![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() nee, wat jou betreft is dat DIK in orde ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk de interpretatie van de rechter. Ik heb geen zin om het hele dossier door te nemen, dus gaan we ervan uit dat de rechter dat voor mij gedaan heeft en we dat moeten aannemen. Vreemdelingen zijn evenwel geen ras bij mijn weten. Laten we het dus op xenofobie houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() dat het geen ras is , daar ben ik mee akkoord !
dit is maar een klein stukje uit het arrest. Hij kan alleen maar interpreteren op basis van wetgeving en aangehaalde stukken van het blok , die mag je zelf opzoeken als je het xenofobische karakter van het blok in vraag stelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
nee helemaal niet bobje dit Poetisch stukje sprong er nu eenmaal uit ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() gun het kind zijn pleziertje he
![]() Citaat:
Vlaming is nu ook al een wettelijke nationaliteit ? ![]() ![]() nee, dan spreken we dus van afstamming in de taalkundige zin en die verwijst dan naar het autochtoon zijn of niet en dit gebaseerd op uiterlijke kenmerken zoals bloedverwantschap (een zkere blokker heeft ooit zoiets geschreven over bloed en volk ![]() eigen volk eerst = eigen blanke autochtonen eerst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Om het anders te zeggen : omwille van de persoonlijke mening van een prof kan zijn wetenschappelijk klinkende uitleg elke zin en betekenis verliezen. Ik denk bijvoorbeeld aan ene prof. Vermeersch die onlangs een aantal woorden heeft mogen inslikken. 't Is niet omdat men de professorentitel bezit, dat men eenduidig de waarheid bezit. Ik beoordeel geen personen, maar de argumentaties die ze opbouwen. En die heb ik nog stees niet gezien van Prof Verburgh... Maar daar zal jij wel effe iets aan verhelpen, niet ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Graag had ik van jou ook eens vernomen hoeveel % van de verschillen groepsoverstijgend zijn bij verschillende paardenrassen ? Ter vergelijking... Denk je echt dat de verjouding omgekeerd zal zijn ? Je verwart alweer intraspeciefieke variatie met genetisch verankerde raciale verschillen. Citaat:
1) ras- en soortsvorming is een proces gebaseerd op geografische isolatie 2) verhoogde mobiliteit zorgt voor een sloop van die geografische isolatie. Daaruit besluiten dat er geen rassen bestaan, is onzin. Je kan hooguit stellen dat rassen momenteel vermengen als gevolg van de kunstmatig verhoogde mobiliteit van de mens. Citaat:
Citaat:
- een mechelse en een duitse scheper - een arabier, een andalousiër, een appaloosa, ... : zovéél verschil ? - een red angus of een red holstein Stuk voor stuk erkende verschillende rassen, resp bij honden, paarden en koeien, maar of de verschillen zo groot zijn als jij wil laten uitschijnen ??? Ik vergelijk toch ook geen pygmee met een scandinaaf ? Dat zou gemakkelijk zat zijn om de verschillen aan te tonen, maar dat verengt de discussie alweer tot de voor de hand liggende morfologische verschillen. Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Grote morfologische verschillen zijn vaak te vertalen in minieme genetische verschillen. Wist je bijvoorbeeld dat wij voor meer dan 98 % identiek gelijk DNA hebben als de chimpansee ? en meer dan 95 % overeenkomst met het varken ? Zijn we dan volgens jou allemaal één soort, omdat "het maar een paar procentjes scheelt" ? Mens, varken en aap : één strijd ? De interraciale verschillen zijn dus heel klein op de genetische schaal. Een verschillend fysiologisch proces zal mogelijks zelfs meer genetisch verschil impliceren dan het "al dan niet kroezelen" van de beharing (wat enkel afhankelijk is van de keratinestructuur die de persoon in kwestie produceert. Kan al veranderd worden door een puntmutatie.) of de kleur van de huid (gebaseerd op melanine-concentratie, wat opnieuw een uiterst miniem genetisch achterliggend verschil veruitwendigt). Daarom juist dat ik met dergelijke morfologische kenmerken niet graag werk in dergelijke discussies. Ze zijn super-opvallend, maar daarom niet relevanter dan de vele verschillen die niet met het blote oog zichtbaar zijn.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Lezen, joh ! Ze staan er al een hele tijd, hoor... Zie hoger. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar je heen wilt met afstamming in taalkundige zin is mij niet duidelijk. Voor zover ik weet zijn Zuid Afrikanen geen Nederlanders omdat ze een soort Nederlands praten. |
||
![]() |
![]() |