Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2012, 12:07   #81
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat staat er inderdaad ja. Fijn, nietwaar.

Ga anders eens echt op de werkvloer staan en kijken welke eisen er echt gesteld worden, ipv hier wat te zeveren. Heftruckers die 3-talig zijn, dat wordt nergens gevraagd tenzij in piepkleine KMO's waar diezelfde hetrucker ook magazijnier, orderpicker en administratief persoon is.

Maar goed, ik kan gelijkaardige redeneringen opbouwen hoor, daar niet van. Werknemers willen allemaal een hoog loon, glijdende werkuren maar tegelijk zeker niets meer dan 9 to 5, flexibiliteit in toekenning van vrije tijd, altijd een "ja" op elke verlofaanvraag, niet te lastig werk, niet teveel verantwoordelijkheden, snelle groeikansen, veel trainingen (zonder daarom aan te kunnen geven wat ze concreet met die training gaan aanvangen), begrip wanneer er eens wat later aangekomen wordt op het werk na een zware nacht, een loon dat ancienniteit verrekent ook al is die ervaring opgedaan in andere sectoren of biedt die "ervaring" geen wezenlijk performance-verschil, vroeger kunnen vertrekken wanneer het sneeuwt... Zullen we doorgaan?

Bullshit. Ga eens aan de kant van HRM zitten aan de tafel om te zien hoe het loopt, ipv jouw issues af te wentelen op anderen.
Gij zijt precies het soort winstnemer die ze in Rusland aan de lantaarnpalen opgeknoopt hebben in 1917...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 12:08   #82
den dinges
Banneling

Standaard

Niks nieuws onder de zon, dat is de boodschap...en boontje komt om zijn loontje...
Oud 7 februari 2012, 12:13   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Gij zijt precies het soort winstnemer die ze in Rusland aan de lantaarnpalen opgeknoopt hebben in 1917...
Boehoehoe

Imppressive, maar niet heus
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 13:07   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja en geziet hoe dat land is uitgedraaid he
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 17:21   #85
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boehoehoe

als iemand anders zo reageert, noem je het 'sterke argumentatie '
Toch doe je het zelf ook...
Oud 7 februari 2012, 17:33   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boehoehoe

Ongepaste reactie voor een volwassen breeddenkend forum.

Als ik Boeoeoe roep, verschiet je dan zo'n beetje ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 21:00   #87
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ongepaste reactie voor een volwassen breeddenkend forum.

Als ik Boeoeoe roep, verschiet je dan zo'n beetje ?
Je mag dat steeds eens proberen, misschien verschiet ik dan wel eens ja. Misschien ook niet, who knows

En uiteraard is het het summum van volwassen breeddenkendheid wanneer men hier een ander quasi een opknoping gaat toewensen, enkel omdat die persoon er een mening op nahoudt .

Perfecte reactie lijkt me zo. Staat ze je niet aan, lees dan elders.
Oud 7 februari 2012, 21:00   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
't Is niet eerlijk eh

Moet ik dan onder de indruk zijn van "boontje komt om zijn loontje" of "vroeger knoopten ze die op"?

Laatst gewijzigd door Sfax : 7 februari 2012 om 21:01.
Oud 7 februari 2012, 23:20   #89
Duvelke

Standaard

Citaat:
't Is niet eerlijk eh

Moet ik dan onder de indruk zijn van "boontje komt om zijn loontje" of "vroeger knoopten ze die op"?
Nee, maar van iemand die te kennen geeft zoveel kennis en waarheid in pacht te hebben, verwacht je toch een meer volwassen reply.
Doe je tegen je werkvolk ook zo, als ze met een andere mening afkomen?
Oud 7 februari 2012, 23:20   #90
Duvelke

Standaard

Citaat:
Je mag dat steeds eens proberen, misschien verschiet ik dan wel eens ja. Misschien ook niet, who knows

En uiteraard is het het summum van volwassen breeddenkendheid wanneer men hier een ander quasi een opknoping gaat toewensen, enkel omdat die persoon er een mening op nahoudt .

Perfecte reactie lijkt me zo. Staat ze je niet aan, lees dan elders.
U schiet nochtans ook met scherp op de anderen hun mening...
Oud 7 februari 2012, 23:21   #91
Mam
Banneling

Standaard

Voos gastje dat waarschijnlijk ook zelfmoord zou plegen �* la Kevin Despiegelaere moest z'n lief hem laten zitten
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 23:21   #92
Duvelke

Standaard

Citaat:
't Is niet eerlijk eh

Het is niet eerlijk zeg je?
waarom doe je het dan?
Oud 7 februari 2012, 23:29   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar van iemand die te kennen geeft zoveel kennis en waarheid in pacht te hebben, verwacht je toch een meer volwassen reply.
Doe je tegen je werkvolk ook zo, als ze met een andere mening afkomen?
Volwassen replies krijgen ze wanneer er volwassen statements staan. Logisch toch?
En ja, als mijn werkvolk zo idioot doet, dan kunnen ze idiote reacties verwachten.
Feel free om serieus te reageren op die andere post, ik ga die moeite niet doen

Citaat:
U schiet nochtans ook met scherp op de anderen hun mening...
Dat is mijn volste recht, niet?
Maar again: moet ik dan onder de indruk zijn van wat puberaal "zie wa voor ne straffe ket ik ben"-gezeik? Daar had ik zelfs toen ik zelf puber was geen last van, laat staan dat het me nu iets doen

Citaat:
Het is niet eerlijk zeg je?
waarom doe je het dan?
Sarcasme is niet aan je besteed eh

Enfin, gezien de vele lange tenen hier moeten er veel zijn die zich aangesproken voelen; hoor ik daar iemand "truth hurts" zuchten?
Oud 7 februari 2012, 23:49   #94
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huidige werknemers zijn gewoon te gemakszuchtig...
Dat staat er inderdaad ja. Fijn, nietwaar.
Dit zijn woorden die ik echt niet zo snel en gemakkellijk zou durven uitspreken...

Citaat:
Ga anders eens echt op de werkvloer staan en kijken welke eisen er echt gesteld worden, ipv hier wat te zeveren. Heftruckers die 3-talig zijn, dat wordt nergens gevraagd tenzij in piepkleine KMO's waar diezelfde hetrucker ook magazijnier, orderpicker en administratief persoon is.
Zeer juist... Absoluut niet van toepassing bij grote firma's

Citaat:
Maar goed, ik kan gelijkaardige redeneringen opbouwen hoor, daar niet van. Werknemers willen allemaal een hoog loon, glijdende werkuren maar tegelijk zeker niets meer dan 9 to 5, flexibiliteit in toekenning van vrije tijd, altijd een "ja" op elke verlofaanvraag, niet te lastig werk, niet teveel verantwoordelijkheden, snelle groeikansen, veel trainingen (zonder daarom aan te kunnen geven wat ze concreet met die training gaan aanvangen), begrip wanneer er eens wat later aangekomen wordt op het werk na een zware nacht, een loon dat ancienniteit verrekent ook al is die ervaring opgedaan in andere sectoren of biedt die "ervaring" geen wezenlijk performance-verschil, vroeger kunnen vertrekken wanneer het sneeuwt... Zullen we doorgaan?
Gezien de manier waarop u dit verwoord, kan ik ervan uitgaan dat u dit niet wenst?
PS: gaat u zeker door. Kan u ook misschien ook enkele van mijn vragen beantwoorden die u achterwege heeft gelaten? Hieronder mijn quote:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
- Als je ettelijke jaren ervaring voor een kleine baan moet hebben, hoe komen dan mensen van 30-35 aan de top?
- Hoe kan je ervaring opdoen als je nooit de kans krijgt?
- Niet iedereen kan voorzitter zijn geweest van een club, of een bedrijf hebben geleid met 1000 man. Dus wat moet een mens nog doen om een eerlijke en deftige baan te krijgen?

De mensen van de HRM zoeken alles achter alles, en gaan daarbij uit van het negatieve -net zoals de controleurs van de staat.

Citaat:
Bullshit. Ga eens aan de kant van HRM zitten aan de tafel om te zien hoe het loopt, ipv jouw issues af te wentelen op anderen.

Die arme mensen van de HRM toch...
Alleen beslist de HRM over mijn werk, loopbaan, en uiteindelijk mijn leven (en familie). Niet andersom.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 8 februari 2012 om 00:00.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 00:53   #95
Duvelke

Standaard

Citaat:

Dat is mijn volste recht, niet?
Maar again: moet ik dan onder de indruk zijn van wat puberaal "zie wa voor ne straffe ket ik ben"-gezeik? Daar had ik zelfs toen ik zelf puber was geen last van, laat staan dat het me nu iets doen
Dat is zeker uw volste recht. Maar, ik vroeg me af: Als u hen zo afschiet, verwacht u dan nog een volwassen repliek terug?
Oud 8 februari 2012, 08:08   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zeker uw volste recht. Maar, ik vroeg me af: Als u hen zo afschiet, verwacht u dan nog een volwassen repliek terug?
Zij die volwassen genoeg zijn, die kunnen daar tegen en die zullen heus wel met een volwassen repliek afkomen. Of die zullen op zijn minst het verschil inzien tussen serieuze replieken en sarcasme-replieken. De rest zal waarschijnlijk niet volwassen repliceren, maar da's ook niet echt nodig, toch?
Oud 8 februari 2012, 08:25   #97
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Dit zijn woorden die ik echt niet zo snel en gemakkellijk zou durven uitspreken...
Je durft het wel voor de andere kant van de tafel, waarom zou je het dan niet voor je eigen kant durven zeggen? Het typische " 't is altijd de schuld van een ander"?

Citaat:
Zeer juist... Absoluut niet van toepassing bij grote firma's
Er zijn inderdaad geen grote firma's die drietaligheid van heftruckers vereisen, en de KMO's die dat eisen kan je wellicht op 1 hand tellen.
Maar post hier dan gerust wat voorbeelden van vacatures voor heftruckers waar drietaligheid een eis is. Als het dan toch zo'n algemeenheid is, mag dat geen probleem zijn.

Citaat:
Gezien de manier waarop u dit verwoord, kan ik ervan uitgaan dat u dit niet wenst?
De dingen die ik beschrijf? Zou jij ze als werkgever willen? Werknemers die alles vragen en daar amper iets tegenover zetten?

Citaat:
PS: gaat u zeker door. Kan u ook misschien ook enkele van mijn vragen beantwoorden die u achterwege heeft gelaten? Hieronder mijn quote:
Ik bene geen HRM, stel je vagen gerust aan je eigen HRM aangezien je toch zo'n groot probleem hebt met hen. Jouw quote kan wat mij betreft samengevat worden tot "mijn fout is het niet hoor, anderen werken niet mee".

Citaat:

Die arme mensen van de HRM toch...
Alleen beslist de HRM over mijn werk, loopbaan, en uiteindelijk mijn leven (en familie). Niet andersom.
Dat is omdat jij daarvoor kiest, niet andersom.
Oud 8 februari 2012, 11:49   #98
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, soms kan ik mijn innigste verlangens moeilijk verstoppen...
Oud 8 februari 2012, 12:00   #99
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja en geziet hoe dat land is uitgedraaid he
Ja, het is slecht afgelopen met de USSR, spijtig geval...
Maar de aristo's en de rijke uitbuiters zijn toch onteigend en verjaagd, hé ? Dat is zéér belangrijk. Vooraleer met iets nieuws te beginnen, moet al het oude kwaad uitgeroeid worden. Daarna hangt het er vanaf of je geluk hebt of niet. In de USSR hebben ze tegenslag gehad tot op zekere hoogte. Want kijk, onder het communisme hadden ze een beetje te eten, onder de Tsar niets meer. Snap je ? Uiteindelijk zijn ze er op vooruitgegaan, zelfs als ze naar onze maatstaven in miserie geleefd hebben voor een groot deel.
Vandaag de dag worden wij, heel de wereld dus, uitgebuit door de banken en multinationals. Die zijn het dat regeren, de politici zijn voor het merendeel enkel vetbetaalde knechten & medeplichtigen.
Dat is het uitschot dat onteigend en verjaagd moet worden vandaag. Als wij het niet doen, zullen onze nakomelingen het doen, in een nabije toekomst, want zeg nu zelf, het kan toch niet verder zo ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 8 februari 2012 om 12:09.
Oud 8 februari 2012, 12:06   #100
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is niet eerlijk eh

Ik kan er niets aan doen als jij dat voor jouw rekening neemt. Mijn punt is dat professionele uitbuiters van het volk het risico lopen één of andere dag door een woedende massa gelyncht te worden, zoals dat reeds eerder gebeurd is, en niet enkel in Rusland.
Als jij je geviseerd voelt zijn dat jouw zaken natuurlijk. Zelf bedoel ik er in feite niks persoonlijk mee, ik ken je niet eens, wie weet ben je wel een arme sloeber zonder een nagel om zijn gat af te krabben, en die er van droomt ooit een rijke uitbuitende baas te worden ? In dat geval wens ik je zeker en vast geen strop toe, maar een goed medicament, en heb je recht op mijn oprecht medelijden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be