goede ombouw en aanleg, heb je zeer weinig problemen van vocht.

In veel woningen zit je namelijk met het probleem dat men kunststof gebruikt om de boel af te dekken.

Men maakt van veel woningen dus een kunststoffen doos en gaat er dan gatjes in prikken om de droog en vers te houden.

Je kan dit probleem echter ook opvangen vanaf het begin en zorgen voor een doorstroming van de lucht.

Wat vaak ook problemen veroorzaakt is de constante temperatuur in sommige kamers, hierdoor vind er in die kamer een minder goede lucht en vocht uitwisseling plaats met de rest van de woning.

Ook de keukens en badkamers zijn een oorzaak van de vochtophoping in woningen. Voor het beschermen van de woning, horen deze vochtige kamers eigenlijk in een achterbouw te staan. Dit zijn namelijk kamers die vocht moeten kunnen uitzweten.
en hoe gaat ge voor een goede doorstroming zorgen? Luchtkanalen, ventilatoren, computersturing enz..
Wat met onderhoud (ontstoffen en ontsmetten van de kanalen) herstellen en vervangen van de ventilator en de sturingen? Eén sensor die niet te herstellen of vervangen is door een type met dezelfde karakteristieken en ge kunt heel uw sturing in de vuilbak steken tenzij ge zelf heel het systeem kent, computerprogramma inbegrepen. Ik wil al die computer stuursystemen eens laten herstellen binnen 10 jaar. Begin maar al te sparen .
Oud 14 maart 2012, 08:33   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hoe gaat ge voor een goede doorstroming zorgen? Luchtkanalen, ventilatoren, computersturing enz..
Wat met onderhoud (ontstoffen en ontsmetten van de kanalen) herstellen en vervangen van de ventilator en de sturingen? Eén sensor die niet te herstellen of vervangen is door een type met dezelfde karakteristieken en ge kunt heel uw sturing in de vuilbak steken tenzij ge zelf heel het systeem kent, computerprogramma inbegrepen. Ik wil al die computer stuursystemen eens laten herstellen binnen 10 jaar. Begin maar al te sparen .
Dat is nu net heel het kaaseten van energiezuinigheid.
Je moet voor een natuurlijke doorstroming zorgen.

Vochtophoping ontstaat immers door temperatuurverschillen.
Je krijgt dan condensvorming.

Je moet dus zorgen voor een vrijdoorgang van de luchtstroming.

Je ontluchting moet dus gebeuren op een natuurlijke manier en niet op een geforceerde. Bij de huidige manier van bouwen in onze streken, word er een kunstmatige kringvorming gemaakt in de vochtcirculatie.

Men begint met kruipkelders, plaatsen die heel vochtig zijn en waar soms vrij hoge temperaturen voorkomen. Een kruipkelder met een gemiddelde kamertemperatuur van 35°C is geen uitzondering. Hier begint het probleem van vochtophoping. Want de dekplaten van zo'n kruipkelder hebben vaak een veel lagere temperatuur en werken als een afkoelplaat. Zij zorgen wolkvorming in de kruipkelder. De vochtigheidgraad in zo'n kruipkelder loopt vaak op tot 95%.

Dan kom je aan het tweede probleem.
Je buitenmuren.

Dit zijn in de moderne woningbouw dubbele wanden.
De binnenwand is vaak een poreuze snelbouwmateriaal.
De buitenwand word vaak nog eens echter bewerkt op te verhinderen dat er water of vocht in kan doordringen.
Je vocht bak is dus gemaakt, maar nog niet hermetrisch afgesloten.
Er is dus nog hoop op redding. Want je raam en deuropeningen kunnen nog werken als ventilatie voor je spouw.

Maar in de moderne woningbouw gebruikt men duurzaam materiaal, dit wil zeggen dat het vochtbestendig is en vocht afstotend.
Raam en deurkozijnen worden goed afgedicht aan de spouw, zodat er geen tocht kan ontstaan.

Maar nog is alle hoop niet verloren en kan de boel nog gered worden, de bovenkant van je spouw is nog open. Dus dat probleem moest ook opgelost worden. We sluiten die ontvochtiger nu af met kunststofisolatie en je persoonlijke broeikast voor schimmels, bacteriën, ziektekiemen, insecten, muizen, ratten en ander ongezondende omstandigheden is bijna af.

Enkel nog zorgen voor de voeding van deze leuke levensvormen.
En dat doen we dan met onze moderne manier van koken en leven.
We zijn namelijk heel proper op ons lichaam en op wat in ons zicht valt, maar achter onze kasten kunnen we niet meer kuisen. Onder ons bad/douche kunnen we niet meer kuisen. Na afwerking met moderne keuken en badkamer is je persoonlijk tropisch terrarium dus levensvatbaar en vraagt het nog 0% onderhoud.

Je had dit kunnen vermijden door met een openfundering te werken, zodat de grootste vochtontwikkeling niet gebouwd word.

Je had je spouw op verschillende punten kunnen openhouden met behulp van een gekantelde baksteen, zodat de vochtige warme lucht een uitgang heeft.

Je had dit kunnen vermijden door je vochtige ruimtes niet te bemeubelen met ingebouwde kasten en toestellen en deze ruimtes niet binnen de hoofdbouw te plaatsen, maar in een bijbouw met eigen dak.

Dus helemaal geen dure moderne technologie nodig, enkel gezond verstand en respect voor de natuurwetten.
Je kan dus perfect een energiearme woning bouwen, zonder dure investeringen. Het is eigenlijk zelfs nog erger, een gezonde energiearme woning heeft minder bouwmaterialen nodig dan een standaardwoning en komt dus reeds in zijn ruwe bouw goedkoper uit dan een standaardwoning.
Oud 15 maart 2012, 00:47   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn buurt zijn al verschillende daken afgebroken omdat het dakhout verrot was (isolatie tussen de balken). Waar zitten hier de ecologische en economische voordelen? Juist als ge denkt dat alles is afbetaald kunt ge terug beginnen. Voor wie zou dat interessant zijn? Ge moogt eens raden.
Als isolatie rot, dan is die gewoon slecht geplaatst. Bijvoorbeeld geen dampscherm of het scherm aan de verkeerde kant. D�*�*r zit dan het probleem en niet bij het principe van het isoleren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 10:26   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Op den duur is het sop toch de kolen niet meer waard zou ik zo denken? In mijn nieuwbouw steek ik gewoon 10cm pur in de vloer, 2 keer 6 cm recticel in de spouwmuren, 3 keer 6 cm in de platte daken en 24 cm isover in mijn zadeldak. Dat ga ik gewoon combineren met een warmtepomp en vloerverwarming. Goed genoeg voor mij, al dat gezever over passiefhuizen kan mij vierkant gestolen worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 10:46   #94
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als isolatie rot, dan is die gewoon slecht geplaatst. Bijvoorbeeld geen dampscherm of het scherm aan de verkeerde kant. D�*�*r zit dan het probleem en niet bij het principe van het isoleren.
Als vakman ben ik ervan overtuigd dat 70 % van alle isolatie verkeerd geplaatst is en of verkeerde materiaalkeuzes zijn gemaakt .

de hele isolatie woede is opgefokt door premies , terwijl die premies nergens toe leiden en als isolatie niet doordacht professioneel is geplaatst, is het rendement amper 10 % van wat het zou moeten zijn .

Ik heb in mijn loopbaan al zoveel verbouwingen gezien en afgebroken waar je bij de afbraak pas ziet wat er in enkele jaren gebeurt met de isolatie en dat is ronduit een schande . puur gebrek aan kennis .

Het verstrekken van premies aan particulieren op voorlegging van hun aankoopfactuur isolatiemateriaal is een volledig fiasco .

als men regels wil uitwerken zou men het verkopen van isolatie materiaal aan particulieren en de verkoop in doe het zelfzaken beter VERBIEDEN .

de productie van van fout geplaatst isolatie materiaal is een een zeer vervuilende en energieverspillend ,fenomeen en volstrekt nutteloos . en voor nutteloze zaken premies geven is al even grote onzin .

Maar jammer genoeg zijn er ook vele vakmannen die onvoldoende kennis hebben en er gewoon maar wat tussenfoefelen om den brode .

En een bijkomende factor is de prijs . Goed isoleren vraagt een juiste materiaalkeuze , voorbereiding en vakkkenis , en die zijn heel vaak ondergeschikt aan de kostprijs . gevolg , gierigheid bedriegt de wijsheid .

Wanneer is bij een offerte de mensen uitleg hoe het moet, is de reactie vaak , Jamaar wat gaat dat nie kosten . en dan gaan veel goedkopere oplossingen voor , het resultaat is er ook naar .

Ja kan beter uw geld onder de grond steken , ge zijt het ook kwijt en het isoleerd ook niet .
Oud 15 maart 2012, 10:49   #95
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Op den duur is het sop toch de kolen niet meer waard zou ik zo denken? In mijn nieuwbouw steek ik gewoon 10cm pur in de vloer, 2 keer 6 cm recticel in de spouwmuren, 3 keer 6 cm in de platte daken en 24 cm isover in mijn zadeldak. Dat ga ik gewoon combineren met een warmtepomp en vloerverwarming. Goed genoeg voor mij, al dat gezever over passiefhuizen kan mij vierkant gestolen worden.
Volledig mee eens ,

de vraag is , uitgaand van het feit dat Uw isolatie op de juiste manier is aangebracht , hoever je dan nog verwijderd bent van een passief huis .
Oud 16 maart 2012, 14:05   #96
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is niet de isolatie die rot maar het dakhout. Een houten constructie volproppen met isolatie is om rot problemen vragen. Een huis is een ecologisch systeem waar ge niet hier en daar aan gaat prutsen. Enige kennis inplaats van verkoopstechnieken en subsidies zou heel wat beter zijn.

Paul
Oud 18 maart 2012, 02:13   #97
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet de isolatie die rot maar het dakhout. Een houten constructie volproppen met isolatie is om rot problemen vragen. Een huis is een ecologisch systeem waar ge niet hier en daar aan gaat prutsen. Enige kennis inplaats van verkoopstechnieken en subsidies zou heel wat beter zijn.

Paul
Beste Paul en Jan

Over dakisolatie wil ik een ding kwijt , na wat ik gelezen heb , zitten er hier veel mensen half tot helemaal naast , zeker kwa proffesionele kennis .

het wordt hoog tijd dat mensen die twee keer iets op internet gelezen hebben , één keer in de brico gelopen hebben en één keer in de Gamma met hun beide handen van een huizen en isoleren afblijven .
90 % van de uitbetaalde premies is verloren geld . voor doe het zelvers , ( knoei het zelvers ) aub geen premies meer .

Mensen die 20 jaar met den auto rijden zijn nog altijd geen mechaniekers .
Dat geld ook voor in huizen , het wil niet zeggen omdat je in een huis woont dat je de techniek en complexiteit an isoleren kent . Nagenoeg ieder huis , en elke situatie is anders . weinigen kunnen de juiste materiaal keuze maken . en men isoleerd als een gierigaard . K'zal dat materiaal gebruiken , das goedkoper . en weinigen wten het verschil tussen een dampscherm een onderdak , een dampregulator , een dampverspreidingslaag , en nog minder een koude brug , en nog minder kennen de aanslag van condensatie .

Als het hout van een dak rot omwille van de isolatie dan is er wel helemaal iets fout met de materiaal keuze en met de manier waarop het geplaatst is .

Het wordt hoog tijd dat er wat meer respect en bescherming komt voor de vakman met kennis , en dat doe het zelvers zwaar zouden aangepakt worden .

Verder moest er zeer zwaar opgetreden worden om in deze tijd van verantwoordelijkheid , dat er zomaar wat aangemodderd wordt met renovatie , en met een verflaagje tijdelijk wat problemen wegmoffelen en dan een blaaskaak van een makelaar dat slecht opgelapt huis maar duur verkopen .

IK BEN EEN VAKMAN , en ik ben er fier op . Maar heb deze week 3 offertes gemaakt die ik niet moet uitvoeren omdat de knoeiers het beter weten en goedkoper kunnen .

GOOD LUCK , k'zit nog liever in mijn zetel dan slecht werk af te leveren , maar in deze rotte wereld , ALLES voor het geld hé .
Oud 18 maart 2012, 09:33   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Paul en Jan

Over dakisolatie wil ik een ding kwijt , na wat ik gelezen heb , zitten er hier veel mensen half tot helemaal naast , zeker kwa proffesionele kennis .

het wordt hoog tijd dat mensen die twee keer iets op internet gelezen hebben , één keer in de brico gelopen hebben en één keer in de Gamma met hun beide handen van een huizen en isoleren afblijven .
90 % van de uitbetaalde premies is verloren geld . voor doe het zelvers , ( knoei het zelvers ) aub geen premies meer .

Dat geld ook voor in huizen , het wil niet zeggen omdat je in een huis woont dat je de techniek en complexiteit an isoleren kent . Nagenoeg ieder huis , en elke situatie is anders . weinigen kunnen de juiste materiaal keuze maken . en men isoleerd als een gierigaard . K'zal dat materiaal gebruiken , das goedkoper . en weinigen wten het verschil tussen een dampscherm een onderdak , een dampregulator , een dampverspreidingslaag , en nog minder een koude brug , en nog minder kennen de aanslag van condensatie .

Als het hout van een dak rot omwille van de isolatie dan is er wel helemaal iets fout met de materiaal keuze en met de manier waarop het geplaatst is .

Het wordt hoog tijd dat er wat meer respect en bescherming komt voor de vakman met kennis , en dat doe het zelvers zwaar zouden aangepakt worden .

Verder moest er zeer zwaar opgetreden worden om in deze tijd van verantwoordelijkheid , dat er zomaar wat aangemodderd wordt met renovatie , en met een verflaagje tijdelijk wat problemen wegmoffelen en dan een blaaskaak van een makelaar dat slecht opgelapt huis maar duur verkopen .

IK BEN EEN VAKMAN , en ik ben er fier op . Maar heb deze week 3 offertes gemaakt die ik niet moet uitvoeren omdat de knoeiers het beter weten en goedkoper kunnen .

GOOD LUCK , k'zit nog liever in mijn zetel dan slecht werk af te leveren , maar in deze rotte wereld , ALLES voor het geld hé .
Nu, ik ga je direct aanvallen. Want een passieve woning ontwerpen en opbouwen vraagt wel wat meer kennis en inzicht dan enkel isolatie.

Je moet immers ook rekening houden met je ontluchting en ontvochtiging.
Je moet rekening houden met luchtdoorstromingen. Je moet zorgen voor bepaald warmtewisselaars om vocht te dwingen tot condensatie

In een woning is zelfs de plaatsing van je warm waterleiding bepalend voor je energieverbruik. De keuze van je leidingen voor je centrale verwarming en de plaats er van.
Oud 20 maart 2012, 21:28   #99
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu, ik ga je direct aanvallen. Want een passieve woning ontwerpen en opbouwen vraagt wel wat meer kennis en inzicht dan enkel isolatie.

Je moet immers ook rekening houden met je ontluchting en ontvochtiging.
Je moet rekening houden met luchtdoorstromingen. Je moet zorgen voor bepaald warmtewisselaars om vocht te dwingen tot condensatie

In een woning is zelfs de plaatsing van je warm waterleiding bepalend voor je energieverbruik. De keuze van je leidingen voor je centrale verwarming en de plaats er van.
wel , wat is het probleem , dat is positief en vooruitstrevend .

20 jaar geleden had een auto ook geen parkeersensoren en ander opties , nu is dat standaard bij velen .

Alleen in de bouw moet het steeds goedkoper en is men oer bang om inovatief te zijn .
Oud 21 maart 2012, 02:08   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Paul en Jan

Toch goed dat ze knoeien?
Kan je dubbel rekenen nadien.

Maar idd ze modderen maar wat aan.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be